Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding

27-01-2010 07:36 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de kleren voor onze zoon voornamelijk op Marktplaats. Hij groeit hard, na 1 seizoen is hij meestal of eruit gegroeid of het is kapot. MP biedt de oplossing voor een niet-zo-van-winkelen houdende mama als ik: er staan af en toe hele pakketjes van zijn maat op. Handig!

De afgelopen weken heb ik weer een beetje lopen sneupen op MP. Ik wil mijn verbazing over de algemene snibbigheid en arrogantie over het hebben en verkopen én kopen van kindermerkkleding met jullie delen.

Ik had een bod gedaan op een leuk broekje, maat 104, bod was 3 Euro. Heel normaal bod. Krijg ik een mailtje terug met de informatie dat mijn bod verwijderd is door de verkoopster, want, quote: 'veel te laag want het is tenslotte merkkleding'.

...

Oh. Ik ken de Nederlandse Merken niet zo goed en wil ze ook niet weten. Na goed. Niet erg, we gaan gewoon verder.

Hoe meer ik door de aanbiedingkjes klik hoe meer het me opvalt. Er wordt gevochten om de afleggertjes van rijk(-er) Nederland. Broekjes gaan voor 30 Euro weg, waarvan de verkoopster trots vermeldt dat de nieuwprijs 60 Euro was. 60 Euro!!! Jassen gaan voor nog veel meer weg. Allemaal tweedehands en gebruikt.

Wat me nog meer opvalt: alles moet doorgaan voor merkkleding. Zelfs de Prenatal, wat in mijn ogen toch niet meer is dan een Albert Heyn van de kinder/babyspullen, gaat door voor 'merk'.

En dan de opmerking: 'graag een serieus bod'. Of: 'Graag een redelijk bod'. Of nog pinniger: 'Onzin biedingen worden verwijderd' . Wat is een onzinbieding in vredesnaam?

Kennelijk is het heel normaal om ten eerste zoveel geld uit te geven aan kinderkleren. En het dan zo pinnig mogelijk aan de smekende tweedehandskopers te verkopen voor zoveel mogelijk geld (want de Hollandse mentaliteit blijft herkenbaar zuinig).

Arme kinderen. Al zo jong opgezadelt te worden met een complex van je mama. Al zo jong moeten doorgaan voor een statussymbool.

Wie koopt er merkkleding en waarom?
quote:Nellebelletje schreef op 27 januari 2010 @ 09:33:

Mag ik vragen wat het "budget" voor jullie per kind per seizoen of jaar is?Dat ligt er aan hoe hard ze groeien. Het ene jaar minder dan het andere jaar.
Ik heb een schoonma die merkkleding voor onze dochter koopt wat ik dan weer op MP verkoop

Ik sta er ook soms van te kijken hoeveel je er nog voor kunt krijgen.

Merkkleding vind ik vaan kwalitatief echt mooier dus dan vind ik het ook wel weer normaal dat er meer voor betaald wordt. Ik vind 50% van de nieuwprijs alleen wel heel veel nog hoor, dat zijn uitverkoop prijzen in de winkel.

Maar goed, jij kunt niet bepalen of jouw bod van 3 euro wel een goed bod was. Jij zou het graag willen voor die prijs. Maar de verkoopster denkt er anders over.

Ja ik heb ook moeten wennen aan dat 'bod wordt verwijderd' en ik snap het ook niet. Ik laat het bij mij ook gewoon staan en soms stuur ik even een berichtje van; sorry ik laat het bod staan hoor maar dit is mij echt te laag voor die en die prijs mag het weg.

Ik duik trouwens misschien morgen weer eens in de kinderkleding om een hoop te verkopen!

Iemand interesse? Meisjes kleding van 2 3 en 4 jaar

Je bod wordt niet verwijderd dus

Mag ik vragen wat het "budget" voor jullie per kind per seizoen of jaar is?

Ik denk dat ik zo'n 500-600 euro per jaar uitgeef. Schat ik in.

Maar wij hebben nu ook dubbele kinderbijslag (TOG) en luiervergoeding vanwege chronische ziekte (laat Elninjoo het maar niet lezen ) dus op zich kan dat wel uit. De rest van zijn kinderbijslag sparen we op voor onvoorziene dingen in de toekomst.
Stressed is just desserts spelled backwards

Mag ik vragen wat het "budget" voor jullie per kind per seizoen of jaar is?Ik heb geen budget.
Als je een waardeloos beginbod hebt, dan krijg je al gauw mensen die er met 50 cent overheen gaan bieden, en kom je nooit bij de prijs die je in gedachten had. Dan kun je net zo goed dat veel te lagen beginbod verwijderen. In de hoop dat er iemand langs komt die wel normaal bied.
Ligt aan het seizoen Nellebelletje, in de winter ben ik vaak meer kwijt ivm winterjassen en en sjaals, mutsen etc.

Ik geef per kind gemiddeld een 600 per kwartaal uit, totaal per jaar komt dit dus op ( godsallejezus waarom heb ik dit uitgerekend) 9600 euro
Da's een leuke vakantie dangeensuus
owwww ik geef veel te veel uit zie ik al, jeetje ik schrik er zelf van.
Heb je 4 kinderen?

Tja...ik vind dat ook veel, maar daar kom je toch al gauw aan met jassen/schoenen/sportkleding/pyjama's/ondergoed en natuurlijk de gewone kleding.

Eigenlijk te gek voor woorden he?
Nou zeg Star ik zie het. Ik denk dat ik volgend jaar geen kleding koop en lekker een paar weken op vakantie ga! Ik ga gewoon scoren op marktplaats en het restant is voor mama!

Ik vind echt dat ik belachelijk veel uitgeef aan de kleding, zoveel kleding hebben ze nu ook weer niet. Ze hebben allemaal een winterjas ( jongste twee kinders hebben 2 winterjassen, eentje voor het buitenspelen van de WE ), wel allemaal 3 paar schoenen ( net, sneakers, en buitenspeelschoenen). Het geld zit hem met name in de kleding voor oudste ( grotere kleding is wat duurder als die kleinere maatjes) en kleding voor dochter ( ik koop zeg maar alles wat ik zelf eigenlijk zou willen dragen maar gezien mijn leeftijd en postuur is dat bij de wet niet meer toegestaan)
Ja nelle, ik heb er vier, veel te veel, ik weet het maar ja, ondanks dat ze klein van stuk zijn, zijn ze te groot om terug te stoppen ( hoewel ik het ex man wel gun hoor, 40 kilo door zijn urinebuis terug zijn ballen in)
Ik word altijd helemaal gek op Marktplaats. Dan denk ik dat ik op zoek wil naar een leuk spijkerrokje, zo goed als nieuw en maat 86 en dan krijg ik 764 aanbiedingen te zien. Ik weet dan gewoon niet waar ik zoeken moet en hoe ik moet beginnen. Dus stop ik er maar weer mee. Ik weet ook nooit of een aanbieder betrouwbaar is. Waarom zou die een Jottumjurkje voor de helft van het gled aanbieden als het nieuw is?

Blijkbaar zijn dingen dan oude collectie of heeft iemand 2 keer hetzelfde gekocht in de uitverkoop om er 1 via Marktplaats te slijten. Had een nichtje bedacht tenminste.

Ik hou ook altijd van kleine winkels waar het personeel dan dingen zegt als: Dit truitje staat ook leuk bij het broekje wat u daar beet heeft en meer van dat ouderwetse gewouwel.

Ik kan het trouwens ook niet over m'n hard verkrijgen om kleertjes die Dochterlief leuk stonden te verkopen. Ik ben er emotioneel aan gehecht, denk ik. Met als gevolg dat van onze anderhalfjarige er nu 3 grote weekendtassen vol met kleertjes op de zolder staan.
quote:Nellebelletje schreef op 27 januari 2010 @ 09:47:

Heb je 4 kinderen?

Tja...ik vind dat ook veel, maar daar kom je toch al gauw aan met jassen/schoenen/sportkleding/pyjama's/ondergoed en natuurlijk de gewone kleding.

Eigenlijk te gek voor woorden he?Eigenlijk wel, maar ik wil dan weer per se dat mijn kind meer dan 1 paar schoenen en 1 jas heeft, dus eigen schuld
quote:Katherina schreef op 27 januari 2010 @ 09:47:

Ik kan het trouwens ook niet over m'n hard verkrijgen om kleertjes die Dochterlief leuk stonden te verkopen. Ik ben er emotioneel aan gehecht, denk ik. Met als gevolg dat van onze anderhalfjarige er nu 3 grote weekendtassen vol met kleertjes op de zolder staan.Daarom heb ik ook nog een dochter gebaard.
Vier is geweldig! Maar dus wel duur,
quote:Katherina schreef op 27 januari 2010 @ 09:47:

Ik kan het trouwens ook niet over m'n hard verkrijgen om kleertjes die Dochterlief leuk stonden te verkopen. Ik ben er emotioneel aan gehecht, denk ik. Met als gevolg dat van onze anderhalfjarige er nu 3 grote weekendtassen vol met kleertjes op de zolder staan.dat heb ik dus ook (het is hart overigens ) maar ik hoop nog zo op een tweede en als het een jongen is kan alles nog prima een ronde mee. Maar anders moet het van mijn vent dus ook op MP.
Ik verkoop het ook niet, puur omdat ik geen ene reet zin heb om er moeite voor te doen, foto maken, en dan altijd de vraag krijgen: heb je nog meer foto's ( hallo, aan hoeveel kanten wil je de jurk bekijken zeg), dan plaatsen, mensen die bieden en nooit meer wat laten horen, mensen die woest zijn dat de prijs te hoog is. Ik geef het weg of gooi het weg. Laatste keer is het naar Polen gegaan
Ik ben dus gek, want ik geef alles wat niet meer past, maar wat nog wel goed is, gewoon weg.

Ergens doe ik iets fout.
Dangeensuus, dat doe ik dus ook. Geen zin in MPperikelen. Dat doe ik echt alleen met grote dingen die ik kwijt moet...en nu denk ik eraan dat ik echt eens de wipper, maxicosi, etc moet wegdoen (allemaal nauwelijks gebruikt voor jongste zoon omdat die maanden in ziekenhuis heeft gelegen...iemand interesse???).
Oke DgS, ik ben gelukkig niet de enige...
quote:Maleficent schreef op 27 januari 2010 @ 09:51:

[...]

dat heb ik dus ook (het is hart overigens ) maar ik hoop nog zo op een tweede en als het een jongen is kan alles nog prima een ronde mee. Maar anders moet het van mijn vent dus ook op MP.

Erg he?

Maar ik laat het gewoon staan om mezelf aan m'n eigen stommiteit te herinneren.

Mooi onderschrift heb je trouwens.
Wat geestig om over de Libelle te beginnen...Hilarisch!

Mijn god, jullie zijn echte Viva dozen.

De opmerkingen zijn te suf voor woorden.

Van die hele suffe zijn jullie denk ik, met kort haar, overgewicht, Esprit kleding, een modaal inkomen, twee kinderen en woonachtig in suffe plaatsen als Gouda of Zoetermeer en niet of nauwelijks opgeleid.

En die groepjes; er zelf over beginnen, ontkennen. Maar er zitten hier wel degelijk mensen die bevriend zijn geraakt met elkaar, elkaar in het echte leven zien, dagen met elkaar organiseren, dieptrieste msn-groepen. Hoe treurig als je via een forum vriendschappen gaat sluiten. Wat heb je dan in het echte leven verkeerd gedaan als je zulke contacten nodig hebt.

Maar goed, die zieltjes hebben elkaar hier gevonden, dat noem ik groepjes.

Maar ik ben bang dat jullie de Libelle nerds zijn...
Lol, hier geen maxi cosi meer nodig. Die heb ik trouwens wel verkocht via mp, de kinderwagen ook maar de kinderkamer heb ik weggegeven aan mijn schoonzusje ( die heeft een stacaravan en kon hem wel gebruiken).
quote:Katherina schreef op 27 januari 2010 @ 09:57:

[...]

Erg he?

Maar ik laat het gewoon staan om mezelf aan m'n eigen stommiteit te herinneren.

Mooi onderschrift heb je trouwens.

Is van Herman van Veen.

Maar eerste pakjes enzo zou ik sowieso nooit weg doen. Het babygeurtje zit er gewoon nog aan. Mijn moeder heeft ook mijn eerste kleertjes bewaard, vond ik altijd fijn.
quote:emmenn schreef op 27 januari 2010 @ 09:58:

Wat geestig om over de Libelle te beginnen...Hilarisch!

Mijn god, jullie zijn echte Viva dozen.

De opmerkingen zijn te suf voor woorden.

Van die hele suffe zijn jullie denk ik, met kort haar, overgewicht, Esprit kleding, een modaal inkomen, twee kinderen en woonachtig in suffe plaatsen als Gouda of Zoetermeer en niet of nauwelijks opgeleid.

En die groepjes; er zelf over beginnen, ontkennen. Maar er zitten hier wel degelijk mensen die bevriend zijn geraakt met elkaar, elkaar in het echte leven zien, dagen met elkaar organiseren, dieptrieste msn-groepen. Hoe treurig als je via een forum vriendschappen gaat sluiten. Wat heb je dan in het echte leven verkeerd gedaan als je zulke contacten nodig hebt.

Maar goed, die zieltjes hebben elkaar hier gevonden, dat noem ik groepjes.

Maar ik ben bang dat jullie de Libelle nerds zijn...

Esprit? Miss Etam zul je bedoelen.

En rood haar. En een Gaastra (sorry dangeensuus) jas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven