Mode & Beauty alle pijlers

Leeftijd navelpiercing

02-04-2014 17:15 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 14 (in sept wordt ze 15) wil al tijden een navelpiercing.

Ze is (op mijn advies) gaan kijken en informeren bij de tattooshop in de buurt (waar ik zelf tien jaar geleden mijn tattoo heb laten zetten).

Ook surft ze het internet af voor plaatjes en verhalen.

Zo hebben we genoeg informatie verzameld over het hoe en wat, de prijs en de nazorg.

Ik heb er een poosje over nagedacht, en zo mijn dochter ook de kans gegeven dit goed te overdenken.

Tegen een navelpiercing heb ik geen bezwaar.

Voordat ik definitief een beslissing neem, hoor ik toch nog graag ervaringen van jullie!

Vooral over de leeftijd waarop je hem hebt laten zetten, de nazorg, en hoe het genezen is. (Duurt nogal even bij een navelpiercing begreep ik)

Bedankt vast!

Ps. Ze menstrueert nu 2 jaar, men zegt dat een meisje dan al grotendeels uitgegroeid is?!
Oh en ik ging samen met mijn zusje van 13, zij kreeg er ook een toen.
Ik heb de mijne gekregen omdat ik was geslaagd voor m'n examens. Toen was ik 17 maar zeurde er al vanaf m'n 13 over omdat mijn vriendinnetje er toen al eentje had. Na een paar maanden is hij enorm gaan ontsteken met wildvlees enz. Toen heb ik m eruit gehaald omdat hij toch al scheef zat en heb toen t gaatje dicht laten groeien. Na 3 maanden opnieuw laten zetten. En heb m nu weer ruim een jaar en dat gaat helemaal goed
Ik vind 16 ook wel erg jong hoor. Of ben ik nu ouderwetsch?
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 02 april 2014 @ 21:11:

Ik vind 16 ook wel erg jong hoor. Of ben ik nu ouderwetsch?Nope. Of we zijn het allebei
Gelukkig mag iedereen zijn eigen idee hebben over wanneer men een piercing wel of niet laat zetten (bij hun dochter).

Vandaar dat ik dan ook naar ervaringen vroeg, want daar heb ik meer aan.

Een mening heb ik al
quote:Bambi040 schreef op 03 april 2014 @ 00:04:

Gelukkig mag iedereen zijn eigen idee hebben over wanneer men een piercing wel of niet laat zetten (bij hun dochter).

Vandaar dat ik dan ook naar ervaringen vroeg, want daar heb ik meer aan.

Een mening heb ik al Ps. Liegen over de leeftijd is ook niet van toepassing. Zoals gezegd zetten ze hier, in een goede shop, tussen 12 en 16 jaar onder begeleiding van een van de ouders de piercing. MET legitimatie. Zoals het hoort.
Ik was ook 14. Als je je houd aan de regels van de nazorg is er vrij weinig aan de hand.

Ben nu 25 en heb hem nog steeds
Ik heb hem op mijn 14e verjaardag mogen zetten. Genezen ging goed, wel in de winter oppassen met dikke truien die erachter blijven hangen... Au
Ik heb hem ongeveer 3 maanden geleden laten zetten met een vriendin, wij zijn beide 17.

Hij is bij zowel mijn vriendin als bij mij nog steeds niet genezen, terwijl wij het wel iedere dag goed verzorgen.

We hadden het nagevraagd en het blijkt inderdaad een tijd te duren voordat het hersteld is.

Mijn mening is dat iemand van 14 nog niet rond hoeft te lopen met een piercing.., maar daar ga ik verder niet over!
Ik heb er een van mijn vader gekregen, gezet bij een tattooshop. (Ik ken(de) hem ook vrij goed.) Ik was zeventien.

Ik heb het niet midden in de zomer gedaan, net daarna i.v.m. zwemmen. Verder heb ik niet heel veel nazorg gedaan aan mijn piercing, en ook nooit last van gehad. Op mijn 20e heb ik hem eruit gehaald i.v.m. zwangerschap en vond het wat ordinair om hem er in te houden.
Een navelpiercing? Is dat nog steeds in?

Als het dan toch moet: 14 jaar vind ik veel te jong, van mij zou ze moeten wachten tot ze 18 is. En op kamers, als het even kan.
Geen ervaring hier, maar 15 is toch een mooie leeftijd.

Ik vind een ringetje of een staafje schuin boven je oog ook erg mooi. Behalve als je brildragend ben. Ik heb ook weleens iemand gezien met een staafje in het midden halverwege de schouders en de borsten.

Nadeel van een navelpiercing is de verleiding om veel naveltruitjes te dragen, want ja, dat ding moet geshowd worden natuurlijk.

Dat vind ik dan persoonlijk weer wat minder. Ik hou niet zo van dat blote buik gedoe op straat.
odi et amo
Ik ben 41 en was 22 toen ik hem liet prikken. Ik word er nog altijd blij van. Vind het echt mooi. Ik zie hem met douchen, en in bikini. Naveltruitjes doe ik al een jaar of 20 niet meer

Ohja, nooit ontstekingen of andere gekke dingen gehad. Droog en schoon houden, als het genezen is, is het net als oorbellen.
Always look on the bright side of life
quote:nessemeisje schreef op 03 april 2014 @ 13:59:

Een navelpiercing? Is dat nog steeds in?

Als het dan toch moet: 14 jaar vind ik veel te jong, van mij zou ze moeten wachten tot ze 18 is. En op kamers, als het even kan. Je mag je mening hier niet geven van TO Nesse
Ik was 15, nu 27 en heb m nog steeds. Voor hoelang het nog kan met m'n groeiende buikje
Be the change you want to see in the world
Als ze het leuk vindt en er goed voor zorgt gewoon doen.

Ik zou het nu doen, dan is hij voor de zomer zo goed als genezen.
Vind het wel erg jong. Vanaf 18 zou ik schappelijker vinden. Nu doet ze het waarschijnlijk 'om erbij te horen'. En tegen de 20 jaar kan zij (hopelijk) wat meer een eigen mening vormen. Dan heeft zij nog tijd genoeg om er van te genieten (of spijt van te hebben bij infecties...).
Vanaf dat ze mag stemmen. 18 dus.
Ík was 11 of 12 volgens mij... m'n moeder is toen meegeweest.

Dik 10 jaar later heb ik hem nog steeds, nooit last van gehad

Een piercing vind ik wat anders dan een tattoo.. een piercing kan er altijd nog uit. Het laat wel een littekentje achter, maar gedurende je leven loop je toch de nodige krasjes en deuken op, dus heb me daar nooit zo druk om gemaakt.
Ik was 14. Ik vind het zelf enorm jong. Het is toch een gat in je lijf en het wordt een litteken als ze hem na een paar jaar niet meer mooi vindt. Ik heb hem zelf overigens nog steeds, maar ik zou mijn eigen dochter laten wachten tot ze ouder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven