Mode & Beauty alle pijlers

krullen

27-04-2010 11:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe doen jullie dat nu? als ik mijn haren gewassen en gestyled heb, dan zitten mijn krullen redelijk (lees: niet pluizig, stevig in de krul, niet plat). Maar na een nachtje slapen ... plat! pluis! krullen zitten alle kanten op!

Hoe fixen jullie dit? Elke dag wassen? Dat vind ik zo bewerkelijk. Ik maak mijn haar dan een beetje nat en doe er nog wat stylingproducten in. Niet geweldig maar heb nog geen andere oplossing gevonden. iemand tips?

Ik zoek trouwens ook nog een haarmasker dat mijn krullen niet pluizig maakt of mijn haar zo slap dat de krullen eruit verdwijnen.

graag jullie hulp!
Ik zorg altijd dat mijn haren over mijn kussen liggen en dat ik er dus niet op slaap snachts. Ik gebruik schuimgel en out of bed van uhmmm hoe heet dat merk ook alweer Studio?? Blauwe pot iig. De volgende dag spuit ik er wat water op. De derde dag het zelfde maar begint het al te pluizen op mijn hoofd. De 4e dag draag ik het vast.

Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd vaker stijl fohn omdat ik er dan minder spul in hoef te doen. Maar dat maakt wel dat ik mijn haar vaker moet wassen en het ook wat slapper is geworden.
Na het wassen een mousse en een antipluismiddeltje erin kneden, daarna met de diffuser fixeren. Evt. daarna nog wat wax erin kneden.

Het helpt als je 's nachts je haar bovenop je hoofd vastzet met een klem, dan lig je er niet telkens op.
Hoi,

mijn haren zijn te kort om met een klem vast te zitten (raken nog net niet mijn schouders). Welk antipluismiddeltje gebruiken jullie?

Just out of bed is van Lóreal geloof ik...

Stijlmaken lukt me niet! De kapper wel maar dat wordt zo'n duren hobby 2x per week ;)

en welke wax gebruiken jullie?
Heb je wel eens andrelon perfecte krul gebruikt? Bij mij werkt dat wel goed. Het blijft wel pluizen maar toch al een stuk minder.
Als antipluis gebruik ik Scharzkopf Osis magic gloss.

Als wax gebruik ik de spraywax van L'oreal, ahead sprax.

Heb zijn kappersproducten maar ik haal ze gewoon bij de kappersgroothandel voor een klein prijsje.
hoi,

ik heb ook vreselijk veel krullen (ze zien me vaak voor Sarah Kroos aan) ik gebruik het vet van Palmer te krijgen bij het kruitvat dat doe ik op handdoekdroog haar en dan laten drogen of met de diffeuser werkt perfect die tip heb ik gekregen vorig jaar in het zwembad van 2 donkere meisjes die zoveel kroeshaar hebben ze zweerden erbij en ik nu ook is ook nog te betalen ook
o ja het is een doorzichtige pot met groene letters en groene dop (geloof ik )
Mijn dochter heeft haar waar je strontjaloers van word als je het ziet.

Iedereen wil er altijd aanzitten als ik ergens met haar kom.

Maar voor mij is het superbewerkelijk. Ik was het daarom 1 keer per week,en doe dan een uitgebreid ritueel;wassen met een krulshampoo,cremespoeling laat ik een kwartier inwerken en niet fohnen,nooit.

S'morgen spuit ik er altijd Guhl erin, anti-klit spray voor lang haar.

En Serum Smooth van Andola een paar keer per week voor de droge punten. Maar daar worden je punten wel wat vettig van,misschien zou het voor jou een optie zijn om het s,avonds in te doen?

En ik vlecht mijn dochter's haar ook voor de nacht wel in,en dat werkt ook heel goed.
Ik was/spoel elke ochtend mijn krullende haar anders zit het niet en heb ik een bad hair day! En anders in een staartje..
Ik gebruik het frizz-ease serum van john frieda, helaas wel erg duur, maar toen ik dat eenmaal geprobeerd had wilde ik niet meer terug Hou wel goed de aanbiedingen in de gaten, regelmatig 2 halen 1 betalen en dan kan ik weer vooruit tot de volgende aanbieding. Verder was ik mijn haar om de andere dag, direct na het wassen draag ik mn haar los, de volgende dag zijn mijn krullen ook behoorlijk plat (ondanks dat ik ze 's avonds netjes over mijn kussen leg, 's morgens word ik toch verstrikt weer wakker) dan steek ik mijn haar dus op/ vast...
dank allemaal voor jullie reacties! krullen in model houden (en gezond!) kost jullie dus ook heel wat moeite en centen!

Ik ga eens kijken voor die spraywax (nooit van gehoord) en Palmer's.

En dan maar blijven wassen en stylen en wassen en stylen....
Wat ik zo raar vind is dat iedereen denkt dat alle krullen hetzelfde zijn. Dat is helemaal niet zo! Ik heb ook krullen en die zijn absoluut niet gebaat bij vet! Daar heb ik veel te fijn haar voor. Mijn vriendin heeft ook krullen die moet er juist véél vet in smeren.

In veel krullenproducten zit vet verwerkt. Dus veel van die dingen kan ík al niet gebruiken.

Ik was mijn haar 2x per week en doe er na het wassen kruidvat cremevoeding in. Hieroverheen doe ik schuimgel en daarna fohn ik het met de diffuser. Dan draag ik het 1 dag los, 1 dag half los en 1 dag helemaal vast.

Maar ik lees steeds over je haren over je kussen heen leggen....maar draaien jullie snachts dan niet...??
Hoi Hoops,

ik draai inderdaad 's nachts dus dat verhaal gaat voor mij ook niet op :(

En je hebt gelijk: niet alle krullen reageren goed op dezelfde behandeling/ producten maar adviezen wil ik altijd wel eens uitproberen.
En een haarnetje dan?
Hihi, haarnetje! ben best ijdel maar er zijn zaken die me te ver gaan (of ik die pas na m'n 80ste wil)...
Ik heb je reclame gemeld, dat mag hier niet.
Oeps sorry dames:D

maar hier koop ik het meestal

xxx
Een gladde kussensloop (satijn, zijde) schijnt ook te helpen ipv zo'n stugge katoenen waar je haar op en neer schuurt.
Hier ook een pluizebol 's ochtends. Ik was het gewoon elke dag, dat is niet anders. Ook ik gebruik die palmers wax (uit zo'n geel blikje). Die is perfect tegen pluizen!
Nu ik er over nadenk heb ik eigenlijk bijna nooit meer pluishaar of ik zit er echt te veel aan overdag..

Ik gebruik alleen producten zonder siliconen omdat 'men' zegt dat die een laagje om je haar leggen en het daardoor uitdroogt (met als gevolg pluis?).

Momenteel was ik met Swarzkopf shampoo voor elke dag(gele) en dan cremespoeling daarvan (voor lang en krullend haar staat er geloof ik op). Dit doe ik alleen onderin en ik kam dan in de douche m'n klitten eruit want verder kam ik mijn haar nooit tussendoor (hebben jullie ook dat je er hele bosjes haar uittrekt dan ? Op zich logisch omdat ik dus niet vaak kam of borstel).

Daarna doe ik er alleen wat Invisigel super strong van L'oreal studio line in. Ook als ik douche voordat ik ga slapen doe ik dat want als ik dan 's morgens wakker wordt zitten er krullen in ipv pluis en alleen golven.

's Nachts doe ik meestal een losse knot boven op m'n hoofd ofzo, dan blijft de volume er een beetje in. Als ik opsta spray ik er dan wat water in en soms kneed ik er nog wat van die gel in en dan zit het wel goed eigenlijk!

Natuurlijk blijf je badhairdays houden en valt er soms gewoon niks mee te beginnen maar meestal ben ik wel tevreden met mijn krullen. Op koninginnendag riep een jongen nog in de appie hein: een mooie krullenbol zeg!
Wat een verschillende verhalen zeg! gel, wax, pluis en geen pluis.

@Malibu: ik wist niet dat Schwarzkopf zonder siliconen was!
Ja blijkbaar! Er staat in elk geval geen ingrediënt op wat eindigt op -one?
Ik maak het wel iedere dag nat, maar ik was het maar 2 keer per week. Dit werkt al enorm tegen pluizen. Daarnaast of een goede shampo van de kapper of de eigen merk van de hema. Dit is mij door mijn kapper aangeraden, de rest is pure rotzooi.

En om het niet te laten pluizen gebruik ik verder nog molding mud van Sebastian. Duur maar onwijs fijn spul!
schwarskopf creme spoeling zonder silicone?? dat wist ik niet, ga ik toch f naar kijken.

Ik ben nog op zoek naar goede stylingproducten zonder siliconen voor krullend haar.

Heb helaas wel fijn haar, heb dus niet van die Sarah Kroos krullen maar meer met slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven