Leeftijd navelpiercing
woensdag 2 april 2014 om 17:15
Mijn dochter van 14 (in sept wordt ze 15) wil al tijden een navelpiercing.
Ze is (op mijn advies) gaan kijken en informeren bij de tattooshop in de buurt (waar ik zelf tien jaar geleden mijn tattoo heb laten zetten).
Ook surft ze het internet af voor plaatjes en verhalen.
Zo hebben we genoeg informatie verzameld over het hoe en wat, de prijs en de nazorg.
Ik heb er een poosje over nagedacht, en zo mijn dochter ook de kans gegeven dit goed te overdenken.
Tegen een navelpiercing heb ik geen bezwaar.
Voordat ik definitief een beslissing neem, hoor ik toch nog graag ervaringen van jullie!
Vooral over de leeftijd waarop je hem hebt laten zetten, de nazorg, en hoe het genezen is. (Duurt nogal even bij een navelpiercing begreep ik)
Bedankt vast!
Ps. Ze menstrueert nu 2 jaar, men zegt dat een meisje dan al grotendeels uitgegroeid is?!
Ze is (op mijn advies) gaan kijken en informeren bij de tattooshop in de buurt (waar ik zelf tien jaar geleden mijn tattoo heb laten zetten).
Ook surft ze het internet af voor plaatjes en verhalen.
Zo hebben we genoeg informatie verzameld over het hoe en wat, de prijs en de nazorg.
Ik heb er een poosje over nagedacht, en zo mijn dochter ook de kans gegeven dit goed te overdenken.
Tegen een navelpiercing heb ik geen bezwaar.
Voordat ik definitief een beslissing neem, hoor ik toch nog graag ervaringen van jullie!
Vooral over de leeftijd waarop je hem hebt laten zetten, de nazorg, en hoe het genezen is. (Duurt nogal even bij een navelpiercing begreep ik)
Bedankt vast!
Ps. Ze menstrueert nu 2 jaar, men zegt dat een meisje dan al grotendeels uitgegroeid is?!
woensdag 2 april 2014 om 17:25
woensdag 2 april 2014 om 17:30
Ik was 15, hartstikke leuk. Op mijn 21 was ik het zat, eruit gehaald, gaatje boven navel, no big deal.
Op mijn 27ste zwanger. Striae. Stukje huid waar piercing onderdoor gaat (ook al was hij er dus al 6 jaar uit) is een grote, brede striem geworden. Ziet eruit alsof ik 2 navels heb. En dat komt dus nooit meer goed.
Ik zou zeggen, laat haar er nog even over nadenken.
Op mijn 27ste zwanger. Striae. Stukje huid waar piercing onderdoor gaat (ook al was hij er dus al 6 jaar uit) is een grote, brede striem geworden. Ziet eruit alsof ik 2 navels heb. En dat komt dus nooit meer goed.
Ik zou zeggen, laat haar er nog even over nadenken.
woensdag 2 april 2014 om 17:54
Ik heb m laten zetten op mijn 35ste... uit trots omdat ik enorm was afgevallen en eindelijk een redelijk platte buik had.
Vond het met name irritant dat ik een tijd niet op mijn buik kon slapen... En moest oppassen met strakke kleren erover, dat kon pijn doen. Verder was het goed te doen. Vind het nog steeds leuk zo'n piercing maar de mijne is er weer uit...
Zou het bij mijn dochter pas goed vinden als ze 16 is, denk ik. Kan ik nog een hele tijd over nadenken gelukkig...
Vond het met name irritant dat ik een tijd niet op mijn buik kon slapen... En moest oppassen met strakke kleren erover, dat kon pijn doen. Verder was het goed te doen. Vind het nog steeds leuk zo'n piercing maar de mijne is er weer uit...
Zou het bij mijn dochter pas goed vinden als ze 16 is, denk ik. Kan ik nog een hele tijd over nadenken gelukkig...
woensdag 2 april 2014 om 17:54
Ik was 16 toen ik er 1 liet zetten. Maar deze ging ontsteken en groeide eruit. Later opnieuw laten zetten, zelfde verhaal. Voor de derde keer opnieuw laten zetten, weer hetzelfde.
Ben nu 25 en heb nog steeds een litteken ervan. Alhoewel ik het niet storend vind. Vind het wel een mooie piercing, maar niet ieder lichaam accepteert het blijkbaar.
Ach en dit is iets waar je niet zo snel spijt van krijgt denk ik, ook al heb je dat wel dan haal je hem eruit..
Ben nu 25 en heb nog steeds een litteken ervan. Alhoewel ik het niet storend vind. Vind het wel een mooie piercing, maar niet ieder lichaam accepteert het blijkbaar.
Ach en dit is iets waar je niet zo snel spijt van krijgt denk ik, ook al heb je dat wel dan haal je hem eruit..
woensdag 2 april 2014 om 18:01
woensdag 2 april 2014 om 18:16
Ik heb er een laten zetten toen ik in de twintig was. Ik vond de nazorg wel lang. Tot 6 maanden was het echt regelmatig ontstoken. Niet dramatisch, maar het was ook niet geheeld, pas daarna echt geen problemen meer. Nu heb ik hem er al een paar jaar uit en ik ben nu in mijn laatste trimester van mijn zwangerschap. Tot nu toe ziet het gaatje er nog steeds hetzelfde uit als voor de zwangerschap.
woensdag 2 april 2014 om 18:20
woensdag 2 april 2014 om 18:23
Ik had er een vanaf mijn 17e, maar het ding heeft jaren zitten ontsteken, of in ieder geval het grootste deel van elk jaar. Elke keer als hij langs de rand van mijn broek of riem ging, begon het weer...Bloeden, pus, the works...
Ik heb hem nog lang ingehad, tot mijn 22ste, maar daarna heb ik hem toch echt weggehaald. Een groot, lelijk, litteken is het gevolg.
Ik heb hem nog lang ingehad, tot mijn 22ste, maar daarna heb ik hem toch echt weggehaald. Een groot, lelijk, litteken is het gevolg.
woensdag 2 april 2014 om 18:27
Ik was 15 toen ik hem liet zetten. Ik had zelf de nazorg handleiding niet goed doorgelezen die ik had gekregen. Ik ging met antibacteriële zeep de wond schoonmaken terwijl dat juist niet mocht dus het ging ontsteken en ik kreeg een ietwat lelijk littekentje. Achteraf bezien was het beter geweest als mijn moeder de handleiding had doorgenomen want ik las in mijn enthousiasme de helft van de woorden niet. Je zag gelukkig niet zoveel van het littekentje als er een piercing in zat. Inmiddels zie je er niks meer van. Ben nu voorbij de 20 en heb hem nog steeds. Ik denk dat als ik zwanger wordt dat ik een zwangerschapspiercing in doe.
Op zich geen probleem een navelpiercing op 15-jarige leeftijd, bij mijn beste vriendin (15) ging alles goed want die was niet zo dom als ik.
Op zich geen probleem een navelpiercing op 15-jarige leeftijd, bij mijn beste vriendin (15) ging alles goed want die was niet zo dom als ik.
No love without lost
woensdag 2 april 2014 om 19:13
quote:Naara schreef op 02 april 2014 @ 17:25:
Een mens groeit door tot begin 20, je dochter heeft dus nog even te gaan.
Ik ben na mijn eerste menstruatie niet meer gegroeid, toen was ik bijna 12 (ik ben dan ook wel een uk trouwens, met mijn 1m59).
Ik liet mijn navelpiercing zetten toen ik 14 was. Ik moest wel schriftelijke toestemming hebben geloof ik, anders wilde de piercer 'm niet zetten. Mijn ouders hadden geen bezwaar maar ik logeerde bij een vriendin, dus haar vader heeft toen een briefje voor me geschreven.
Ik heb wel vrij vaak last gehad van ontstekingen, één keer zo erg dat (sorry) het pus er echt uitliep, maar qua pijn vielen die ontstekingen eigenlijk wel mee. En lag misschien ook aan dat ik het niet zo nauw nam met de verzorging.
Een mens groeit door tot begin 20, je dochter heeft dus nog even te gaan.
Ik ben na mijn eerste menstruatie niet meer gegroeid, toen was ik bijna 12 (ik ben dan ook wel een uk trouwens, met mijn 1m59).
Ik liet mijn navelpiercing zetten toen ik 14 was. Ik moest wel schriftelijke toestemming hebben geloof ik, anders wilde de piercer 'm niet zetten. Mijn ouders hadden geen bezwaar maar ik logeerde bij een vriendin, dus haar vader heeft toen een briefje voor me geschreven.
Ik heb wel vrij vaak last gehad van ontstekingen, één keer zo erg dat (sorry) het pus er echt uitliep, maar qua pijn vielen die ontstekingen eigenlijk wel mee. En lag misschien ook aan dat ik het niet zo nauw nam met de verzorging.
woensdag 2 april 2014 om 19:45
Ik was ook 14 (bijna 15) toen ik hem liet laten zetten. Mijn moeder is ook mee geweest inderdaad. Daarna wel even last van gehad maar dat had ik er wel voor over.
Ben wel bijna flauwgevallen met het schoonmaken ervan, maar dat kwam omdat iedereen zij dat het gruwelijk zeer deed dat alcohol in zo'n open wond. Dus toen ik het druppeltje bijna zag vallen zag ik ineens vlekjes voor mijn ogen haha. Mijn moeder heeft me er toen de eerste keer bij geholpen en daarna kon ik het gelukkig wel zelf Tot nu toe nooit spijt van gehad trouwens (ben nu bijna 23).
edit; nooit ontstekingen eraan gehad trouwens. Een vriendinnetje van mij wel, maar die kreeg dan ook een ringetje ipv een staafje (wat ik kreeg). Ik denk dat een staafje makkelijker schoon te maken is enzo.
Ben wel bijna flauwgevallen met het schoonmaken ervan, maar dat kwam omdat iedereen zij dat het gruwelijk zeer deed dat alcohol in zo'n open wond. Dus toen ik het druppeltje bijna zag vallen zag ik ineens vlekjes voor mijn ogen haha. Mijn moeder heeft me er toen de eerste keer bij geholpen en daarna kon ik het gelukkig wel zelf Tot nu toe nooit spijt van gehad trouwens (ben nu bijna 23).
edit; nooit ontstekingen eraan gehad trouwens. Een vriendinnetje van mij wel, maar die kreeg dan ook een ringetje ipv een staafje (wat ik kreeg). Ik denk dat een staafje makkelijker schoon te maken is enzo.
woensdag 2 april 2014 om 20:24
Wat fijn, alle reacties en ervaringen! (Ook op lange termijn)
Ga zo door
Hier in de shop is de regel dat je als ouder mee moet wanneer er onder de 16 gepierced wordt.
Zwemmen, hadden we al nagevraagd, wordt hier een week of 6 ontraden.
Verder was ik wel van plan om toe te zien op de nazorg inderdaad, omdat dat toch erg belangrijk is. Als ziekenverzorgende heb ik een ruime ervaring met wondzorg, maar misschien dat ik daardoor daar juist zo op gefixeerd ben
Ik verwacht niet dat ze nog veel gaat groeien.
De voorspelde lengte heeft ze zo ongeveer al gehaald...
Ik volg nog steeds met belangstelling alle reacties!
Ga zo door
Hier in de shop is de regel dat je als ouder mee moet wanneer er onder de 16 gepierced wordt.
Zwemmen, hadden we al nagevraagd, wordt hier een week of 6 ontraden.
Verder was ik wel van plan om toe te zien op de nazorg inderdaad, omdat dat toch erg belangrijk is. Als ziekenverzorgende heb ik een ruime ervaring met wondzorg, maar misschien dat ik daardoor daar juist zo op gefixeerd ben
Ik verwacht niet dat ze nog veel gaat groeien.
De voorspelde lengte heeft ze zo ongeveer al gehaald...
Ik volg nog steeds met belangstelling alle reacties!
woensdag 2 april 2014 om 20:48
Ik heb er zelf geen, vond mijn buik niet strak genoeg (en nu denk ik: waar hàd ik het over ) maar ken meerdere meiden die voor de zomer een navelpiercing hebben laten zetten en die hebben bijna allemaal in de zomer ontstekingen gehad, bij sommigen zag het er heel vies uit. Zou denk ik dus nog even wachten tot na de zomer, dan heeft het gewoon meer tijd om te helen.
woensdag 2 april 2014 om 20:51