Mode & Beauty alle pijlers

Lang haar, en nu?

06-01-2011 11:37 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk heb ik na lang sparen lang haar. Dit wilde ik al een hele tijd. Nu draag ik het altijd saai in een staart. Ik heb zin om er weer een stuk af te knippen maar weet dat ik daar spijt van krijg. Ik wil graag wat leuks met mijn haar doen. Wat doen jullie met je lange haar? Tips om het leuk op te steken? Of zal ik toch maar weer een pony laten knippen of wat meer lagen. Ik twijfel nog even verder.
Ik gebruikte altijd zo'n oprolgeval (ijzerdraad met stof eromheen) om een wrong te maken.

Anders krullen erin ?
Mooi opsteken, een wrong, een vlecht, los, half 'weggestoken': er zijn zoveel mogelijkheden.

Ik deed vroeger vaak een soort Grace Kelly-wrong, soms ook een losse knot helemaal bovenop, dan weer een knot achterin de nek met losse plukjes rondom.
Schuine pony erin kan heel leuk zijn als het past bij je haartype en je gezicht. Hoe is je haar? Stijl, slag of krullend? Is het verder in goede conditie?

Wat ik doe met mijn haar tot op mijn schouders is ( bij mij zit er veel slag in wat ik naar wens kan stylen of meer kan krullen)

1. opsteken met allemaal kleine klemmetjes zodat het lekker losjes valt.

2. los laten hangen ( stijl) met een zigzag pony erin die ik er met de punt van een kam intrek

3. pony naar een kant gooien en vastzetten met een speltje, haar hangt dan verder los

4. half opsteken ( dus alleen de voorste flanken) en die met een klem achter op je hoofd vastzetten.

Tip: opsteken met een klem waar nog wat kunsthaar op zit geeft vaak ook een heel mooi effect, als je haarkleur natuurlijk overeen komt met het haar van de klem.
Hoe oud ben je? Sommige kapsels zijn niet echt geweldig als je een stuk ouder bent,vandaar mijn vraag.

Ik doe dit vaak en erg makkelijk te doen:

En, google is your friend! Evenals youtube!
Ik gebruik schuifspeldjes. Draag mijn haar los, met de voorste lokken rommelig met speldje vast gezet.

Of maak van de voorste lokken 2 kleine vlechtjes en zet die vast met schuifspeldjes.

Of een losse, slordige vlecht. Ik hou van slordig, rommelig haar .
Ik doe dus altijd plaatje 3
Wat is een wrong? Ik heb licht golvend haar en het is in goede conditie. Ik hou absoluut niet van iets met nep-haar. Het lukt me nooit mijn haar mooi op te steken. Loshangend haar vind ik vervelend als ik aan het werk ben of iets actiefs doe.
Leuk plaatjes! Plaatje 3 vind ik mooi. Ik ben 28.
Ik hou ook van slordig rommelig haar. Maar bij mij wordt het snel verwaaid en te rommelig.
Voorste deel met een speldje vast, gewoon mooi los of als je netter wilt..een klein beetje touperen en dan in een knotje.
Plaatje 3 is ook makkelijk te doen, ik gebruik altijd een klein speldje om het achter vast te zetten.

Ik doe ook vaak deze en die blijft ook goed zitten. als je googled op Lauren Conrad Hairstyles, krijg je dat rommelige, maar supermakkelijke kapsels.

Heb je nu geen model? Een goede coupe scheelt al stukken.
Dubbeldrop, hoe doe je dat van plaatje 1? Die is namelijk mooooi!!! Maar ik heb dus heel sluik haar, ga aan de slag met de krultang en als ik er dan niet een halve spuitbus lak in doe dan hangt het na een uurtje weer helemaal plat.

Ik draag het met een pony.
Op youtube staan veel filmpjes hoe je je haar kunt opsteken. Ik ben echt een kluns maar met die instructies lukt het mij ook goed. Even investeren in speldjes en klemmetjes en huppekee, daar ga je.
Wat eten we vanavond?
Jij wou je account toch opzeggen?
quote:Ruza schreef op 06 januari 2011 @ 12:28:

Dubbeldrop, hoe doe je dat van plaatje 1? Die is namelijk mooooi!!! Maar ik heb dus heel sluik haar, ga aan de slag met de krultang en als ik er dan niet een halve spuitbus lak in doe dan hangt het na een uurtje weer helemaal plat.

Ik heb zelf wel al wat voller haar van mezelf met een slag erin, ik draai wat rollers grof in mijn haar, alleen niet tot op de hoofdhuid, dus op de helft.(van te voren wat verstevigende schuim, haal ik bij de kappersgroothandel, maar een andere zal ook wel goed zijn)

Ik haal wat haar schuin van de kruin af voor die schuine pony zeg maar en die rol ik ook in met de grootste roller die je kunt vinden en ook erg los, dus niet strak.

Ik haal eerst de onderste rollers eruit, dan flink met je vingers erdoorheen en daarna die bovenste roller en spuit wat lak in met shine en dan ben je klaar.

Bij mij blijft het echt de hele dag zitten, ik heb trouwens gewoon een carmenkrullenset
Ha Paque, dat wil ik nog steeds graag. Ik hang hier veel te veel rond.
Ben jij dat Zamirah?
quote:moppetoet schreef op 06 januari 2011 @ 11:39:

Ik gebruikte altijd zo'n oprolgeval (ijzerdraad met stof eromheen) om een wrong te maken.

Anders krullen erin ?

Ik heb ook zo'n oprolgeval (Zenner) maar het lijkt erop dat het ijzerdraad zo dun is dat ik mijn haren echt niet opgerold krijg...

Lukt het bij jou wel en heb je eventueel tips?
Kan iemand mij tips geven?

Ik heb super steil haar, echt van dat wegvlieg haar. Ik zou er graag wat krul in willen als ik het een keer los draag, maar het zakt er altijd binnen de kortste keren weer uit. Nou kan ik er natuurlijk zoveel troep in smeren dat het 3 dagen blijft zitten, maar met mijn haar betekent dat dat het gelijk super vet of keihard is!

Kan ik überhaupt krullen erin krijgen, en zo ja, hoe??

Ik bedoel dus krullen a la Lauren C op een van de hier geplaatste plaatjes....
quote:Paquerette schreef op 06 januari 2011 @ 13:57:

Ben jij dat Zamirah?

Ja.

@Britannia, denk het niet.
@Zamirah: mooie vrouw ben je!

@Brittannia: ik had vroeger ook zulk haar, en krullen hielden gewoon nooit. Nu is mijn haar wat grover geworden, en gaat het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven