Mode & Beauty alle pijlers

Nagels bijten

20-11-2009 14:33 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen mijn nagels moeten er aan geloven, ook de nagelriemen en soms bijt ik zelfs tot een centimeter (ongeveer dan hè) boven of langs mijn nagels. Tot bloedens toe. Pijnlijk en lelijk.

Bite-x? Bijt ik gewoon doorheen, met een flesje cola in de aanslag om de smaak weg te spoelen.

Nepnagels? Ook die knauw ik af.

HOE in GODSNAAM?!?! kom ik van het nagelbijten af?

Wie heeft de gouden tip?
Haha, dát klopt.... ik heb ooit een hele smerige seksuele ervaring gehad met bite-x... (eerst handwerk, daarna oraal, je begrijpt het wel) hihi, dat verhaal doet het goed op verjaardagen, maar het moment zelf was erg genant.
bytex :D nou dan blijf je er wel af hoor!!!
In 10-stappen doen.

Pink aan linkerhand, dan pink rechterhand....
Gosh, zou dat echt werken?

Ik heb dit weekend nog niet vol kunnen houden er niet aan te komen. Ik heb er wel vooral op zitten letten wat ik nu eigenlijk doe, en eigenlijk valt het echte bijten opzich wel mee. Ik zit meer te pulken. Die velletjes bijt ik eigenlijk niet echt, maar ik trek ze er af...
quote:Thila schreef op 20 november 2009 @ 14:40:

Ja inderdaad. Ik zit vaak met klanten in gesprek en als ik ze dan iets aan moet wijzen verberg ik bewust de nagels waar een randje bloed om zit. Wat dat betreft zijn het niet eens mijn nagels, die zijn niet superkort. Maar de randjes eromheen zijn zo erg.

Moet ik zeggen dat het nu erger is dan anders. Zoals nu is het nog nooit geweest.

Maar hoe doe je dat, er zo van de een op de andere dag mee stoppen? Ik doe het zovaak gedachteloos dat ik er niet eens bij stilsta.

Weet je dat dit een naam heeft? Google maar eens op Skin picking Disorder of Dermatillomania. Het heeft dus een onderliggende oorzaak. Is een soort verslaving en moeilijk om ervan af te komen tenzij je echt wilt.

Zelf heb ik vroeger wel nagels gebeten en ben daar op een dag ook zomaar mee opgehouden. Toen mijn nagels eenmaal lang waren, stimuleerde dat zo dat ik nooit meer al mijn nagels heb afgebeten. Nog wel eens eentje waar dan een haaltje aan zat dat ik er af wilde bijten maar dan toch meer afbeet dan de bedoeling was. Ik baalde dan zo dat ik het nooit meer gedaan heb. Het voelt ook niet lekker als je afgekloven nagels hebt. Nu zorg ik dat er altijd een vijl in mijn tas zit zodat ik meteen kan vijlen als er een haakje zit.

Ik wens je succes want je kunt ervan af komen als je echt wilt!
quote:nogeensdan schreef op 20 november 2009 @ 14:50:

Vragen of iemand je erop wil wijzen als je het doet?

Je nagels heel mooi laten maken met van die gel toestanden, daar wil je toch ook niet aan knabbelen?Geen cola meer drinken, is toch rotzooi.Dat helpt ook zeker denk ik. En de huid om de nagels heen goed insmeren en vethouden zodat er geen velletjes meer ontstaan. Eens die weg zijn, is er geen aanleiding meer om te peuteren.
quote:Thila schreef op 20 november 2009 @ 14:53:

Tascha, inderdaad. Dat denk ik ook wel eens. Dan heb je van die mooie nagels, maar dan blijf ik nog niet van die nagelriemen af.

Wat heel goed helpt is dit: leg een tube goede handcreme bij je bed (SOS van nivea is heel fijn) en smeer die voor het slapengaan in de handen en nagelriemen. Overdag smeer je een paar keer met een handcreme steeds als je je handen gewassen hebt.

Zit je 's avonds op de bank, dan masseer je een druppel olie in elke nagel. Binnen no time heb je mooie nagelriemen die soepel blijven als je dit volhoudt. In het begin als alles aan het genezen is, kun je van die extra lange vingerpleisters gebruiken (kruidvat) zodat je ook echt niet meer kunt peuteren. Die haal je eraf als je naar bed gaat.
Hier ook een bijtert, al kan ik hele periodes hebben dat het goed gaat. Momenteel zit ik zeg maar in het midden, mijn duimen en wijsvingers zijn afgekloven, de andere zes nagels zijn lang.

De triggers voor mij zijn kleine onregelmatigheidjes in mijn nagels, dan ga ik dat "gladmaken" met mijn tanden en voor ik het weet zijn ze er dan af.

Dus mijn tip is: overal nagelvijlen (vijls?) hebben. Hoe kort ze ook zijn (en hoe zeer het dan ook doet), áltijd zorgen dat ze gladgevijld zijn, dan knaagt het niet zo makkelijk. Verder veel nagelolie en handcreme en eventueel blanke nagellak.

Vanaf vandaag ga ik mijn laatste vier nagels weer met rust laten.

Oh en die opmerking van 2Italy2 vind ik juist goed in dit topic, is toch vreselijk, als iemand zoiets denkt op basis van afgekloven nagels? Doet er niet toe of het terecht is of niet, ze denkt het mooi wel, en wie weet denken heel veel mensen zoiets. Zie het als een steuntje in de rug.
Er zijn van die hele kleine vijltjes te koop die je makkelijk meeneemt. Zorg dat je er in elke tas eentje hebt.

En dat je je bewust bent van de momenten waarop je gaat bijten.
quote:Ainne schreef op 23 november 2009 @ 13:12:

Hier ook een bijtert, al kan ik hele periodes hebben dat het goed gaat. Momenteel zit ik zeg maar in het midden, mijn duimen en wijsvingers zijn afgekloven, de andere zes nagels zijn lang.

De triggers voor mij zijn kleine onregelmatigheidjes in mijn nagels, dan ga ik dat "gladmaken" met mijn tanden en voor ik het weet zijn ze er dan af.

Oh en die opmerking van 2Italy2 vind ik juist goed in dit topic, is toch vreselijk, als iemand zoiets denkt op basis van afgekloven nagels? Doet er niet toe of het terecht is of niet, ze denkt het mooi wel, en wie weet denken heel veel mensen zoiets. Zie het als een steuntje in de rug.

Ja dat heb ik dus ook. Dan zijn er een paar die er redelijk uitzien (en redelijk lang) en dan een paar die er niet uitzien! Vijlen wil bij mij ook nog wel es helpen. Denk dat ik die maar standaard ergens in het zicht moet hebben liggen...

Nogmaals, ik denk dat het een gewoonte is. Doet er inderdaad niet toe of het terecht is wat 2italy2 zegt, zij ziet het zo en heeft daar die gedachten bij. Tja. Het zou inderdaad kunnen helpen als je daar gevoelig voor bent.

En iemand anders zei dat het fijner voelt als je lange nagels hebt...Nouja ik zal wel een rare zijn in andermans ogen nu, maar ik vind het juist prettiger als ze zo heel kort zijn. Ik vind lange nagels en mooi verzorgde handen prachtig om te zien. Sommige mensen hebben echt heel mooie handen en nagels en daar kan ik dan echt een beetje jaloers op zijn, maar de keren dat ik lange nagels had, vond ik het altijd een crime. Ik krabte mezelf, ze braken steeds, had ik er 1 die kort was en de rest lang, haakjes aan mn nagels etc. Ik vind zelfs het gevoel van velletjes trekken fijn , tot op bepaalde hoogte natuurlijk...niet als het zeer gaat doen..maar blijkbaar ben ik er al aardig aan gewend want ik moet wel erg tekeer gaan, wil het zeer doen of gaan bloeden...
Bij mij bloedt het juist heel snel. Of nou ja, misschien ga ik wel door juist totdat het bloedt.. Als het dan bloedt is dat een reden om te stoppen, want dan ben ik te ver gegaan. Het is inderdaad een gewoonte cq dwangmatige handeling. Nu ik er over nadenk, ik zit sowieso altijd te friemelen. Ook aan mijn kleren, of ik bijt velletjes van m'n lip. (niet zo erg als het nagelbijten)

pfff, als ik het zo opschrijf lijk ik wel een psychotisch iemand. :(
Bij mij bloedt het juist heel snel. Of nou ja, misschien ga ik wel door juist totdat het bloedt.. Als het dan bloedt is dat een reden om te stoppen, want dan ben ik te ver gegaan. Het is inderdaad een gewoonte cq dwangmatige handeling. Nu ik er over nadenk, ik zit sowieso altijd te friemelen. Ook aan mijn kleren, of ik bijt velletjes van m'n lip. (niet zo erg als het nagelbijten)

pfff, als ik het zo opschrijf lijk ik wel een psychotisch iemand. :(
quote:Thila schreef op 23 november 2009 @ 11:49:

Gosh, zou dat echt werken?

Je bijt lekker verder, maar zo hersteld toch een nagel.

Dan een andere...

Ik heb dit weekend nog niet vol kunnen houden er niet aan te komen. Ik heb er wel vooral op zitten letten wat ik nu eigenlijk doe, en eigenlijk valt het echte bijten opzich wel mee. Ik zit meer te pulken. Die velletjes bijt ik eigenlijk niet echt, maar ik trek ze er af...
Ik probeer niet te bijten door mijn nagels mooi te lakken en figuurtjes op te tekenen/plakken. Dan vind ik het zo zonde van al die tijd en moeite als ik er op ga bijten

Helpt niet altijd maar gaat steeds beter, bijt een stuk minder dan in het begin.

En acryl? Ooit geprobeerd? Dat is een stuk steviger dan gewone nepnagels op plakken.
Ik ben ook een ontzettende nagelbijter. Heb al vanalles geprobeerd. Bite-X bijt ik gewoon doorheen, pleisters is enorm irritant, gel-nagels bleven niet goed zitten omdat mijn nagels te kort zijn, vriend die me elke keer over mijn handen tikt al ik bijt werkt ook niet, heb ooit een plaatje gehad voor over mijn tanden maar nog presteer ik om te bijten. Gewoon stoppen is me ooit 3 maanden gelukt, maar dan scheuren mijn nagels weer in en dan ben ik weer terug bij af. Op het moment is het weer heel erg, ben in mijn laatste jaar van mijn opleiding, dus druk druk druk. Levert weer stress op en daardoor ga ik weer (onbewust) nagelbijten. Ik heb zelfs problemen met mijn kaken door het nagelbijten. Ik wil er erg graag vanaf, maar het lukt me gewoon echt niet. Dus alle tips (die ik nog niet genoemd heb ) zijn welkom!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Ik heb niet de discipline om Byte-x op m'n nagels te smeren Dan doe ik dat een halve dag, steek ik bij het eten m'n vingers in m'n mond, en ben dan zo gefrustreerd van die vieze smaak die ik - onterecht! krijg, dat ik de Byte-x er vervolgens niet meer op doe.

Misschien is zo'n Stop-met-nagelbijt-topic wel wat (mét foto's, voor de sociale controle )
Even een up bij dit topic.

In 2009 ben ik gestopt geweest met nagels bijten ivm. mijn bruiloft. Dat was zo'n stimulans dat het met gemak gaan alleen was zodra ik geen bruid to be meer was ook afgelopen met het stoppen.

Nu heb ik besloten toch weer te stoppen en heb inmiddels op 6 nagels een mooi klein wit randje.

Wie is er nog meer bezig met stoppen en hoe pak je dit dan aan?
Ik ben ook weer een tijdje gestopt met nagelbijten. Vooral omdat ik een dikke ontsteking kreeg in mijn nagelriem! Nu ben ik heel anders en intensief bezig met mijn nagels. Iedere avond even wat nagelolie, en ik zorg dat er vaak een vrolijk kleurtje op zit zodat ik er niet eens aan durf te komen.. en het helpt bij mij. Ik heb aan iedere nagel weer een mooi lang randje.

Ik merk vooral dat het verzorgen en bijhouden van m'n nagels het beste werkt. Misschien is dat een idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven