Legging onder jurk, waarom?

zaterdag 26 juni 2010 om 09:35

zaterdag 26 juni 2010 om 11:17
Ik heb een omslagjurkje van viscose en met een legging zie je de putjes in de billen niet zo. Juist bij viscose worden alle oneffenheden enorm geaccentueerd, dus dat vind ik wel prettig.
Dit jurkje is ook vrij kort en met een legging lijkt het dan wat gekleder. Voor de decolleté heb ik dan een hempje, in de kleur van de legging
Mooi of niet volgens Vivaforum: ik heb er al complimentjes me gescoord
Dit jurkje is ook vrij kort en met een legging lijkt het dan wat gekleder. Voor de decolleté heb ik dan een hempje, in de kleur van de legging
Mooi of niet volgens Vivaforum: ik heb er al complimentjes me gescoord
Later is nu
zaterdag 26 juni 2010 om 11:25
Voor mij persoonlijk is de reden dat ik het er leuk uit kan vinden zien (wel een kortere legging hoor met dit weer). Het heeft een kleurtje en kan leuk contrasteren met wat je aan hebt. Ik wissel blote benen af met strepen, stippen of een kecke kleurtje. En het voelt wat bedekter. Als ik fiets of ver buk, ben ik altijd nog gekleed en kijkt men niet regelrecht naar mijn onderbroek. Dus een dag met veel potentieel bukken (dagje speeltuin) draag ik sneller iets van een legging eronder.
Verder valt er niks achter te zoeken.
Verder valt er niks achter te zoeken.

zaterdag 26 juni 2010 om 11:31
Neeeeeeeh!
ik was gisteravond in Rotterdam. En ik moet toegeven: bij sommige bovenbenen was ik heel blij dat er een legging omheen zat. Echt waar. Maar dat had veel stijlvoller opgelost kunnen worden door een langer jurkje, broekje of rokje te dragen. Maar ik denk dat het woord stijlvol uberhaupt niet in de vocabulaire van deze vrouwen voorkomt.
Maar ik zag ook heel veel prachtige vrouwen en meisjes in mooie jurkjes en schoenen die dan zo'n ongeinspireerde legging aanhadden. Het haalde de uitstraling van de combi vrouw-jurkje helemaal naar beneden. En als het nou koud was geweest, maar gisteravond om 10 uur was het nogw arm in de stad.
Gisteravond heb ik dus besloten dat ik mijn voorzichtige pogingen tot het dragen van een legging ben gestopt.
Vrijwel ieder jurkje en iedere vrouw wordt er minder mooi van. Zzeker in de zomer.
ik was gisteravond in Rotterdam. En ik moet toegeven: bij sommige bovenbenen was ik heel blij dat er een legging omheen zat. Echt waar. Maar dat had veel stijlvoller opgelost kunnen worden door een langer jurkje, broekje of rokje te dragen. Maar ik denk dat het woord stijlvol uberhaupt niet in de vocabulaire van deze vrouwen voorkomt.
Maar ik zag ook heel veel prachtige vrouwen en meisjes in mooie jurkjes en schoenen die dan zo'n ongeinspireerde legging aanhadden. Het haalde de uitstraling van de combi vrouw-jurkje helemaal naar beneden. En als het nou koud was geweest, maar gisteravond om 10 uur was het nogw arm in de stad.
Gisteravond heb ik dus besloten dat ik mijn voorzichtige pogingen tot het dragen van een legging ben gestopt.
Vrijwel ieder jurkje en iedere vrouw wordt er minder mooi van. Zzeker in de zomer.
zaterdag 26 juni 2010 om 11:36
Met dit weer draag ik alleen een legging onder het jurkje dat gewoon te kort is om zonder te dragen...
Als het minder warm is draag ik tegenwoordig ook een legging, maar dat is omdat panties met mijn zwangere buik niet meer lekker zitten.
Verder zowel nu, als normaal, geen legging als mijn jurkje lang genoeg (lees: in de buurt van mijn knieen) is. En op 1 na zijn al mijn jurkjes gelukkig lang genoeg
Als het minder warm is draag ik tegenwoordig ook een legging, maar dat is omdat panties met mijn zwangere buik niet meer lekker zitten.
Verder zowel nu, als normaal, geen legging als mijn jurkje lang genoeg (lees: in de buurt van mijn knieen) is. En op 1 na zijn al mijn jurkjes gelukkig lang genoeg
zaterdag 26 juni 2010 om 11:37
Hier nooit een kort rokje zonder legging hoor! Ik vind mijn benen veel te wit. Vorm gaat wel, maar verder.. pff.
Ben veel te blij dat ik nu dus eindelijk wél jurkjes, rokjes en tuniekjes (...jes...) aandoe. Natuurlijk wel een 3/4 legging en in een kleur die weer bij het shirtje/hemdje whatever past!
Ben veel te blij dat ik nu dus eindelijk wél jurkjes, rokjes en tuniekjes (...jes...) aandoe. Natuurlijk wel een 3/4 legging en in een kleur die weer bij het shirtje/hemdje whatever past!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 26 juni 2010 om 11:37
IK heb trouwens, ondanks redelijk dikke bovenbenen, weing last van schurende benen en/of schuurplekken. Dat is raar, want ik ben voor heel veel dingen allergisch en heb dus heel vaak uitslag.
Al die producten die hier genoemd worden, dar zou ik dan weer plekken van krijgen. Af en toe heb ik schuurplekken en dan ben ik ook weer blij met m'n legging
Maar goed.. om jullie tegemoet te komen, ik laat 'm vandaag uit
Al die producten die hier genoemd worden, dar zou ik dan weer plekken van krijgen. Af en toe heb ik schuurplekken en dan ben ik ook weer blij met m'n legging
Maar goed.. om jullie tegemoet te komen, ik laat 'm vandaag uit
Later is nu

zaterdag 26 juni 2010 om 11:40

zaterdag 26 juni 2010 om 11:43
Hier nooit, maar dan ook nooit, een legging onder een rokje of jurk. Iedereen moet doen wat 'ie zelf wil, maar ik vind het niet staan bij mij.
Bij vele anderen ook niet trouwens. Wie kan er in hemelsnaam een witte legging dragen zonder dat het een lange onderbroek lijkt of dat je 'stalpoten' lijkt te hebben?
Bij vele anderen ook niet trouwens. Wie kan er in hemelsnaam een witte legging dragen zonder dat het een lange onderbroek lijkt of dat je 'stalpoten' lijkt te hebben?
zaterdag 26 juni 2010 om 11:43
Da's bij mij ook, wat Fniel zegt.
Ik heb een kort spijkerrokje wat me hardstikke leuk staat, maar zonder legging wil je dat dus weer niet zien.
Het rokje op zich is zeker niet te kort, dat staat juist hardstikke stoer, maar mijn benen zijn dan niet zo mooi. Met legging zie je geen putten en bulten meer, en zijn je benen mooi strak, dus staat het écht veel leuker (en hipper) met legging.
Ik moet trouwens een nieuwe (zwarte) legging hebben, maar ik kan die legging die ik wil niet meer vinden...
Ik heb een kort spijkerrokje wat me hardstikke leuk staat, maar zonder legging wil je dat dus weer niet zien.
Het rokje op zich is zeker niet te kort, dat staat juist hardstikke stoer, maar mijn benen zijn dan niet zo mooi. Met legging zie je geen putten en bulten meer, en zijn je benen mooi strak, dus staat het écht veel leuker (en hipper) met legging.
Ik moet trouwens een nieuwe (zwarte) legging hebben, maar ik kan die legging die ik wil niet meer vinden...

668, the neighbour of the Beast

zaterdag 26 juni 2010 om 11:47
zaterdag 26 juni 2010 om 11:48
zaterdag 26 juni 2010 om 11:49
zaterdag 26 juni 2010 om 11:50
quote:Katherina schreef op 26 juni 2010 @ 11:44:
Dan koop je toch een langer jurkje, Vinyl?
Maar jij had ook van die zere bovenbenen, toch? Of verwar ik je nu met een ander?
Tuurlijk, dan loop je toch met 40 graden in een spijkerbroek als je benen niet mooi zijn...
Ik vind dit een beetje kul. Een langere jurk heeft ook direct een ander effect. Een spijkerrokje tot over de knie of een kort spijkerrokje tot halverwege je bovenbenen is gewoon een heeeeel ander idee qua stijl en dergelijk. Korter is vaak hipper. En sommige mensen hebben dus geen hippe benen voor bij hippe korte rokjes en jurkjes, dus doen ze een legging aan.
Dan koop je toch een langer jurkje, Vinyl?
Maar jij had ook van die zere bovenbenen, toch? Of verwar ik je nu met een ander?
Tuurlijk, dan loop je toch met 40 graden in een spijkerbroek als je benen niet mooi zijn...
Ik vind dit een beetje kul. Een langere jurk heeft ook direct een ander effect. Een spijkerrokje tot over de knie of een kort spijkerrokje tot halverwege je bovenbenen is gewoon een heeeeel ander idee qua stijl en dergelijk. Korter is vaak hipper. En sommige mensen hebben dus geen hippe benen voor bij hippe korte rokjes en jurkjes, dus doen ze een legging aan.
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 26 juni 2010 om 11:51
Ik vind het nogal een naieve vraag eerlijk gezegd..? TO weegt misschien 45 kilo maar niet iedereen is zo licht en de bovenbenen schuren nogal eens tegen elkaar als je een dag lang in een jurkje loopt, zeker met dit warme weer. Een logische verklaring dus, lijkt mij...? Plus idd de andere redenen daarbij: plakken, inkijk, op de fiets etc. Niet zo vreemd dus, die (korte) legging.