Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding

27-01-2010 07:36 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de kleren voor onze zoon voornamelijk op Marktplaats. Hij groeit hard, na 1 seizoen is hij meestal of eruit gegroeid of het is kapot. MP biedt de oplossing voor een niet-zo-van-winkelen houdende mama als ik: er staan af en toe hele pakketjes van zijn maat op. Handig!

De afgelopen weken heb ik weer een beetje lopen sneupen op MP. Ik wil mijn verbazing over de algemene snibbigheid en arrogantie over het hebben en verkopen én kopen van kindermerkkleding met jullie delen.

Ik had een bod gedaan op een leuk broekje, maat 104, bod was 3 Euro. Heel normaal bod. Krijg ik een mailtje terug met de informatie dat mijn bod verwijderd is door de verkoopster, want, quote: 'veel te laag want het is tenslotte merkkleding'.

...

Oh. Ik ken de Nederlandse Merken niet zo goed en wil ze ook niet weten. Na goed. Niet erg, we gaan gewoon verder.

Hoe meer ik door de aanbiedingkjes klik hoe meer het me opvalt. Er wordt gevochten om de afleggertjes van rijk(-er) Nederland. Broekjes gaan voor 30 Euro weg, waarvan de verkoopster trots vermeldt dat de nieuwprijs 60 Euro was. 60 Euro!!! Jassen gaan voor nog veel meer weg. Allemaal tweedehands en gebruikt.

Wat me nog meer opvalt: alles moet doorgaan voor merkkleding. Zelfs de Prenatal, wat in mijn ogen toch niet meer is dan een Albert Heyn van de kinder/babyspullen, gaat door voor 'merk'.

En dan de opmerking: 'graag een serieus bod'. Of: 'Graag een redelijk bod'. Of nog pinniger: 'Onzin biedingen worden verwijderd' . Wat is een onzinbieding in vredesnaam?

Kennelijk is het heel normaal om ten eerste zoveel geld uit te geven aan kinderkleren. En het dan zo pinnig mogelijk aan de smekende tweedehandskopers te verkopen voor zoveel mogelijk geld (want de Hollandse mentaliteit blijft herkenbaar zuinig).

Arme kinderen. Al zo jong opgezadelt te worden met een complex van je mama. Al zo jong moeten doorgaan voor een statussymbool.

Wie koopt er merkkleding en waarom?
quote:fashionvictim schreef op 27 januari 2010 @ 10:20:

Ja! Dat vind ik ook, die kontzakken op zo'n mini ventje, dat is toch om op te vreten!

Inderdaad is de kwaliteit van Levis echt heel goed, je kan dan toch wel merken dat dat echt hét jeansmerk is.Bij de Bijenkorf hebben ze ook kinderspijkerbroeken van Lee, heb jij daar ervaring mee? Toen ik tiener was moest je per se Levi's hebben en dan was Lee het echt nét niet, maar volgens mij is dat toch ook wel kwaliteit. Die spijkerbroekjes vond ik in ieder geval wel heel schattig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Star schreef op 27 januari 2010 @ 10:31:

Ik heb een Ier ja, maar TK Maxx ken ik niet.

In Ierland hebben ze dat lelijke Primark die nu ook in R'dam zit.

TK Maxx is een outlet waar allerlei dure merken hun overschotten dumpen. Ziet er een beetje uit als een uit de kluiten gewassen Zeeman maar verkoopt dus merkkleding. Heb er zelf bijvoorbeeld eens een Seven for all Mankind jeans gescoord en voor zoon dus Diesel spijkerbroekjes.

Primark is te erg.
Am Yisrael Chai!
Ik verkoop ook wel eens wat via MP..eigenlijk alleen maar merkkleding. Het verbaaste mij in het begin dat er zoveel voor geboden werd en dan zou ik toch wel gek zijn om een burbery-jurkje of zo voor drie euro te verkopen. Ik kreeg ook wel eens mailtjes met de vraag of ik het voor die prijs wilde verkopen met de meest zielige verhalen erbij. Dat vond ik eigenlijk best erg..dat mensen op die manier aan dit soort kleren proberen te komen. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben maar het is nu eenmaal vraag en aanbod. Voor een jurkje van burbery of zoiets heeft men nou eenmaal meer over dan voor een jurkje van de H&M.

Ieder voorzich kan de keuze maken hoeveel geld ze voor kleding willen uitgeven toch? Het heeft ook te maken met hoeveel je kunt uitgeven lijkt mij.
Star, ze is acht en een kwart ( vooral dat kwart is erg belangrijk voor haar) en heeft een wansmaak van heb ik me jou daar lol. Ik laat haar zoveel mogelijk zelf kiezen en begeleid een klein beetje qua aankopen, Ze mag van mij dus 1 paar foeilelijke schoenen hebben in de zomer ( lakschoentjes, of van die vreselijke glittersandaaltjes) en voor de rest kies ik, en daar neemt ze genoegen mee. Ze vind het prachtig dat ze net als ik birckenstock lakslippertjes heeft, en dezelfde uggs als mama ( nou ja... zij heeft de neppers, de echte is ze echt nog niet waard met haar bomenklimmerij-praktijken)
quote:Susan schreef op 27 januari 2010 @ 10:34:

[...]

Bij de Bijenkorf hebben ze ook kinderspijkerbroeken van Lee, heb jij daar ervaring mee? Toen ik tiener was moest je per se Levi's hebben en dan was Lee het echt nét niet, maar volgens mij is dat toch ook wel kwaliteit. Die spijkerbroekjes vond ik in ieder geval wel heel schattig.Nee, heb ik niet. Heb daar hetzelfde mee als jij, dan denk ik weer gelijk aan vroeger dat je toch echt heel fout was als je een Lee broek had, dus ik denk dat ik dat ook niet zo heel snel zou kopen. Maar heb ze nog nooit gezien, verder, misschien als ik ze zie dat ik direct om ben.
Am Yisrael Chai!
tk maxx is geweldig, ik heb er voor mijzelf vorig jaar hele mooie shirtjes en een jasje gescoord.Het is een puinhoop in die winkel maar dat neem ik wel op de koop toe.
Acht en een kwart is ook niet echt meer de leeftijd dat ze nog veel van hun moeder aannemen qua kleding volgens mij. Jammer joh

Ik vind die Birckenstocks geweldig bij die kleine grietjes.
Lee spijkerbroeken, hadden die niet de kontzakken halverwege de rug zitten?
Ik heb eigenlijk meer moeite met nep... Voor de handel dan he. Net zoals die nep Gucci tassen bv, daaruit blijkt wel dat heel veel mensen merk willen maar niet willen/kunnen betalen. Dan kopen ze maar nep. Als je soms hoort wat ze aan nepspullen onderscheppen..
Ach ja.... breek me de bek niet open. En eigenlijk gaat het dan echt niet alleen om mensen die merkkleding verkopen.

Ik wilde eind december zo'n agenda van BLOND Amsterdam kopen die je gratis bij 3 vellen postzegels krijgt. Aangezien ik geen kerstkaarten verstuur, moest ik de agenda dus van Marktplaats plukken.

Een dametje (schrijfstijl van een 16-jarige) vond mijn bod van ¤3 dermate weinig dat ze reageerde met: 'Voor dat bedrag mag je 'm komen ophalen in Groningen'. (bod is uiteraard ex. verzendkosten). Dat is er dus zo één die de hoofdprijs wil voor iets dat ze er gratis bij heeft gekregen

En merkkleding? Niet boeiend. Ik koop en draag wat ik leuk en lekker vind zitten. In Nederland is dat vaak Hema en H&M. De rest koop ik bij oa outletstores zoals Marshalls in de VS of ik laat in Bangkok iets namaken van een plaatje uit de bladen.

Vroeger (in mijn jaren als twintiger) droeg ik heel veel Jean Paul Gaultier (niet de junior lijn) - Miss J. van ANTM zou het helemaal geweldig hebben gevonden
quote:fashionvictim schreef op 27 januari 2010 @ 10:35:

[...]

TK Maxx is een outlet waar allerlei dure merken hun overschotten dumpen. Ziet er een beetje uit als een uit de kluiten gewassen Zeeman maar verkoopt dus merkkleding.

TK Maxx is geloof ik de versie die ze in de UK hebben. In de VS noemen ze het TJ Maxx - Marshalls en Ross hoort er ook bij.

Ik vind het er heerlijk en ga altijd wel even kijken als ik er ben. Je komt zomaar een tas tegen van Yves Saint Laurent, schoenen van Uggs, stapels babykleding van Ralph Lauren, kittige hakjes van Guess, verzorgingsartikelen van Ahava, Aveeno, Lancome en Estée Lauder, pannen van Tefal, dekbedovertreksets van Calvin Klein, etc. En dat voor een fractie van de oorspronkelijke prijs

In Canada heb je outletstore Winners. Het filiaal in Toronto ziet er prima uit - het lijkt op de begane grond van de Bijenkorf in Den Haag.
Die agenda's waren gratis
[quote]dangeensuus schreef op 27 januari 2010 @ 10:10:

Ik haat de Hema hier, omdat ze never nooit de maten hebben die ik moet hebben voor mijn koters. De basics zijn goed hoor, maar niet verkrijgbaar. Daarom haat ik de Hema.

Je kunt bij de hema heel veel op internet bestellen en dan gratis laten bezorgen bij de hema van jouw keuze.

Misschien een idee!?
quote:Nicole_D schreef op 27 januari 2010 @ 10:35:

Ik kreeg ook wel eens mailtjes met de vraag of ik het voor die prijs wilde verkopen met de meest zielige verhalen erbij. Dat vond ik eigenlijk best erg..dat mensen op die manier aan dit soort kleren proberen te komen.

Zie je, smeekbedes van armer Nederland. Ik wíst het! En zeg nou niet dat dat niet om het statussymbool gaat, want ik geloof je gewoon niet.

Dames, willen jullie dit topic niet misbruiken voor uitwisseling over welke merkkleding nu het beste is??? Daar is het niet voor bedoeld!

Tussendoor: H&M is geen merkkleding, het is ver verwijdert van de McGregors en Vingino (?) -> dat laatste merk was trouwens het broekje waarop ik 3 Euro bood. Weet ik veel, nooit van gehoord!

Ik heb al wel in de gaten dat ik een zeldzame mama ben met een praktische inslag en een hekel aan shoppen. Jaloezie word mij ook voor de voeten geworpen, die is nogal voorspelbaar als je het openingspost bekijkt. Ga ik maar verder niet op in.

Verder zat ik te wachten op mijn favoriete merkenkoopmama's: Spitsmuis en FV! You go girls, ik vergeef jullie je oppervlakkigheid

BGB: ik ben niet aardig geboren. Geeft niets, er zijn vele andere mensen die wel aardig zijn. Vind je ook niet dat een openingspost wel een beetje een trigger mag bevatten? Een discussiepunt?

Nastik is tenminste eerlijk en zegt dat ze het voor zichzelf doet. Precies de reden waarom ik op MP koop: ik hoef dan de stad niet in en mag vanaf mijn pc kleren kopen die dan vervolgens tot op de deurmat bezorgd worden. Precies goed voor een luie mama als ik!

Aan de verkoopsters op MP zou ik willen opmerken: Als je er meer dan 10 Euro voor wilt hebben: kies dan de optie 'bieden vanaf'. Geloof me, er zijn mensen die niet weten dat een Vingino broek duur is. Echt heus.
quote:Lizzl schreef op 27 januari 2010 @ 11:01:

Een dametje (schrijfstijl van een 16-jarige) vond mijn bod van ¤3 dermate weinig dat ze reageerde met: 'Voor dat bedrag mag je 'm komen ophalen in Groningen'. (bod is uiteraard ex. verzendkosten). Dat is er dus zo één die de hoofdprijs wil voor iets dat ze er gratis bij heeft gekregen Dankjewel. *buigt*
Hee, H&M for the win hier hoor, niks niet merkenkoopmama's. Wel oppervlakkig, dat dan weer wel.
Am Yisrael Chai!
quote:Star schreef op 27 januari 2010 @ 10:17:

Ik vind Vingino op het randje van ordinair (de winterjassen van dit seizoen zijn over het randje, verschrikkelijk).

Nouhou, die van Mr J is wel leuk toch? Die glimt niet.

Het ligt eraan wat je erbij draagt vind ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
FV, ik dacht al, je bent toch niet helemaal van je geloof afgevallen
Ik koop ook merkkleding: Primark.

Ze zijn nog maar 2 en 3 en groeien binnen de kortste keren uit hun kleding. Dus echt duurzaam hoeft het spul niet te zijn. Gisteren nog een t-shirt (¤2), lang vest (¤4) en een spijkerbroek (¤7) gekocht. Alleen voor schoenen en jassen geef ik wat meer uit.

Xaloy, kom jij regelmatig in NL dan? Want MP-spullen is toch voornamelijk zelf ophalen, of sturen ze het ook naar je op?
We krijgen regelmatig bezoek of halen het op. Ik ga volgende week (snow pending) weer naar NL. Dus ik was weer even aan het inkopen geslagen.

Primark ken ik niet maar klinkt als mijn merk. Waar haal je dat?
Oh vandaar. Primark heet eigenlijk Penneys hier in Eire, maar is in Engeland en NL bekend als Primark. Supergoedkoop spul, is niet iets wat je 100 keer kunt wassen, maar op deze leeftijd red je dat toch niet. Ze zitten in NL in R'dam volgens mij.
Hoe oud is je spruit Xaloy? En welke maat heeft ie?

Primark is een toko in Rotterdam, een soort Hennes achtige winkel.
De spruit is bijna 3 en heeft maat 98/104 (hij is 101 cm).

Rotterdam, da's te ver weg.

Schoenen geef ik ook meer aan uit. Logisch, hij moet er hier een hele winter mee door de sneeuw banjeren. Het is trouwens ook geen gebrek aan geld dat me bij MP laat kopen hoor, maar meer een gebrek aan zin-om-te-shoppen en een zuinige instelling. Plus het feit dat ik geen modefreak ben (en nu tot mijn verbazing een topic op 'mode en beauty' heb!!! Oh schreck!)
Haha precies hetzelde hier, ik háát winkelen. Dus ga regelmatig even Penneys binnen in mijn lunchpauze en scharrel zo wat bij elkaar voor ze.

Jeetje, al bijna drie! Zal nooit Het Topic vergeten over hem. Alles helemaal oke met hem?
Ja, alles prima. Hij heeft een fikse ontwikkelingsachterstand, maar dat haalt hij vast wel weer in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven