Mode & Beauty alle pijlers

Naaicursus

18-01-2010 20:22 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik lees met je mee. Moet bekenen dat ik ook helemaal niks zelf kan repareren en dus op les wil. Klinkt alleen wel tuttig hè.
.
heb al een hele poos een naaimachine en ben zeker geen nitwit op dat gebied maar ook ik volg een naaicursus. een avond in de week in het plaatselijke buurthuis. En ik kan het je eigenlijk wel aanraden. Ik vind het fijn om soort van aan het handje meegenomen te worden in en stapvoorstap uitvoering van een patroon. Zo leer je het op de juiste manier en heb je alleen maar plezier van. Ik zeg dus (zeer lang van stof) DOEN!!

Overigens is naaien helemaal hip en happening hoor, tegenwoordig!
in groningen weet ik wel iemand die dit soort workshops geeft. je kunt zelf aangeven wat je wil leren.

www.toffestoffe.com
.
Bijtje jou had ik hier al wel verwacht. Eigenlijk door alles wat jij kan ben ik eens gaan navragen waar ik op de, jawel, wachtlijst sta. Ik sta bijna bovenaan!
Ik heb vorig jaar een naaicursus gevolgt. Waren vrouwen bij met veel ervaring en een aantal met weinig/niks (zoals ik) erg leuk hoor. Aanradder.

Bij 'thuis' is een topic over naaien.

Succes
Is juist leuk. Als je echt er verslaafd aan wordt ga je uit enthousiasme een paar prachtige kledingstukken maken haha

(* Denkt met weemoed terug aan een roze joggingpak*)
quote:TouchOfPink schreef op 18 januari 2010 @ 20:47:

Bijtje jou had ik hier al wel verwacht. Eigenlijk door alles wat jij kan ben ik eens gaan navragen waar ik op de, jawel, wachtlijst sta. Ik sta bijna bovenaan!Op de wachtlijst voor een naaicursus? Is het zo populair?
.
quote:dvdspeler schreef op 18 januari 2010 @ 20:56:

[...]

Op de wachtlijst voor een naaicursus? Is het zo populair?Blijkbaar wel sta al bijna een jaar op de lijst. En kan geen andere vinden. Dus als iemand nog een goed naailesclubje weet in de regio 073...
@TOP; gewoon googelen op omgeving grote stad in jou omgeving... (en verder *bloos*) Ow en dat topic bij thuis is van 2007 maar door ley weer opnieuw naar boven getovert.. (dammm heb ik alle slimme meiden besmet met het naaivirus??)
Leuk! Ik wil ook heel graag leren naaien. Heb mezelf de afgelopen 2 jaar leren haken en breien (klinkt ook erg truttig, maar is het niet!) en nu zou ik zooo graag willen leren kleding te maken!

Ik heb ook echt 0,0 ervaring ermee, zou het mogelijk zijn om het mezelf zegmaar te leren met een handboek? En met af en toe wat vragen aan mn moeder? Of is een cursus wel echt nodig?
Jeej, nog meer mensen met dezelfde 'afwijking'

Ik heb vorig jaar 2 curussen gevolgd, maar wel maar allebei 4 lessen. Dus heb een heleboel basis kennis en weet in theorie hoe heel veel moet, maar ik wil ook graag in een naaiklasje in 020. Ben over anderhalve week weer in Nederland en ga dan een klasje/clubje zoeken, met google lukt het niet. Het mezelf leren is voor mij helaas geen optie en m'n moeder is ook een druif (op dit gebied).

Ik blijf lekker meelezen en als iemand een aanrader weet voor 020 houd ik me aanbevolen!
Ik naai al sinds mijn 10e, heb het mezelf geleerd op de oude machine van mijn moeder. Eerst barbiekleertjes en langzaam meer dingen zoals omzomen, kleding veranderen en hele kledingstukken zelf maken. Het is niet moeilijk, je moet er alleen zin in hebben en tijd. Vooral reparaties kunnen je veel geld besparen. Ik vind dat ik het zelf mooier kan dan de kleermaker waar mijn man wel eens naartoe ging. Tegenwoordig doe ik ook al zijn kleding. Ritsen, zomen, knopen alles. Breien en haken kan ik ook trouwens, heb alleen zo weinig tijd.
Ik kan me een leven zonder naaimachine niet voorstellen. Maar ik weet dat er heel veel vrouwen zijn die niet overweg kunnen met een naaimachine. Daarom heb ik besloten een cursus samen te stellen m.b.v. een video/DVD. Kun je thuis op je gemak de beelden bekijken en herhalen, net zolang tot je het onder de knie hebt. Je hoeft er de deur niet voor uit. Heb je interesse, laat het me even weten en ik zet je op de verzendlijst van de nieuwsbrief die ik uitstuur zodra het beeldmateriaal gereed is. Mail me via jettyvandergrift@gmail.com
Ik ben al van kleins af aan besmet met het knutselvirus. Voor zowel een adres in 020 als in 073: http://www.ensaid.nl/adressen.php

Onderdeel van het Ensaidprogramma is ook patroontekenen, maar veel leraressen bieden ook de mogelijkheid om maar gewoon voor de lol wat te naaien en te verstellen zonder allerlei moeilijke dingen te gaan leren. Ik zit in een hele leuke jonge groep, ik weet alleen niet of dat bij alle leraressen het geval is.

Ook zou je gewoon een blad als Knip kunnen kopen en een lapje van de markt van een paar euro en dan gewoon gaan uitproberen. In het blad staan vaak ook stap-voor-stap handleidingen. De Knip geeft ook al heel een beroemd handboek uit: het Knip Handboek Zelfmaakmode. Er zijn zelfs speciale fora over naaien (zoals Sancho) en op Youtube zijn er allerlei filmpjes te vinden. Wanneer je een beetje handig bent kun je het dus ook best zelf leren.
[bewerkt door moderator]
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 23:31
Reden: reclame
% gewijzigd
quote:Lizzelot schreef op 18 januari 2010 @ 21:39:

Leuk! Ik wil ook heel graag leren naaien. Heb mezelf de afgelopen 2 jaar leren haken en breien (klinkt ook erg truttig, maar is het niet!) en nu zou ik zooo graag willen leren kleding te maken!

Ik heb ook echt 0,0 ervaring ermee, zou het mogelijk zijn om het mezelf zegmaar te leren met een handboek? En met af en toe wat vragen aan mn moeder? Of is een cursus wel echt nodig?

Een handboek??? Koop gewoon eens een tijdschrift als knip of burda. Kies een makkelijk patroon uit (met 1 stip van de 4 "moeilijkheidsstippen" die een patroon kan hebben) en volg de beschrijving in het werkblad wat er bij zit.

Zeker als je in het begin dingen die je niet snapt aan je moeder kan vragen heb je echt geen cursus nodig.
ik 'naai' best veel!

En het meeste heb ik mezelf aangeleerd en misschien afgekeken van moeders/oma vroeger.

Maar er zijn her en der genoeg cursussen, in Noord-Holland weet ik een hele goede in Purmerend. Maar er zijn er veel. google even op modevakschool en plaastnaam.

Meestal heb je aan een avondje of 4 wel genoeg om de basisonderdelen onder de knie te krijgen!

EN het is heel leuk, het geeft mij veel energie!

Mijn kinderen hebben zeker 1 a 2 keer in de week iets aan wat ik zelf gemaakt heb.

En de vriendjes en vriendinnetjes soms ook, ben nu zover dat ik gezegd heb tegen de ouders dat het eerste exemplaar gratis is daarna zijn er kosten aan verbonden......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven