Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe shampoo gezocht: Petroleum-, SLS- en parabeenvrij

17-04-2019 12:46 453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete shampoo 'Yes to Carrots' is nu echt definitief nergens meer verkrijgbaar :"-(
Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger, maar tot nu toe wil het nog niet echt lukken.
Mijn haar is fijn en heeft voeding nodig, maar ook weer niet teveel want dan gaat het plat zitten.
Hoor ook veel over Lush, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Iemand tips?
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:36
8.06% gewijzigd
Ik ben inmiddels ook geaccepteerd, hiephoi!
Moet wel echt even diep ademhalen om me hier in te gaan verdiepen zeg, met mijn ADD karakter zie ik door de chaos het bos niet meer..
Ben wel al paar keer bij kruidvat op zoek geweest naar de Botanicals lijn, maar die lijkt niet te vinden? Kan iemand een plaatje posten mss?
Kan alleen Botanicals van Lóreal vinden.
Zo, ik heb de hele handel binnen. Even met jullie de volgorde afstemmen :-]

1) Final wash met Europrofit shampoo
2) wassen met de Helemaalshea kokoskaneel haarzeep of kan ik dat overslaan deze keer?
3) Helemaalshea conditioner er in en weer uitspoelen
4) drogen met een t-shirt
5) Blueberry bliss leave in er in
6) bounce curl gel er in

En dan? Ik krijg de meeste krul van föhnen terwijl ik de krul er in knijp. Aan de lucht drogen is bijna gegarandeerd lange dunne slierten.

Overigens schrik ik een beetje van de kleine hoeveelheden :O vooral die conditioner is maar een klein blokje.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Nou, ik heb bovenstaand regime uitgevoerd. Halverwege het föhnen heb ik nog wat extra gel erbij gedaan want het voelde alsof er niet genoeg versteviging in mijn haar zat. In totaal zit er een half theelepeltje in, misschien tegen driekwart aan.

Na zorgvuldig koud föhnen op de koudste stand zit er nu grove krul in, wat grover dan ik gewend ben. Mijn haar lijkt ook wat droger, wellicht door de final wash want dat is natuurlijk stro-makende rotzooi.

Ik zal de komende dag(en) updates komen geven. Mocht mijn haar te veel inzakken dan kan ik er Nivea diamond Gloss mousse in doen, dat is CG-proof meen ik ergens gelezen te hebben.
Louise, VC is de expert hier maar het kan wel even duren voor je haar gewend is. Ik had dat heel erg met die haarzeep. Mijn haar werd zo stroef... ik wilde het bijna opgeven. Nu ben ik echt om.

Dat blokje conditioner... ja, daar schrok ik ook van, hoe klein het was. Maar ik doe er nu al bijna 4 maanden mee. Ik denk dat ik nog wel een paar weken ermee vooruit kan.

W.b. stro... heb je onlangs nog je haar laten knippen of is dat alweer een tijdje geleden?
Dank voor je reactie Lady. Het is nu een wat uitgezakt moeke-kapsel maar ik maak het morgen wat nat en gooi er dan meer gel in. Kijken hoe het opdroogt :-]
louise1 schreef:
02-05-2019 22:40
Dank voor je reactie Lady. Het is nu een wat uitgezakt moeke-kapsel maar ik maak het morgen wat nat en gooi er dan meer gel in. Kijken hoe het opdroogt :-]
Oh, en vorige week laten knippen dus datzitwel snor.
Louise, even snel voor het te bedde gaan.
Na de final wash moet je echt een deep conditioner gebruiken, en geen gewone conditioner. Een haarmasker dus, en dat minstens 30 minuten in laten trekken. Dat is echt nodig om de sulfaat'schade' recht te trekken.
Verder: blueberry leave in eerst in kletsnat haar verdelen en dan meteen knijpen/scrunchen met je handen en dan pas met een tshirt het overtollige vocht eruit knijpen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Je zou op kletsnat haar over je leave in ook meteen die gel kunnen doen. En dan pas scrunchen/ knijpen met een shirt.
Of eerst leave in, dan vocht eruut knijpen met shirt en daarna pas gel.
Gewoon even proberen wat t beste effect geeft.
Ik zag laatst bij Rituals shampoo met een bordje ernaast: vrij van sulfaten en parabenen. Of zitten daar dan stiekem weer andere ‘slechte’ ingrediënten in?
Mermedina schreef:
03-05-2019 01:04
Ik zag laatst bij Rituals shampoo met een bordje ernaast: vrij van sulfaten en parabenen. Of zitten daar dan stiekem weer andere ‘slechte’ ingrediënten in?
Nee, Rituals heeft echt shampoo's die CG zijn, namelijk de volgende:

-Rituals the Ritual of Happy Buddha Shampoo
-Rituals the Ritual of Sakura Shampoo
-Rituals the Ritual of Dao Shampoo
-Rituals the Ritual of Hammam Shampoo
Andere makkelijke, goedkope verkrijgbare 'zonder troep' shampoos zijn:

-De kleine keuken shampoo (babyafdeling Jumbo)
Scharwzkopf kindershampoo (kruidvat)
-Cien Baby Shampoo (Lidl)
-L'Oreal Source Essentielle Delicate Shampoo
-L'Oreal Source Essentielle Daily Shampoo
-Dr. Organic shampoos (Holland & Barrett)
-Australian Native Botanicals Everyday Shampoo (Holland & Barrett)
-Australian Native Botanicals Moisturizing Shampoo (Holland & Barrett)
Condtioner:

Action Aloeveracare Conditioner
Action Coconut Care Conditioner
Albert Heijn Care Organic Conditioner
Andrélon Intense Zijdeglans & Zen Conditioner
Andrélon Pink by Mascha Sweet Volume Conditioner
Andrélon Kokosboost Conditioner
Australian Native Botanicals Everyday Conditioner
Australian Native Botanicals Intensive Care Conditioner
Australian Native Botanicals Moistuizing Conditioner
The Body Shop Shea Butter Richly Replenishing Conditioner
The Body shop Rainforest Moisture Conditioner
The Body Shop Ginger Scalp Care Conditioner
The Body Shop Banana Truly Nourishing Conditioner
Dr. Organic Bioactive Haircare Rose Otto Conditioner
Dr. Organic Bioactive Haircare Tea Tree Conditioner
Kruidvat K3 Crèmespoeling
Kruidvat Prinsessen Crèmespoeling
Prosilk Conditioner (Zeeman)
Garnier Loving Blends voedende amandelmelk condioner
Garnier Loving Blends milde haver condioner
anoniem_380850 wijzigde dit bericht op 03-05-2019 01:52
5.75% gewijzigd
Masker/deep conditioner:

-Andrelon kokosboost masker
-Revuele Total Repair (Big Bazar)
Revuele volume hair mask (Big Bazar)
-Fashion and professional volume & shine care (Big Bazar en Die Grenze)
-Garnier loving Blends yoghurt masker
-Dr. Organic Moroccan Restorative Treatment condioner
Mousse:

-Syoss keratine mousse
-Schwarzkopf Taft Extra Strong Level 3 Mousse
-L'Oréal Paris Elnett Crème de Mousse >>>>PAARS<<<<
-This is It Volume Hair Mousse (action)
gel:

-Wella New Wave Gel rode tube met paars
-Hegron Salon Professional Formula Max Power Styling Gel (action)
-Wella New Wave Lightweight Styling Gel #5
-Europrofit Essential Hair Styling Gel Extra Strong
-Wella New Wave Ultra Strong Mess Constructor Crème Gel
-Garnier Fructis Style Electrifying Extra Strong
-Wella New Wave Rock n Hold Gel Ultra strong

*Er bestaan nog tig andere producten, maar deze en bovenstaande zijn makkelijk in de drogisterij of supermarkt te vinden!
Geen idee of het iets voor jou is maar sinds kort was ik mijn haar met rijstwater. Gefermenteerd, er staan tig linkjes op YT of Google hoe je dat moet maken en doen.

Ik maak het in een leeg, schoon flesje van vruchtensap (1/2 liter) en nog nooit is mijn lange, fijne haar zo glanzend, zacht en vol geweest.
Ik begon ermee omdat mijn haar zo droog en pluizig werd. Wat ik ook gebruikte, het was drama.
Nu: geen pluis meer maar mooie krullen, ik wil niet anders meer.

Ga zelfs wat invriezen want bewaren kan maar een paar dagen in de koelkast; er zitten geen conserveringsmiddelen in tenslotte. En heb wel een milde shampoo in huis van Weleda voor als ik haast heb :)

Haar helemaal kletsnat maken met het rijstwater, douchemuts eroverheen en in laten trekken voor minstens een half uur.
Dan kan je het wassen met een klein beetje milde shampoo voor een fris gevoel en lekkere geur als je wil, hoeft niet; het maakt je haar goed schoon op zich.
Ik doe het 's avonds na het eten, ga tv kijken of zo en later op de avond douchen, uitspoelen en klaar.

Het proberen waard, en supergoedkoop. (wel gewone rijst nemen, maakt niet uit welke maar geen snelkookrijst!)

En dit weekend gaat er een groot blad van een van mijn aloe vera-planten af: ook dat ga ik proberen. In mijn haar en op mijn huid.
Ook op YT te vinden en ik heb de smaak te pakken van DIY producten. Net als met koken zonder pakjes weet je precies wat erin zit en daar hou ik van!
Tvp, ik heb ook een nieuw haarbeleid nodig. Mijn haar verandert van slag naar lichte Krul en ik weet er geen raad meer mee. Eerst morgen maar eens kijken of het vocht- of keratinetekort is, toch?
Bedankt voor je aanvullingen VC. Ik heb die Novex wel gekocht maar gisteren dus niet gebruikt :facepalm: bij de volgende keer wassen zal ik dat zeker doen.

Bedankt voor de uitgebreide lijst happyface!
happyface97 schreef:
03-05-2019 01:40
Nee, Rituals heeft echt shampoo's die CG zijn, namelijk de volgende:

-Rituals the Ritual of Happy Buddha Shampoo
-Rituals the Ritual of Sakura Shampoo
-Rituals the Ritual of Dao Shampoo
-Rituals the Ritual of Hammam Shampoo
Aha, dank je. Mijn dochter gebruikt deze en ze vindt hem heel fijn. Ik vind ‘m wel prijzig dus ik ga eens door je lijst heen. Al denk ik dat zij voor de geur van Rituals gaat :-D
Heeft iemand een tip voor een krullencreme die je gewoon in de winkel kan kopen?
Dankjewel voor alle info VC en voor de lijsten met spullen happyface!
Ik ben nog aan het twijfelen of ik voor de no-poo of de cg wil gaan, maar dat ik iets ga veranderen zit er aan te komen.
Mijn haar wordt steeds stugger, mede door de leeftijd, het lijkt me leuk om de slag in mijn haar meer te laten uitkomen.

Die rijstwatermethode van SadButTrue is nieuw voor mij, klinkt me ook heel haalbaar in de oren, ik denk dat ik daarmee ga beginnen. Moet daar ook een final wash aan vooraf gaan?

En kan ik mijn standaard Trekpleister Glans shampoo voor de final wash gebruiken?
Desalniette- schreef:
04-05-2019 09:03
Dankjewel voor alle info VC en voor de lijsten met spullen happyface!
Ik ben nog aan het twijfelen of ik voor de no-poo of de cg wil gaan, maar dat ik iets ga veranderen zit er aan te komen.
Mijn haar wordt steeds stugger, mede door de leeftijd, het lijkt me leuk om de slag in mijn haar meer te laten uitkomen.

Die rijstwatermethode van SadButTrue is nieuw voor mij, klinkt me ook heel haalbaar in de oren, ik denk dat ik daarmee ga beginnen. Moet daar ook een final wash aan vooraf gaan?

En kan ik mijn standaard Trekpleister Glans shampoo voor de final wash gebruiken?
Mijn advies:
Haar wat TLC nodig heeft, geef je TLC ;)
De no poo is eerder een regime. Je traint je haar om geen reiniging/ shampoo meer nodig te hebben. Maar waarom zou je? Ben je blut? :-D je kan je haar fantastisch reinigen met (betaalbare) verzorgende produkten, boordevol vocht, proteine en vitamines. Je haar heeft gewoon verzorging/ conditioning nodig. Stop met rotzooi zoals sulfaten, parabenen, uitdrogende alcohol, siliconen etc en je haar wordt gelukkig. I Promise.
De rijstwaterspoeling is idd een onderdeel van de CG methode. Maar ik zou er niet mee starten.
En de door jou genoemde shampoo bevat sulfaten (die idd nodig zijn voor een final wash) maar ook siliconen. Die voeg je dan dus gelijk aan je haar toe en dan kun je weer opnieuw beginnen. Ga even die euro profit shampoo halen bij Kruidvat. Doe daarna meteen een deep conditioner/ masker. Zie de lijst hierboven. Een rijstwaterspoeling is dit NIET.
Overigens, mensen, die rijstwaterspoelingen dragen heus wat bij, en doe dat vooral, maar de hoeveelheid proteine die je hierdoor in je haar krijgt is zoooo miniem. Je kan net zo goed yoghurt in je haar smeren en in laten trekken, of beter, de Novex Moviestar deep conditioner kopen, daar zit meer proteine in en daarnaast ook allerlei verzorgende bestanddelen. Een kilo voor 14,95. Of helemaal fijn is de Shea Moisture proteine mask.
very__cherry wijzigde dit bericht op 04-05-2019 15:56
3.36% gewijzigd
Very__Cherry schreef:
04-05-2019 10:09
...
(heel verhaal)
...
Dankjewel VC, helder verhaal. Eigenlijk komt het erop neer dat ik niet veel hoef te veranderen, behalve de producten die ik gebruik. Geklooi met rijstwater niet nodig.
Ik ga het doen. Ik ga met de lijst van (hoeheetzeookalweerietsmethappy) naar het Trekvat en gooi de boel om.
Mijn kinderen mogen de restjes opmaken en de rest kan naar de rommelmarkt.
Morgen beginnen!
Ik heb trouwens even getest met een haar in een bakje water die na 10 minuten nog niet gezonken was, dus ik heb geen proteine nodig lijkt. Verder heb ik vermoedelijk 2a haar, gewoon vol en gezond, 1x per week wassen, alleen een beetje stug.
Dan kan ik toch met shampoo en conditioner uit de voeten? Hooguit nog wat olie naderhand?
Ik denk dat ik voor de K3 cremespoeling ga ;-)
De zink-test heeft met porositeit te maken en dat staat los v proteine. Proteinebehoefte heeft met elasticiteit te maken. Google and learn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven