Mode & Beauty alle pijlers

Make-up verwijderen

24-04-2021 19:10 56 berichten
Hi dames,

Ik heb mezelf voorgenomen om mijn huid beter te verzorgen en ook te reinigen. Ik gebruik nu enkel een make-up remover om mijn foundation te verwijderen maar merk dat mijn gezicht nog niet helemaal clean aanvoelt daarna. Ik ben op zoek naar een face wash die niet uitdrogend is maar wel goed mijn gezicht reinigt, hebben jullie aanraders voor me?

Ben ook wel benieuwd naar andere fijne producten om de huid mee te verzorgen. Ik heb geen rimpels maar nader bijna de 30 en wil nu alvast beginnen met preventief smeren.

Bvd.
Hendrikje106 schreef:
24-04-2021 19:20
Ik gebruik een cleanser van Zarqa in combinatie met een konjak sponsje. Daarna nog een reinigingstonic van Zarqa om de laatste restjes te verwijderen voor ik dag- of nachtcrème smeer.

Edit: ook als ik geen make up heb gedragen (wat eigenlijk best vaak is) reinig ik mijn gezicht op dezelfde manier. Er zitten toch allerlei vervuilingen van de dag op.

Edit 2: ik gebruik ook elke dag een hele fijne zonnebrandcréme met spf 40 van Nimue, voelt helemaal niet zoals standaard zonnebrandcréme met die typische geur en is ook niet vettig. Sun-C heet die.
Dit product is niet zo geschikt voor de droge huid lees ik op het internet. Had het wat duidelijker moeten neerzetten in de OP maar mijn huid is droog dus het moet iets zijn wat hydrateert maar ook niet teveel oliën want daar breekt mijn huid weer van uit.

Dank voor het meedenken.
moentje_ schreef:
24-04-2021 20:51
Dit product is niet zo geschikt voor de droge huid lees ik op het internet. Had het wat duidelijker moeten neerzetten in de OP maar mijn huid is droog dus het moet iets zijn wat hydrateert maar ook niet teveel oliën want daar breekt mijn huid weer van uit.

Dank voor het meedenken.
Dan absoluut Cerave hydrating cleanser.
moentje_ schreef:

Dank voor het meedenken.
Gebruik in ieder geval niets met alcohol erin.
Namensgebruikersnaam schreef:
24-04-2021 20:33
Dit topic is perfect! Ik stond op het punt er een te gaan openen over mascara verwijderen in het bijzonder. Ik heb zojuist mijn make-up afgehaald met lotion op 2 wattenschijfkes, 1 schijfje miscellairwater en daarna het gezicht gewassen met een bar en lekker ingesmeerd.... maar ik zit alweer met panda-ogen op de bank.
Wát helpt nog tegen de panda-ogen? Olie laat mij de hele avond wazig zien. Dus dat is geen oplossing wat mij betreft. De schijfjes schuren op den duur en ik wil mogelijk overstappen op wasbare wattenschijfjes. Wellicht draagt dat ook bij aan schonere ogen? Ik heb in ieder geval altijd donkere kringen ondanks reiniging. Ik lees dus graag even mee voor tips 😊

Mocht dit niet binnen jouw topic-lijn liggen TO, dan verwijder ik mijn post. En anders pik ik graag even een graantje mee 😊
Wat ik doe: eerst een scheutje reinigingsolie van Kruidvat huismerk (flesje 150 ml €1,89) in mijn handen, dat masseer ik over mijn gezicht, inclusief ogen. Dan poets ik het weg met een tissue en was mijn handen, dan een cleanser van bijvoorbeeld Zarqa of Cerave, dan miccelair water voor de plekjes waar ik net lastig bij kan, bijvoorbeeld de kaaklijn en vlakbij de oren en haargrens.
Klinkt als een heel proces, maar het reinigt grondig én zacht, en kost ondanks de drie stappen toch maar een paar minuten.
Misschien zou het schelen als je de resten olie eerst weg wrijft met een tissue of stukje toiletpapier. Ik heb nooit zo'n waas over mijn ogen.

Of anders misschien een Cleansing balm? Ik hoor veel goeds over die van Clinique.
24-04-2021 20:33
Dit topic is perfect! Ik stond op het punt er een te gaan openen over mascara verwijderen in het bijzonder. Ik heb zojuist mijn make-up afgehaald met lotion op 2 wattenschijfkes, 1 schijfje miscellairwater en daarna het gezicht gewassen met een bar en lekker ingesmeerd.... maar ik zit alweer met panda-ogen op de bank.
Wát helpt nog tegen de panda-ogen? Olie laat mij de hele avond wazig zien. Dus dat is geen oplossing wat mij betreft. De schijfjes schuren op den duur en ik wil mogelijk overstappen op wasbare wattenschijfjes. Wellicht draagt dat ook bij aan schonere ogen? Ik heb in ieder geval altijd donkere kringen ondanks reiniging. Ik lees dus graag even mee voor tips 😊

Mocht dit niet binnen jouw topic-lijn liggen TO, dan verwijder ik mijn post. En anders pik ik graag even een graantje mee 😊
Ben ik zelf ook benieuwd naar of daar iets voor is. Ik pulk het er altijd vanaf met mijn vingers omdat ik ook geen zin heb in panda ogen maar dat is niet de meest verantwoorde manier denk ik..
moentje_ schreef:
24-04-2021 20:59
Ik pulk het er altijd vanaf met mijn vingers omdat ik ook geen zin heb in panda ogen maar dat is niet de meest verantwoorde manier denk ik..
:cry: :cry:
Jufjoke schreef:
24-04-2021 20:52
Dan absoluut Cerave hydrating cleanser.
Dank!

Ga ik even googelen.
Jufjoke schreef:
24-04-2021 21:01
:cry: :cry:
Ik probeer mijn leven te beteren. :D
Ik heb het idee dat die herbruikbare doekjes van de hema ook iets extra reinigen. Door de structuur van het doekje.
Als je een tubing mascara gebruikt, gaat het hele olie verhaal trouwens niet op. Tubing mascara's werken anders: ze leggen een laagje (tube) om elke wimper heen. Dit laagje lost op in warm water, maar veel minder goed in olie. Of eigenlijk lost het laagje niet eens echt op, maar door warm water laat het los van de wimpers en kun je het er zo af pakken/ vanaf schuiven als het ware.

Zelf heb ik vreselijk de pest aan tubing mascara, omdat ik de olie toch nodig heb voor de rest van mijn gezicht. Eerst met warm water mijn mascara eraf plukken is voor mij dus nog een extra stap. Mij lijkt het alleen handig als je alleen mascara draagt en verder geen make up.

Helaas staat het niet altijd op de verpakking...ik heb dus al twee keer per ongeluk een tubing mascara gekocht. :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Tubing mascara? Ik ga googlen.....

Dank je wel voor de tip. Eens proberen hoe ik eruit zie als ik probeer met vingers de lotion in mn wimpers te masseren...
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
moentje_ schreef:

Dank voor het meedenken.
Ah, ja ik heb een gevoelige en gecombineerde huid met vrij vettige delen (t-zone) maar die toch ook vochtarm is. Voor de droge plekjes gebruik ik de nachtcrème uit Nutritive lijn. Voor de rest van mijn gezicht gebruik ik de Hydra lijn. In combinatie met de cleanser en de lotion werkt het goed voor mij.
Zarqa heeft volgens mij ook een reinigingsmelk, die zou dan voor jou in combinatie met bijvoorbeeld de Nutritive lijn beter zijn.

Deze: https://www.zarqa.nl/producten/face/reinigingsmelk

Zarqa heeft echt fijne producten voor de gevoelige huid.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik gebruik gewoon nivea facewash om mijn make-up te verwijderen. Gaat prima. Zelfs mijn bijgewerkte wenkbrauwen, eyeliner, mascara, bb cream, blusher worden goed verwijderd. Vroeger deed ik het ook met lotion en milk, maar wat een gedoe!

Daarna serum en dag of nachtcreme erop en klaar. Ik heb wel een makkelijke en gezonde huid, dus dat scheelt misschien?
Cerave moisturizing cleanser is heel fijn. Maar mocht je gewoon bij de Kruidvat iets willen halen dan kun je die van Simple nemen. Voor de gevoelige huid. Die is ook fijn en regelmatig 1+1 gratis.
Jufjoke schreef:
24-04-2021 19:59
Nee, maar wel aanverwant. Ik werk in de uiterlijke verzorging en vanuit dat werk geef ik onder andere les in kennis, opbouw en werking van de huid.

Aha, ik vond je al zo stellig :)
Ik wou jullie laten weten de kokosolie in pot bij action gekocht te hebben. Fijn spul! Ik haal het er aardig vanaf. Panda-ogen behoud ik nog wel (in de ochtend maar minder dan eerst) en het schuurt mijn oogleden minder omdat ik nu mijn vingers gebruik in plaats van wattenschijfjes. (Beter voor het milieu!)
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Andersom schreef:
24-04-2021 19:44

Heb jij wel eens dieren aan huidverzorging zien doen?
Nou, aan zonbescherming doen dieren in ieder geval wel. Dat is de voornaamste reden dat varkens in de modder rollen en dat olifanten elkaar met zand bedekken.

Onze huid is er niet op berekend dat we in de vervuiling zitten en 85 worden. We zitten nou eenmaal niet meer in de natuur. Daarbij zitten veel mensen ook nog eens in het verkeerde klimaat voor hun huidtype.
09-05-2021 18:44
Ik wou jullie laten weten de kokosolie in pot bij action gekocht te hebben. Fijn spul! Ik haal het er aardig vanaf. Panda-ogen behoud ik nog wel (in de ochtend maar minder dan eerst) en het schuurt mijn oogleden minder omdat ik nu mijn vingers gebruik in plaats van wattenschijfjes. (Beter voor het milieu!)

Beter voor het milieu dat klopt. Maar let even op het merk want veel merken maken gebruik van apen. Dit is echt vreselijk dierenleed. Als jij mij loept dan zie je van langere tijd geleden (ik denk november 2020) een post dat weer leidt naar een topic met meer info over het afschuwelijk leed wat deze dieren wordt aangedaan.
H&B verkoopt een aantal merken dat zich niet schuldig maakt aan dierenmishandeling maar helaas ook weer niet alle merken.
Corona Cocofina, Perfectly Pure en Royal Green kun je in ieder geval wel kopen.

Ik weet niet welk merk de action verkoopt maar ik denk dat het wel de moeite waard is om even te googlen of dit merk geen misbruik maakt van apen. Je wil je hier echt niet mee inlaten.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 10-05-2021 10:17
0.76% gewijzigd
Om ook nog even terug te komen op de vraag van TO :-)

In de avond gaat er al veel vanaf doordat ik douche maar natuurlijk niet alles. Ik gebruik micellair water van de hema en van the ordinary een cleanser https://theordinary.deciem.com/nl/rdn-s ... -50ml.html.
Met deze haal ik de make-up er heel goed vanaf en voelt mijn huid zacht.

Ik gebruik in de ochtend zarqa cleansing foam.
Dubbel
Ik gebruik voor mijn waterproof mascara die remover van Nivea die voor extreem waterproof is. Ik draag geen foundation, alleen een licht poedertje, maar voor mijn huid gebruik ik micellair water en erna goed naspoelen met water.

Ik ben dit weekend 30 geworden en ook nog geen rimpels, ik smeer dagelijks met Kiehls SPF50, dat vind ik echt de enige die goed intrekt en niet blijft plakken. Het spul is me heilig.
-
Oh zie nu pas dat er nog gereageerd wordt in dit topic. Ik gebruik nu lavarock zeep om mijn huid diep te reinigen na een dag make-up. Doet wat het moet doen en mijn huid heeft nu ook een super mooi glansje :)

Missie geslaagd
Renee* schreef:
10-05-2021 08:59
Beter voor het milieu dat klopt. Maar let even op het merk want veel merken maken gebruik van apen. Dit is echt vreselijk dierenleed. Als jij mij loept dan zie je van langere tijd geleden (ik denk november 2020) een post dat weer leidt naar een topic met meer info over het afschuwelijk leed wat deze dieren wordt aangedaan.
H&B verkoopt een aantal merken dat zich niet schuldig maakt aan dierenmishandeling maar helaas ook weer niet alle merken.
Corona Cocofina, Perfectly Pure en Royal Green kun je in ieder geval wel kopen.

Ik weet niet welk merk de action verkoopt maar ik denk dat het wel de moeite waard is om even te googlen of dit merk geen misbruik maakt van apen. Je wil je hier echt niet mee inlaten.
Ai ik ga je even loepen. Dacht heel versntwoord gehandeld te hebben door De Bio-versie te kopen al weet ik dat BIO niet heilig is. Even checken...
Je bent een intensief reaguurder 😉
Te veel om terug te zoeken na página’s gescrold te hebben. 😉
moentje_ schreef:
24-04-2021 20:46
15 euro is de max wat ik eraan wil uitgeven het gaat mij puur erom dat de make-up grondig verwijderd is en dat moet wel kunnen voor die prijs denk ik.
Kijk eens naar de cleansers van Cerave. Deze zijn heel mild, zonder alcohol en geurstoffen. Ze hebben verschillende voor diverse huidtypen. Cerave is oa verkrijgbaar bij Lookfantastic.

https://www.lookfantastic.nl/brands/cer ... e+cleanser
anoniem_68fdcd75783e5 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 20:33
2.34% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven