Mode & Beauty alle pijlers

Lekker ruiken

21-03-2011 16:34 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen ruiken heel lekker naar parfum/talkpoeder/andere lekkere geurtjes. Als ze bv een kamer binnenkomen dan ruik je hun parfum en als ze weer weg zijn blijft die geur ook nog een tijdje hangen. Of als je ze voorbijloopt dan denk je...hmm lekker parfum.

Ik vraag me af: hoe doen zij dat? Ik gebruik bv douchegel en bodylotion van diverse merken en spuit een geurtje op maar heb niet het idee dat andere mensen daar wat van merken. Zou het een combinatie zijn van douchegel en bodylotion in dezelfde geur en dan ook het parfum ervan?
Heel veel opspuiten? op je haar, je kleren, je lijf, overal? Ik heb geen idee.
Nee hoor, soms is alleen parfum genoeg. Ik krijg die opmerking ook vaak: Goh, wat ruik je lekker. Ik doe iets achter mijn oren, op mijn polsen en tussen mijn borsten (warme plekjes dus)

Misschien ruikt men dat bij jou ook wel, maar zegt men het nooit!!
Zolang het maar parfum is. Eau de toilette vervliegt snel.
Volgens mij ruik je het zelf ook niet zo goed. Mijn moeder zegt het ook altijd als ze mij een knuffel geeft en dan heb ik inderdaad een luchtje opgedaan maar ruik het zelf niet.
Dat vind ik altijd zo jammer als ik zelf een lekker luchtje op heb. Dat ruik je zelf na een paar keer 'dragen' niet meer ;)
Vooral niet nog meer gaan spuiten. Sommige mensen hebben een hele parfum walm om zich heen dat het gewoon niet meer lekker ruikt en je het een kwartier later nog ruikt.

Ik krijg ook soms de opmerking van wat ruik je lekker, welk geurtje heb je op? Terwijl ik het zelf amper nog ruik. Maar ik moet zeggen ik zeg het bijna nooit tegen iemand tenzij ik het geurtje zo lekker vind ruiken dat ik wil weten welke het is.
Je raakt op een gegeven moment zo aan je geurtje gewend dat je het zelf niet meer ruikt. Meerdere parfums aanschaffen en die afwisselend gebruiken, zodat je daar geen last meer van hebt.
Ik heb zelden dat ik mensen lekker naar parfum vind ruiken. Wel regelmatig dat ik mensen vies vindt ruiken; naar parfum of naar zweet, kan ik even goor vinden. Mij maak je blijer met iemand die een sanexsopje (of iets anders neutraals) en een goede deo (niet zo'n parfumding, maar sanex, neutral, originele dove, nivea oid) op heeft. En verder niets.
Olie met een geurtje blijft ook goed ruiken. Zeker op de bekende plaatsen zoals polsen, achter je oor, decollete
Douchegel, bodylotion en parfum van dezelfde geur gebruiken.

Evt. de bodylotion alleen op je armen gebruiken en op je benen, die toch onder je broek verstopt zitten een 'gewone' bodylotion.
Dat heb ik inderdaad ook! Dan sta ik in de supermarkt en dan loopt er een vrouw langs en dan denk ik: zoo die ruikt lekker, dat geurtje wil ik ook. Maar ik vind het dan ook zo stom staan om aan die vrouw te vragen welk geurtje ze op heeft:p.

Ik spuit het altijd op mn polsen, in mn nek en decollete en in mijn haar.. maar inderdaad eau de toilette blijft niet zo lang zitten als echt parfum.
Ik heb een tijdje geleden een keer zo'n verwenpakketje gehad van Hugo Boss. Daar zat een bodylotion bij (ok het schuimde een beetje) en toen kreeg ik erg vaak te horen dat ik zo lekker rook. Later kwam ik erachter dat het geen bodylotion maar douchegel was . Ik smeer het nog steeds wel eens op. Misschien werkt het ook met ander douchegels.
Naar een parfurmerie gaan en advies vragen. Het heeft totaal geen zin om een geurtje wat bij een ander lekker ruikt ook te kopen, het kan bij jou wel ontzettend stinken.

Ik krijg vaak complimenten dat ik zo lekker ruik, gebruik soms de douchegel/bodylotion/parfum White Musk van The Bodyshop, die ruikt op mijn huid heel lekker. Toen mijn beste vriendin het een keer opspoot rook het naar wcverfrisser
JA! Zoals Aubrey al zegt eu de toilette gaat heel snel weg! Maar omdat de parfum percentage van eu de parfum hoger ligt blijft deze wellicht langer.. ;)
Een overdosis eau de parfume!! Bij de parfumwinkel verkopen ze ook van die zwaardere/hardere geuren, ze weten meestal dan precies wat je bedoelt.
Het ligt er maar net aan welke geur je kiest. Een paar spraytjes van een eau de toilette kun je ook de hele dag ruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven