Mode & Beauty alle pijlers

Make up 40+

03-01-2026 12:46 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels halverwege de 40 en heb me eigenlijk nooit veel opgemaakt. Ondertussen vind ik dat wel nodig. Niet dat ik er slecht uit zie, maar het verschil tussen net uit bed en opgemaakt is goed te zien. Echter, ik vind het lastig om goede en betaalbare make up te vinden. Nu gebruik ik mascara van L'Oreal, een eyeliner van Maybelline, een blush van Dior, primer van TooFace en nog een oogschaduw van Miss Helen (haha ja, zo lang doe ik er dus mee). Foundation doe ik niet aan. Dior vind ik fantastisch, maar te duur. De mascara en eyeliner ben ik tevreden over. De oogschaduw van Miss Helen vond ik heel fijn, maar dat hebben ze niet meer en bij de Kruidvat merken vind ik niet echt een goed kleurenpaletet dezelfde kwaliteit.

Wat gebruiken jullie? En wat zijn goede betaalbare merken? Ik kan wel wat tips gebruiken.
Jubelien schreef:
23-01-2026 17:47
Ha, vandaag ben ik eens bij de Douglas geweest om me te laten opmaken. Met name met producten van Mac, maar ik vind het wel trekken, een droog gevoel opleveren. Heb dan ook een extreem droge huid, met inmiddels best wat kleine lijntjes.

Voor mij is een mooie huid met een beetje glow het belangrijkste, aangezien ik een aparte huidkleur heb (beetje Grieks / Slavisch in de winter 💁🏻‍♀️) en er heel gauw grauw en vaal uitzie.

Zelf gebruik ik heel ordinaire foundation van de Hema, met een druppel amandelolie erdoor voor het vettende.

Ik heb nu wel een beetje leren opmaken bij de douglas: waar concealer, blush en glow te plaatsen. Maar ik ben niet overtuigd van de producten.

Bovendien 'eet mijn huid alles op' en zag ik binnen een uur er niks meer van. Ik heb een paar mensen gevraagd, en die zagen ook niks aan me, na dit experiment...

Nu wil ik wel een naturelle look, maar niét binnen een uur terug naar grauw. En ik wil graag heel voedend en vet (ik gebruik al een dubbele laag erg vettende gezichtsverzorging als basis)

Heeft iemand een tip voor mij qua merk?
In ieder geval geen poeders meer voor mij, dat is duidelijk. Gebruik zelf ook alleen crème blush en bronzer. Maar verder? Welk merk?
Waarom noem je foundation van Hema ordinair? Omdat het goedkoop is? Ik gebruik 'wear it nude' van de Kruidvat (meng het met mijn dagcrème) en dat is vergeleken met wat hier genoemd wordt er goedkoop. Het maakt mijn huid vlekkeloos en heeft ook nog een spf 20.
Maar dat is toch juist slim als het je bevalt?
Ik vind het juist fijn om een goedkoop merk vanuit eigen ervaring aan te kunnen bevelen.
Alles gaat voorbij
Joppie schreef:
04-02-2026 19:05
Waarom noem je foundation van Hema ordinair?
Ze bedoelt niet ordinair als De Veerkampjes. Maar in de Franse betekenis van het woord: gewoontjes.
Even een ander perspectief: is er nog winst met voeding/drinken te halen als je huid zo extreem droog is? Een “glow” komt ook deels van binnenuit.
Kipzonderkop schreef:
03-02-2026 10:47
Ja, er zat zelfs voor de luie forummer (=ik) een link naar een webshop bij. Daar had ik nog nooit gekocht, maar dat ga ik dus ook vaker doen.
Dank voor je steun in deze zware tijden (= bijna vijftig zijn). :P
Geen dank, leuk dat jij en Feline er blij mee zijn!

Door dit topic ben ik wel nieuwsgierig naar het Hourglass palet maar ik begrijp niet zo goed wat je er precies mee doet. Finishing powder zegt mij niet zoveel; doe je dat over je foundation of gebruik je het in plaats van foundation?
Bedankt Kweepeer en Lady Day.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Oh, ja, met ordinair bedoel ik idd 'gewoontjes'! Niks mis met hema, dol op! Maar soms wordt aan duurdere make-up eigenschappen toegedicht, daar word ik dan toch wel benieuwd naar.

Al was er geen groot verschil met opgemaakt worden met Mac. Kind zei wel: je rimpels steken iets minder af 😬😅 maar goed, het voelde trekkerig op mijn huid. Heb wel de bronzer en blush beter leren hanteren op de juiste plekken. Ik wil graag meer volheid creeeren, terwijl de meeste tutorials accent leggen op je gezicht smaller maken. Ik wil het tegenovergestelde. Dus dat heb ik wel wat geleerd bij de Douglas.

Ja, ik geloof zeker in glow van binnenuit! Genoeg slapen, buiten zijn, gezonde vetten eten... ben ik inderdaad mee bezig! Helaas merk ik daar in de winter minder effect van, bij het minste of geringste oog ik grauw. Dus voor momenten grijp ik dan graag naar make-up.
_horizon_ schreef:
04-02-2026 20:13
Even een ander perspectief: is er nog winst met voeding/drinken te halen als je huid zo extreem droog is? Een “glow” komt ook deels van binnenuit.
De meeste winst haal je (buiten gezonde voeding en veel water drinken) vooral uit de basis en dat is hydrateren. Ik gebruik sinds een jaar Koreaanse producten maar voor blanke mensen (wat drogere en gevoelige huid) zijn de Japanse producten weer beter. Elke dag even een hydratatie sheet en ik ben dol op de nacht-maskers voor gezicht en lippen, dat is dan buiten de serums en cremes.
Gisteren in de Bijenkorf geweest voor het Hourglass palet. Verkoopster had meer interesse in haar collega’s dan in mij. Ze heeft wat opgebracht, daar was ik niet zo van onder de indruk. Vooral heel veel rouge.
Misschien nog eens in een ander filiaal uitproberen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven