Mode & Beauty alle pijlers

Naar de kapper..

08-06-2016 10:38 15 berichten
Ik kan me voorstellen dat dit heel gek klinkt, maar ik ben nog nooit van mijn leven in een kapsalon geweest. Mijn haar werd altijd bij mijn ouders geknipt/geverfd en dat kan nu niet meer.

En mijn uitgroei word erg, dus er moet iets aan gedaan worden. Hebben jullie misschien tips voor een kapper in Rotterdam en hoe pak ik dat aan? Ik betaalde eerst altijd rond de 30/40 euro voor mijn lange haar verven+knippen. En nu zal dat wel duurder gaan worden. Maar hoe kies je? Ik ben er nogal huiverig voor omdat ik vriendinnen door de jaren heen teleurgesteld bij de kapper vandaan zag komen. En dat heb ik nog nooit gehad en wil ik graag zo houden..
Betaalde je je ouders om je haren te laten verven&knippen?

De meeste kapsalons hebben websites, dus kijk eens o websites om te kijken wat het kost. Neem een plaatje mee van hoe je je haar zou willen hebben.
quote:Aztec schreef op 08 juni 2016 @ 10:42:

Betaalde je je ouders om je haren te laten verven&knippen?

De meeste kapsalons hebben websites, dus kijk eens o websites om te kijken wat het kost. Neem een plaatje mee van hoe je je haar zou willen hebben.

Nee mijn ouders hebben altijd dezelfde thuiskapster gehad, die familie van ons is.

Ik ben aan het zoeken geweest. Maar er zijn er zo verschrikkelijk veel in Rotterdam voor mijn gevoel.

Dus als iemand misschien nog een goede ervaring heeft ergens hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
De kappersacademie zit in het centrum en is niet duur, wat ik wel fijn vond is dat die jonge meiden tenminste nog echt luisteren naar wat je wil.... en ze worden altijd gecontroleerd en zo nodig gecorrigeerd dus redelijk foolproof. Je hebt vaak wel een half uurtje extra tijd nodig
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 08 juni 2016 @ 10:53:

De kappersacademie zit in het centrum en is niet duur, wat ik wel fijn vond is dat die jonge meiden tenminste nog echt luisteren naar wat je wil.... en ze worden altijd gecontroleerd en zo nodig gecorrigeerd dus redelijk foolproof. Je hebt vaak wel een half uurtje extra tijd nodigOh dat klinkt wel goed eigenlijk! En tijd heb ik genoeg. Ik ga het opzoeken.
Wat sowieso belangrijk is, is communiceer. Ik merk vaak in mijn omgeving dat men teleurgesteld is omdat de kapper niet deed zoals je het wilde. Er is namelijk wel een verschil tussen bijpunten en bijpunten. Neem een plaatje mee van hoe je het wil, communiceer actief. Zeker als het een nieuwe kapper is. En als je niet tevreden bent, moet je het ook aangeven, dan is er iets aan te doen.

Even on topic. Gewoon even op de websites kijken naar het prijsniveau. Voor ik in een kappersstoel ga zitten vraag ik altijd na wat het gaat kosten, dan kun je nog weg (Ik maak trouwens nooit een afspraak.). Het kan bijvoorbeeld zijn dat normaal verven een bepaald bedrag is, maar dat jouw haar toch in de langhaartoeslag valt of zo. Dat soort dingen wil ik altijd graag van te voren weten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Waar ik een beetje bang voor ben.. Ik heb last van paniekaanvallen.

Dat communiceren komt wel goed denk ik. Ik weet dat ik het met bijpunten niet recht wil, maar meer in een zigzag waardoor het natuurlijker oogt. En met highlights, niet vanaf boven maar meer in de onderste lagen bijvoorbeeld. Alleen kleur kiezen vind ik verschrikkelijk moeilijk. Mijn vorige kapster wist goed wat wel en niet sto

En Nouja, die paniekaanvallen komen waarschijnlijk niet specifiek bij de kapper opzetten, maar het maakt me wel nerveus. En dan klinkt zo'n opleiding waar het wat langer duurt, en er nog een extra iemand meekijkt, met een jonge meid van m'n eigen leeftijd wel fijn.
Ik ken 1 hele goede kapster, echt een schat van een meid, kan heel goed verven en komt ook met ideeën. Ze zit ook in Rotterdam, niet achterlijk duur (voor zover ik weet). Zal je een ob sturen!
Oh je hebt je pb niet aanstaan! En ik zie dat ze in een klein dorp in de omgeving van Rotterdam oost werkt, als je nog interesse hebt laat het even weten!
quote:Lostit schreef op 08 juni 2016 @ 12:19:

Oh je hebt je pb niet aanstaan! En ik zie dat ze in een klein dorp in de omgeving van Rotterdam oost werkt, als je nog interesse hebt laat het even weten!Ik ga even uitzoeken hoe ik mijn PB aan kan zetten. Of kan dat komen doordat ik nieuw ben?
Ja het is gelukt!
Ik zat je even te loopen als nieuwbakken Rotterdammer, en kom een maand na je topic (je bent inmiddels vast allang geweest) met de liefst kapper en de beste kleurster: Mar, de eigenaresse van Hairish (zit op de meent). Maar eigenlijk is iedereen die daar werkt heel erg goed in zowel knippen als kleuren en ze zijn erg aardig. Je kunt er alleen geen afspraak maken, je moet gewoon binnenlopen en er wordt geholpen op volgorde van binnenkomst. Op doordeweekse dagen is het er vroeg op de dag altijd lekker rustig.
quote:turquasi schreef op 08 juni 2016 @ 10:53:

De kappersacademie zit in het centrum en is niet duur, wat ik wel fijn vond is dat die jonge meiden tenminste nog echt luisteren naar wat je wil.... en ze worden altijd gecontroleerd en zo nodig gecorrigeerd dus redelijk foolproof. Je hebt vaak wel een half uurtje extra tijd nodigTurquasi woon jij ook in Rotterdam?!
Ik ben inderdaad geweest. Mijn vriend kon m'n gezeur niet meer aan horen en heeft me op een verhuisdag voor een kapper eruit gegooid, en Nouja.. M'n haar laten doen of dozen sjouwen. Dus toen ben ik de Brainwash ingestapt. Was wel een heel aardig meisje. Heb gezegd dat ik nog nooit in een kapsalon was geweest. Wat me een hele verbaasde blik van een oudere dame opleverde. Uiteindelijk was iedereen m'n haar aan het bewonderen :') Heb het in een donkerrode kleur laten verven, vind het zelf wel heel mooi maar lief is er niet zo'n fan van.

Moet over een tijdje weer, misschien dat ik dan toch nog iets van dit topic probeer. Qua kleuring enzo hadden ze namelijk niet heel veel keuze.
quote:Elisabeth1988 schreef op 10 juli 2016 @ 21:10:

Ik zat je even te loopen als nieuwbakken Rotterdammer, en kom een maand na je topic (je bent inmiddels vast allang geweest) met de liefst kapper en de beste kleurster: Mar, de eigenaresse van Hairish (zit op de meent). Maar eigenlijk is iedereen die daar werkt heel erg goed in zowel knippen als kleuren en ze zijn erg aardig. Je kunt er alleen geen afspraak maken, je moet gewoon binnenlopen en er wordt geholpen op volgorde van binnenkomst. Op doordeweekse dagen is het er vroeg op de dag altijd lekker rustig.Hoewel ik een vaste kapster heb ben ik al heel lang benieuwd naar hairish! Misschien toch een keer proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven