Mode & Beauty alle pijlers

Last van roos

24-11-2011 13:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al... sinds kort heb ik last van roos in mijn haar. Dat heb ik eigenlijk nog nooit zo gehad, dus ik heb ook geen idee wat ik er tegen moet doen.

Al gedaan:

- gewassen met azijn

- gescrubt met zout

Beide van de van internet gehaalde tips hebben echter niet geholpen. Heeft iemand hier misschien betere tips?
Liever elitair dan een pauper!
Anti roos shampoo..
Internagelaktisch
Head en Shoulders? Dat werkt bij mij altijd, vooral die Itchy Scalp Care. (En dat met mijn parfumallergie, desondanks is dat zo'n beetje het enige wat ik goed verdraag.)
Head en schoulders. Zo opgelost
Ja head and shoudlers werkt bij mij ook het beste, maar die van andrelon ook

Haal ik bij de action trouwens, bijna de helft goedkoper
Internagelaktisch
Ik wilde eigenlijk het liefst mijn eigen shampoo houden en de roos met natuurlijke middelen bestrijden.

Maar goed, als dat het enige is wat echt werkt moet het misschien maar. Heeft het verder nog veel invloed op je haar zelf?
Nee, vind ik niet.
Nee bij mij niet.

Wel ff lekker in de cremespoeling zetten daarna

(ik gebruik geen head and shoulders creme spoeling trouwens)

En als je roos weg is niet elke keer mee wassen maar af en toe, om het bij te houden.
Internagelaktisch
Zit je misschien in een stressige periode? Mijn man krijgt het namelijk als hij het een periode heel druk heeft. Dan zou je er voor kunnen kiezen om het even aan te kijken.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 24 november 2011 @ 13:30:

Head en Shoulders? Dat werkt bij mij altijd, vooral die Itchy Scalp Care. (En dat met mijn parfumallergie, desondanks is dat zo'n beetje het enige wat ik goed verdraag.)Is die speciaal voor jeuk op je hoofd? Ik heb nl last van jeuk en heb ook een parfumallergie. Niets helpt. Om gek van te worden.
Ja, ik zit inderdaad in een stressige periode, maar nu voel ik me net een sneeuwpop en dat is niet heel stressverlagend.

Dan toch maar aan de Head & Shoulders en maar hopen dat het snel weer weg is.

Bedank voor de tips.
Yvonne, ik heb geen jeuk op mijn hoofd met H&S. Wel met Neutral, Dermolin, Zarqa, Decubal, PH5 Eucerin... Ik weet niet wat het is, maar dit werkt voor mij.
Kijk eens naar natuurlijke(re) shampoo's, met Zarqa heb ik juist hele goede ervaring!

Ik heb een gevoelige/jeukerige hoofdhuid met psoriasis. Alles wat teveel ontvet, maakt het alleen maar erger. (En H&S, dat raak ik alleen aan om te ontkleuren. Zegt al genoeg, als het de kleur uit je haar fikt). En ook alles van Nivea verpest mijn hoofdhuid enorm.

Misschien is het nog wel het belangrijkste om erachter te komen waarom je nu (ineens) roos hebt. Weet je bijv. zeker dat het geen eczeem is? Dan kunnen anti-roos producten het juist erger maken namelijk...
als je een huis-, tuin- en keukenmiddel wilt proberen voordat je aan de speciale middelen slaat, hier een tip die ik lang geleden ten einde raad tegen roos heb geprobeerd. Het werkte en ik heb er nooit meer last van gehad.

Snij een ui doormidden, wrijf daarmee stevig je hoofdhuid in. Laat ongeveer kwartier ofzo, half uur misschien inwerken met handdoek om je hoofd. Goed uitspoelen met milde shampoo tot je niet meer een uienwalm om je heen hebt hangen.

Werkt geloof ik omdat er iets van sulfaat/sulfiet (??ben niet zo chemisch onderlegd) inzit, wat die specifieke geur veroorzaakt.

Maar weet niet of dit verstandig is als de roos veroorzaakt wordt door eczeem of psoriasis. Vraag anders eens bij Reformzaken, die kunnen je ook informeren over natuurlijker middelen.
Ik was toevallig eerst naar de body shop gegaan en daar bleken ze ook anti-roosshampoo te hebben.

Grappig dat je nivea zegt aardappelhoofd. Daar had ik laatst toevallig een haarproduct van, terwijl ik dat anders nooit gebruik. Dat komt er dus ook niet meer in.
Dat is het toch meestal met huidproducten, het is een tijdje proberen wat wel en niet voor je werkt, en waar je reacties op kan krijgen.

Lush shampoo (vooral seanik) werkt voor mijn hoofd ook heel goed, net als de producten van Yes To... of Inecto. Maar ik gebruik juist niets wat anti-roos heet, behalve dan een tijdje de anti-roos van Sanex jaaaren terug. Dat was de enige die mild genoeg was.

Succes i.i.g.
Anti - Roos shampoo heb je ook in verschillende soorten, dus ook wel iets wat bij jou past. Ik heb van de H&S Itchy Scalp maar één fles hoeven te gebruiken en ben sindsdien verlost van een jeukend hoofd en de huidschilfers die erbij horen.
Ik vind Dercos van Vichy het beste!

Heb verschillende geprobeerd maar of het hielp niet of kwam toch weer terug. Heb de shampoo 2 maanden gebruikt en het is nu al een hele tijd weggebleven. Is gewoon te koop bij de apotheek. Succes!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 24 november 2011 @ 13:54:

Yvonne, ik heb geen jeuk op mijn hoofd met H&S. Wel met Neutral, Dermolin, Zarqa, Decubal, PH5 Eucerin... Ik weet niet wat het is, maar dit werkt voor mij.Bedankt voor de tip. Ik heb die andere ook al geprobeerd, maar niets helpt. Ik heb geen roos, maar wel jeuk!!! Het ergste wat ik ooit op mijn hoofd heb gehad is fructis. Dat staat stijf van de parfum en ik voelde acuut een vreselijke jeuk. Die fles ging meteen de kliko in.
H&S Itchy Scalp gebruik ik tegen roos en mijn collega gebruikt het tegen jeukende hoofdhuid. We zijn allebei tevreden over de werking.
Anti-roos shampoo van de Body Shop, heeft wel een Engelse naam (Dandruff shampoo).
Neem een leeg flesje van frisdrank (50 ml)

vul het 2/3 met appelazijn (liefst bio uit de reformzaak)

als je dan een douche neemt : vul het flesje nog met 1/3 lauw water je kan je haar wassen met een shampoo tegen roos (van weleda heb je goeie : rozemarijn shampoo groene tube) en op het einde geef je je haar een spoeling met het flesje met appelazijn/water mengeling

2 x per week doen, voor een paar weken

en de ph waarde van je hoofdhuid wordt weer normaal

(bij haarroos = verzuring van de ph)

als je anders iets hardnekkigers zoekt : nizoral shampoo

maar ik gebruik die niet, ik doe het liever the natural way

(die nizoral shampoo zorgt ervoor dat mijn geverfde haar zo lelijk gaat verkleuren, is nogal bijtend)
Iedereen noemt Head & Shoulders, maar ook ik heb last van roos en Head & Shoulders helpt bij mij dus écht niet. Als je trouwens tegen de kapper verteld dat je dat soort shampoo gebruikt kijken ze je vreemd aan :P Anyway, ik heb laatst antiroos-shampoo van Nivea gebruikt, maar ook deze helpt niet.

Het enige wat bij mij helpt is mijn haren verfen.. dan blijft de roos een paar weken weg. Alleen ben ik nu op het punt dat ik juist m'n eigen kleur er weer uit wil laten groeien, dus om de twee dagen haren wassen omdat het gewoon niet uitziet met roos. Ik weet zelf ook niet meer wat ik er tegen kan doen!
quote:Lil90 schreef op 27 november 2011 @ 15:43:

Iedereen noemt Head & Shoulders, maar ook ik heb last van roos en Head & Shoulders helpt bij mij dus écht niet. Als je trouwens tegen de kapper verteld dat je dat soort shampoo gebruikt kijken ze je vreemd aan :P Anyway, ik heb laatst antiroos-shampoo van Nivea gebruikt, maar ook deze helpt niet.

Het enige wat bij mij helpt is mijn haren verfen.. dan blijft de roos een paar weken weg. Alleen ben ik nu op het punt dat ik juist m'n eigen kleur er weer uit wil laten groeien, dus om de twee dagen haren wassen omdat het gewoon niet uitziet met roos. Ik weet zelf ook niet meer wat ik er tegen kan doen!

Je hebt geen roos.

Staat ook altijd op de fles, als het niet weggaat met anti-rooschampo, ga dan naar de dokter.

waarschijnlijk heb je psoriasis of exceem.
quote:StabiloBoss schreef op 27 november 2011 @ 16:23:

[...]

Je hebt geen roos.

Staat ook altijd op de fles, als het niet weggaat met anti-rooschampo, ga dan naar de dokter.

waarschijnlijk heb je psoriasis of exceem.Ah ook dat nog, als ik psoriasis google word ik daar niet zo blij van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven