Mode & Beauty alle pijlers

Lelijk op video

02-11-2014 14:03 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal weken geleden heeft een meisje uit mijn klas met haar 'Go Pro' een video opgenomen voor een project voor school waar ik ook bij zit. Ze heeft een schooldag gefilmpt met vragen aan schoolgenoten, bijvoorbeeld wat hun lievelingsmuziek is.

Doordat de Go-Pro met een stok wordt vastgehouden, komt de camera heel dichtbij.

Zo ook bij mij, aan het einde van de video. Ik heb een super grote neus en kin, en ik sta er echt lelijk op. :(

En vrijdag wordt deze video getoond in het theater (het is een onderdeel van het programma, er komen ook mensen praten over andere zaken). De video duurt 10 minuten, en ik ben iets van 2 seconden in beeld, maar dan nog.

Ik kan niet meer vragen of het verwijderd kan worden, omdat die jongen er super veel werk in heeft gestoken.

Best veel mensen, klasgenoten, leraren en ouders gaan deze video zien.

Wat moet ik nu doen?

Ben ik denk je de enige die het ziet? Of zal iedereen zo denken?
Ja iedereen zal ondersteboven zijn van die super grote neus en kin, men zal er dagen over praten, je nawijzen, je leven is voorbij.

Tuurlijk niet. Niemand die er op let.
2 sec? En daar maak je je druk om? Hoe oud ben je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het zijn denk ik 6 secondes, en ik ben 18. Maar ik kan me daar dan gewoon heel druk om maken. Ook omdat het het einde van het filmpje is, dan denk ik dat mensen zoiets eerder onthouden
quote:storyofmylive schreef op 02 november 2014 @ 14:08:

Het zijn denk ik 6 secondes, en ik ben 18.Vorig jaar rond deze tijd was je 16. Dat gaat snel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Joh laat gaan. Lach erom als iemand een opmerking maakt, wat zeer waarschijnlijk niet eens gaat gebeuren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als ik alle films en foto's waar ik gek opsta moet verwijderen heb ik een jaar nodig.
verba volant, scripta manent.
Als je hetzelfde filmpje over tien jaar terugkijkt zal je niet meer begrijpen waar je je druk om maakte.
@BijfgewoonBianca

Ik ben sinds 4 dagen 18, dus dat zou best kunnen
Als je echt zo'n kokkerd van een neus hebt is dat geen nieuws meer lijkt me.
quote:Lady-Voldemort schreef op 02 november 2014 @ 14:13:

Als je echt zo'n kokkerd van een neus hebt is dat geen nieuws meer lijkt me.Dit gaat helpen
Nou, normaal valt het niet zo erg op vind ik. Maar doordat ik schuin kijk op die video, en die video van heel dichtbij is wel
Nee, iedereen wil alleen weten of hijzelf te zien is in het filmpje. Dat jij erin voorkomt interesseert anderen niet. Alleen je moeder zal trots op je zijn.

En dat is omdat iedereen zijn eigen middelpunt in zijn eigen heelal is.

Als het erg opvallend raar uitziet, hoor je er misschien dezelfde avond wat over, de dag erna denkt men niet meer aan jou.
Joh, ik sta ook altijd idioot op foto's en filmpjes. Maar ik ben er nog nooit om nagewezen op straat, dus ik ga er van uit dat ik er op foto's niet idioter uit zie dan in het echt.
Ik denk dat dat iets is wat mensen altijd van zichzelf vinden. Daarbij zijn het maar twee seconden, dus ik denk niet dat mensen sowieso erg op je zullen letten.
Tja....

toen ik 18 was moest ik met wat klasgenoten een theaterstukje/sketch bedenken en dat opvoeren voor een volle zaal.

Wat tijdens het repeteren heel leuk leek, bleek in de zaal niet te werken. Pijnlijk hoor zo'n oorverdovende stilte als je op gelach had gerekend.....

Naderhand had niemand het er echter over en nu 20 jaar na dato, weet ik niet eens meer hoe de andere sketches waren. Moraal van het verhaal: je moet echt enorm afgaan of uitblinken wil men het langer dan een week onthouden.

Verder zal iedereen in het filmpje wel ergens onzeker over zijn (haar zit stom, rare stem, pukkel op kin etc). Iedereen kijkt naar zijn eigen lullige performance en heeft het daarmee te druk om naar jouw neus te kijken.
Ik neem aan dat dat beeld van 2 seconden niet het hoogtepunt van de 10 minuten is?

Of denk je dat mensen die 10 minuten uitzitten terwijl ze iedereen die door beeld schiet kennen en gaan bekritiseren?

Jij kijkt gefocusseerd op jezelf. Anderen leggen niet de focus op jou.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik plak noch op video's noch op foto's, ik zie er dan altijd anders uit dan voor de spiegel. *kuch*.. dus ik wil nooit op foto's, de laatste foto van mij is van een jaar of 8 geleden en die is net te pruimen. Ik snap ook nooit dat mensen selfies maken, ik zie er altijd als een randdebiel uit dan want weet niet eens hoe te kijken. Geen greintje zelfvertrouwen hoewel men mij zeker niet onaantrekkelijk lijkt te vinden maar als iemand vriendelijk naar me lacht zdenk ik meteen dat ik een veeg op mijn neus heb of zo, ik herken het dus wel. Dus wil ik ook nooit op de foto, mijn id-foto is zo erg, er kan zo een nummer onder met de titel "gezocht".
Jij ziet het nu dus voor het eerst. Alle andere mensen zien het dagelijks. Dus dat jij er van schrikt is balen, maar de rest zal niet schrikken.
Je zie jezelf het vaakst in de spiegel en daardoor zie je jezelf dus bijna altijd in spiegelbeeld. Aan dit beeld ben je dus gewend. Omdat veruit de meeste mensen geen symmetrisch gezicht hebben ziet dat er dus anders uit dan op een foto wat dus een weergave is van de werkelijkheid. Zo zien andere mensen je ook. Jij vindt jezelf er dus lelijk (=eigenlijk anders dan je spiegelbeeld) opstaan terwijl je eigenlijk gewoon jezelf bent. Zo zien andere mensen je ook en waarschijnlijk zullen zij allemaal zeggen dat je er gewoon normaal uitziet. Geloof dat dan ook.

Verder letten mensen vooral op zichzelf. Jij ook en dus zullen de meesten zich zorgen maken over hoe zij eruit zien in plaats van hoe jij eruit ziet.
Ik denk niet dat iemand daar echt op zal letten, volgens mij kijkt iedereen sowieso veel kritischer naar zichzelf. Als ik een klein pukkeltje heb, vind ik hem echt huge. Terwijl andere het niet zien.

Maak je niet zo druk.
.
quote:okkervil schreef op 02 november 2014 @ 14:35:

Je zie jezelf het vaakst in de spiegel en daardoor zie je jezelf dus bijna altijd in spiegelbeeld. Aan dit beeld ben je dus gewend. Omdat veruit de meeste mensen geen symmetrisch gezicht hebben ziet dat er dus anders uit dan op een foto wat dus een weergave is van de werkelijkheid. Zo zien andere mensen je ook. Jij vindt jezelf er dus lelijk (=eigenlijk anders dan je spiegelbeeld) opstaan terwijl je eigenlijk gewoon jezelf bent. Zo zien andere mensen je ook en waarschijnlijk zullen zij allemaal zeggen dat je er gewoon normaal uitziet. Geloof dat dan ook.

Verder letten mensen vooral op zichzelf. Jij ook en dus zullen de meesten zich zorgen maken over hoe zij eruit zien in plaats van hoe jij eruit ziet.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Wel dat je jezelf anders ziet. Elk haartje wat niet goed zit zie jezelf terwijl bij een `bad hair day` een ander gewoon kan zeggen `zo zit je haar toch altijd?`

Wel vind ik dat je op bepaalde foto`s of video`s je er leuker op staat dan bij anderen. En je hebt uiteraard mensen die heel fotogeniek zijn, daar valt niet tegenop te werken .

Ja TO, wat je moet doen zou ik ook niet helemaal weten, het is nu een beetje laat he?

Ik zou zeggen een volgende keer dat je er niet aan mee wilt meewerken. En voor nu voor die paar seconde maar even niet kijken, ik vermoed dat andere helemaal niet zien dat jij er (voor jouw gevoel) `slecht` op staat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ergens eind 80-er jaren moest ik een paar keer mijn baas "ondersteunen" tijdens interviews en opnames voor een aantal nieuwsprogramma's (Brandpunt, Achter het nieuws en zo). Ik moest de computer bedienen en dus eea in beeld brengen, mijn baas deed het praatje. Ik had zo gezegd niet in beeld te willen, nou, ik was dus typisch vól in beeld, telkens weer en nog lang ook, ik vond het gruwelijk, anderen niet maar ik zag enkel die spitse neus en dat kleine mondje dus ik was not amused. Geen hond die erop lette uiteraard, in mijn omgeving vond iedereen het heel erg leuk maar ik dook nog net niet onder.

En toen was ik notabene nog een jonge en beeldige (eind) twintiger, hahaha

Ik zou die beelden nog wel eens terug willen zien, dat weer wel, het was vast helemaal niet zo erg als ik toen vond.
Wat is nu beter "goh in het echt ben je veel mooier" of "goh, in het echt ben je lang niet zo mooi"

Ik sta op camera's en foto's ook altijd superslecht. Was een leuke verrassing voor mijn vriend toendertijd. Onze eerste kennismaking was namelijk per camera
Joh. Relativeer een beetje.

6 ongemakkelijke seconden uitzitten. Moet wel lukken toch? Dat moet de rest ook bij hun scène.

Lach het weg en het is nooit gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven