Nagels bijten
vrijdag 20 november 2009 om 14:33
Niet alleen mijn nagels moeten er aan geloven, ook de nagelriemen en soms bijt ik zelfs tot een centimeter (ongeveer dan hè) boven of langs mijn nagels. Tot bloedens toe. Pijnlijk en lelijk.
Bite-x? Bijt ik gewoon doorheen, met een flesje cola in de aanslag om de smaak weg te spoelen.
Nepnagels? Ook die knauw ik af.
HOE in GODSNAAM?!?! kom ik van het nagelbijten af?
Wie heeft de gouden tip?
Bite-x? Bijt ik gewoon doorheen, met een flesje cola in de aanslag om de smaak weg te spoelen.
Nepnagels? Ook die knauw ik af.
HOE in GODSNAAM?!?! kom ik van het nagelbijten af?
Wie heeft de gouden tip?
vrijdag 20 november 2009 om 14:57
quote:Thila schreef op 20 november 2009 @ 14:51:
Ja, het is onhygienisch, weet ik. Maar die knop omzetten, dat bedenk ik me ook wel eens. Maar ik betrap me er gewoon op.
Kijk, een sigaret steek je niet automatisch op. Daar moet je toch een paar handelingen voor verrichten.
Ik merk pas dat ik zit te bijten als het pijn begint te doen.
Nou, geloof me, toen ik nog rookte zat er zo een tussen mijn lippen hoor, zonder dat ik het in de gaten had.
Blijf aan die poep denken, knabbel knabbel.
Ja, het is onhygienisch, weet ik. Maar die knop omzetten, dat bedenk ik me ook wel eens. Maar ik betrap me er gewoon op.
Kijk, een sigaret steek je niet automatisch op. Daar moet je toch een paar handelingen voor verrichten.
Ik merk pas dat ik zit te bijten als het pijn begint te doen.
Nou, geloof me, toen ik nog rookte zat er zo een tussen mijn lippen hoor, zonder dat ik het in de gaten had.
Blijf aan die poep denken, knabbel knabbel.
vrijdag 20 november 2009 om 14:59
quote:2Italy2 schreef op 20 november 2009 @ 14:57:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nagelbijtenzo erg is het bij mij gelukkig niet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nagelbijtenzo erg is het bij mij gelukkig niet
vrijdag 20 november 2009 om 14:59
vrijdag 20 november 2009 om 15:00
Aan poep denken is heel onrealistisch, want ik zit niet aan de luiers of poep van andere mensen. En zelf was ik mijn handen na een toiletbezoek.
Een kind krijgen joh?! Nee, dan blijf ik liever bijten, hihi.
Maar je kunt inderdaad ook wel compromissen sluiten met je zelf ja. Ik moet sowieso eerst eens zorgen dat ik in ieder geval van die velletjes afblijf.
Een kind krijgen joh?! Nee, dan blijf ik liever bijten, hihi.
Maar je kunt inderdaad ook wel compromissen sluiten met je zelf ja. Ik moet sowieso eerst eens zorgen dat ik in ieder geval van die velletjes afblijf.
vrijdag 20 november 2009 om 15:00
2Italy2, ik vind je behoorlijk stellig. Temeer daar het moment van nagelbijten vaak niet een nerveus, labiel, of hongerig moment is. Wat alleen een nagelbijter kan weten, niet een nagelbijterkijker.
Vanwaar haal je het recht om iemand a priori te beoordelen? Het tweede argument (onhygienisch) zou zinvoller zijn dan het eerste (aanname).
Vanwaar haal je het recht om iemand a priori te beoordelen? Het tweede argument (onhygienisch) zou zinvoller zijn dan het eerste (aanname).
vrijdag 20 november 2009 om 15:01
quote:mamzelle schreef op 20 november 2009 @ 15:00:
2Italy2, ik vind je behoorlijk stellig. Temeer daar het moment van nagelbijten vaak niet een nerveus, labiel, of hongerig moment is. Wat alleen een nagelbijter kan weten, niet een nagelbijterkijker.
Vanwaar haal je het recht om iemand a priori te beoordelen? Het tweede argument (onhygienisch) zou zinvoller zijn dan het eerste (aanname).Prachtig woord voor scrabble of galgje!
Vanwaar haal je het recht om iemand a priori te beoordelen? Het tweede argument (onhygienisch) zou zinvoller zijn dan het eerste (aanname).Prachtig woord voor scrabble of galgje!
vrijdag 20 november 2009 om 15:10
quote:mamzelle schreef op 20 november 2009 @ 15:00:
Uhmmmm, het is een forum? Ik mag toch zeggen wat ik denk en "aannames" doen. (ik vermoed een cursus communicatie...)
Bovendien, als het maar helpt om te stoppen met knabbelen!!
Uhmmmm, het is een forum? Ik mag toch zeggen wat ik denk en "aannames" doen. (ik vermoed een cursus communicatie...)
Bovendien, als het maar helpt om te stoppen met knabbelen!!
vrijdag 20 november 2009 om 15:11
Ik heb 35 jaar lang nagels gebeten... en doe het nu niet meer. Het ging altijd onbewust, ik had niet eens in de gaten dat ik een vinger in mijn mond had totdat ik mezelf weer eens pijn deed.
Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik er mee wilde stoppen omdat ik me altijd schaamde voor mijn handen en ook wel eens mooie lange nagels wil hebben.
Toen heb ik een flesje van dat vieze spul gekocht dat je op je nagels kan smeren. Die had ik als kind ook al eens gebruikt, maar daar trok ik me toen niets van aan... ook aan die ranzige smaak kan je wennen . Nu wou ik echter zelf stoppen en ging het spul gebruiken als alarmbel.
Op het moment dat ik ook maar een klein stukje vinger in mijn mond stopte kwam die ontzettend smerige smaak in mijn mond en besefte ik me dat ik weer wou beginnen met nagelbijten. En vervolgens haalde ik mijn vinger uit mijn mond.
Toen is het me ook opgevallen dat ik vooral 's avonds voor de tv of in de auto aan het kluiven ging. 100% gedachteloos.
Ik ben nu ruim 6 maanden verder en ben er al een tijd helemaal van af. Dat spul had ik na drie weken al niet meer nodig... het is me 100% mee gevallen.
Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik er mee wilde stoppen omdat ik me altijd schaamde voor mijn handen en ook wel eens mooie lange nagels wil hebben.
Toen heb ik een flesje van dat vieze spul gekocht dat je op je nagels kan smeren. Die had ik als kind ook al eens gebruikt, maar daar trok ik me toen niets van aan... ook aan die ranzige smaak kan je wennen . Nu wou ik echter zelf stoppen en ging het spul gebruiken als alarmbel.
Op het moment dat ik ook maar een klein stukje vinger in mijn mond stopte kwam die ontzettend smerige smaak in mijn mond en besefte ik me dat ik weer wou beginnen met nagelbijten. En vervolgens haalde ik mijn vinger uit mijn mond.
Toen is het me ook opgevallen dat ik vooral 's avonds voor de tv of in de auto aan het kluiven ging. 100% gedachteloos.
Ik ben nu ruim 6 maanden verder en ben er al een tijd helemaal van af. Dat spul had ik na drie weken al niet meer nodig... het is me 100% mee gevallen.
vrijdag 20 november 2009 om 15:13
vrijdag 20 november 2009 om 15:22
quote:2Italy2 schreef op 20 november 2009 @ 15:10:
[...]
Bovendien, als het maar helpt om te stoppen met knabbelen!!Zou het? Stel je voor dat iemand echt labiel of onzeker is? 'Zie je wel, ik ben stom, en ik bijt nagels, en iedereen ziet dat ik stom ben, en ik kan er niet eens mee stoppen dus ik moet wel de stomste stomkop zijn die er op deze aardkloot rondloopt'.
[...]
Bovendien, als het maar helpt om te stoppen met knabbelen!!Zou het? Stel je voor dat iemand echt labiel of onzeker is? 'Zie je wel, ik ben stom, en ik bijt nagels, en iedereen ziet dat ik stom ben, en ik kan er niet eens mee stoppen dus ik moet wel de stomste stomkop zijn die er op deze aardkloot rondloopt'.
vrijdag 20 november 2009 om 15:22
Hier ook een notoire bijtster. Ik ben er zo goed als vanaf maar owee als er één breekt. Onder het motto"hij is nu toch al kort" zet ik dagelijks mijn venijnige tanden er weer in.
Ik heb echt een poosje geleden de knop om gezet, ik vind het zoooo lelijk.
Ik heb ze nu bv knalrood gelakt zodat ik ze zie en denk, zonde om te kauwen.
Ik verzorg ze overdreven goed, cremetjes, nagelriemolie, polijsten enz. Zodat ze mooi zijn en ik steeds herinnerd word.
Maar pfft het is een lastig probleem.
Weet je dat sommigen zeggen: als je nagels bijt heb je een "wrok" tegen één van je ouders. (bij mij klopte het!) Misschien zweefteven geklets maar als je daar wel gevoelig voor bent kan het misschien helpen om dat een plek te geven.
Alles voor de goede zaak toch??
Ik heb echt een poosje geleden de knop om gezet, ik vind het zoooo lelijk.
Ik heb ze nu bv knalrood gelakt zodat ik ze zie en denk, zonde om te kauwen.
Ik verzorg ze overdreven goed, cremetjes, nagelriemolie, polijsten enz. Zodat ze mooi zijn en ik steeds herinnerd word.
Maar pfft het is een lastig probleem.
Weet je dat sommigen zeggen: als je nagels bijt heb je een "wrok" tegen één van je ouders. (bij mij klopte het!) Misschien zweefteven geklets maar als je daar wel gevoelig voor bent kan het misschien helpen om dat een plek te geven.
Alles voor de goede zaak toch??
vrijdag 20 november 2009 om 15:30
Dat heb ik nooit gehoord, wrok tegen een van je ouders en dat is bij mij ook zeker niet het geval.
Goed dat jij ze nu zo goed aan het verzorgen bent Roos!
Lakken is bij mij nog niet aan de orde, haha, dat ziet er helemaal niet uit!
@Italy,
ik zit eigenlijk vrijwel nooit voor de televisie, maar als ik er zit en de afstandsbediening vasthoudt dan heb ik kans dat ik die ook opvreet.
Goed dat jij ze nu zo goed aan het verzorgen bent Roos!
Lakken is bij mij nog niet aan de orde, haha, dat ziet er helemaal niet uit!
@Italy,
ik zit eigenlijk vrijwel nooit voor de televisie, maar als ik er zit en de afstandsbediening vasthoudt dan heb ik kans dat ik die ook opvreet.
vrijdag 20 november 2009 om 15:36
quote:Thila schreef op 20 november 2009 @ 15:15:
Klinkt goed Ellie.
Je hebt bite-x gebruikt denk ik? Inderdaad, aan die smaak wende ik ook, maar als alarmbel is het een goeie denk ik.
Straks kopen!
Yes.... het was inderdaad Byte-X.
Succes!!
En nog een tip: ga niet uit eten waarbij je allemaal lekkere hapjes op tafel hebt staan die je uit de hand eet.... want dan ga je onvermijdelijk je vingers op een gegeven moment aflikken en dan proef je de hele avond niets anders meer dan Byte-X ... zooooo zonde
Klinkt goed Ellie.
Je hebt bite-x gebruikt denk ik? Inderdaad, aan die smaak wende ik ook, maar als alarmbel is het een goeie denk ik.
Straks kopen!
Yes.... het was inderdaad Byte-X.
Succes!!
En nog een tip: ga niet uit eten waarbij je allemaal lekkere hapjes op tafel hebt staan die je uit de hand eet.... want dan ga je onvermijdelijk je vingers op een gegeven moment aflikken en dan proef je de hele avond niets anders meer dan Byte-X ... zooooo zonde