Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Ik kocht een tijdje terug het lutterloh tekensysteem (voor patroontekenen op maat) voor 1,75!!helemaal compleet,volgens mij nooit gebruikt.

Ik was de hele dag blij! (Nu nog steeds wel hoor)

Kost volgens mij nieuw iets van 100 euro
c'est le ton qui fait la musique
Altijd fijn als medewerkers iets niet (her)kennen en een te lage prijs hanteren.

Tegelijkertijd prijzen ze Action-meuk soms twee keer duurder dan de nieuwprijs.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tvp
Ik was laatst bij een vriendin in London, en toen liepen we toevallig langs een piepklein winkeltje, compleet volgestouwd met vintage kleding. En tussen alle grote mannen jassen hing een geweldig uniformjasje. Precies passend voor mij. Ding was loeizwaar natuurlijk want het was helemaal van wol, en de kraag zat vol met metalen krammetjes maar ik kon het niet laten liggen. Thuis kwam ik erachter dat er een nummer instond van de soldaat van wie het geweest was dus ik heb compleet kunnen achterhalen van wie het was. Hoe gaaf is dat? De jas was van David Mowry, hij zat op de academie in Ohio om marinier te worden in 1969 en toen droeg hij deze jas.

klik voor de foto

edit: onder het jasje zit een schort op de paspop, het is dus geen onderdeel van de jas, het is een creatief werkstuk van me
Leuk jasje !

Grappig ook dat je de geschiedenis van e vroegere eigenaar kon achterhalen.

Ongeveer dit tafeltje stond samen met andere spulletjes aan de straat, bordje erbij met de tekst gratis meenemen.

Hier staan alleen maar massief houten meubels aan de straat. Moeten ze plaatsen op plekken waar zitbanken worden gesloopt.

Worden ze gratis kleiner gemaakt voor vervoer. Een zo'n stoel kan ik al met moeite liften.

Maar dat tafeltje is leuk. Het lijkt op een ombouw voor een waterpijp.
quote:Snoesje666 schreef op 21 september 2015 @ 20:26:

Altijd fijn als medewerkers iets niet (her)kennen en een te lage prijs hanteren.

Tegelijkertijd prijzen ze Action-meuk soms twee keer duurder dan de nieuwprijs.De Action spullen die wit landelijk ogen verkopen ze op brocante marken voor 2x de prijs.Dus de kringloop denkt ook kassa bij dat spul.
Van mij mogen ze, een mens is tenslotte niet verplicht om iets te kopen.

Ik heb vandaag een retro speelwinkeltje van Sio gekocht voor 4,50. Plus nog wat boeken. Ben vooral erg blij met het winkeltje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gaaf !!!

Hier ook Sio, maar dan Sio Montage Drie grote kratten vol.

Een paar mokken als vervanging en wat knutselspullen. Een schaar om stoffen te knippen, dacht ik. Ook een klein potje halfvol met pailletten. Ze zaten op een draad aan elkaar vast. (Sinterklaas komt er aan. Geen knuffel meer. Alleen een apekop. Zonder romp. Voor de rest vies en kapot.)
quote:Pumps_italiaans schreef op 04 oktober 2015 @ 12:25:

Een paar mokken als vervanging en wat knutselspullen. Een schaar om stoffen te knippen, dacht ik. Ook een klein potje halfvol met pailletten. Ze zaten op een draad aan elkaar vast. (Sinterklaas komt er aan. Geen knuffel meer. Alleen een apekop. Zonder romp. Voor de rest vies en kapot.)

Wat bedoel je?

Ga je met pailletten een lijf knutselen om de apenkop als cadeau weg te geven?

En wat bedoel je met "voor de rest vies en kapot" De poten zijn vies en kapot?

Modelautootje (Dragon Tank) van James Bond.

Beetje duur, 5 euro, maar hopelijk leuk, samen met de modelauto's voor verjaardag.
Nu alleen de witte nog vinden.

Gaaf! Als ik later groot ben wil ik de auto die hij in Goldfinger had :p
Ik wil een Citroën DS. Een echte, niet de moderne.

In de volksmond ook wel een Snoek genoemd toch? Nice. Als ik ooit geld te veel heb wil ik ook een mooie oldtimer, en dan geen mini cooper ofzo. Wel een echte echte! Ik vind MG's wel wat hebben, maar zo'n brede Mercedes-Benz zeg ik ook geen nee tegen haha!

En nu weer ontopic: ik ga morgen weer naar de kringloop, kijken voor een kooi voor knaagdieren.
quote:Aemateur schreef op 21 september 2015 @ 21:21:

Ik was laatst bij een vriendin in London, en toen liepen we toevallig langs een piepklein winkeltje, compleet volgestouwd met vintage kleding. En tussen alle grote mannen jassen hing een geweldig uniformjasje. Precies passend voor mij. Ding was loeizwaar natuurlijk want het was helemaal van wol, en de kraag zat vol met metalen krammetjes maar ik kon het niet laten liggen. Thuis kwam ik erachter dat er een nummer instond van de soldaat van wie het geweest was dus ik heb compleet kunnen achterhalen van wie het was. Hoe gaaf is dat? De jas was van David Mowry, hij zat op de academie in Ohio om marinier te worden in 1969 en toen droeg hij deze jas.

klik voor de foto

Wat gaaf zeg dat je dat hebt kunnen achterhalen! Mooi jasje ook

edit: onder het jasje zit een schort op de paspop, het is dus geen onderdeel van de jas, het is een creatief werkstuk van me
Ik had vroeger twee van die dikke verhalenboeken die nu echt niet meer te krijgen zijn, ik heb ze allebei teruggevonden via een kringloop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Snoesje666 schreef op 09 oktober 2015 @ 22:11:

Ik wil een Citroën DS. Een echte, niet de moderne.

[afbeelding]Ik weet wel een originele citroen CX 2400 voor je.
Die vind ik niet zo mooi als de DS.

We hebben helaas geen geld voor een tweede auto.

Ik heb twee BX'en gehad. Heerlijke auto's.
Ja, dat is een Snoek. https://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_ID/DS

Ik ga misschien weer eens kijken voor een 2e lamp die ik al jaren zoek.

RTL7 zend James Bond uit. Als je die auto mooi vind dan ook de James van toen. En nee..... dat is NIET de butler.
Met de butler bedoel je Nick Nack ?

Dat vind ik echt een grappig kereltje.

De beste "boef" vind ik Scaramanga, gespeeld door Christopher Lee. Mooie stem. Hij is dit jaar overleden, maar speelde nog in The Hobbit, dik 90 jaar oud.

Gisteren kwam ik er achter dat hij op hoogbejaarde leeftijd zelfs nog als zanger heavy metalnummers uitbracht. Echt cool, zo'n oude opa.

https://m.youtube.com/watch?v=-TnFIDKyX50

Ik wist niet... Agatha Christi

Maar nee. In de oudere James Bond films rijden de meest prachtige oldtimers. Net als in Hitchcock. https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Hitchcock

De oudere James Bond films worden weer uitgezonden en er zitten zoveel auto's in zoals ook die ene waar Gracy Kelly in die auto rijdt. Wereldberoemd.Ik geloof ... dat ze toen werd uitgenodigd door die prins.https://nl.wikipedia.org/wiki/To_Catch_a_Thief

Als kringloop koopjes liefhebber het kijken waard. https://nl.wikipedia.org/wiki/James_Bond De Oldtimers en zo dan.

Uit de tijd dat Sean Connory nog jong was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven