Mode & Beauty alle pijlers

Lang en slank...

14-02-2012 20:53 163 berichten
Dat ben ik lang en slank. Gisteren vertelde mijn minder fijngevoelige collega dat ze me eng dun vind. Dat de kleding die ik draag me niet staat.

Vertwijfeld stond ik even later voor de spiegel op het toilet. Misschien heeft ze toch een punt?

Ik vind mezelf best leuk om te zien, ja ik ben lang en slank...en ja een paar kilo's extra zouden me wellicht niet misstaan. Maar dit is nu eenmaal mijn bouw.

Dus ga ik het anders aanpakken. Welke kleding staat bij mijn figuur? Ik wil mijn figuur niet verbergen, maar misschien moet ik andere punten accentueren? Welke kledingstijl past beter bij mij?

Iemand leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Lalie_ schreef op 14 februari 2012 @ 22:20:

Sophiepapa qua figuur zit ik daar niet ver bij vandaan denk ik.

[...]

Ik denk dat die minder fijngevoelige collega kan wieberen. Niks van aantrekken.

Ik vind dat bij de Esprit fotomodellen bijna alles wel goed staat. Daarom zijn het ook fotomodellen.
quote:_Lalie_ schreef op 14 februari 2012 @ 21:21:

Oh ja volgende probleem...ik heb ook nog eens moeite om shirts te vinden die qua mouw lang genoeg zijn

Iris, ik ga even op die site kijken wat voor 'figuur' ik heb

Ik heb ook lange armen. De shirts en truien(mouwen) van Vila vallen lang. Zelf koop ik ze bij Zalando. Vila - Officiel

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Sophiepapa

Meiden bedankt voor het plakken van de plaatjes...leuk!

Ik ga nu afsluiten, maar kom morgen zeker nog even kijken. Bedankt!
quote:Tickel schreef op 14 februari 2012 @ 22:49:

[...]

Ik heb ook lange armen. De shirts en truien(mouwen) van Vila vallen lang. Zelf koop ik ze bij Zalando. Vila - Officiel

[afbeelding]ik zou bij zo'n top, een tailleriem doen. of in laagjes werken, met een vest of gilet. in ieder geval iets wat taille creërt
Graag gedaan, ik vind het merk Expresso leuk!
quote:winterfeestjurk schreef op 14 februari 2012 @ 22:53:

[...]

ik zou bij zo'n top, een tailleriem doen. of in laagjes werken, met een vest of gilet. in ieder geval iets wat taille creërtIk gebruik ze meestal als shirt ergens onder. Mouwloos vest oid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:_Lalie_ schreef op 14 februari 2012 @ 22:23:

Even willekeurig, dit is mijn figuur ongeveer

Figuurhaha, ik heb precies hetzelfde figuur
mijn favoriete kledingstuk:

de wolford fatal dress.

loeistrak, dit kan alleen gedragen worden door iemand zonder randjes Zit heerlijk, en je kunt 'm in alle lengtes dragen.

En je kunt het met alles combineren. Leuke gekleurde panty eronder, bloesje eroverheen, topje erop. Ideaal.
Zulke opmerkingen worden inderdaad 9 van de 10 keer gemaakt door iemand die zelf maar al te graag eenzelfde figuurtje zou willen hebben....dat is mijn ervaring althans.

Skinny broeken zijn juist voor vrouwen zoals ons gemaakt, en die draag ik dan ook graag. Maar inderdaad wel met iets erop dat wat body geeft.

Wikkeljurken ben ik niet zo'n fan van, want die zijn meestal van die dunne, 'clingy' stoffen, en dat staat mij gewoon minder. Iets stevigere stoffen staan een stuk beter en maken dat ik minder iel lijkt. Gap heeft een 'tall' collectie en verzendt ook naar NL. Hun shirts zijn echt lang (zowel de body als de mouwen).
Hier nog een lange dunne.

Geloof me, dat soort opmerkingen worden enkel en alleen gemaakt uit kift!

Als je er een beetje op let dat je er niet uitziet alsof je de kleren aan hebt van je jongere zusje (te korte mouwen en pijpen) dan staat alles!

Ik vind de Zara fijn omdat daar alles klein valt, maar wel lange pijpen heeft.

Pakken koop ik veel van n bepaald merk waar ik de naam nu ff van kwijt ben, kom ik morgen wel op terug. Daar heb je aparte wijdte- en lengtematen in de pantalons. Erg praktisch!

Ook de jasjes hebben mouwen die lang genoeg zijn.

Verder draag ik eigenlijk niets om me voller te laten lijken (push-up bh's daargelaten ). Strakke jurkjes, kokerrokken, minirokjes, strakke broeken. We hebben een mooi figuur vrouw! Waarom zouden we ons verstoppen!?!
Het zijn meestal de dikkere mensen die durven te zeggen dat je te dun bent. Zeg het eens omgekeerd je bent te dik..dan moet je ze eens horen..

Ik ben ook lang en slank, alleen maar gemakkelijk zou ik zeggen.
Niet alles gelezen, maar ik sluit me aan bij wat ik wel gelezen heb; puur jaloezie! Niks van aantrekken, eigenlijk is het een compliment!

Ik heb ook een mooie en slanke vriendin. Zij had laatst een ladder in haar panty en haar collega zei dat het kwam omdat ze steekknieën had. Nou ja! Kon ze niet beter haar best doen haar jaloezie te verbergen? Mijn vriendin heeft prachtige benen, niks stekerigs aan. Ik wou dat ik ze had!
quote:DeKenau schreef op 15 februari 2012 @ 00:11:

[...]

haha, ik heb precies hetzelfde figuur Hartstikke mooi postuur toch. Ik zie dat het model maat 36 heeft, 175 cm lang is en heupwijdte 91 cm heeft. Dat is echt geen "enge" size zero.
Misschien zoiets? Jammer dat het niet in een mooiere kleur is en de andere uitverkocht. klik hier of klik hier Deze zijn langer.

of (maar weet niet hoe de lengte is.

(allen de plaatjes gezien.
Tickel...Villa koop ik inderdaad sinds kort ook! Fijn merk En valt inderdaad lang genoeg. Draag er eigenlijk nooit een riem of wat dan ook bij, maar dat ga ik nu zeker eens proberen. "Breekt" mijn lengte misschien een beetje.

Christiana...zulke kleurtjes draag ik eigenlijk nooit. Maar ik vind het hele plaatje: jurkje, jasje, shawl wel erg leuk!

DeKenau wat een onwijs mooie jurk! Supergaaf! Zoiets zou ik ook absoluut aan doen, ga ik opzoeken...Dank je!

Maxi...thanks, dan ga ik ook even kijken bij Gap

Liezze verstoppen gaan we zeker niet doen Als je de naam van dat merk hebt, dan hoor ik het graag.

Raccoon en Yazz

Nikkie...ik denk dat ik ook ongeveer die maten heb, meestal maat 36/38 ligt er echt aan hoe het valt.

Pumps...leuk die jurken! Ga ik ook zeker even naar kijken
Lekker tactische opmerking zeg, zal wel jalouzie zijn.

Laagjes is inderdaad het toverwoord, en goed kijken naar je verhoudingen. Als ik het goed begrijp heb je wel taille en heupen.

Ik ben juist erg lang en recht, met brede schouders en lange armen en benen. Kost me wel moeite passende kleding te vinden, Expresso vind ik bijv. ook leuk maar de broeken zijn veel te kort en de jasjes zitten ook niet (mouwen te kort en te krap in de schouders, staat weer af in de rug). Esprit (online) heeft lengtematen, daar slaag ik wel voor broeken.

Die jurkjes hierboven zou je ook juist te recht en iel in kunnen lijken. Een merk als Dept bijv. heeft vaak ook wijde zwierige rokjes, met een strak shirtje en dan weer een kort jasje of bolero.

Zelf heb ik door krachttraining, bodypump en spinning wat meer body gekregen, maar als je slank gebouwd bent (ectomorph) zet je niet snel spieren aan en moet je er veel voor doen. Ik heb nu 2 strakke jurken, maar draag die wel met een heupriem en een kort jasje om de lengte te breken.

Wikkeljurken vind ik juist ieler maken, bovendien zit de taille nooit op de goede plek. Jurkjes met een taillenaad dus ook niet.

Volgens mij heb jij gewoon een ideaal figuurtje.
DeKenau ik zit net naar die jurk te kijken, maar je kunt hem dus echt in alle lengtes dragen? Hoe is de stof, is het niet ontzettend dun? Ik heb het namelijk wel snel koud
Xlong ik heb erg weinig van Expresso, maar ga zeker eens kijken. Dept ken ik dan weer wel, ga ik ook eens even opzoeken. Gelukkig wordt mijn salaris volgende week weer gestort

Het plaatje wat je schetst, zwierig rokje en een strak shirtje vind ik erg leuk klinken. daar kan ik wel wat mee
Ik ben ook lang en dun (1,86 en 63 kilo);

Mijn favorieten zijn skinny jeans met iets met volume erop (lekkere wollen lange trui of vest), een pencilskirt is ook gaaf dan zie je precies hoe goed je figuur is en als je inderdaad wel wat heupen en een goeie kont hebt dan kun je dat prima hebben. Verder bootcut jeans voor casual ook met iets meer volume aan de bovenkant.
Van de jurkjes heb ik geen idee hoe ze vallen, maar soms is iets kleurrijks met een motief dan wel goed draagbaar. Als je gewoon normale billen en heupen hebt dan kan je ook gewoon dat soort jurkjes dragen, maar dan wel met een kort jasje of zo en misschien ook een legging eronder. Maar dat is toch uitproberen.

De twee jurken van Zigga daarvoor geldt hetzelfde. Dat is uitproberen. Zelf ben ik altijd van boven wat minder fors geweest dan onder. Dan is het wel mooi om het accent op de taille te leggen en dan eventueel een jasje open er op te dragen.

Zelf heb ik een aantal kledingstijlen niet gedragen, omdat er algemeen werd gezegd dat het niet kon. Het is ook wel de combinatie die het totale plaatje bepalen.

Als je bijvoorbeeld wel dunne benen hebt dan moet je opletten met iets te zwierig, want dan lijken de benen nog dunner. Bij een lange golvende rechte lijn lijken de benen minder iel.
Alleen de OP gelezen, maar ik zou me niet aantrekken van wat m'n collega zegt. Het klinkt inderdaad wat jaloersig.
Ik had het er van de week met een vriendin over, zij kan niet slagen wat betreft nieuwe kleding. Ze is ook heel lang en dun. Ongeveer 1,78 m en 55 kilo. Bovenlichaan is heel mooi in verhouding, maar haar onderlichaam is haar probleemgebied. Hele lange dunne benen, en geen kont, er zit geen vorm in. Wat is dan voor haar het juiste kledingadvies? Zie het topic hier voorbij komen en dacht dat iemand er misschien wel een heldere kijk op had?
[quote]_Lalie_ schreef op 14 februari 2012 @ 21:05:

Ik heb kleine borsten, helaas brede schouders, smalle taille, wel weer heupen, lange benen en een mooie kont (al zeg ik het zelf )

quote]

Het lijkt me dat je een goed figuur hebt. Het voelt een beetje gek om dit te schrijven omdat ik net zo'n figuur heb (dus compliment aan mezelf).

Voor mij zijn de brede (en heel rechte) schouders een probleem. Vooral in de zomer met mouwloze jurkjes en topjes. Ik voel me dan net een rugbyspeler.

(In mijn kast hangt een lange rij leuke maar ongedragen mouwloze zomerkleding).

Elke zomer denk ik: ik heb er lak aan en draag waar ik zin in heb, maar als ik mezelf dan in de spiegel zie kleed ik me toch weer om.

Toch begin ik langzaam het idee te krijgen dat brede schouders niet lelijk hoeven te zijn, veel modellen hebben van die waterpas brede schouders.

Pas jij je kleding er op aan ?

Ik ben het trouwens eens met de rest aangaande die collega, het is absoluut de kift. Ze is strontjaloers op je.
Mijn kleding op mijn schouders aanpassen doe ik niet...zo erg vind ik het dan zelf ook weer niet Gelukkig zijn mijn 'lijnen' namelijk wel mooi, althans dat vind ik zelf. Met jasjes e.d. kijk ik wel altijd een beetje uit. Dan vind ik mezelf er wel snel breed uit zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven