Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Oh neeeee..... ik weet nu dat ik echt een millenial ben want ik loop achter op de trends
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
11-04-2021 09:27
Ik vind de 90s mode nu ook heel leuk, maar sla inderdaad voor mezelf veel over.
Wat is er eigenlijk zo specifiek aan de jaren 90?
De jaren 80 waren ontzetten hobbezakkerig. Veel lagen over elkaar, wijd en vormloos. Het enige wat ik nu leuk vind aan de jaren 80, toen ook, dat zijn die wijde vlindermouwen.
Alle reacties Link kopieren
Jaren 90 was ook:
Chanel achtige mantelpakjes
Peplum tops
Color blocking rood/zwart/wit
Lompe schoenen a la MAG
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
25-04-2021 09:21
Jaren 90 was ook:
Chanel achtige mantelpakjes
Peplum tops
Color blocking rood/zwart/wit
Lompe schoenen a la MAG
Heb ik allemaal niet aan meegedaan. Ik doe eigenlijk zelden mee met de mode, het moet me maar net aan staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind skinny jeans met een middelhoge taille het beste bij mij passen.
En ik draag een scheiding aan de zijkant, omdat een middenscheiding niet staat.

Ik doe eigenlijk nooit met de mode mee. Ik draag wat ik mooi en lekker vind zitten.
En dat kan een pak zijn, een jurk, rok, skinny jeans, utility broek. Zeer wisselend en afhankelijk van het seizoen.

Is het bij jullie ook een “trend” geweest dat de kakkers het hele jaar in een korte broek liepen? Ik spreek dan van 1996-1998.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik (48) net twee nieuwe spijkerbroeken gekocht. Een keer wat anders dan mijn normale rechte model. Een high waist straight fit en een lage slim fit (zit een beetje tussen normaal recht en skinny in). Staat prima, moet ik zeggen, maar het viel me wel op dat mijn billen richting vierkant en plat gaan. Had ik dus altijd gedacht dat mij dat niet zou gaan overkomen :( Het past allemaal nog in maat 27, maar ziet er heel anders uit dan 20 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
@KamilleT squaten maar. En nog wat andere oefeningen doen.

Ik draag overigens de shaping skinny van Levis. Erg fijne broeken vind ik dat.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me bij sommige trends ook af of ik er nog aan mee kan doen met mijn 34 jaar. Zoals korte topjes, of zo'n geverfde voorkant van het haar (geen idee hoe dat officieel heet, maar ij bedoel wat Roxeanne Hazes ook heeft) Ook heb ik een tuinbroek in mijn kast en denk ik: kan dit nog? Misschien leuk als je 25 bent.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
25-04-2021 10:55
Ik vraag me bij sommige trends ook af of ik er nog aan mee kan doen met mijn 34 jaar. Zoals korte topjes, of zo'n geverfde voorkant van het haar (geen idee hoe dat officieel heet, maar ij bedoel wat Roxeanne Hazes ook heeft) Ook heb ik een tuinbroek in mijn kast en denk ik: kan dit nog? Misschien leuk als je 25 bent.
de algemene regel* is: als het gedurende je leven al een keer IN was, kun je het niet nu weer een keer dragen
Ik kan 80s en 90s mode niet nog een keer dragen

(*waarbij je natuurlijk gerust schijt kunt hebben aan regels) :)
mick87 schreef:
25-04-2021 10:55
Ik vraag me bij sommige trends ook af of ik er nog aan mee kan doen met mijn 34 jaar. Zoals korte topjes, of zo'n geverfde voorkant van het haar (geen idee hoe dat officieel heet, maar ij bedoel wat Roxeanne Hazes ook heeft) Ook heb ik een tuinbroek in mijn kast en denk ik: kan dit nog? Misschien leuk als je 25 bent.
Ja dat heb ik dus ook. Nu vind ik heel veel ook niet dusdanig leuk dat ik het ook aan wil, maar die mom jeans / wijde spijkerbroeken trend vind ik wel erg mooi. Dat het niet allemaal zo strak en synthetisch is maar wat wijder en milieubewuster.

Ik denk dat je de elementen er uit moet pikken die je mooi vindt en dat combineren met je eigen stijl. Sowieso vind ik dat hoe ouder je wordt hoe tijdlozere kleding vaak mooier staat. Snit en materiaal wordt belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
25-04-2021 10:55
Ik vraag me bij sommige trends ook af of ik er nog aan mee kan doen met mijn 34 jaar. Zoals korte topjes, of zo'n geverfde voorkant van het haar (geen idee hoe dat officieel heet, maar ij bedoel wat Roxeanne Hazes ook heeft) Ook heb ik een tuinbroek in mijn kast en denk ik: kan dit nog? Misschien leuk als je 25 bent.
Money pieces? Die heb ik (30) ook :-D ik denk dat het ligt aan je smaak, je figuur, je uitstraling. En waarbij je je prettig voelt. Ik doe bijna altijd wel mee met de trends, maar vaak afgezwakt. Té modieus gekleed of te opvallend vind ik niet prettig. Mijn money pieces zijn ook subtiel.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
25-04-2021 11:14
Ja dat heb ik dus ook. Nu vind ik heel veel ook niet dusdanig leuk dat ik het ook aan wil, maar die mom jeans / wijde spijkerbroeken trend vind ik wel erg mooi. Dat het niet allemaal zo strak en synthetisch is maar wat wijder en milieubewuster.

Ik denk dat je de elementen er uit moet pikken die je mooi vindt en dat combineren met je eigen stijl. Sowieso vind ik dat hoe ouder je wordt hoe tijdlozere kleding vaak mooier staat. Snit en materiaal wordt belangrijker.
Mom jeans is ook een beetje van de 90's toch? Vraag me af waarom dat Mom jeans heet. Is het moederlijk ?
Ik wil ook wel zo'n broek. Zit lekker, en dan een strak topje er boven.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
25-04-2021 11:15
Money pieces? Die heb ik (30) ook :-D ik denk dat het ligt aan je smaak, je figuur, je uitstraling. En waarbij je je prettig voelt. Ik doe bijna altijd wel mee met de trends, maar vaak afgezwakt. Té modieus gekleed of te opvallend vind ik niet prettig. Mijn money pieces zijn ook subtiel.
Ja dat wil ik ook: subtiele money pièces. Knalrood vind ik alleen maar mooi bij extravagante types zoals Roxeanne en Bella Hadid. Zelf ben ik daar niet het type voor.
Ik ben wel gezegend met een goed figuur, dus wat dat betreft kan ik veel hebben. Als ik met mijn moeder ga shoppen wil ze me ook altijd allerlei dingen aansmeren, omdat ze vindt dat ik het goed kan hebben. Terwijl ik zelf niet hou van die overdreven modieuze dingen.
Doet me ook denken toen ik twee jaar terug een witte broek met zwarte strepen kocht. Moeder vond hem helemaal geweldig, maar vond dat zij dat met haar 60+ niet meer aan kon.
Alle reacties Link kopieren
Mom jeans is ironisch bedoelde mode. Moeders droegen idd van die vormloze jeans vroeger en daarom noemen we die nu zo.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
25-04-2021 11:14
Ja dat heb ik dus ook. Nu vind ik heel veel ook niet dusdanig leuk dat ik het ook aan wil, maar die mom jeans / wijde spijkerbroeken trend vind ik wel erg mooi. Dat het niet allemaal zo strak en synthetisch is maar wat wijder en milieubewuster.

Ik denk dat je de elementen er uit moet pikken die je mooi vindt en dat combineren met je eigen stijl. Sowieso vind ik dat hoe ouder je wordt hoe tijdlozere kleding vaak mooier staat. Snit en materiaal wordt belangrijker.
Ik vind mode echt ontzettend leuk. Kan oprecht blij worden als ik jonge vrouwen in van die dingen zie die ik zelf (in de jaren 80 en 90) ooit aanhad. Maar ik doe daar niet aan mee :)

Mee eens dat snit en materiaal belangrijker wordt. Ik let altijd heel erg op materiaal en koop dan het beste dat ik me kan veroorloven. Maar 'tijdloos' is ook relatief. Ik heb van de tijd dat ik er nog representatief uit moest zien op mijn werk behoorlijk wat blazertjes. Die zijn wat kort en getailleerd. Ik draag ze tegenwoordig liever wat oversized.

Ik was een tijdje van de 'investment pieces' maar nu koop ik wat ik NU mooi vind en hoop het zoveel mogelijk te dragen. Niets hypermoderns of zo, maar eerder wat minimalistisch. Alleen met schoenen wil ik nog wel eens iets opvallends doen. Van die lompe laarzen met dikke zolen of botsautosneakers.
Alle reacties Link kopieren
Over jeans:
Deze staat op de wishlist, hopen dat mijn zwangerschapsbuikje straks na de baby weer plat wordt zodat ik er een strak topje op kan. Bovendien twijfel ik over de lengte, ik ben niet heel lang en deze split-jeans vallen vaak echt lang.
Afbeelding
En dit nieuwe modelletje (Scotch 'the keeper') vind ik ook super, dan juist met oversized blouse van manlief erop
Afbeelding
Afbeelding
-
Phloxx schreef:
25-04-2021 13:15
Over jeans:
Deze staat op de wishlist, hopen dat mijn zwangerschapsbuikje straks na de baby weer plat wordt zodat ik er een strak topje op kan. Bovendien twijfel ik over de lengte, ik ben niet heel lang en deze split-jeans vallen vaak echt lang.
Afbeelding
En dit nieuwe modelletje (Scotch 'the keeper') vind ik ook super, dan juist met oversized blouse van manlief erop
Afbeelding
Afbeelding
Die laatste vind ik heel leuk. Die eerste niet zo. Maar ook omdat ik niet elk seizoen nieuwe jeans wil kopen. Liever een paar goede, wat duurdere die wat langer meegaan en niet een jaar later weer uit de mode zijn.

Al moet je natuurlijk helemaal zelf weten of je ze dan nog steeds gewoon draagt :)
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
25-04-2021 13:15
Over jeans:
Deze staat op de wishlist, hopen dat mijn zwangerschapsbuikje straks na de baby weer plat wordt zodat ik er een strak topje op kan. Bovendien twijfel ik over de lengte, ik ben niet heel lang en deze split-jeans vallen vaak echt lang.
Afbeelding
En dit nieuwe modelletje (Scotch 'the keeper') vind ik ook super, dan juist met oversized blouse van manlief erop
Afbeelding
Afbeelding
Wat een normaal figuur heeft dat model. Is dit een ‘moeder’ winkel?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
25-04-2021 09:12
Wat is er eigenlijk zo specifiek aan de jaren 90?
De jaren 80 waren ontzetten hobbezakkerig. Veel lagen over elkaar, wijd en vormloos. Het enige wat ik nu leuk vind aan de jaren 80, toen ook, dat zijn die wijde vlindermouwen.
Bij de jaren 90 denk ik vooral aan de spice girl schoenen (ze zagen er niet uit maar liepen heerlijk), en de lelijke geruite cars broek / tuinbroek, en de legerbroek met zakken aan de zijkant.
En de oversized truien van sportmerken.
Plus dat er ook nog een hele trend geweest is in 1995 ongeveer met "plastic" rokjes en truitjes.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
25-04-2021 13:15
Over jeans:
Deze staat op de wishlist, hopen dat mijn zwangerschapsbuikje straks na de baby weer plat wordt zodat ik er een strak topje op kan. Bovendien twijfel ik over de lengte, ik ben niet heel lang en deze split-jeans vallen vaak echt lang.
Afbeelding
En dit nieuwe modelletje (Scotch 'the keeper') vind ik ook super, dan juist met oversized blouse van manlief erop
Afbeelding
Afbeelding
Die eerste is echt superleuk! Bij Monki hebben ze het model Yoko (ik geloof dat hij zo heet). Die lijkt hier veel op en daar hebben ze cropped versie van. Die heeft alleen geen split.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
25-04-2021 14:47
Bij de jaren 90 denk ik vooral aan de spice girl schoenen (ze zagen er niet uit maar liepen heerlijk), en de lelijke geruite cars broek / tuinbroek, en de legerbroek met zakken aan de zijkant.
En de oversized truien van sportmerken.
Plus dat er ook nog een hele trend geweest is in 1995 ongeveer met "plastic" rokjes en truitjes.
Oh! Doet me denken aan een plastic jasje van Diesel wat ik in 1996 gekocht heb - ergens in de Kalverstraat. Het was 250 gulden, dat was echt megaduur. Heb ik met mijn eerste loon (van 'serieuze' baan) gekocht. Ik liep daar in Amsterdam rond, zo trots als een aap in dat zwarte plastic ding. Heb dat ding tot op de draad afgedragen.
Het grootste deel van mijn middelbare schooltijd en studententijd viel in de 90s maar het enige wat ik hiervan herken zijn de Corelbroeken en de cargo pants.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
25-04-2021 14:43
Wat een normaal figuur heeft dat model. Is dit een ‘moeder’ winkel?
Haha Scotch & Soda
-
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
25-04-2021 15:14
Die eerste is echt superleuk! Bij Monki hebben ze het model Yoko (ik geloof dat hij zo heet). Die lijkt hier veel op en daar hebben ze cropped versie van. Die heeft alleen geen split.
Goede tip, dank!
-
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
25-04-2021 15:28
Oh! Doet me denken aan een plastic jasje van Diesel wat ik in 1996 gekocht heb - ergens in de Kalverstraat. Het was 250 gulden, dat was echt megaduur. Heb ik met mijn eerste loon (van 'serieuze' baan) gekocht. Ik liep daar in Amsterdam rond, zo trots als een aap in dat zwarte plastic ding. Heb dat ding tot op de draad afgedragen.
Dan was het in ieder geval geen miskoop !!
toen de plastic rage kwam was ik 14 of zo, ik mocht niet in felgekleurde plastic rokjes lopen van mijn moeder
Die mode stond in de Fancy (waar ook het befaamde verhaal van het meisje met de curryworst in stond )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven