Mode & Beauty alle pijlers

Lang en slank...

14-02-2012 20:53 163 berichten
Dat ben ik lang en slank. Gisteren vertelde mijn minder fijngevoelige collega dat ze me eng dun vind. Dat de kleding die ik draag me niet staat.

Vertwijfeld stond ik even later voor de spiegel op het toilet. Misschien heeft ze toch een punt?

Ik vind mezelf best leuk om te zien, ja ik ben lang en slank...en ja een paar kilo's extra zouden me wellicht niet misstaan. Maar dit is nu eenmaal mijn bouw.

Dus ga ik het anders aanpakken. Welke kleding staat bij mijn figuur? Ik wil mijn figuur niet verbergen, maar misschien moet ik andere punten accentueren? Welke kledingstijl past beter bij mij?

Iemand leuke tips?
Sophiepapa qua figuur zit ik daar niet ver bij vandaan denk ik.

New_in_town wat bedoel je dan precies. Ik heb dat hoekige alleen bij mijn schouders eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfeestjurk schreef op 14 februari 2012 @ 22:18:

[...]

volgens mij zijn alleen haar schouders "hoekig" als je al lang en slank bent, dan kun je beter geen "rechte" kleding aan doen, dan lijk je nog rechter en verdwijnen je rondingen

Ow, ik heb net iets anders gelezen in zo'n figuuranalyseboek.

Nu begin ik te twijfelen.
quote:new_in_town schreef op 14 februari 2012 @ 22:18:

Als je op de site van Esprit bij een artikel klikt op 'Info over maat/model' en dan 'Model inf.' kun je de maten zien van het betreffende model.Wow, dat was me niet opgevallen.
Even willekeurig, dit is mijn figuur ongeveer

Figuur
..
Laten we eerlijk zijn, als je echt eng dun zou zijn en dat je kleren niet staan, dan zou een vrouw dat niet tegen je zeggen denk ik. Ik gok dat je de sucking ghost of jalousy getroffen hebt!
Het gaat inderdaad eigenlijk alleen om mijn schouders
quote:_Lalie_ schreef op 14 februari 2012 @ 22:23:

Even willekeurig, dit is mijn figuur ongeveer

FiguurJe hebt dus gewoon een fotomodellenfiguur.
Dedeurkruk laten we het daar dan maar op houden, vind het wel een leuke uitspraak
quote:new_in_town schreef op 14 februari 2012 @ 22:20:

[...]

Ow, ik heb net iets anders gelezen in zo'n figuuranalyseboek.

Nu begin ik te twijfelen.

(alhoewel bij mij als heel recht type hele rechte kleding wel het mooiste staat...)ik ben zelf ook heel recht, en bij werk dat niet. als ik bijvoorbeeld van die rechte tunieken aan doe, dan verdwijnt mijn figuur volledig. ik kan beter wat taille creëren, mbv een tailleriem oid
.
Doe een sjaaltje om, of gebruik grove materialen. En met kleur/motief trek je ook de aandacht weg.

Ronde accenten aan je kleding, dus geen blouses met puntkraag.

En laagjes dus..
quote:new_in_town schreef op 14 februari 2012 @ 22:28:

[...]

Je hebt dus gewoon een fotomodellenfiguur. Dat durf ik niet over mezelf te zeggen
quote:new_in_town schreef op 14 februari 2012 @ 22:25:

[...]

Ik heb een boek gelezen (Overtuigen door uistraling van Lida van Doorn) waarin grofweg een indeling wordt gemaakt in ronde types en rechte types. Gaat dan bijv. om schouders, kaaklijn e.d. Als die eerder recht dan rond zijn, dan zou zgn. rechte kleding (v-hals, rechte hals, stuggere stoffen, rechte jasjes, weinig ruches enz.) het mooiste zijn. Bij ronde types zouden een ronde hals, meer stofvolume, ronde kragen enz. mooier staan.

Maar als jij alleen hoekig bent bij je schouders, dan is het denk ik niet helemaal op jou van toepassing.

maar dan verwijnt je figuur toch. denk maar eens aan zulke jurkjes:

zo'n jurkje werkt dan beter:

Helemaal goed Ik ga gelijk eens even speuren op internet. Nogmaals bedankt voor de tips!
Nee jurkje 1 werkt echt niet voor mij nee dan zou ik ook voor jurkje 2 gaan.
.
zo'n rok werkt ook:

Het laatste rokje zou ik aandoen, die andere twee niet zo snel...niet mijn stijl
Meid jouw collega is gewoon stront jaloers, ben zelf ook lang en slank (kinderen en ouder worden help ook niet ) .

En zal de uitspraak van een kledingverkoopster nooit vergeten:

Meid in maatje 36 is alles leuk!

Wat ik doe is laagjes, dus wel een tregging/of strakke broek met laarzen, doe daar een strak lang shirt op aan, en dan een kort jasje (die laagjes breken mijn lengte het goede goede kont en benen krijgen een accent, mijn borsten zijn klein, maar door een sjaaltje wordt daar de aandacht niet op gevestigd en een goede bh doet wonderen. En een goed figuur mag gezien worden, onthou dat!

http://www.zimbio.com/pictures/PNpYBCCW ... Kardashian
Winterfeestjurk leuk al die plaatjes!

Christiana...leuke post dank je wel En ook bedankt voor de tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven