Mode & Beauty alle pijlers

Lush!

24-03-2007 22:01 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De laatste tijd droom ik nogal vaak weg bij de online catalogus van Lush. Omdat hun spullen nogal prijzig zijn, moet ik van mezelf eerst al mijn verzorgingsproducten-restjes opmaken voor ik er iets mag kopen. Ik heb alleen hun 'Honey I Washed the Kids'-zeep wel eens gebruikt en die vind ik zalig, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zit momenteel te azen op de 'Herbalism'-gezichtsreiniger en de 'Imperialis'-crème, maar er zijn nog veeeeel meer dingen die me lekker lijken! Wat zijn jullie favoriete producten? En hoe lang doe je met bijvoorbeeld een shampoo bar? Wat raden jullie af?

Groetjes, George
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
nou ik geloof wel dat ik nu echt alles wat ik wilde testen wel gekocht heb, dus na deze explosie, hoef ik hierna alleen nog maar te vervangen wat me ECHT goed beviel en daar doe ik dan ook weer lang mee denk ik... al die soorten bruisballen enzo bestel ik niet nog eens bijvoorbeeld.

Die handcreme-bar heb ik net nog eens gebruikt en dit keer alleen maar 1 keertje over gewreven met mijn handen en ik moet zeggen dat ik het nu wel een stuk beter vond intrekken. Ik had vorige keer als een gek met die bar tussen mijn handen staan wrijven omdat ik dacht dat er niks afkwam, maar toen heb ik gewoon teveel gebruikt denk ik. Met die shampoo's heb je dat ook, dan denk je dat er niks op je handen zit (vergeleken met je bekende kwak shampoo uit een fles) maar dan ga je masseren in je haar en zit er dus wel meer dan genoeg in.

Maar ik moet ook wel zeggen dat vooral het "aparte" het zo leuk maakt. Want een gewoon stuk zeep wat naar rozen ruikt zou ik niet kopen, maar omdat het er hier allemaal zo leuk en taart-achtig uitziet, koop je het toch. En het ruikt ook wel superlekker. En wat iemand al zei, shampoo in een tablet is toch weer anders dan in een fles. En deodorant in een bar hetzelfe verhaal. Het hele huis (en ikzelf) ruiken wel superlekker nu, haha...

Misschien moeten we dat idee van die proefjes voor 1 euro eens emailen, haha... al hebben ze daar vast zelf ook wel eens aan gedacht.
Ik vraag me nog wel af hoe de ervaren gebruikers de spullen gebruiken als ze bijna op zijn. Nu is alles nog nieuw wat ik heb, dus nog mooi en groot en schoon en hygienisch en goed te gebruiken, maar wat als er alleen nog kleine hompjes over zijn? gooien jullie het dan weg of gaat alles tot de laatste kruimel op?
Misschien heb ik als "ervaren lusher" een paar tips voor jullie....

Als je graag proefjes wilt ontvangen kan je dat bij je bestelling in het vakje "opmerkingen" aangeven. Als je iets bijzonders wilt kan je dat aangeven (bijvoorbeeld een stukje van een bepaalde zeep ofzo) maar ik zet er zelf altijd iets neer in de trant van: "altijd leuk om wat nieuws te proberen". En ik krijg altijd wel wat, ook als ik een kleine bestelling doe. In de winkels kun je om proefmonsters vragen. Heb het nog maar 1 keer meegemaakt dat ze geen proefmonster wilden geven van een soort zeep die ik graag wilde. Omdat ze geen stukjes hadden... beetje dom vond ik want ze kunnen zo een heel klein stukje van het blok halen.

Als ze een actie hebben waarbij je een kadootje krijgt en je hebt geen bad dan kan je dat er ook even bijzetten, dan houden ze daar vast en zeker rekening mee!

Ik had zelf op een gegeven moment allemaal kleine schaaltjes enzo her en der in de badkamer staan maar toen woonde ik nog alleen :D. Vriend wil niet overal stukjes zeep terug vinden dus nu doe ik het gewoon in zakjes en leg het in ons (wel riante) badkamermeubel. Elke dag met de zeepjes wassen voelde voor mijn huid niet zo lekker, beetje trekkerig.

Dingen kunnen trouwens wel bederven! Vooral vettige producten zoals massagebars en ander dingen waar cacao boter in zitten kunnen ranzig worden. Heb ik bv. gehad met een shimmey shimmey omdat je die niet zo veel gebruikt. Je doet er zo lang mee dat hij het niet overleeft zeg maar.

De laatste stukjes zeep gebruik ik wel gewoon op alleen is het altijd beter om dan de douche uit te zetten/weg te draaien want zo'n dun/klein stukje smelt onder stromend water zomaar weg. Een klein stukje zeep kan je ook bij het wastafeltje in het toilet leggen. En kleine stukjes van king of skin of andere vettige dingen gooi ik in bad :P. Lekker vettig voor de huid.

Ik heb eens gelezen dat mensen zachtjes met een hamer op een bruisbal tikken ( in een zakje), dan breekt ie en kan je er bv twee of drie keer mee doen. Dat doe ik zelf niet, wij hebben een heel groot bad en dan vind ik er niks van weer, dat vind ik ook zonde. Om er langer van te genieten leg ik alles in een mooie grote schaal (van ikea, houd je meer geld over voor de lush ;)) en dan geurt het heel lang lekker en het ziet er mooi uit. Zo heb ik nu nog dingetjes liggen van de zomervakantie vorig jaar. De laatste bruisbal net toevallig vorige week in bad gegooid in een luxe bui. En de butterball is een voordelige (maar kleine), ruikt lekker, zacht voor de huid en de goedkoopste.

pffff, weet verder ff niks meer. Maar in ieder geval vragen om proefjes als je wat besteld!
quote:

Het Herbalism mask vond ik helemaal niks, ik kreeg het prutje met geen mogelijkheid een mooit vloeibaar papje (door er water bij te doen en te kneden) dus de helft ging weer door het afvoerputje en verder vond ik het niet zo fijn spul.

Herbalism is geen masker maar een gezichtsreiniger. Je moet echt een heel klein beetje (zo groot als een erwt) gebruiken.
quote:

en en en ..... wat heb je besteld?

(kijk maar uit, voor je het weet ben je ook een Lush-addict!)

Ik heb het volgende lijstje besteld:

- Herbalism

- Coalface

- Jumping Juniper

- Karma Komba Bar

- Kryzstal

- Tramp

- Sandstone

- I Love Juicy

Ik had nog wel veeeeeeeeeel meer willen bestellen maar ik vond het wel even welletjes.

Ik ben al redelijk lush verslaafd maar ik vind het vaak toch te duur (ik ga echt heel vaak naar de winkel om wat te kopen maar als ik daar eenmaal ben denk ik "oh ja, ik weet alweer waarom ik hier nooit wat koop" en ga ik weer weg).
Ik heb mijn Lush-producten ongeveer 2 week geleden gekregen, maar ik weet nu al dat ik geen addict ga worden. De lippenbalsems zijn wel lekker, maar de zeepbar en de bodybar vind ik tegenvallen. Zowel qua gevoel als qua geur. En ik had niet eens proefjes!!! :(
quote:

quote: pluizemuis reageerde

Het Herbalism mask vond ik helemaal niks, ik kreeg het prutje met geen mogelijkheid een mooit vloeibaar papje (door er water bij te doen en te kneden) dus de helft ging weer door het afvoerputje en verder vond ik het niet zo fijn spul.

Herbalism is geen masker maar een gezichtsreiniger. Je moet echt een heel klein beetje (zo groot als een erwt) gebruiken.

aha, dat verklaart een hoop, ik had een kwart van dat potje zitten kneden en mengen en op mijn gezicht gesmeerd... maar het ging niet zo soepel...
Ik ben verslaaaaaaaaaaaafd aan de Lush Dream Cream! Dit is de enige creme die je huid echt superzacht maakt. De voetencreme met citroen is ook heel lekker (weet even niet hoe die heet). Het vreemdste wat ik daar ooit gekocht heb is de zwarte tandpasta maar die doet wel zijn werk (al heb je de eerste keer het idee dat je je mond met houtskool staat te schrobben, ziet er niet uit!)De shampoo bars ben ik niet zo dol op, ik had de shimmer-shine gekocht maar die maakt mijn haar heel dof en pluizig. Wat wel lekker is is de Hair Retread, masker en die ruikt waanzinnig! (iets wat de Dream Cream helaas niet doet)Al met al een fijne shop-plek, soms wat prijzig en je moet wel goed weten waar je huid tegen kan.
Ik ben ook verslaafd aan Lush!! Ik ben vandaag naar Amsterdam geweest en ook een paar inkopen gedaan:

Fresh Farmacy

Herbalism

Cupcake

Trichomania

Buffy (de grote)

Toen ik thuis kwam zag ik dat ze de Buffy niet had aangeslagen...oeps, maar ja, ik ga geen hele treinreis terug naar Amsterdam maken...

Mijn favorieten zijn de soft coeur en honey I washed the kids, maar daar ha ik thuis nog van liggen...

Toen ik thuis kwam zag ik dat ze de Buffy niet had aangeslagen...oeps, maar ja, ik ga geen hele treinreis terug naar Amsterdam maken...
Damn! had ik mijn loon maar, dan had ik weer kunnen bestellen. Lush is goddelijk!
En, hebben jullie je pakketjes al gehad?

Ik had als cadeau de "Flower Garden", behoorlijk groot pakket, toch leuk om te krijgen!
Wat leuk, Marla! Wat zit daarin? De naam zegt me nl. niet zo snel iets...

Ik heb dus echt twee weken na mijn monsteraankoop alweer een bestelling gedaan, beetje genant wel :D Die kwam vorige week zaterdag, nadat ik al de hele vrijdag voor de brievenbus had gelegen, ahum. Ik heb er nu dus Herbalism, Sandstone, Ice Blue, Mud Flats, Figs&Leaves, You Snap the Whip, Running for the Embassy, Dream Cream, Love Lettuce, Almond Butter en Heavenly Bodies bij. 

Zeg maar niks :$ 

Op de butter creams (die laatste twee) na bevalt alles wederom heel goed. Ik word ook gewoon heel gelukkig van Lush, vind 't echt een feest om te gaan douchen nu, en verder geef ik eigenlijk nauwelijks geld uit aan mezelf. Koop weinig kleren, zelden schoenen, geen cds/dvds/boeken of wat dan ook...  Voor mijn vriendje heb ik trouwens eergisteren de Soak and Float bar gekocht, voor z'n roos. Daarbij kreeg ik een proefje Aromacrème en dat bevalt goed! En vriendje vindt de shampoobar ook gaaf
Bij mij zat 2x het Olive Grove pakket. Ik had natuurlijk stiekem op een vet duur pakket gehoop maar ik moet zeggen dat de zeep die hierbij zat (Extra Virgin Olive zeep) echt gelijk mijn favoriete is na HIWTK soap. Ik zit eraan te denken om NOG een keer te bestellen nu, haha...

Maar wat jij ook zei, douchen is opeens echt een feestje geworden, badderen ook, maar daar trok ik toch al meer tijd voor uit. Maar met deze spulletjes en die lekkere geurtjes ben ik gewoon de hele dag happy omdat je het toch blijft ruiken.  Mijn favorieten tot nu zijn

Aromacreme

HIWTK

Extra Virgin Olive soap

Ring of Roses butter

Comforter bubble bar

Maar ik heb nog meer testen te gaan, haha...
Jammer dat je twee keer hetzelfde kado had, maar goed, een kado is natuurlijk sowieso leuk Zat daar ook Avowash in of heb ik dat mis? Die lijkt me lekker. Ik heb donderdag in de winkel aan van alles en nog wat geroken en weer lekker inspiratie opgedaan, maar de komende maanden mag ik geen Lush meer kopen van mezelf...
Oh ja, wat ik nog wilde vragen - hoe gebruik jij die Ring of Roses? Want ik vind de butter creams dus best lastig in gebruik, en de Heavenly Bodies vind ik jammer genoeg ook te sterk ruiken. Ik gebruik ze nu zo op de huid.

Ik zou willen dat ik zelf een bad had, dan zouden er nog zoveel meer lekkere dingen zijn om uit te proberen... (mijn ouders hebben er wel één, daarin heb ik de Butterball en de Honey Bee getest) en het lijkt me heerlijk om 's avonds voor het slapen gaan lekker in bad te gaan! Maar goed, geen bad hebben is beter voor mijn portemonnee
Volgens mij verkopen ze dat cadeau ook niet in Nederland want ik zag het niet op de site staan, maar iemand op het lush forum had er iets over gevonden op de US site:

Wel veel badspulletjes maar die ruil/verkoop ik wel of geef ik weg aan iemand met een bad.

Waarom vind je die Almond Butter niet lekker? Ik vind hem erg lekker ruiken zelf!
Er zat geen Avowash in, maar wel the Olive Branch, dat was op zich wel lekker maar ik zou het niet nog eens kopen. Die Virgin Olive zeep dus wel. en nog van die bruisballen ook olivegeur zat erbij, ook lekker al ben ik niet zo'n fan van de bruisballen omdat ze niet schuimen.

De Ring of Roses gebruik ik meestal rechtstreeks op de huid, washandje om mijn hand, zodat hij niet wegglipt, en dan daarmee het blok pakken en over mijn huid wrijven. Soms doe ik hem ook in mijn puff-spons, dat heb ik als tip gehad op het forum en ik moet zeggen dat die puff ideaal is voor het gebruik van zeepjes enzo, het schuimt dan allemaal veel beter. Omdat de Ring of Roses heel zacht is, haal ik er soms ook een klein stukje van af en kneed dat een beetje en smeer het dan over mijn lijf, en soms zelfs neem ik het mee in bad.  Maar die puff is een goed idee voor alle producten.
Ik moet zeggen dat sommige dingen me ook tegengevallen zijn hoor, alle spulletjes (zeepjes, butters, creams, enz) die naar chocola of iets wat daarop lijkt ruiken zijn echt NIKS voor mij... en alle bruisballen vielen me ook erg tegen. Ok, het ruikt lekker maar verder voor dat geld heb ik liever gewoon een dot schuimmix uit een fles in bad... en ik vond de bruisballen erg ruiken maar pure parfum, van die sterke oma-luchten zegmaar... dus die zal ik niet meer kopen. De bubble barfs en melts zijn wel weer lekker al blijf ik ze erg duur vinden als je nagaat dat ze na 1 of 2x badderen wel op zijn.

Een paar van de zeepjes die ik getest heb vond ik ook stinken of juist naar niks ruiken. Maar goed, mijn favo's ga ik wel langduriger gebruiken.

De Big is ook iets wat me erg goed beviel.

De overige shampoos minder omdat ik mijn haar met geen mogelijkheid meer ontklit kreeg daarna (heb ik snel last van met mijn haar). Pas toen het helemaal droog was kreeg ik er met moeite een kam doorheen.
Ik had trouens niet het Avo pakket, maar het Olive pakket als cadeau.

Ik denk dat ik eind volgende week nog 1 grote order ga plaatsen omdat ik nu heel veel dingetjes heb kunnen testen en dus nog de resterende dingen die me bevielen wil bestellen en dan is het daarna alleen nog een kwestie van het aanvullen van de dingen die op zijn, haha, en misschien met Kerst enzo de speciale dingen nog bestellen die ze alleen dan verkopen.
quote:Ik had trouens trouWens niet het Avo pakket, maar het Olive pakket als cadeau.

Ik denk dat ik eind volgende week nog 1 grote order ga plaatsen omdat ik nu heel veel dingetjes heb kunnen testen en dus nog de resterende dingen die me bevielen wil bestellen en dan is het daarna alleen nog een kwestie van het aanvullen van de dingen die op zijn, haha, en misschien met Kerst enzo de speciale dingen nog bestellen die ze alleen dan verkopen.
Ik heb ook een Olive cadeau erbij gekregen.

Eerlijk gezegd zit ik nog een beetje te twijfelen of ik nog een keer bestel. Het is binnenkort moederdag, dus misschien dat ik 2 cadeautjes koop en nog wat henna om mijn voorraad op peil te krijgen.

Als je trouwens heel erg fan bent en veel wilt kopen (en er in NL geen leuke actie is zoals nu), dan heb je de verzendkosten vanuit Engeland er zo uit. De verzendkosten zijn zo'n 8 euro hoger, maar het scheelt al snel een/twee Euro per artikel.
quote:

De bubble barfs en melts zijn wel weer lekker al blijf ik ze erg duur vinden als je nagaat dat ze na 1 of 2x badderen wel op zijn.

Wow, ik gebruik al langere tijd de spulletjes van Lush en zeker de bubblebars vind ik heerlijk, alleen doe ik minstens 8 keer met zo'n bar.... Ik snijdt 'm in tweeen en dan elke helft nog eens in vieren. Die hele meuk doe ik dan in een afsluitbaar zeepbakje en dan doe ik er per keer 1 stukje en nog wat kleine kruimels in (ze gaan namelijk wel kruimelen, maar goed, dan schuimt het toch wel beter bij mij...)

Ook las ik dat iemand de jelly's niet fijn vond. Ik heb bij Kruidvat een soort flesje met pompje gekocht (net zo een waar handzeep nog wel eens in zit)daar heb ik wat jelly ingedaan en een klein beetje water, dan schudden en dan moet je bij het douchen gewoon wat in je hand knijpen, is het meer douchgelachtig, je moet wel goed schudden, want dan worden het kleine stukjes en hoe kleiner de stukjes, hoe gelachtiger het is.
hmmm ik zei bubble barfs, maar ik bedoelde gewoon bars natuurlijk, hihi...

ik doe met sommige bath melts of bubble bars ook wel een paar keer hoor, maar 8x red ik echt niet (behalve misschien met de Comforter of Blue Skies). Maar ik merk nu wel dat er maar een paar zijn die me echt heel goed bevallen dus die gebruik ik dan wel af en toe in een luxe bui.
ps in Duitsland bestellen is ook heel voordelig, veel vrijgeviger met proefjes, veel dingen zijn veel goedkoper en leuke extraatjes.
Ik vroeg mij af hoe werken die massage bars? Ik ben alleen massage olie gewend. De vraag is hier al een keer geopperd maar zag zo het antwoord niet.. Had al wel gelezen dat ze na een tijdje een beetje een bende worden en in het bad verdwijnen..:D Zijn ze zo vervelend in gebruik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven