Mode & Beauty alle pijlers

Legging onder jurk, waarom?

26-06-2010 09:35 521 berichten
Het is prachtig weer en je ziet vrouwen in de leukste jurkjes.

Maar in veel gevallen met een legging er onder.

Waarom? Voor de temperatuur kan het niet zijn. Het is warm.

Maar waarom dan?

Iedere jurk ziet er beter uit zonder legging er onder.

Leg het me uit. Wat mis ik?

Wel, geen legging

Totaal aantal stemmen: 241

Nee, een jurk is altijd leuker zonder legging (46%)
Een jurk zonder leggen? Veel te sletterig. (4%)
Het hoort gewoon zo, iedereen draagt het. (3%)
Het moest van de mevrouw die het me verkocht. (3%)
Zo stond het op het plaatje in de Wehkamp, dus zo moet je he (4%)
Anders... (39%)
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van-Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Plaatje vier vind ik ook leuk!

Ik houd ook meer van de iets dikkere leggings in plaats van de dunne pantyachtige.
Ik heb een omslagjurkje van viscose en met een legging zie je de putjes in de billen niet zo. Juist bij viscose worden alle oneffenheden enorm geaccentueerd, dus dat vind ik wel prettig.

Dit jurkje is ook vrij kort en met een legging lijkt het dan wat gekleder. Voor de decolleté heb ik dan een hempje, in de kleur van de legging

Mooi of niet volgens Vivaforum: ik heb er al complimentjes me gescoord
Later is nu
Gewist.

Het modereerbeleid van-Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik doe het soms als het warm is toch aan omdat blote benen op werk net té zijn.
Voor mij persoonlijk is de reden dat ik het er leuk uit kan vinden zien (wel een kortere legging hoor met dit weer). Het heeft een kleurtje en kan leuk contrasteren met wat je aan hebt. Ik wissel blote benen af met strepen, stippen of een kecke kleurtje. En het voelt wat bedekter. Als ik fiets of ver buk, ben ik altijd nog gekleed en kijkt men niet regelrecht naar mijn onderbroek. Dus een dag met veel potentieel bukken (dagje speeltuin) draag ik sneller iets van een legging eronder.

Verder valt er niks achter te zoeken.
Zoiets?

Helaas heeft mijn IE mijn fotoplakken verboden, iets met scriptvensters en het niet kunnen copieren, dus maar even zo.
quote:amarna schreef op 26 juni 2010 @ 10:56:

Dep bijvoorbeeld 2x per week 's avonds odorex dry op de plekken waar het schuurt, dan heb je nergens meer last van.Ook dat werkt bij mij niet... helaas!
Neeeeeeeh!

ik was gisteravond in Rotterdam. En ik moet toegeven: bij sommige bovenbenen was ik heel blij dat er een legging omheen zat. Echt waar. Maar dat had veel stijlvoller opgelost kunnen worden door een langer jurkje, broekje of rokje te dragen. Maar ik denk dat het woord stijlvol uberhaupt niet in de vocabulaire van deze vrouwen voorkomt.

Maar ik zag ook heel veel prachtige vrouwen en meisjes in mooie jurkjes en schoenen die dan zo'n ongeinspireerde legging aanhadden. Het haalde de uitstraling van de combi vrouw-jurkje helemaal naar beneden. En als het nou koud was geweest, maar gisteravond om 10 uur was het nogw arm in de stad.

Gisteravond heb ik dus besloten dat ik mijn voorzichtige pogingen tot het dragen van een legging ben gestopt.

Vrijwel ieder jurkje en iedere vrouw wordt er minder mooi van. Zzeker in de zomer.
Omdat ik 38 weken zwanger ben inmiddels en het echt geen gezicht is zonder witte legging onder mijn zeeblauwe tuniekje..
Met dit weer draag ik alleen een legging onder het jurkje dat gewoon te kort is om zonder te dragen...

Als het minder warm is draag ik tegenwoordig ook een legging, maar dat is omdat panties met mijn zwangere buik niet meer lekker zitten.

Verder zowel nu, als normaal, geen legging als mijn jurkje lang genoeg (lees: in de buurt van mijn knieen) is. En op 1 na zijn al mijn jurkjes gelukkig lang genoeg
Hier nooit een kort rokje zonder legging hoor! Ik vind mijn benen veel te wit. Vorm gaat wel, maar verder.. pff.

Ben veel te blij dat ik nu dus eindelijk wél jurkjes, rokjes en tuniekjes (...jes...) aandoe. Natuurlijk wel een 3/4 legging en in een kleur die weer bij het shirtje/hemdje whatever past!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
IK heb trouwens, ondanks redelijk dikke bovenbenen, weing last van schurende benen en/of schuurplekken. Dat is raar, want ik ben voor heel veel dingen allergisch en heb dus heel vaak uitslag.

Al die producten die hier genoemd worden, dar zou ik dan weer plekken van krijgen. Af en toe heb ik schuurplekken en dan ben ik ook weer blij met m'n legging

Maar goed.. om jullie tegemoet te komen, ik laat 'm vandaag uit
Later is nu
Maar waarom koop je dan een jurkje dat te kort is om te dragen? Dasnapiknie...
quote:Katherina schreef op 26 juni 2010 @ 11:37:

Maar waarom koop je dan een jurkje dat te kort is om te dragen? Dasnapiknie...Bij mij is het niet te kort om te dragen, maar stuk boven mijn knieen is niet het mooiste van mijn benen. Met een legging wel!
Hier nooit, maar dan ook nooit, een legging onder een rokje of jurk. Iedereen moet doen wat 'ie zelf wil, maar ik vind het niet staan bij mij.

Bij vele anderen ook niet trouwens. Wie kan er in hemelsnaam een witte legging dragen zonder dat het een lange onderbroek lijkt of dat je 'stalpoten' lijkt te hebben?
Da's bij mij ook, wat Fniel zegt.

Ik heb een kort spijkerrokje wat me hardstikke leuk staat, maar zonder legging wil je dat dus weer niet zien.

Het rokje op zich is zeker niet te kort, dat staat juist hardstikke stoer, maar mijn benen zijn dan niet zo mooi. Met legging zie je geen putten en bulten meer, en zijn je benen mooi strak, dus staat het écht veel leuker (en hipper) met legging.

Ik moet trouwens een nieuwe (zwarte) legging hebben, maar ik kan die legging die ik wil niet meer vinden... :(
668, the neighbour of the Beast
Met uitzondering voor Keye natuurlijk. Wanneer je zwanger bent, mag het natuurlijk wel.
Dan koop je toch een langer jurkje, Vinyl?

Maar jij had ook van die zere bovenbenen, toch? Of verwar ik je nu met een ander?
quote:Vinyl schreef op 26 juni 2010 @ 11:40:

[...]

Bij mij is het niet te kort om te dragen, maar stuk boven mijn knieen is niet het mooiste van mijn benen. Met een legging wel!Idem dito hier!
Omdat sommige jurkjes net te kort zijn om zonder legging te dragen......dan loop je op je 40ste met een rok die halverwege de dijen eindigt en dat is pas sletterig.

Maar idd. voor dat jong grut....je ziet verdomme nog kinderen van 5 met een legging eronder, bezopen!
quote:wuiles schreef op 26 juni 2010 @ 09:42:

Wuilesman meldt dat een legging handig is voor een blinde roofovervaller om zijn gezicht mee te bedekken omdat die toch niet kan zien (?) of om jezelf op te knopen.

Beetje mosterd misschien, maar ik snap hem...

Nou ga ik even verder lezen
Ik draag er alleen een legging onder als het wat frisser is buiten.

En een korte legging tegen het schuren, ook al heb ik niet echt dikke bovenbenen, het schuurt juist héél licht, maar dat doet ook pijn.

Maar met dit weer geen legging onder een rokje voor mij. Te warm.
quote:Katherina schreef op 26 juni 2010 @ 11:44:

Dan koop je toch een langer jurkje, Vinyl?

Maar jij had ook van die zere bovenbenen, toch? Of verwar ik je nu met een ander?

Tuurlijk, dan loop je toch met 40 graden in een spijkerbroek als je benen niet mooi zijn...

Ik vind dit een beetje kul. Een langere jurk heeft ook direct een ander effect. Een spijkerrokje tot over de knie of een kort spijkerrokje tot halverwege je bovenbenen is gewoon een heeeeel ander idee qua stijl en dergelijk. Korter is vaak hipper. En sommige mensen hebben dus geen hippe benen voor bij hippe korte rokjes en jurkjes, dus doen ze een legging aan.
668, the neighbour of the Beast
Ik vind het nogal een naieve vraag eerlijk gezegd..? TO weegt misschien 45 kilo maar niet iedereen is zo licht en de bovenbenen schuren nogal eens tegen elkaar als je een dag lang in een jurkje loopt, zeker met dit warme weer. Een logische verklaring dus, lijkt mij...? Plus idd de andere redenen daarbij: plakken, inkijk, op de fiets etc. Niet zo vreemd dus, die (korte) legging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven