Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding

27-01-2010 07:36 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de kleren voor onze zoon voornamelijk op Marktplaats. Hij groeit hard, na 1 seizoen is hij meestal of eruit gegroeid of het is kapot. MP biedt de oplossing voor een niet-zo-van-winkelen houdende mama als ik: er staan af en toe hele pakketjes van zijn maat op. Handig!

De afgelopen weken heb ik weer een beetje lopen sneupen op MP. Ik wil mijn verbazing over de algemene snibbigheid en arrogantie over het hebben en verkopen én kopen van kindermerkkleding met jullie delen.

Ik had een bod gedaan op een leuk broekje, maat 104, bod was 3 Euro. Heel normaal bod. Krijg ik een mailtje terug met de informatie dat mijn bod verwijderd is door de verkoopster, want, quote: 'veel te laag want het is tenslotte merkkleding'.

...

Oh. Ik ken de Nederlandse Merken niet zo goed en wil ze ook niet weten. Na goed. Niet erg, we gaan gewoon verder.

Hoe meer ik door de aanbiedingkjes klik hoe meer het me opvalt. Er wordt gevochten om de afleggertjes van rijk(-er) Nederland. Broekjes gaan voor 30 Euro weg, waarvan de verkoopster trots vermeldt dat de nieuwprijs 60 Euro was. 60 Euro!!! Jassen gaan voor nog veel meer weg. Allemaal tweedehands en gebruikt.

Wat me nog meer opvalt: alles moet doorgaan voor merkkleding. Zelfs de Prenatal, wat in mijn ogen toch niet meer is dan een Albert Heyn van de kinder/babyspullen, gaat door voor 'merk'.

En dan de opmerking: 'graag een serieus bod'. Of: 'Graag een redelijk bod'. Of nog pinniger: 'Onzin biedingen worden verwijderd' . Wat is een onzinbieding in vredesnaam?

Kennelijk is het heel normaal om ten eerste zoveel geld uit te geven aan kinderkleren. En het dan zo pinnig mogelijk aan de smekende tweedehandskopers te verkopen voor zoveel mogelijk geld (want de Hollandse mentaliteit blijft herkenbaar zuinig).

Arme kinderen. Al zo jong opgezadelt te worden met een complex van je mama. Al zo jong moeten doorgaan voor een statussymbool.

Wie koopt er merkkleding en waarom?
quote:emmenn schreef op 27 januari 2010 @ 09:58:

Wat geestig om over de Libelle te beginnen...Hilarisch!

Mijn god, jullie zijn echte Viva dozen.

De opmerkingen zijn te suf voor woorden.

Van die hele suffe zijn jullie denk ik, met kort haar, overgewicht, Esprit kleding, een modaal inkomen, twee kinderen en woonachtig in suffe plaatsen als Gouda of Zoetermeer en niet of nauwelijks opgeleid.

En die groepjes; er zelf over beginnen, ontkennen. Maar er zitten hier wel degelijk mensen die bevriend zijn geraakt met elkaar, elkaar in het echte leven zien, dagen met elkaar organiseren, dieptrieste msn-groepen. Hoe treurig als je via een forum vriendschappen gaat sluiten. Wat heb je dan in het echte leven verkeerd gedaan als je zulke contacten nodig hebt.

Maar goed, die zieltjes hebben elkaar hier gevonden, dat noem ik groepjes.

Maar ik ben bang dat jullie de Libelle nerds zijn...

Maarree, wat heeft suus, xaloy of wie dan ook jou aangedaan dat je zo boos bent ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Maar jaloers Emmenn?

*gaaaaaaaaaaaaaaaaap*
quote:Star schreef op 27 januari 2010 @ 10:00:

[...]

Esprit? Miss Etam zul je bedoelen.

En rood haar. En een Gaastra (sorry dangeensuus) jas.

3kwart broek en een klein rugtasje.

duh.
Emmenn, is dat nou nodig zo? waarom zo beledigen?

Ik voldoe trouwens op geen punt in jouw omschrijving, behalve dat ik hier wel waardevolle vriendschappen heb opgedaan en veel steun heb gehad in moeilijke tijden van mensen op het forum. En dat wil niet zeggen dat ik sneu ben en geen andere vrienden heb die ik dan niet zie, maar het is gewoon een welkome aanvulling op mijn leven.
Stressed is just desserts spelled backwards
Xaloy, ik begrijp je helemaal. Daarom bespaar ik me de moeite om met de verkopende dames in discussie te gaan die echt het onderste uit de kan willen. Ik heb er trouwens ook geen tijd voor om continue MP te checken of ik alweer meer moet bieden voor iets wat ik graag zou willen kopen. Ik koop veel (merk-) kleding in de uitverkoop op www. Dit scheelt je echt honderden euro's. Heb nu al drie prachtige (rete dure) jassen liggen voor volgend jaar. 60% korting! Zelfde voor broeken/shirtjes/bikini's en noem alle andere dingen maar op. Geen gedoe, gewoon aanklikken en een paar dagen later in huis zonder geneuzel over verzendkosten of wat dan ook. En als mijn kinderen eruit zijn geef ik de kleding aan vriendinnen. Zo krijg ik ook wel eens wat van een ander. (Ken overigens wat dames die er een dagtaak van hebben gemaakt om alle (oude) kinderkleding te verkopen op MP, tot aan versleten ondergoed toe. En ja, er is een markt voor, ze verdienen er genoeg aan. Maarja, dan moet je er wel die tijd in willen steken...)
quote:borodini schreef op 27 januari 2010 @ 10:01:

[...]

3kwart broek en een klein rugtasje.

duh.Ja precies
God, ik wou dat ik in Gouda of Zoetermeer woonde trouwens, deze plaats is nog suffer
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben een echte H&M fan voor mijn zoon. Ik ben dol op de spijkerbroeken van H&M omdat ze er tenminste stoer uitzien en leuke wassingen hebben. Grote-mensen-spijkerbroeken maar dan voor kinderen.

Ik heb echt een spuughekel aan van die infantiele spijkerbroeken die je bij winkels als Zeeman enzo ziet, een spijkerbroek voor een jongetje moet gewoon stoer zijn, met goeie kontzakken, en een kekke wassing. En dan kom ik toch heel vaak weer uit bij H&M, hoewel ik laatst echt bij toeval een mooie bij de Hema vond. Zo'n lekkere harde, met een beetje een bruinige dirty wassing en ingeperste kreukels op de juiste plaatsen. Ook C&A heeft heel af en toe mooie spijkerbroeken, die hebben een biologisch katoen lijn waar soms ineens een mooie spijkerbroek tussenzit.

WE vind ik enorm leuk voor zomerkleding en bovenkleding, maar hun spijkerbroeken vind ik dan weer echt van die foute broeken. Van die net-niet broeken, althans, dat is zo in de kleine maten. Ik heb daar wel al een paar keer een mooie broek gezien in de maten boven 128.

Bovenkleding is Benneton heel erg favoriet, mooie kwaliteit, mooie heldere kleuren en niet van die saaie bruin-donkerblauw-grijs wat je altijd voor jongens ziet. Benetton is ook nog eens heel erg goedkoop in de uitverkoop, ik koop vaak in Laren in de uitverkoop beeldige t-shirts en sweaters en truien voor 3 tot 10 euro.

Verder veel GAP, en Tommy Hilfiger en her en der wat Ralph Lauren, hoewel ik bij de laatste de maatvoering irritant vind. Die truien zijn altijd zo kort, omdat daar dan weer een blouse onder "moet".

In de zomer koop ik ook altijd veel bij WE.

En verder hou ik erg van Diesel voor jongetjes, maar de laatste paar collecties vond ik niet zo leuk.

Schoenen vind ik ook altijd moeilijk voor jongetjes, ik hou van stoere schoenen en niet van veters of klittenband en ook al niet heel erg van dat viezige bruin wat jongensschoenen vaak zijn. Nu loopt ie dus op zwarte Timberlands en zwarte motorlaarzen van Esprit. En ik zoek al eeuwen naar een paar Uggs wat ik een keer gezien heb maar die ze nergens in zijn maat hebben. Volgend jaar winter laat ik die denk ik maar meenemen uit de US.
Am Yisrael Chai!
Mijn zoontjes hebben ook veel merkkleding als Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Vingino, Gap, Esprit, Scotch & Soda en McGregor. Ik wissel het af met H&M, maar ik vind de merkkleding die de jongens hebben toch echt mooier van kleur, het zit beter en het staat leuker. (vind ik)

De oudste twee zijn een tweeling en hebben een flinke kledingkast. Wat niet meer mooi is nadat het te klein geworden is, gaat naar een vriendin van me. De rest bewaar ik voor mijn jongste zoontje en wat te klein geworden is gaat naar mijn zusje. (ik heb sinds vrijdag een neefje!)

Negen van de tien dingen koop ik in de uitverkoop. Zodra de Bijenkorf alles in de aanbieding gooit, sla ik mijn slag en koop groots in! De rest koop ik beetje bij beetje door het jaar heen, maar meestal red ik het met de uitverkoopbuit. (ik koop altijd alles een maar groter dan dat ze hebben.)

Ooit, toen de oudste twee nog heel kleine baby'tjes waren, heb ik geprobeerd om de te kleine kleding via Marktplaats te verkopen. Dit was eens en nooit weer! Ik werd simpel van het gezeur over hoe vaak de kleding gedragen was, of ik close ups kon sturen en negen van de tien keer hoorde je niets meer als je met een bieder in zee was gegaan. Sindsdien gaat de kleding dus door naar een vriendin! (en nu dus ook mijn zusje!)
De spijkerbroeken van de Hema zijn ook goed trouwens FV.
quote:emmenn schreef op 27 januari 2010 @ 09:58:

Wat geestig om over de Libelle te beginnen...Hilarisch!

Mijn god, jullie zijn echte Viva dozen.

De opmerkingen zijn te suf voor woorden.

Van die hele suffe zijn jullie denk ik, met kort haar, overgewicht, Esprit kleding, een modaal inkomen, twee kinderen en woonachtig in suffe plaatsen als Gouda of Zoetermeer en niet of nauwelijks opgeleid.

En die groepjes; er zelf over beginnen, ontkennen. Maar er zitten hier wel degelijk mensen die bevriend zijn geraakt met elkaar, elkaar in het echte leven zien, dagen met elkaar organiseren, dieptrieste msn-groepen. Hoe treurig als je via een forum vriendschappen gaat sluiten. Wat heb je dan in het echte leven verkeerd gedaan als je zulke contacten nodig hebt.

Maar goed, die zieltjes hebben elkaar hier gevonden, dat noem ik groepjes.

Maar ik ben bang dat jullie de Libelle nerds zijn...wow jij bent echt goed hey!
Ja, ik woon ook al in zo'n suf dorp.

Gelukkig mag ik vandaag wel naar de grote stad. Spannend zal het wel worden die trip. Helemaal met de bus, en de trein, en de tram. .

Gelukkig heb ik mijn windjack al klaar liggen,en mijn laarzen met blokhakken ( die uit 1996 ) ook, want die zijn en netjes en ze lopen goddelijk.
Blokhakken

Ik heb gewoon mijn kaplaarzen aan vandaag (wel een paar van over de 300 euro, maar goed ).
quote:dangeensuus schreef op 27 januari 2010 @ 09:52:

Ik verkoop het ook niet, puur omdat ik geen ene reet zin heb om er moeite voor te doen, foto maken, en dan altijd de vraag krijgen: heb je nog meer foto's ( hallo, aan hoeveel kanten wil je de jurk bekijken zeg), dan plaatsen, mensen die bieden en nooit meer wat laten horen, mensen die woest zijn dat de prijs te hoog is. Ik geef het weg of gooi het weg. Laatste keer is het naar Polen gegaan

Ik heb er ook nooit zin in, af en toe denk ik weer "oh, kan het wel verkopen" maar dan heb ik een uur staan fotograferen en dan ben ik er wel weer klaar mee. Ik geef dus alles weg wat niet meer past en tegenwoordig verslijt de kleding ook dusdanig dat ik het niet eens met goed fatsoen zou durven verkopen.

Ik koop om die reden eigenlijk ook nooit tweedehands, want ik vind dat je het er op deze leeftijd bij jongenskleding wel aan afziet dat het gedragen is.
Am Yisrael Chai!
Ik vind de kleding van Hema trouwens wel erg goed.

Ben gek op dat uitverkooprek met 70% korting , koop meestal dan 1 of 2 maten ruimer dan de maten zijn van de kinderen, zodat ze het volgend jaar erin passen. ( Het rek is vaak in de winter zomer kleding en andersom )
Ik ben sowieso wel Hema-fan.
quote:borodini schreef op 27 januari 2010 @ 10:04:

Ja, ik woon ook al in zo'n suf dorp.

Gelukkig mag ik vandaag wel naar de grote stad. Spannend zal het wel worden die trip. Helemaal met de bus, en de trein, en de tram. .

Gelukkig heb ik mijn windjack al klaar liggen,en mijn laarzen met blokhakken ( die uit 1996 ) ook, want die zijn en netjes en ze lopen goddelijk.

Meis wat ben je dapper! Vergeet je krentebolletjes en pakje sap niet, voor je het weet sta je te wachten op een trein die niet komt en wat moet je dan? Ik bedoel, al die bruine mensen bij de kiosk, dat is nogal heftig om als dorpse dame te ervaren.

@Star...ik draag geen gaastra troela, mijn zoontjes. Ikke niet, doe ff normaal. Ik draag al jaren mijn etam spijkerjasje met benetton bodywarmer. Die kan ik in de zomer ook aan als zomerjasje. Scheelt toch weer centjespentjes
Bij jongens zie je dat idd FV.

Valt me ook op in 2ehands kleding zaken, voor Tut van 7 jaar kan ik helemaal los gaan. Voor A van 8 mag ik blij zijn als ik 1 redelijke broek en trui vind.
quote:Star schreef op 27 januari 2010 @ 10:04:

De spijkerbroeken van de Hema zijn ook goed trouwens FV.Ja, ik ontdekte er laatst 1 en die doet het goed, moet ik zeggen. Meestal kijk ik bij de Hema niet eens naar kleding want ik vind het echt te lelijk voor jongens, maar die spijkerbroeken die zijn wel top volgens mij.
Am Yisrael Chai!
niet zo happen dangeensuus.

Spijkerjasje, oooooooo geil.
quote:fashionvictim schreef op 27 januari 2010 @ 10:08:

[...]

Ja, ik ontdekte er laatst 1 en die doet het goed, moet ik zeggen. Meestal kijk ik bij de Hema niet eens naar kleding want ik vind het echt te lelijk voor jongens, maar die spijkerbroeken die zijn wel top volgens mij.Ze hebben er van die lekkere billen in
Ik haat de Hema hier, omdat ze never nooit de maten hebben die ik moet hebben voor mijn koters. De basics zijn goed hoor, maar niet verkrijgbaar. Daarom haat ik de Hema.

Benetton heeft idd leuk spul FV, en echt betaalbaar. Ik houd wel van een beetje preppy gecombineerd met een goeie spijkerbroek ( replay heeft goeie modelletjes, en ook sommige broeken van vingino kunnen er mee door, gbro is ook leuk maar niet altijd)
quote:fashionvictim schreef op 27 januari 2010 @ 10:03:

Ik ben een echte H&M fan voor mijn zoon. Ik ben dol op de spijkerbroeken van H&M omdat ze er tenminste stoer uitzien en leuke wassingen hebben. Grote-mensen-spijkerbroeken maar dan voor kinderen. Eens, spijkerbroeken van H&M vind ik ook erg leuk voor mijn zoon. Verder vind ik spijkerbroeken van Levi's voor hem ook heel leuk, die blijven ook echt heel erg lang mooi en staan overal leuk bij. Eager Beaver en Vingino zijn ook favoriet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:borodini schreef op 27 januari 2010 @ 10:07:

Ik vind de kleding van Hema trouwens wel erg goed.

Ben gek op dat uitverkooprek met 70% korting Daar kwam ik laatst toevallig bij uit! Kind kan er weer een hele tijd tegenaan, een berg (mooie) kleding voor een prikkie
quote:dangeensuus schreef op 27 januari 2010 @ 10:08:

[...]

Meis wat ben je dapper! Vergeet je krentebolletjes en pakje sap niet, voor je het weet sta je te wachten op een trein die niet komt en wat moet je dan? Ik bedoel, al die bruine mensen bij de kiosk, dat is nogal heftig om als dorpse dame te ervaren.

@Star...ik draag geen gaastra troela, mijn zoontjes. Ikke niet, doe ff normaal. Ik draag al jaren mijn etam spijkerjasje met benetton bodywarmer. Die kan ik in de zomer ook aan als zomerjasje. Scheelt toch weer centjespentjes

.

"Al die bruine mensen" ik herinner me dat ik eens met de moeder van een vriendin ging winkelen in Rotterdam. Moeder kwam uit een heel heel klein dorpje in de alblasserwaard. In Rotterdam zei ze steeds vol verbazing: "Kijk nou, Al die bruine mensen, waaar komen ze vandaan, kijk nou, daar 1 , en daar 1, en daar 1 " Was echt heel schattig. ( Dus niet op een nare manier dat ze discrimineerde ofzo, maar haar wereldje in het kleine durp was gewoon echt heel heel klein :-) )

Pakjes sap: Check.

Krentenbollen: Check.

Zakje Fruitella: Check.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven