Mode & Beauty alle pijlers

Mousse haarkleuring

25-01-2011 18:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
iemand al ervaring met het haren kleuren met kleuring in mousse-vorm? Dekt het alle grijze haren?
Ik ben grooot fan van de schuim van John Frieda. Precision foam color ofzo. Geweldig spul. Goed aan te brengen, vlekt/morst/drupt niet, dekt erg goed, mooie kleur, blijft goed lang zitten. Inhoud is meer dan voldoende, de handschoentjes zijn erg fijn, en er zit een grote tube cremespoeling bij, die je wel een keer of 10 kunt gebruiken.

Nee, geen aandelen, gewoon erg enthousiast.

(ik heb geen grijze haren dus daar kan ik niets over zeggen. Ben er van blond naar bruin mee gegaan, dat ging prima!)
Ik heb nu meerdere keren mijn haren gekleurd met de mousse van John Frieda (moest het testen namelijk) en ik ben erg tevreden!

Al mijn grijze haren (gelukkig zijn dat er nog niet zo veel) prima gedekt, mooie kleuren en verdeling van de kleur. Makkelijk aan te brengen.... Er zit alleen een beetje veel in zo'n flesje voor het korte haar dat ik heb, maar ach...
Ik heb het afgelopen weekend met mousse gekleurd. Nou heb ik (nog) geen grijze haren dus geen idee of het goed dekt. Het opbrengen ging heel eenvoudig alleen wordt de mousse vloeibaar als het een tijdje in je haar zit, logisch maar ik had er even niet bij stil gestaan. Pas toen merkte ik dat er op sommige plekken teveel zat (waardoor het lekker mijn nek inliep :-S).
Foam van John Frieda is mooi spul.

Gemakkelijk aan te brengen en mooie kleur.

Helaas na een dag bleek het niet helemaal mijn grijze haren te dekken.
A dirty mind is a joy forever
quote:Silvy schreef op 25 januari 2011 @ 18:53:

Ik heb het afgelopen weekend met mousse gekleurd. Nou heb ik (nog) geen grijze haren dus geen idee of het goed dekt. Het opbrengen ging heel eenvoudig alleen wordt de mousse vloeibaar als het een tijdje in je haar zit, logisch maar ik had er even niet bij stil gestaan. Pas toen merkte ik dat er op sommige plekken teveel zat (waardoor het lekker mijn nek inliep :-S).

Daar was ik dus ook bang voor, dat dat bij mij zou gebeuren. Maar ik heb er geen last van gehad. Was dat ook met die van John Frieda of die andere (kan even niet op het merk komen, sorry)?

Kan het zijn dat je iets teveel gebruikt hebt misschien? Wel balen zeg
quote:DolceStrega schreef op 25 januari 2011 @ 18:54:

Foam van John Frieda is mooi spul.

Gemakkelijk aan te brengen en mooie kleur.

Helaas na een dag bleek het niet helemaal mijn grijze haren te dekken.

Serieus? Lekker dan... Ik heb een paar behoorlijk hardnekkige en dikke grijze haren, maar ik heb er geen last van. Nou heb ik wel telkens een behoorlijk donkere kleur gebruikt. Geen idee of dat verschil maakt?

Mail anders even met John Frieda, ik weet dat ze erg open staan voor feedback.

Oke, nu lijkt het alsof ik aandelen heb ofzo, maar dat is het echt niet. Zo vind ik de Root awekening Shampoo en conditioner echt verschrikkelijk, mijn hele hoofdhuid raakt geïrriteerd en prikt als ik dat gebruik...
quote:Bbwtje schreef op 25 januari 2011 @ 19:00:

[...]

Serieus? Lekker dan... Ik heb een paar behoorlijk hardnekkige en dikke grijze haren, maar ik heb er geen last van. Nou heb ik wel telkens een behoorlijk donkere kleur gebruikt. Geen idee of dat verschil maakt?

Mail anders even met John Frieda, ik weet dat ze erg open staan voor feedback.

Oke, nu lijkt het alsof ik aandelen heb ofzo, maar dat is het echt niet. Zo vind ik de Root awekening Shampoo en conditioner echt verschrikkelijk, mijn hele hoofdhuid raakt geïrriteerd en prikt als ik dat gebruik...Dank je, ik heb gelijk gemaild
A dirty mind is a joy forever
Ik heb de mousse van John Frieda 1x gebruikt. Gebruik is idd makkelijk maar ik ben niet tevreden. Het dekt mijn grijze haren niet goed (ik ben 31 maar heb er al veel, dus wil ze goed gedekt hebben) en het vervaagt snel.

Toevallig heb ik vandaag de mousse van schwarzkopf gebruikt. Was 2 voor de prijs van 1 dus toch maar geprobeerd.. Het gebruik was wederom prima, geen lekkage ofzo. Het is nu wel goed gedekt, maar de grijze haren zijn nog wel lichter van kleur. Maar dat kan aan de keuze van de kleur liggen. Even afwachten hoe het houdt.

Ik vond bij de Schwarzkopf dat er weinig keuze was in de donkere regionen. Het was chocoladebruin of zwart maar niks daartussen. Terwijl chocobruin nog best licht is.
Ik had die van Schwarzkopf. Ik denk idd ook dat ik teveel heb gebruikt maar er stond op de verpakking dat de spuitbus helemaal leeg moest dus dat doe ik dan ook braaf (nu achteraf denk ik, heb ik dat wel goed gelezen.....) Nou is mijn haar tot iets over mijn schouders maar het was duidelijk teveel.
Zouden jullie aanraden dit product te gebruiken om van lichtbruin naar (donker) blond te gaan?
is dit iets wat je niet uitspoelt of zo?

gore gedachte..
Wat gek he? Dat mensen verschillende ervaringen hebben? Misschien heeft het te maken met de structuur van het haar ofzo? Heb net nog even met een spiegeltje grondig mijn haar geïnspecteerd (zal er vast grappig uitgezien hebben), maar ik zie op mijn grijze haren echt geen verschil qua kleur. Ook is de kleur nog niet echt vervaagd in mijn ogen, het was de eerste week zeker wel iets donkerder, maar dat heb ik met alle haarkleuringen. Ik schijn ook moeilijk haar te hebben (bandhaar heb ik me laten vertellen) waarop dingen als permanent en kleuring het niet lang zou houden. Qua permanent klopt dat wel, qua kleur merk ik niet zoveel daarvan...

@ Silvy: Bij mij stond dat je minimaal de inhoud van de fles tot aan een indicatiestreep moest gebruiken. Overigens was dat in mijn geval nog teveel dus heb ik iets minder dan dat gebruikt maar er wel voor gezorgd dat mijn haar echt helemaal doordrenkt was.

@ Supersoulfighter: Die van John Frieda wel, met die van Schwarzkopf heb ik geen ervaring. Ik ben van lichtbruin naar behoorlijk donkerbruin gegaan en vond het resultaat prima.
quote:Bbwtje schreef op 25 januari 2011 @ 20:22:

@ Supersoulfighter: Die van John Frieda wel, met die van Schwarzkopf heb ik geen ervaring. Ik ben van lichtbruin naar behoorlijk donkerbruin gegaan en vond het resultaat prima.Donkerder maken vind ik ook niet zo eng, dat heb ik wel vaker gedaan, maar naar blond.. Ben heel benieuwd hoe 't me staat nl! Maar misschien is het wel het mooist om dat in een salon te laten doen, kunnen ze ook meteen dingen met highlights en lowlights doen, dat het natuurlijker lijkt.
quote:Supersoulfighter schreef op 25 januari 2011 @ 20:28:

[...]

Donkerder maken vind ik ook niet zo eng, dat heb ik wel vaker gedaan, maar naar blond.. Ben heel benieuwd hoe 't me staat nl! Maar misschien is het wel het mooist om dat in een salon te laten doen, kunnen ze ook meteen dingen met highlights en lowlights doen, dat het natuurlijker lijkt.

Oeps! Verkeerd gelezen sorry. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan er niets over zeggen. Heb het in het verleden wel vaak genoeg gedaan, ben niet zo moeilijk over mijn haar dus tja.

Als je echt een goed resultaat wilt zou ik het inderdaad bij een goede kapper laten doen. Maar dat had je zelf ook al bedacht zie ik
quote:Supersoulfighter schreef op 25 januari 2011 @ 20:12:

Zouden jullie aanraden dit product te gebruiken om van lichtbruin naar (donker) blond te gaan?

Van lichtbruin naar donkerblond denk dat dat met een mousse

kleuring niet gaat lukken. Want je wil je huidige kleur wat lichter

hebben,dan heb je een ander product nodig.

Mooi is als je in je haar fijne highlights erin laat zetten.Dat het in je huidige kleur wegvalt zegmaar.
quote:Ksenija schreef op 25 januari 2011 @ 20:22:

is dit iets wat je niet uitspoelt of zo?

gore gedachte..Natuurlijk spoel je dit uit.
Haha Roz. Duuuh

Ik heb ook die van John Frieda gebruikt. De Dark Choclate Brown.

Het werkt prima met het schuim, goede handschoenen inderdaad en goede creme.

Ik vind wel de kleur iets tegen vallen. Had hem donkerder verwacht (gehoopt) en vind er niet een heel mooi gloedje aan zitten ofzo. Vind hem wat gewoontjes.

En ik denk dat het inderdaad ook ligt aan het haar en ieders ervaring en verwachting. Gewoon keer proberen!
Ik heb de jonh frieda mousse blond geprobeerd, maar vind de kleur echt niet mooi :(

Heel saai en heb de kleur er snel uitgewassen voor mn gevoel, maar mn haar lijkt doodser dan ooit :(
lotus: welke blond heb je geprobeerd?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de kleur N3 Deep Brown Black? Ik heb van mezelf best donker haar en alle andere kleuringen leken me te licht.. ben dus benieuwd of het toch niet compleet zwart uitslaat..
quote:Supersoulfighter schreef op 25 januari 2011 @ 20:12:

Heb ik ook gedaan en gaat prima. Ik had bruin haar (geverfd) en heb voor de kleur 8A (medium ash blond) gekozen. Resultaat? Uitstekend!

Nu ben ik deze kleur weer beu en ben van plan 6N te proberen. Met deze kleuring is het echt een peulenschil om je haar te verven.
Vraagje.... Zojuist dit product gekocht en nu staat er op dat je het 24 uur niet mag wassen... Wat onhandig! Dat zou betekenen dat ik het nu moet gaan wassen en dan vervolgens er voor aap bij loop omdat ik geen stylingsproducten mag gebruiken. Hebben jullie je daar ook zo strikt aan gehouden?

Groetjes Repelsteel
Ik heb div soorten blond van john frieda geprobeerd, maar je bleef duidelijk het uitgroei verschil zien. Dus maar weer mooi poloy color blond gehaald.

Voor mij geen mouse meer!
Tanti, weet jij nog hoe je dat hebt gedaan? Je haar gewassen en toen 24 uur gewacht voordat je het ging verfen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven