Nazorg tragus piercing
dinsdag 1 juli 2014 om 21:32
Afgelopen zaterdag heb ik een tragus piercing laten zetten. Nu heb ik een vraagje over de verzorging. Ik gebruik antibacteriële zeep onder de douche en spoel het daarna heel goed uit. Daarna maak ik het droog met een tissue. Beetje lastig omdat het gevoelig is vooral aan de achterkant. Nu heb ik alleen het idee dat er water in mijn oor achterblijft, alsof het wat dicht zit? Ik sta tijdens het spoelen schuin met mijn oor onder de douche. Is dat wel de bedoeling of kan ik beter met hand oor uit spoelen? Hoop dat mijn vraag beetje duidelijk is!
dinsdag 1 juli 2014 om 22:17
Wat bij hielp om hem schoon te maken was een wattenstaafje goed nat maken met warm water en zeep (die geschikt is bij een nieuwe piercing) en dan voorzichtig schoonmaken. Dan weekt de korst een beetje los en kun je de piercing draaien. En geen harde douchestraal op zetten dus.
Succes!
Succes!
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
dinsdag 1 juli 2014 om 22:27
quote:riannerianne schreef op 01 juli 2014 @ 22:15:
Waarom doe je geen oordop in je oor tijdens het spoelen? Of prop vette watten, kan ook.Als je net een nieuwe tragus hebt, kun je niet eens zonder pijn je haar "verschuiven". Laat staan een oordopje of vette watten in je oor proppen.
Waarom doe je geen oordop in je oor tijdens het spoelen? Of prop vette watten, kan ook.Als je net een nieuwe tragus hebt, kun je niet eens zonder pijn je haar "verschuiven". Laat staan een oordopje of vette watten in je oor proppen.
Many people will walk in and out of your life, but only true friends will leave footprints in your heart.
dinsdag 1 juli 2014 om 22:33
Piercing niet draaien
Met zeep schoonmaken is eigenlijk niet nodig. Het gemakkelijkst is om een zeezoutoplossing te maken in een kopje of shotglass (water koken met een kwart theelepel zeezout ongeveer, laten afkoelen tot lauw) en dat over je oor doen om het schoon te houden. Tweemaal daags 5 tot 10 minuten. Droogmaken kan met een wattenstaafje of, nog beter, steriele gaasjes.
En dan natuurlijk niet je hoofd zo kantelen dat het water je oor inloopt anders heb je alsnog hetzelfde probleem
Met zeep schoonmaken is eigenlijk niet nodig. Het gemakkelijkst is om een zeezoutoplossing te maken in een kopje of shotglass (water koken met een kwart theelepel zeezout ongeveer, laten afkoelen tot lauw) en dat over je oor doen om het schoon te houden. Tweemaal daags 5 tot 10 minuten. Droogmaken kan met een wattenstaafje of, nog beter, steriele gaasjes.
En dan natuurlijk niet je hoofd zo kantelen dat het water je oor inloopt anders heb je alsnog hetzelfde probleem
dinsdag 1 juli 2014 om 22:58
Zoals alfea het uitlegt heb ik mijn tragus ook schoongehouden. Is prima genezen. Ik deed de zoutoplossing trouwens op een wattenschijfje (goed doordrenken) en hield dat op mijn oor. Kan me geen last van water in mijn oor herinneren.
Misschien is dat een idee, om het los van het douchen schoon te houden? Met een douchestraal op je oor lijkt het me ook best lastig om er voor te zorgen dat je geen water in je gehoorgang krijgt.
Succes! Hopelijk geneest het gauw
Misschien is dat een idee, om het los van het douchen schoon te houden? Met een douchestraal op je oor lijkt het me ook best lastig om er voor te zorgen dat je geen water in je gehoorgang krijgt.
Succes! Hopelijk geneest het gauw
dinsdag 1 juli 2014 om 23:06
Wat hierboven geschreven wordt idd. Schoonhouden met een wattenstaafje en zoutoplossing of desinfecterende spray. Tijdens het douchen gewoon doen wat je normaal doet. Desnoods daarna een keer extra reinigen.
Succes, bij mij duurde het erg lang voordat het echt goed genezen was.
Succes, bij mij duurde het erg lang voordat het echt goed genezen was.
I would rather shit in my hands and clap
dinsdag 1 juli 2014 om 23:44
Met wattenschijfjes/steriel gaas dat je doordrenkt kan het ook, idd. Helemaal geen slecht plan. Wel voorzichtig zijn met de wattenschijfjes, dat er niets in je piercing terechtkomt.
En dat het lang duurt is normaal, een jaar tot anderhalf is echt best gewoon... niet dat je al die tijd moet zeezouten ofzo maar het is dus niet vreemd als je ineens weer last krijgt, niet van schrikken en gewoon weer even voorzichtig zijn.
En dat het lang duurt is normaal, een jaar tot anderhalf is echt best gewoon... niet dat je al die tijd moet zeezouten ofzo maar het is dus niet vreemd als je ineens weer last krijgt, niet van schrikken en gewoon weer even voorzichtig zijn.
maandag 7 juli 2014 om 17:21