Maandfactuur H&M
zondag 16 januari 2011 om 08:41
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze betalingswijze bij de online winkel van H&M. Ik vind het dus 10x niks! Je hebt totaal geen overzicht meer. Zelf bestel ik regelmatig wat, maar hou meestal maar een paar dingen, het grootste deel valt toch vaak tegen en gaat weer retour. En dan krijg je plotseling een hele hoge rekening waaruit je helemaal niet kunt achterhalen om welke artikelen het gaat, echt waardeloos! Ik bewaar nu zelf maar het afleverformulier met de prijzen erachter en streep door wat ik retour heb gestuurd. Daarbij gebeurt het regelmatig dat een artikel pas veel later nageleverd wordt. Weet iemand hoe je deze betalingswijze kan wijzigen? Op de site lukt dit niet. Het schijnt dat als je een keer te laat betaald hebt je dan automatisch in dit betalingssysteem komt.i.p.v. een acceptgiro bij de bestelling. Ik baal hier echt van. Heb het gevoel dat ik genaaid wordt. Meer ervaringen hiermee? Ook tips zijn welkom natuurlijk!
zondag 16 januari 2011 om 09:10
Dit is vrij gebruikelijk bij online winkelen tegenwoordig. Ik vind zelf de maandfactuur van H&M juist wel handig. Hoewel ik wel je probleem herken, ik krijg ook altijd een hogere factuur, maar dan wacht ik even tot de retour(en) zijn geboekt en dan trek ik dat bedrag eraf. Heeft voor mij nog nooit voor problemen gezorgd! Of anders bel je even met de klantenservice.
Volgens mij kun je niet met acceptgiro betalen of is het duurder. Het is al fijn dat je niet vooraf hoeft te betalen, bij veel winkels moet dat wel. Succes!
Volgens mij kun je niet met acceptgiro betalen of is het duurder. Het is al fijn dat je niet vooraf hoeft te betalen, bij veel winkels moet dat wel. Succes!
zondag 16 januari 2011 om 09:11
Hoi , zag je topic staan , maar als jij je bestelling meteen betaald dan is er niets aan de hand je kan wachten tot je maand factuur maar volgens mij als je een bestelling doet zit er meteen een acceptgiro bij . En idd je kan het online niet wijzigen , je moet daar voor bellen met de klanten service .
En houdt er ook rekening mee dat als je bestedings limiet tot 400 ,- is dat je meteen bij bkr gemeld wordt want het wordt dan als een lening gezien , en zodra je dan 3mnd niet betaald dan heb je bij bkr een aantekening negatief. Maar bij normaal tijdig betalen niet uiterste maar mocht je een lening of een hypotheek willen afsluiten dat zal deze wel naar boven komen als lopende lening ...... Dus mijn advies betaal alles meteen en niet in termijnen want als je alles betaald hebt dan wordt het na verloop ook weer bij bkr afgemeld maar dit moet je dan wel via mail bij hm doorgeven.
En houdt er ook rekening mee dat als je bestedings limiet tot 400 ,- is dat je meteen bij bkr gemeld wordt want het wordt dan als een lening gezien , en zodra je dan 3mnd niet betaald dan heb je bij bkr een aantekening negatief. Maar bij normaal tijdig betalen niet uiterste maar mocht je een lening of een hypotheek willen afsluiten dat zal deze wel naar boven komen als lopende lening ...... Dus mijn advies betaal alles meteen en niet in termijnen want als je alles betaald hebt dan wordt het na verloop ook weer bij bkr afgemeld maar dit moet je dan wel via mail bij hm doorgeven.
zondag 16 januari 2011 om 09:19
Ik betaalde altijd gewoon met acceptgiro (dus gewoon per bestelling) en dit beviel me prima. Maar ben dit dus blijkbaar een keer vergeten en daardoor later betaald, waardoor ik nu in dit betalingssysteem zit. Kun je niet gewoon een andere account aanmaken op hetzelfde adres? Vind het echt irritant. Vooraf betalen doe ik dan nog liever, dan heb je tenminste overzicht waarvoor je betaald! En krijg je het gewoon terug als je het retourneerd. Bij andere online winkels heb ik hier nooit problemen mee. Koop ook regelmatig bij Wehkamp, Hema, V&D of Esprit. En dat bevalt me veel beter
@sinojo; ik betaal dus altijd in 1 keer, nooit in termijnen.
@sinojo; ik betaal dus altijd in 1 keer, nooit in termijnen.
zondag 16 januari 2011 om 10:12
Ben het met je eens dat het vreselijk onoverzichtelijk is. En dan de acceptgiro voor het volledige bedrag betalen, terwijl je de helft terug stuurt is ook niet handig.
Makkelijkste oplossing is de bedragen van de artikelen die je hebt gehouden zelf over te maken onder vermelding van je klantnummer. Vervolgens een maand niks bestellen, zodat alles wordt verwerkt en je saldo weer op nul komt. Dan kun je weer van betaalwijze veranderen.
Ondertussen ben ik door dit gedoe helemaal een beetje op online kleding bestellen afgeknapt. Het kostte me meer tijd, moeite en irritaties om alles bij te houden en terug te sturen, dan om even langs de winkel te gaan en gewoon te halen wat ik nodig heb.
Makkelijkste oplossing is de bedragen van de artikelen die je hebt gehouden zelf over te maken onder vermelding van je klantnummer. Vervolgens een maand niks bestellen, zodat alles wordt verwerkt en je saldo weer op nul komt. Dan kun je weer van betaalwijze veranderen.
Ondertussen ben ik door dit gedoe helemaal een beetje op online kleding bestellen afgeknapt. Het kostte me meer tijd, moeite en irritaties om alles bij te houden en terug te sturen, dan om even langs de winkel te gaan en gewoon te halen wat ik nodig heb.
zondag 16 januari 2011 om 11:22
@alfea; heb niet eens een creditcard, begin er ook maar niet aan, geef ik nog meer uit!
@mandje; het is idd dat ik de tijd er niet voor heb. H&M zit hier niet om de hoek. Bovendien vind ik die winkel zo chaotisch, rommelig en druk, dat ik er nooit iets leuks kan vinden. Terwijl ik dan op de site wel allemaal leuke artikelen zie. Ga je tip zeker uitproberen, bedankt!
@mandje; het is idd dat ik de tijd er niet voor heb. H&M zit hier niet om de hoek. Bovendien vind ik die winkel zo chaotisch, rommelig en druk, dat ik er nooit iets leuks kan vinden. Terwijl ik dan op de site wel allemaal leuke artikelen zie. Ga je tip zeker uitproberen, bedankt!
zondag 16 januari 2011 om 11:24
zondag 16 januari 2011 om 11:40
zondag 16 januari 2011 om 13:01
[quote]mandje29 schreef op 16 januari 2011 @ 10:12:
Ben het met je eens dat het vreselijk onoverzichtelijk is. En dan de acceptgiro voor het volledige bedrag betalen, terwijl je de helft terug stuurt is ook niet handig.
quote]
Misschien zie ik het verkeerd maar waarom betaal je het volledige bedrag als je iets terugstuurt ?
Ik trek gewoon het bedrag van de retouren af van het totaalbedrag en dat maak ik over met 1 euro extra voor het terugsturen.
Gaat altijd goed.
quote]
Misschien zie ik het verkeerd maar waarom betaal je het volledige bedrag als je iets terugstuurt ?
Ik trek gewoon het bedrag van de retouren af van het totaalbedrag en dat maak ik over met 1 euro extra voor het terugsturen.
Gaat altijd goed.
zondag 16 januari 2011 om 13:46
Betaal je saldo af, bestel een tijdje niks en dan kan je weer van betaalingswijze overstappen.
Ik moet zeggen dat ik de H&M nog een van de fijnste webwinkels vind. De verzendkosten zijn nog acceptabel, geen problemen met achteraf betalen en retourneren gaat ook makkelijk. De wehkamp daarintegen bijvoorbeeld sla ik over. Het is toch absurd dat je vooraf alles moet betalen?? Ze maken het daar steeds duurder en moeilijker te bestellen
Ik moet zeggen dat ik de H&M nog een van de fijnste webwinkels vind. De verzendkosten zijn nog acceptabel, geen problemen met achteraf betalen en retourneren gaat ook makkelijk. De wehkamp daarintegen bijvoorbeeld sla ik over. Het is toch absurd dat je vooraf alles moet betalen?? Ze maken het daar steeds duurder en moeilijker te bestellen
zondag 16 januari 2011 om 14:21
quote:Kokolientje schreef op 16 januari 2011 @ 13:01:
quote]
Gaat altijd goed.
Zoals jij het doet kan natuurlijk ook en dat is misschien nog wel slimmer. Ik gaf alleen aan dat ik het net als TO niet handig vind om alles te betalen, terwijl je nog een deel terug stuurt. Daarom maak ik het openstaande bedrag altijd over.
En dan nog: Probeer het overzicht maar eens te houden als je 7 artikelen besteld, er 2 houdt, 2 terugstuurt, 3 in een andere maat wil, waarin 1 eerder geleverd wordt dan de 2 anderen, waarvan er dan 1 alsnog niet past en weer terug moet. En ondertussen heb je natuurlijk al weer een andere bestelling gedaan van 4 artikelen etc...
quote]
Gaat altijd goed.
Zoals jij het doet kan natuurlijk ook en dat is misschien nog wel slimmer. Ik gaf alleen aan dat ik het net als TO niet handig vind om alles te betalen, terwijl je nog een deel terug stuurt. Daarom maak ik het openstaande bedrag altijd over.
En dan nog: Probeer het overzicht maar eens te houden als je 7 artikelen besteld, er 2 houdt, 2 terugstuurt, 3 in een andere maat wil, waarin 1 eerder geleverd wordt dan de 2 anderen, waarvan er dan 1 alsnog niet past en weer terug moet. En ondertussen heb je natuurlijk al weer een andere bestelling gedaan van 4 artikelen etc...
zondag 16 januari 2011 om 15:39
@Xantippe: Voor mezelf niet, maar voor de kinderen hebben ze wel leuke, betaalbare kleding. De winkel zit hier niet in de buurt en als ik er ben, zie ik door de bomen het bos niet meer, zo'n chaos en vaak ook erg druk! Of de juiste maat is er weer niet enz.
@Plops: Vooraf betalen bij de Wehkamp??? krijg altijd gewoon netjes een acceptgiro. En daarbij supersnelle levering, daar kan H&M nog wat van leren!
@Jorina; klopt helemaal! Lange levertijden, naleveringen en een hoop gedoe met betalen. Waarom koop ik er eigenlijk nog online? Maar ja, toch wel erg leuke en betaalbare kinderkleding, die ik in de echte winkel nooit kan vinden.
@Mandje29; Jij snapt het helemaal. Dat overzicht ben je snel kwijt met dit systeem. Ik zeg gewoon per levering betalen, wel zo handig!
@Plops: Vooraf betalen bij de Wehkamp??? krijg altijd gewoon netjes een acceptgiro. En daarbij supersnelle levering, daar kan H&M nog wat van leren!
@Jorina; klopt helemaal! Lange levertijden, naleveringen en een hoop gedoe met betalen. Waarom koop ik er eigenlijk nog online? Maar ja, toch wel erg leuke en betaalbare kinderkleding, die ik in de echte winkel nooit kan vinden.
@Mandje29; Jij snapt het helemaal. Dat overzicht ben je snel kwijt met dit systeem. Ik zeg gewoon per levering betalen, wel zo handig!
woensdag 19 januari 2011 om 09:25
Las hier troouwens dat je 1,- moet betalen voor het terugsturen en dat dus bij de artikelen op moet tellen. Maar hoe zit het dan met de oorspronkelijke verzendkosten van 4,90? Die moet je toch ook gewoon betalen, ook al stuur je het retour? Dus dan zou je dat er toch ook bij op moeten tellen en niet alleen die 1,- voor het retourneren?
woensdag 19 januari 2011 om 09:48
quote:Yenthe79 schreef op 16 januari 2011 @ 09:19:
Ik betaalde altijd gewoon met acceptgiro (dus gewoon per bestelling) en dit beviel me prima. Maar ben dit dus blijkbaar een keer vergeten en daardoor later betaald, waardoor ik nu in dit betalingssysteem zit.
Waarschijnlijk heb je nog wat open staan. Als je alles van de maandfactuur hebt betaald/afgehandeld kun je weer automatisch kiezen voor acceptgiro.
Heb nl. hetzelfde gehad
Ik betaalde altijd gewoon met acceptgiro (dus gewoon per bestelling) en dit beviel me prima. Maar ben dit dus blijkbaar een keer vergeten en daardoor later betaald, waardoor ik nu in dit betalingssysteem zit.
Waarschijnlijk heb je nog wat open staan. Als je alles van de maandfactuur hebt betaald/afgehandeld kun je weer automatisch kiezen voor acceptgiro.
Heb nl. hetzelfde gehad