Mode & Beauty alle pijlers

Lucht! van Zeeman

31-08-2020 14:41 78 berichten
Zeeman heeft een eau de parfum op de markt gebracht en het is in twee luchten te koop voor 4,99 per fles. Nu vraag ik me af, zijn er al naar de Zeeman gerend om te ruiken en te kopen? En? Is het wat?
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
31-08-2020 16:31
viewtopic.php?f=15&t=68922&p=5714194&start=#p5714194

Is toch hilarisch? Parfum was net zo verboden als Zwarte PIet :rofl:
Ah, de goeie ouwe tijd :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb ze net allebei gewoon in de winkel gekocht.
Ben nog niet laaiend enthousiast.
chocolol schreef:
31-08-2020 16:16
"Jolanda heeft hierop besloten de geurtjes voor 25 euro te verkopen aan de hoogste bieder. ,,Wel zo eerlijk”, zegt ze. ,,Ik hoef er ook niet aan te verdienen." Want iets voor 5 euro kopen en voor 25 euro verkopen is er niet aan verdienen? :roll:
Hoe verkoop je iets voor 25 euro aan de hoogste bieder? Of je verkoopt voor 25 euro aan de eerste die komt, of je verkoopt aan de hoogste bieder..
Emma95 schreef:
31-08-2020 16:35
Ik heb ze net allebei gewoon in de winkel gekocht.
Ben nog niet laaiend enthousiast.
Waarom koop je ze dan? Verwacht je dat het enthousiasme nog gaat toenemen?
Een geur verandert na een tijdje. Eerst ruik je de topnoot en na een half uurtje de rest. Ik wacht dus nog even.....
Star3 schreef:
viewtopic.php?f=15&t=68922&p=5714194&start=#p5714194

Is toch hilarisch? Parfum was net zo verboden als Zwarte PIet :rofl:

Dafuk?

Afbeelding
https://www.telegraaf.nl/financieel/239 ... van-zeeman

dit vind ik dan wel weer ongelovelijk treurig... walgelijk bijna gewoon
EHR schreef:
31-08-2020 16:09
Never ever. Als je je een beetje verdiept in wat parfum (in het algemeen, niet alleen deze in het bijzonder) doet met je gezondheid, hoeft niemand meer parfum. Dat zal wel teveel cognitieve dissonantie zijn voor veel mensen. Maar hier echt no way.
Hier ook een hekel aan geurtjes. Ik begrijp ook niet dat een mens z’n omgeving met zo’n geur wil opzadelen.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik er overgevoelig voor ben. Ik krijg het ook licht benauwd ervan.
Of parfum die iemand al de hele dag op heeft en in de kleren is gaan zitten. ‘Oude parfum’. Nog viezer.
MallePietje75 schreef:
31-08-2020 16:35
Hoe verkoop je iets voor 25 euro aan de hoogste bieder? Of je verkoopt voor 25 euro aan de eerste die komt, of je verkoopt aan de hoogste bieder..

Nee dat kan wel. Stel de hoogste bieder biedt 100 euro, dan kun je het alsnog voor "maar" 25 euro verkopen.
Jufjoke schreef:
:cry: mag dat niet???
Het mag wel .. of het gezond is, zijn mensen het niet helemaal over eens .
De blauwe is na een uur een zachte frisse citrusgeur. Wel lekker, maar niet bijzonder.

De gele ruikt bekend, maar ik word er misselijk van. Zit iets in wat ik niet lekker vind. De geur is zoetiger dan de blauwe.
Ik koop altijd geurtjes bij de Zeeman voor op het toilet. Ga deze van de week ook eens halen. Als hij echt lekker ruikt ga ik hem misschien zelf ook wel eens op doen. :rolling:
Nou ik heb m zo'n twee uur geleden opgespoten (de gele). De eerste paar minuten rook het heel fris, denk dat dat vooral de sinaasappel en de neroli waren, daarna kwam er opeens een soort aftershave geur bij (was gelukkig redelijk snel weg :sick: ) maar toen werd het jammer genoeg een beetje een droog/zurige citrus lucht. Na ongeveer een uur werd de geur wat poederachtig, ruik nu vooral de musk, dan sandelhout en nog een vleugje sinaasappel. Moet wel zeggen dat ik heel intens moet snuffelen om het goed te kunnen ruiken terwijl ik redelijk royaal heb opgesprayd, dus het is in ieder geval niet een hele zware geur (voordeel voor de parfumhaters?).
Persoonlijk vind ik het jammer dat de vanille en amber niet echt uitkomen, want ik houd wel van iets vollere/warme geuren zoals Black Opium van YSL, en de jasmijn miste ik ook wel. Toch vind ik het (zeker gezien het 5 euro kost) een prima geur. Mijn moeder heeft hem ook even geprobeerd, zij houdt sowieso wel van wat "mannelijkere" geurtjes zoals die van Jil Sander en zij vond hem erg lekker ruiken.
Probeer hem morgenochtend even opnieuw, mocht ik iets compleet anders ervaren dan laat ik het uiteraard even weten! :biggrin:
Ik vind de gele erg lekker. Hij ontwikkelt ook mooi en beter dan ik had verwacht.

De basisnoten van de blauwe zijn ook lekker maar de topnoten en de hartnoten vind ik te fris.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ik rook ze allebei vanmorgen nog.
Ik ook, vanmorgen rook ik iets van mierzoete toffee vermengd met zo'n goedkope aftershave/axe lucht, werd er echt onpasselijk van dus heb m snel van mijn polsen gewassen :-( Kat werd er ook niet blij van.. Helaas.. Had liever gezien dat ze een apart mannen en vrouwen parfum uit hadden gebracht, want als ik die aftershave wegdenk vond ik het niet eens zo slecht
chocolol schreef:
31-08-2020 16:18
Heb je een linkje naar wat je bedoelt? Ik heb nog nooit gehoord dat parfum slecht is voor je gezondheid.
Zonder een standpunt in te willen nemen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2873014/ Hier kun je er meer over lezen.
Ik heb ze net allebei gekocht, gewoon omdat het kon. Ga er straks een uitproberen. Ik vind ze zo om te ruiken niet erg lekker.
Hetvrijewoord schreef:
31-08-2020 16:50
Dafuk?

Afbeelding
Mensen deden blijkbaar lelijk over elkaars parfumkeuze. Er was ook een beauty topic, ook slaande ruzie. Over niks.
Ik heb het op het beauty topic live meegemaakt maar kan echt niet vertellen wat er was, maar mensen waren diep gekwetst.
Heb vandaag beide flesjes gekocht.
Vond de blauwe meer een mannengeurtje.
Heb de gele vandaag opgespoten. Wat me opgevallen is, is dat de geur na verloop van tijd verandert. Ik vond hem namelijk eerst niet zo denderend, maar nu ruikt hij heerlijk... 🥰
Die blauwe blijft vies.
Ik heb de gele en die vind ik na een paar minuten wel lekker ruiken. Blauw vind ik meer een mannending.
Ik heb ze beiden geprobeerd en ga ze weggeven. Vies.
Ik gebruik al langere tijd parfum van de Lidl. Ruikt prima.... gewoon voor van die doordeweekse dagen...
Het is een rechthoekig flesje met zilveren dop..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven