Mode & Beauty alle pijlers

lengte rok

12-06-2016 16:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
jaja het is zover, gister voor het eerst een wat langere, strakke rok kocht.

Hij is volgens mij bedoeld tot net boven de knieën, maar komt bij mij als ienieminiesmurf tot halverwege de kuiten.

Nu vroeg ik mij af of er "regels" zijn over de lengte van een rok.
Dat ligt eraan van welk geloof je bent.
Hoe bedoel je met regels?
quote:Elisabeth1988 schreef op 12 juni 2016 @ 16:13:

Dat ligt eraan van welk geloof je bent.

En wat je gaat doen. Je schuurtje schilderen bijv vraagt weer een heul andere roklengte.

Nee er zijn geen regels.
quote:Elisabeth1988 schreef op 12 juni 2016 @ 16:13:

Dat ligt eraan van welk geloof je bent.ik bedoel eigenlijk niet qua geloof maar of je rokken gewoon op iedere lengte kan dragen die je wil of dat hier regels qua mode voor zijn aangezien de rokken bij mij nooit op de lengte zitten waar ze voor bedoeld zijn
Regels zijn er niet, maar niet elke roklengte is even flatterend.
Het is soms wel de mode, roklengte op de knie dan wel net boven of onder de knie. Kun je geen rokken kopen voor jouw figuur?
Je draagt gewoon wat jij mooi vind. Who cares wat anderen er van vinden of wat de mode is.
quote:mieksie schreef op 12 juni 2016 @ 16:19:

[...]

ik bedoel eigenlijk niet qua geloof maar of je rokken gewoon op iedere lengte kan dragen die je wil of dat hier regels qua mode voor zijn aangezien de rokken bij mij nooit op de lengte zitten waar ze voor bedoeld zijnJe kan natuurlijk een naaister zoeken om de rok op de juiste lengte te laten maken. En het kan natuurlijk zijn dat een bepaald model rok er vreemd uitziet als hij niet valt tot waar hij zou moeten vallen. Misschien moet je eens kijken naar merken die specifieke collecties hebben voor petite dames?
Gewoon lekker dragen wat je mooi vindt. Regels zijn er niet!
Er zijn geen regels.

Wel trends en persoonlijke stijl en bepaalde combinaties die beter staan dan andere.

Of je rok de goede lengte heeft hangt dus ook af van de pasvorm (oftewel: kun je zien dat hij eigenlijk hoger hoort te vallen?) en van de schoenen waarmee je hem combineert.

Rokken halverwege de onderbenen zijn in.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:tyche schreef op 12 juni 2016 @ 16:26:

Rokken halverwege de onderbenen zijn in.Ja, maar het is mijn inziens wel de gevaarlijkste lengte qua flatterend. Vanaf je onder de knie gaat kan een paar cm het verschil al maken tussen flatterend en niet. Dus het is wel een kwestie van uitproberen.
bedankt voor jullie reacties.

Ik heb er nu eindelijk een gevonden die ook qua model leuk staat en zonder dat ik hem onder mijn voeten dicht kan knopen

Maar ik ga hem lekker dragen hoor
Ik vraag me ook af wat de maximale hakhoogte is...
Je kan eens kijken bij Asos, die hebben verschillende merken en collecties speciaal voor dames onder de 1.60m

http://www.asos.com/Women ... pgecategory.aspx?cid=4177
quote:nephthys schreef op 12 juni 2016 @ 16:30:

[...]

Ja, maar het is mijn inziens wel de gevaarlijkste lengte qua flatterend. Vanaf je onder de knie gaat kan een paar cm het verschil al maken tussen flatterend en niet. Dus het is wel een kwestie van uitproberen.

Ja klopt, het is een lastige lengte. Vooral als je (zoals ik) geen hoge hakken draagt.

Ik houd me dus niet aan deze regels:

Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik ben zelf ook niet al te lang en draag altijd rokken tot over de knie/halverwege de kuit. Vind ik mooi, zeker met een hakje.

Zal mij verder roesten wat een ander ervan vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven