Mode & Beauty alle pijlers

Lelijk zonder bril

06-10-2019 10:47 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi
Ik draag al zo’n 15 jaar een
bril en ik ben een paar weken geleden begonnen met het dragen van lenzen.
Alleen ik voel me zo kaal en lelijk zonder bril en kan er nog steeds niet aan wennen.
Wat zou ik eraan kunnen doen of moet ik toch mijn bril ophouden.
Kun je je ogen een beetje opmaken misschien? En vooral je wenkbrauwen niet vergeten, die geven die omlijsting misschien weer wat terug.
Bril ophouden. Mijn man heeft echt een brillengezicht, zonder bril is het echt niet mooi.
ik geef mn bek ook maar een douw
Andere make-up en misschien een ander kapsel
Lelijk nog wel. Niet ‘vreemd, ik moet er aan wennen’, maar lelijk.

Dan je bril maar weer opzetten, of er een kopen met niet-geslepen glazen zodat je toch je lenzen kan gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom wilde je lenzen?
Als een bril mooier is dan zet je toch je bril op.
Ik denk dat het wennen is voor jou. Persoonlijk vind ik brillen niet mooi dus ik denk echt dat je er mooier op geworden bent zonder bril.
Je bent echt niet ineens lelijk zonder bril :-)

Ik denk dat je moet wennen, je gezicht ‘voelt’ nu nogal kaal omdat je jarenlang gewend bent geweest dat montuur te zien. Ik denk dat het al een stuk minder kaal aanvoelt als je (zoals iemand al schreef) jouw ogen wat meer opmaakt met wat oogschaduw.
Blondie456 schreef:
06-10-2019 11:15
Ik denk dat het wennen is voor jou. Persoonlijk vind ik brillen niet mooi dus ik denk echt dat je er mooier op geworden bent zonder bril.
Logische conclusie: omdat jij brillen niet mooi vindt, klopt hetgeen dat TO vindt/voelt dus niet :facepalm:

1e wat ik denk: je wenkbrauwen TO, die kunnen een ‘kaal’ gezicht echt meer uitstraling geven. En misschien eens laten opmaken bij bijvoorbeeld Douglas oid, misschien dat je ogen wat andere make-ip kunnen gebruiken nu zonder bril?
Pien252 schreef:
06-10-2019 11:25
Logische conclusie: omdat jij brillen niet mooi vindt, klopt hetgeen dat TO vindt/voelt dus niet :facepalm:

1e wat ik denk: je wenkbrauwen TO, die kunnen een ‘kaal’ gezicht echt meer uitstraling geven. En misschien eens laten opmaken bij bijvoorbeeld Douglas oid, misschien dat je ogen wat andere make-ip kunnen gebruiken nu zonder bril?
Nou ja, TO is geboren zonder bril en een bril.is een raar ding. De kans dat ze zonder gewoon echt mooier is, is groot
Als je jaren een bril hebt gedragen gaan je ogen dieper liggen. Dat is idd niet zo mooi, vind ik. Het valt in elk geval wel op.
Ik weet niet of dat omkeerbaar is.
Wenkbrauwen goed (laten) doen is wel een goeie tip.
impala wijzigde dit bericht op 06-10-2019 11:36
23.92% gewijzigd
.
lilalinda schreef:
06-10-2019 11:28
Nou ja, TO is geboren zonder bril en een bril.is een raar ding. De kans dat ze zonder gewoon echt mooier is, is groot

Ik ben geboren zonder haar, maar ik vind mezelf met haar toch mooier hoor ;-D

We doen van alles om onszelf mooier te maken: make-up, een kleurtje in het haar, leuke kleding, etc. Sommige mensen zetten zelfs een nep-bril op. Het kan best zijn dat TO moet wennen, maar een bril is niet per definitie lelijk.
impala schreef:
06-10-2019 11:34
Als je jaren een bril hebt gedragen gaan je ogen dieper liggen. Dat is idd niet zo mooi, vind ik. Het valt in elk geval wel op.
Ja, dat is omkeerbaar. Ik had dat ook als brildrager sinds mijn jeugd, maar nadat ik gelaserd ben, zijn mijn ogen weer minder diep in mijn hoofd komen liggen. Ik zie er niet meer uit als een brildrager zonder bril, want dat zie je inderdaad wel. Maar of het op alle leeftijden geldt en voor iedereen, geen idee
Madeliefjees schreef:
06-10-2019 11:12
Bril ophouden. Mijn man heeft echt een brillengezicht, zonder bril is het echt niet mooi.
Ik heb zo'n zoon.
Hij kan niet wachten tot ie zijn ogen kan laten laseren, maar ik vind hem mooier met bril.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
ik heb ook een typisch brillengezicht. Met bril vind ik mezelf leuker dan zonder bril. Af en toe draag ik daglenzen, maar ik geef de voorkeur aan een bril. Veel makkelijker en handiger dan lenzen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je kunt een bril gaan dragen zonder sterkte. Zo’n modeding die wel meerdere vrouwen dragen.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat je zonder bril ineens lelijk bent. Je omgeving zal het er ook vast niet mee eens zijn.
hamerhaai schreef:
06-10-2019 12:15
ik heb ook een typisch brillengezicht. Met bril vind ik mezelf leuker dan zonder bril. Af en toe draag ik daglenzen, maar ik geef de voorkeur aan een bril. Veel makkelijker en handiger dan lenzen.
Hoezo handiger? Een bril beslaat, in de regen zie je geen drol want spetters. Als je zweet glijdt hij van je neus, je kan er niet lekker mee sporten of zwemmen of de sauna in, je hebt een beperkter gezichtsveld dan met lenzen (of je moet je hele hoofd meedraaien). Je kunt niet ff een gewone zonnebril opzetten, die moet dan ook op sterkte zijn. Je kunt geen duikbril op en bij een VR-bril zit hij ook in de weg (toevallig gisteren een hele gave VR experience gedaan).
.
impala schreef:
Nooit geweten! :)
En eens met Impala, ik vind een bril ontzettend onhandig en lenzen juist veeeeeel makkelijker.
Ach ja, ieder zijn mening.
impala schreef:
Ik schrok hier van, draag al een tijdje een bril. Heb je hier een artikel over? Ik kom alleen tegen dat het gezichtsbedrog is, niet waar dus.
OliebolmetKrenten schreef:
06-10-2019 21:36
Ik schrok hier van, draag al een tijdje een bril. Heb je hier een artikel over? Ik kom alleen tegen dat het gezichtsbedrog is, niet waar dus.
Hoezo gezichtsbedrog? Ik kan het gewoon zien bij mensen. Ook als ik niet wist dat ze vroeger een bril hadden. Weet niet of iedereen daar evenveel last van heeft en of het afhangt van de sterkte van de bril. Weet ook niet hoe lang je er een bril voor moet dragen, maar het is zeker geen onzin.
Wel goed te horen dat het kennelijk weer bij kan trekken.
.
impala schreef:
06-10-2019 13:44
Hoezo handiger? Een bril beslaat, in de regen zie je geen drol want spetters. Als je zweet glijdt hij van je neus, je kan er niet lekker mee sporten of zwemmen of de sauna in, je hebt een beperkter gezichtsveld dan met lenzen (of je moet je hele hoofd meedraaien). Je kunt niet ff een gewone zonnebril opzetten, die moet dan ook op sterkte zijn. Je kunt geen duikbril op en bij een VR-bril zit hij ook in de weg (toevallig gisteren een hele gave VR experience gedaan).

Wanneer ik wakker word direct mijn bril op, ik zie namelijk niets zonder. Ook 's avonds gewoon bril af en slapen. Duikbril heb ik op sterkte, net zoals een zwembril.

Beperkt gezichtsveld merk ik niet, omdat mijn gezichtsveld sowieso klein is, ik ben gewend om mijn hoofd te draaien om alles te zien.

Verder geen last van een haartje of een zandkorrel achter mijn lens, droge ogen, etc.

En voor de dagen dat lenzen wel makkelijker zijn, dan doe ik een keertje daglenzen in.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
06-10-2019 12:15
Makkelijker? In de regen of beslagen in het OV denk ik daar toch anders over. Of bij zwemmen in de zee. Zonnebril op, ook weer onhandig. Kom je met dit weer een cafeetje binnen, weer beslagen.

Ik wissel bril en lenzen af, maar ik vind een bril echt veel meer gedoe dan lenzen.

Ik heb -8.25 en -9.00.

Edit: oh, dit was al gezegd
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 07-10-2019 01:18
4.60% gewijzigd
OliebolmetKrenten schreef:
06-10-2019 21:36
Nee, iemand die jaren een bril heeft gedragen (mijn hele familie) is gewend om zijn hoofd te draaien om ver naar links of rechts te kijken, want anders kijk je naast je montuur. Brillozen draaien hun ogen meer (peripheral vision). En zo krijgt iemand dus wat wij noemen: “brillenogen”. Dat trekt wel bij, maar ik kan zien of iemand lang brildrager is geweest. Ze hebben hun oogspieren minder gebruikt.
Ja ik merk zelf ook dat ik met een bril over, langs en onder het montuur doorkijk en dus dat deel dan wazig zie (Ik heb -4 en -7).
Waardeloos!
Kan ook niet goed tegen dat ding op mijn hoofd, botsen stoten etc. Beslaan, vies worden, kapot glas etc etc.
Nee. Doe mij maar lenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven