Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe shampoo gezocht: Petroleum-, SLS- en parabeenvrij

17-04-2019 12:46 453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete shampoo 'Yes to Carrots' is nu echt definitief nergens meer verkrijgbaar :"-(
Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger, maar tot nu toe wil het nog niet echt lukken.
Mijn haar is fijn en heeft voeding nodig, maar ook weer niet teveel want dan gaat het plat zitten.
Hoor ook veel over Lush, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Iemand tips?
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:36
8.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
28-04-2019 11:04
Je bent denk ik in de war met de final wash.
Co wash betekent wassen met een verzorgende, milde, reinigende conditioner, en is dus zo'n beetje het tegenovergestelde :)
Oops inderdaad, ik dacht aan de final wash, lol.
Thanks voor deze opheldering!
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
28-04-2019 11:06
Voor welke groep(en) heb je je aangemeld?
Voor de ‘Curly Forever / haarverzorging volgens CG methode‘ groep.
Delila- schreef:
28-04-2019 12:05
Voor de ‘Curly Forever / haarverzorging volgens CG methode‘ groep.


Ik ook. Vraag direct beantwoord, maar nog steeds niet geaccepteerd, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bericht achtergelaten net in de geoep, om te informeren naar het deurbeleid :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al diverse shampoo's geprobeerd zonder SLS. Ik krijg snel schilfers / droge huid van andere shampoo's. Ik heb het zelfs een tijdje met alleen maar baking soda gewassen. Mijn haar werd wel minder snel vet, maar ik kreeg een wit laagje op mijn hoofdhuid op een gegeven moment.. Toen ben ik maar gestopt.

Ik gebruik nu deze: https://www.greenbeautyshop.nl/khadi-ay ... -neem.html
Ze geven op de site aan dat de shampoo's 100% natuurlijk, sulfaatvrij en biologisch zijn zonder siliconen, zonder parabenen, zonder sls en zonder schadelijke chemicaliën.

Ik ben er wel tevreden over, maar mijn haar wordt nog steeds wel vet na 2/3 dagen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-04-2019 22:45
De haarzeep die ik heb van HelemaalShea die schuimt prima. Het was even wennen maar ben nu helemaal om. Geen troep meer voor mij.

Met grote dank aan Very__Cherry zit en voelt mijn haar stukken beter. Ik gebruik Helemaal Shea haarzeep en Conditioner, Curls Blueberry Bliss leave in conditioner en Bounce Curl gel. Ik heb veel meer krullen, bijna geen pluis en mijn krullen zakken ook niet uit.
Hi Lady-Day

Ik heb even je producten op een rijtje gezet. Ik ga er maar weer eens een euro of 60 tegenaan gooien ;-)

Is dit wat jij nu gebruikt?
https://www.myhairshop.nl/bounce-curl-l ... 38-ml.html

https://www.myhairshop.nl/curls-blueber ... gI-U_D_BwE

Van de Helemaalshea haarzepen zijn er vele verschillende. Welke gebruik jij op je fijne krullen? Ik zie overal allerlei oliën in de zepen verwerkt zitten en vraag me af of dit niet veel te veel wordt.
Ik overweeg de kokos/kaneel:
https://www.helemaalshea.nl/product/202 ... kos-kaneel

https://www.helemaalshea.nl/product/203 ... droog-haar

Heb jij nog tips waar ik deze producten het beste kan kopen? Liefst online bij dezelfde webshop ;-)

Hartelijk dank!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Louise, ik gebruik idd die leave-in en die gel.

W.b. de haarzeep gebruik ik de Mono de Tahiti en de Argan Rhassoul. Ik heb ze bij zepig besteld.

Ik kon geen webshop vinden waar ik alles tegelijk kon bestellen helaas!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, voordat je CG bezig gaat wel even een 'final wash' doen om alle troep eruit te krijgen. Dat kan o.a. met de Europrofit shampoo van Kruidvat.

Ik heb onlangs nog een flesje Olaplex 3 aangeschaft als deep conditioner. Een miniflesje van 100 ml -- en 20 euro lichter. Sja...
Very__Cherry schreef:
30-04-2019 14:20
Ik heb een bericht achtergelaten net in de geoep, om te informeren naar het deurbeleid :)


Thnx! Ben nu toegelaten :D Vanavond even goed rondneuzen, veel interessants te lezen :)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
30-04-2019 16:30
Oh ja, voordat je CG bezig gaat wel even een 'final wash' doen om alle troep eruit te krijgen. Dat kan o.a. met de Europrofit shampoo van Kruidvat.

Ik heb onlangs nog een flesje Olaplex 3 aangeschaft als deep conditioner. Een miniflesje van 100 ml -- en 20 euro lichter. Sja...
Olaplex is te gebruiken naast een deep conditioner en niet als. De werking is namelijk totaal anders. Olaplex repareert kapotgemaakte (door bleken, hitte etc) verbindingen in het haar middels een soort bouwsteentjes. Een deep conditioner voegt werkzame stoffen toe aan je haar zoals bijv vocht, proteine, maar net waar je haar behoefte aan heeft.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt fijne producten gekocht Louise. Die Blueberry Bliss leave in bevat proteine, even uitproberen of dit bij je haar past. Als je een haar uitrekt en hij knapt vrij snel, heb je juist meer vocht nodig. Als je haar een end uitrekt voor hij knapt, heb je meer proteine nodig.
Ik zelf zit ergens in het midden en gebruik zowel vocht als proteine.

Heb je al een fijne deep conditioner/ masker? Dat moet, eens per week. Kijk bij myhairshop eens bij Novex. Betaalbaar en prettig. De Novex Moviestar is met proteine en de gewone is zonder.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
30-04-2019 17:20
Je hebt fijne producten gekocht Louise. Die Blueberry Bliss leave in bevat proteine, even uitproberen of dit bij je haar past. Als je een haar uitrekt en hij knapt vrij snel, heb je juist meer vocht nodig. Als je haar een end uitrekt voor hij knapt, heb je meer proteine nodig.
Ik zelf zit ergens in het midden en gebruik zowel vocht als proteine.

Heb je al een fijne deep conditioner/ masker? Dat moet, eens per week. Kijk bij myhairshop eens bij Novex. Betaalbaar en prettig. De Novex Moviestar is met proteine en de gewone is zonder.
De Helemaalshea shampoo en conditioner heb ik nu besteld. Ben benieuwd!!

Ik twijfel dan nog over die leave in want ik heb denk ik vooral een vochttekort. Wat zou dan een goed product zijn? Ik vermoed dat ik ook een proteïne tekort heb want mijn haar is zo dun en fragiel. Of is dat geen teken van proteïne tekort?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nu naar de As I Am Naturally Leave in conditioner. Die zou vooral voor haar met vochttekort zijn. Koop gewoon die Bleuberry erbij. Komt wel op ;-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Oei dat laatste vind ik lastig in te schatten. Als je 1 haar afknipt en even test of ie elastisch is? Als t snel knapt (bedoel je dat met fragïel?) moet je idd eerder aan vocht denken.
Waar vrijwel iedereen tevreden over is, is de Kinky Curly Knot Today. Betaalbaar ook.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
O en welke ook ERG fijn is, is de good old statube Hennaplus Hair Wonder cream. Ïk kan niet zonder.
Bevat geen proteine, is erg vochtinbrengend EN bevat glycerine, een humectant, wat vocht insluit.
Ik gebruik deze op kletsnat haar, als een leave in.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Te laat :proud: ik heb net voor meer dan 70euro aan haarspul gekocht. Nu móet het wel goedkomen met m'n bossie stro. Die hennaplus cream is denk ik gewoon bij het Kruidvat te koop neem ik aan? Haal ik daar ook nog even die goedkope shampoo om de siliconen eruit te wassen.

Ik houd jullie op de hoogte!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Lowieke :mrgreen:
As I Am leave in heb ik ook, ook prima spul!
Ja Henna Plus bij Kruidvat te koop.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik gebruik haarzeep van de site Louland.
Zijn zonder rommel, en ik reageer heel sterk op veel ingrediënten van 'gewone' shampoo en hier krijg ik geen jeuk/pijn van.

Plus je kan kleine blokjes zeep kopen om te proberen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Very__Cherry maar na die Olaplex voelt mijn haar wel heel fijn, alsóf ik er een deep conditioner in heb gehad.

Louise, ik ben heel benieuwd! Ja, ik was ook wel iets van 70 euro kwijt maar als ik kijk hoe weinig ik van de producten nodig heb. Die leave-in kan ik wellicht een jaar mee doen. Heb geen lang haar trouwens, dus dat zal schelen.
Ik heb een lijstje producten in mijn notities gezet. Later deze week maar eens naar het Kruidvat, en dan zaterdag final wash en aan de slag! Ik ga eerst met niet al te dure producten beginnen heb ik besloten.
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie ook eens met mij willen meedenken? Ik heb me wel eens proberen te verdiepen in CG, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer en vind het lastig om te bepalen wat voor mij zou kunnen werken.

Ik heb dun, fijn, Europees haar. Als ik het met gewone shampoo (nu een bar van Lush) was is het ongeveer type 2a/b. Op dit moment gebruik ik geen conditioner (wordt het wel makkelijk kambaar en minder pluizig van, maar ook futloos en steiler). Ik droog door eerst een t-shirt om m’n hoofd te doen en verder aan de lucht te laten drogen. Soms doe ik er krullen spul van de kapper in, dan krult m’n haar wat meer (2b). Zodra ik het borstel, verdwijnen de krullen. De tweede dag krijg ik het nog wel toonbaar (water en knijpen), maar daarna niet meer en borstel ik de rest van de slag weg. Dus ik heb nu twee dagen slag/krullen, en dan steil haar tot ik het was.

Hoewel Tell Sell haar fantastisch klinkt, zou ik al heel blij zijn als m’n haar gezond is, de slag/krullen naar voren komen, en niet pluist. Maar ik kom er dus niet uit. No poo heb ik geprobeerd (met een vrij dramatisch resultaat dat het meest op natte honden vacht leek), bij co-wash bleef m’n haar viezig (maar ik had daarvoor andere shampoo gebruikt dan de genoemde europrofit als final en ook andere conditioner).

Qua porositeit en proteïne/vocht vind ik het lastig in te schatten, maar het beste wat ik met m’n gegoogle kan bepalen is: tamelijk poreus, niet elastisch dus vocht tekort (klopt dat? Of heb ik een foute site geraadpleegd?).

Op basis van wat er al geschreven is, heb ik dit plan bedacht: 1) europrofit shampoo haal voor de final wash; 2) Shea Moisture deep conditioner/Botanicals lijn kruidvat conditioner/As I Am conditioner om te co-washen en 3) Hair wonder leave in/texure spray van Syoss/statube Hennaplus Hair Wonder cream als verzorging. Zou dat kunnen werken?

Sorry voor het lange bericht, maar ik zou meedenken enorm waarderen om mezelf nog meer miskopen te besparen.
Alle reacties Link kopieren
Even n snelle eerste reactie. Die shea moisture deep co ook echt houden als deep conditioner ( meteen na de final wash en sowieso eens per week) en niet als co wash. As I Am heeft fijne co wash (grote pot tientje). Van Botanicals zou ik dan een setje shampoo en gewone conditioner aanschaffen.
Na het wassen een leave in zoals inderdaad de as I am en/ of de Hair Wonder (mixen kan ook). De texture spray zou ik achterwege laten. Die lijkt me eerder fijn als je al een goede routine hebt, voor wat extra body op de haarwortels. Die lijkt me niet fijn voor op je krullen. Plak! Beter een fijne gel die goed definieert. Mocht je daar advies voor nodig hebben laat maar weten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
O en wat betreft de rest, ik begrijp je probleem maar kan te weinig met het begrip " spullen". Het idee is te stoppen met siliconen, uitdrogende alcohol (er bestaat ook niet schadelijke!), sulfaten, siliconen, parabenen en waxes/ minersle olie. Per fles "spul"(ook van de kapper) moet je de ingredienten checken, dit gaat het snelst en makkelijkst via de app Curlsbot (je zoekt de ingredienten dan op op internet) of via de site isitcg. Dat Tell Sell haar was natuurlijk een grapje. Het gaat om gezond, sterk haar, waarbij je slag vaak ziet veranderen in krul, en krul in waanzinnige (Tell Sell dus) krul, gewoon omdat het haar blij wordt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie, Very__Cherry! Ik ga shoppen en experimenteren komende weken! Dat tell sell een grapje was, had ik wel begrepen hoor, dat was meer bedoeld om aan te geven dat ik daar nog wel vér van verwijderd ben op dit moment en iedere winst al fijn zou vinden :)

Ik zal het kappersspul eens checken met de site, maar ik vrees dat het vol met siliconen etc zit. Jammer, want het ruikt lekker, maar ik heb liever gezond haar dat blij is.

Gebruik jij gel? Werkt dat fijn, ook op wat langer haar (als je dat hebt)? Ik moet bij gel namelijk altijd denken aan puberjongens met van die vastgeplakte kapsels, maar misschien is dat helemaal verkeerd.

Nou heb ik helemaal zin om m'n haar te gaan doen :)
Alle reacties Link kopieren
Tobbert schreef:
01-05-2019 20:55
Bedankt voor je reactie, Very__Cherry! Ik ga shoppen en experimenteren komende weken! Dat tell sell een grapje was, had ik wel begrepen hoor, dat was meer bedoeld om aan te geven dat ik daar nog wel vér van verwijderd ben op dit moment en iedere winst al fijn zou vinden :)

Ik zal het kappersspul eens checken met de site, maar ik vrees dat het vol met siliconen etc zit. Jammer, want het ruikt lekker, maar ik heb liever gezond haar dat blij is.

Gebruik jij gel? Werkt dat fijn, ook op wat langer haar (als je dat hebt)? Ik moet bij gel namelijk altijd denken aan puberjongens met van die vastgeplakte kapsels, maar misschien is dat helemaal verkeerd.

Nou heb ik helemaal zin om m'n haar te gaan donen :)
Google even op Curlsandblondies (Sanne), dat is mijn haar guru want zulk haar heb ik (nu) zelf. Kleur en lengte ook.
Zij adviseerde Boucleme gel, en Bouncecurl. Beide lekker zachte gels die mooie kruldefinitie geven. Kijk even haar haarroutine filmpjes op Youtube. Leerzaam!
Er bestaat ook zoiets als een gelcast maken. Dan wordt de gel dus inderdaad keihard om je krullen tijdens het drogen Als het dan droog is scrunch je ondersteboven die gelcast kapot en krijg je mooie zachte gedefinieerde krullen.
Googelen maar wwer, op " gelcast". Zie ook Youtube!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven