Mode & Beauty alle pijlers

Legging onder jurk, waarom?

26-06-2010 09:35 521 berichten
Het is prachtig weer en je ziet vrouwen in de leukste jurkjes.

Maar in veel gevallen met een legging er onder.

Waarom? Voor de temperatuur kan het niet zijn. Het is warm.

Maar waarom dan?

Iedere jurk ziet er beter uit zonder legging er onder.

Leg het me uit. Wat mis ik?

Wel, geen legging

Totaal aantal stemmen: 241

Nee, een jurk is altijd leuker zonder legging (46%)
Een jurk zonder leggen? Veel te sletterig. (4%)
Het hoort gewoon zo, iedereen draagt het. (3%)
Het moest van de mevrouw die het me verkocht. (3%)
Zo stond het op het plaatje in de Wehkamp, dus zo moet je he (4%)
Anders... (39%)
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook altijd complimenten, het staat dus bij mij ook leuk.

En natuurlijk wil het niet zeggen dat als de modebladen er vol mee staan, dat je het mooi moet vinden. M<aar dit was meer een reactie op iemand die zei dat je niet ouder dan 6 jaar mag zijn, om een legging te dragen..

Ik ben 57 en draag graag een spijkerrokje. Maar dan wel met een legging, ik vind die combinatie juist wel mooi.
Ik draag éigenlijk een legging met een hempje.. maar dat vinden mensen niet staan, dus doe ik er een jurkje overheen
Later is nu
quote:akka schreef op 26 juni 2010 @ 10:08:

Een wielrenboxer wordt hier geopperd, maar die pijpjes zijn voor mij niet lang genoeg.

Legging dus. Vroegah liep ik altijd met talkpoeder te kloten in de zomer, ben nu blij met een legging.

Same here,... boxers zijn niet lang genoeg en alles wat er qua lengte tussenin zit ga je zien. Dus dan maar helemáál laten zien!

Talkpoeder redde ik het ook niet mee, helaas....
Ja, dat zei ik dus Namma, van die zes jaar.
Ik vind het strakke, dus ook een legging alleen mooi als je het kunt hebben. Een legging om dingen mee te verhullen werkt juist averechts. Kun je beter een mooie linnen broek aan doen, maar dat is mijn mening..
Ik zie anders ook genoeg vrouwen die een rok/jurk(je ook nog meestal) dragen zonder die hier zo gehate legging, terwijl ze die legging dus duidelijk beter wél aan hadden kunnen doen.
Waarom een legging onder je jurk?

- Tegen harde wind, die je jurk doen opwaaien.

- Voor je werk, omdat je alleen kleding aan mag wat je knieën bedekt.

- Omdat je jurkje te kort is en je anders alles ziet als je gaat zitten. (ik zag gister een stel dames in de stad lopen en Echt die hadden een legging aan moeten doen. Ik zag nog net hun onderbroek niet).

- Om spataderen, putjes e.d. te bedekken.

- Om lekker ongegeneerd onderuit te zitten op je stoel....

Genoeg redenen dus . Maar veel jurkjes zien er leuker uit zonder legging, maar het hangt er wel vanaf wie het jurkje draagt.

Ideaal toch voor mensen die te maken hebben met bovenstaande!
Ik vind ook dat iedereen lekker moet dragen wat hij/zij wil.

Ik kan heel erg genietend kijken naar mensen die echt hun best hebben gedaan om 'er iets van te maken' op hun manier. Hoeft helemaal niet mijn smaak te zijn, maar ik vind het mooi om te zien als mensen met aandacht hun kleding hebben uitgekozen (dus geen korte broek/bergschoenen, oversized poloshirt gedoe, maar echt met aandacht en zorg).
mijn wielrenboxers zijn lang

http://www.sloggies.nl/products/Sloggi-Basic-long.html echt de tip voor wat langere jurkjes
Overigens heb ik mooie onderbenen, waar ik vaak complimenten over krijg, maar vanaf de knie worden ze lelijk en blubberig.

Een legging weet dat nét te verdoezelen waardoor mijn onderbenen de aandacht krijgen die ze verdienen ( ) en de lelijkheid van het stukje net boven de knie wegvalt!!
quote:katrien1974 schreef op 26 juni 2010 @ 10:19:

mijn wielrenboxers zijn lang

http://www.sloggies.nl/products/Sloggi-Basic-long.html echt de tip voor wat langere jurkjes

O, die zijn mooi!

Alleen heb ik nu bijvoorbeeld een jurkje met laagjes, waardoor het stuk boven de knie transparant is met een onderjurkje dat hoger pas begint. Ik denk dat je hem dan ziet zitten... (zeker als ik ga zitten)
Ik kies m'n korte broek altijd met zorg uit, als ik 'm boven m'n bergschoenen draag Ddi
Later is nu
Die zijn zeker mooi Katrien!
quote:dreamer schreef op 26 juni 2010 @ 10:20:

Ik kies m'n korte broek altijd met zorg uit, als ik 'm boven m'n bergschoenen draag Ddi

Ja ik ook!! Alleen heb ik nooit zin om mijn benen te ontharen hoor, zoveel gedoe
Gelukkig draag ik die polo erbij, kan ik m'n oksels ook fijn met rust laten
Later is nu
quote:dreamer schreef op 26 juni 2010 @ 10:23:

Voor de dames die een legging dragen ivm de schurende bovenbenen, een tip uit een ander topic. Ik heb het pas aangeschaft en het werkt echt. Geen rode, geïrriteerde huid meer die soms idd tot bloedens toe open lag.

www.vevina.net

Verder voor mij geen leggings meer, zeker niet met deze temperaturen
Het is heel simpel.

Of je doet een jurkje aan zoals ie bedoeld is... blote benen

Of je doet er een maillot/panty onder... maar een legging is echt kansloos

oogt cheap en stijlloos
schurende benen: het aloude talkpoeder :D
Ik heb geen mooie benen.

Een van mijn benen zit onder de littekens van operatie's die als kind heb gehad.

En ik heb nou eenmaal geen zin in dat gestaar de hele dag.

Dus dan maar een legging of broek. Ook al is het 40 graden.
quote:Indianstyle schreef op 26 juni 2010 @ 10:30:

oogt cheap en stijlloos

Ik ben het echt met je oneens. Je hebt heel veel mooie leggings tegenwoordig en zoals ik al schreef: het gaat om het totaalplaatje. Dus ook je kapsel, make-up, evt. sieraden, schoenen, etc....
quote:dreamer schreef op 26 juni 2010 @ 10:23:

Ik trek dan ook meteen die lekker oude flubber bh aan, want in die oversizde polo zie je mijn borsten toch niet. Zoooo makkelijk!

Het is heel simpel.

oogt cheap en stijlloosDoe normaal zeg! Mag iedereen even zelf weten wat ie aantrekt? Ga jij lekker met een maillot of panty lopen (of blote benen als je vindt dat het kan..), doet de rest van NL en ver daarbuiten die stijlloze legging wel aan...

Het is heel simpel.

oogt cheap en stijlloosdan nog liever een legging dan een panty of maillot, leggings vind ik mooier.
quote:Macy2 schreef op 26 juni 2010 @ 10:29:

Voor de dames die een legging dragen ivm de schurende bovenbenen, een tip uit een ander topic. Ik heb het pas aangeschaft en het werkt echt. Geen rode, geïrriteerde huid meer die soms idd tot bloedens toe open lag.

www.vevina.net

Verder voor mij geen leggings meer, zeker niet met deze temperaturen echt? dus met dit kan je naar je werk zonder wielrenbroek en zonder pijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven