Mode & Beauty alle pijlers

Oh help, make-up?!

16-09-2022 14:31 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt een nitwit wat betreft make up. Ik ga al jaren zo de deur uit. Maar wil nu toch wel eens een beetje meer verzorgd door het leven. Maar ik heb dus geen flauw idee waar ik moet beginnen. Ik wil het liefst redelijk naturel blijven. Maar het kleurverschil in mijn gezicht mag wel iets minder. Het enige wat ik ‘ken’ is mascara en oogschaduw. Ik lees op internet over bijvoorbeeld een primer en denk dan aan verf voor op de muur. Dus help! Waar begin ik mee? Wat is een goede basis en wat heb ik echt nodig?

Ik heb nu wel ergens een mascara in huis, maar die is al jaren oud. Geen idee of die nog werkt. Voor de rest heb ik niks :facepalm:

Ohja, ik lees ook over blush, maar ik heb al rode wangen van mezelf. Is dat dan nog nodig?
Ik heb ook nul verstand van make up. Maarrrrrr ik weet wel dat je een nieuwe mascara moet kopen als je geen oogontsteking wil :D

Verder zou ik zoeken op social media naar make up tutorials voor jouw specifieke leeftijdscategorie. Het wemelt ervan, dus je kunt vrijuit kiezen uit mensen die de looks die je leuk vindt uitleggen op een manier die je aanspreekt. (maar gooi je oude mascara in de prullenbak!)
Leuk!
Zoek op YouTube naar No Make Up makeuplooks tutorials.
Zelf volg ik oa Allie Glines, Lisa Eldridge. Denk dat het goed bij je zal passen.
Koop ook nieuwe producten, zou beginnen met low end, zodat je kan “oefenen”.
En ik zou ook een paar goede kwasten en make up blender kopen, Real Techniques (via Bol/Wehkamp/Etos) heeft basissetjes en die werken heel fijn ☺️
Je hebt helemaal niks echt nodig en je kan er ook prima verzorgt uit zien zonder primers. ;-)

Maar zou ook gewoon op youtube zoeken naar wat tips voor lichte make-up als je dat leuk lijkt op te gaan dragen.
Als je het echt niet weet qua producten en kleuren, zou ik gewoon eens de douglas of een van de concurrenten binnenlopen. Vraag of iemand je wil opmaken met een ‘naturel’ look. Kijk of het je bevalt, welke producten ze hebben gebruikt en of je er zelf ook mee overweg zou kunnen (eigen inschatting).

Ik kan helemaal niets met bronzer, highlighten of contouring. Dus dat heb ik ook allemaal niet gekocht. Bij veel mensen is het bijwerken van de wenkbrauwen en een beetje lipgloss al voldoende voor een wat meer gedefinieerde en frisse look. Zeker als je gewend bent om helemaal niets te gebruiken is het best een grote overgang om dan aan de slag te moeten gaan met tig producten, sponsjes en kwasten.
Mijn standaard is een gekleurde dagcreme (Olay CC creme), fijne mascara en een streepje oogpotlood en/of lightliner.
lipglos of een matte lippenstift als t iets sjieker mag
en camouflagespul voor als t nodig is.
Been there, done that, got the T-shirt.
dan doe je toch een beetje getinte dagcreme, (BB/CC-creme) met je mascare en oogschaduw ben je al een heel eind hoor

en dan ga je daarna eens proberen of er getinte lip-balsem is die je mooi vindt oid
sprankelend schreef:
16-09-2022 14:35
Ik heb ook nul verstand van make up. Maarrrrrr ik weet wel dat je een nieuwe mascara moet kopen als je geen oogontsteking wil :D

Verder zou ik zoeken op social media naar make up tutorials voor jouw specifieke leeftijdscategorie. Het wemelt ervan, dus je kunt vrijuit kiezen uit mensen die de looks die je leuk vindt uitleggen op een manier die je aanspreekt. (maar gooi je oude mascara in de prullenbak!)
Serieus, bestaat zoiets? Wat leuk :D
Een gekleurde dagcrème maakt een hoop verschil. Of gewoon foundation met dagcreme mengen. Je kan hele ingewikkelde oogmakeup doen, maar een egalere huid maakt alles mooier/verzorgder.

Primers etc..vooral verkooppraatjes. Leuk voor 'gevorderden' maar is echt geen keiharde must! Makeup slijt gedurende de dag, laat het even 2 uur zitten voor je de conclusie trekt of het naturel genoeg is (smeer altijd iets onder je kaaklijn uit om een makeup rand te voorkomen)

Vergeet niet dat die youtube tutorials vaak vooral geschikt is voor:
- 'perfecte' oog en gezichtsvormem
- van nature een jonge, egale huid.
- gericht op verkoop/ meiden die het leuk vinden min. een half uur bezig te zijn.

Heel leuk 100 kwasten voor je makeup, maar dat is het andere uiterste van helemaal niets. Mijn basisregel is wel; je huid. Wat ik al typte. Zelfs de meest complexe theatrale oogmakeup komt niet tot zijn recht bij een onopgemaakte gezichtshuid. Nikkie tutorials: leuke meid. Maar dat is geen makeup meer, maar schmink. Vind ik dan.

Begin met 1 of 2 dingen en hou dat minimaal een maand aan. Dan wen je er ook aan en kan je daarna iets toevoegen. Ik heb bijvoorbeeld hangende oogleden. Elke tutorial ziet er niet uit bij mij. Tot ik ze speciaal voor hangende oogleden ontdekte.
hetjuistebesluit wijzigde dit bericht op 16-09-2022 16:16
15.48% gewijzigd
Hetjuistebesluit schreef:
16-09-2022 15:06
Tot ik ze speciaal voor hangende oogleden ontdekte.
Welke?
Moiren schreef:
16-09-2022 15:09
Welke?
https://youtu.be/XAIdJxD_Rrw

Edit: makeup tutorial : hangende oogleden

Ik heb daar nooit aan gedacht om op te zoeken. Maar nu begrijp ik wel waarom al die makeup tips bij mij niet werkten.
Ik type net in op youtube: makeup tutorial beginners/ 5 minuten. Ik kan geen specifiek filmpje aanraden. Maar ik verwacht dat dit niet met 30 stappen is (zoals concealerkits, dan ben je me al kwijt, ik wil er best aandacht aan besteden, maar wel met simpele kant en klare producten)) Maar gewoon écht de basis.
hetjuistebesluit wijzigde dit bericht op 16-09-2022 16:18
8.11% gewijzigd
Nou ja, ik weet natuurlijk dat het niet echt nodig is. Loop al jaren zo de deur uit. Maar ik irriteer me toch wel eens aan die net iets rodere neus en donkere kringen onder mijn ogen. Dus en iets meer wakkere en frisse blik vind ik wel fijn. Denk dat ik daar vooral naar op zoek ben. En dan licht wat mascara en oogschaduw wil ik er dan bij proberen.
Hetjuistebesluit schreef:
16-09-2022 15:11
https://youtu.be/XAIdJxD_Rrw

Edit: makeup tutorial : hangende oogleden

Ik heb daar nooit aan gedacht om op te zoeken. Maar nu begrijp ik wel waarom al die makeup tips bij mij niet werkten.
Ik dus ook niet. Bedankt!
LuciFee2022 schreef:
16-09-2022 14:50
Je hebt helemaal niks echt nodig en je kan er ook prima verzorgt uit zien zonder primers. ;-)

Maar zou ook gewoon op youtube zoeken naar wat tips voor lichte make-up als je dat leuk lijkt op te gaan dragen.
Ik zou het idd bescheiden houden: een lippenstift in kleur van je lippen en een lik mascara (koop een nieuwe ;-)).
Al het andere past zo te horen niet bij je.
huppeldefiets schreef:
16-09-2022 15:16
Nou ja, ik weet natuurlijk dat het niet echt nodig is. Loop al jaren zo de deur uit. Maar ik irriteer me toch wel eens aan die net iets rodere neus en donkere kringen onder mijn ogen. Dus en iets meer wakkere en frisse blik vind ik wel fijn. Denk dat ik daar vooral naar op zoek ben. En dan licht wat mascara en oogschaduw wil ik er dan bij proberen.
Dan zou ik naar Douglas of Ici Paris voor de Sisley phyto cernes eclat in de juiste kleur.
Makkelijk en snel bijwerken.
Een koele bronzer (die niet glittert) kun je voor vanalles inzetten, zelfs als oogschaduw of contour
Lorem Ipsum
Moiren schreef:
16-09-2022 15:01
Serieus, bestaat zoiets? Wat leuk :D

Yep. Ging een wereld voor me open toen ik de tutorials voor ouwe vellen ontdekte en alles opeens wel klopte ;-D (en een beetje :'()
Dus ik gok dat dat voor andere leeftijdsgroepen ook zo werkt.
Je kunt gewoon naar de ici paris gaan, dan leg je uit wat je graag wilt en maken ze je mooi op.

Ze leggen het je uit en uiteraard kun je daar dan de producten kopen
where ever you go, go with your heart
Mee eens dat je huid de basis is. Ik heb touche eclat van YSL voor onder de de ogen en voor vlekjes. Schrik niet hoe duur die is trouwens. Voor de rest zeer licht dekkende dagcreme. Laat je wimpers en wenkbrauwen verven en shapen. Verder beetje blush en lippenbalm, klaar. Oh en keil die mascara meteen weg! Zit inmiddels stik vol bacteriën.
Wickedwitch schreef:
16-09-2022 16:02
Mee eens dat je huid de basis is. Ik heb touche eclat van YSL voor onder de de ogen en voor vlekjes. Schrik niet hoe duur die is trouwens. Voor de rest zeer licht dekkende dagcreme. Laat je wimpers en wenkbrauwen verven en shapen. Verder beetje blush en lippenbalm, klaar. Oh en keil die mascara meteen weg! Zit inmiddels stik vol bacteriën.
Heb je de concealer of foundation? Ik heb toevallig van de week ook gevraagd naar de beste foundation ever 😁 dus ik haal even in, hoop dat je het niet erg vind.
Ik ben precies zo. Ik haak al af bij het zoeken naar youtube tutorials haha. Vind het gewoon zó oninteressant! Maar de jaren gaan stiekem wel een beetje tellen dus dan neem ik me weer eens iets voor en dan komt er weer niks van terecht.
Je huid is de basis maar als je een hele dekkende foundation gebruikt dan heb je weer blush, bronzer en highlight nodig om weer kleur en leven in je gezicht te krijgen, maar dan wel op de plekken die je wil.

Met een bb cream kun je al veel bereiken qua basis. Dit is een hybride tussen foundation en dagcrème. Minder dekkend maar wel mooi om je huid rustiger te laten ogen. Eventueel nog wat concealer onder de ogen voor de wallen. Concealer geeft wel dekking maar gebruik je niet over je hele gezicht maar op de plekken die het nodig hebben

Mascara en een kleurtje op de lippen en het kijkt al wat rustiger.
Aangezien je nu iets gebruikt zou ik eerst beginnen met wat mascara en evt een bb-Cream/getinte dagcreme. Het maakt al vrij veel verschil en kan net dat beetje zijn waar je naar op zoek bent! Oogschaduw vind ik (bij de meeste) meteen weer wat heftiger en als ik je zo hoor lijkt het me niet helemaal nodig?
MrsDuck schreef:
16-09-2022 16:12
Je huid is de basis maar als je een hele dekkende foundation gebruikt dan heb je weer blush, bronzer en highlight nodig om weer kleur en leven in je gezicht te krijgen, maar dan wel op de plekken die je wil.

Met een bb cream kun je al veel bereiken qua basis. Dit is een hybride tussen foundation en dagcrème. Minder dekkend maar wel mooi om je huid rustiger te laten ogen. Eventueel nog wat concealer onder de ogen voor de wallen. Concealer geeft wel dekking maar gebruik je niet over je hele gezicht maar op de plekken die het nodig hebben

Mascara en een kleurtje op de lippen en het kijkt al wat rustiger.
Nouja, dat vind ik dus op internet. En dan zie ik door de bomen het bos al niet meer. Ik ben ook niet iemand die daar in de ochtend de tijd voor heeft/neemt.

Dus een bb Cream en concealer dan oog ik al minder vermoeid en frisser? Heb je die ook in verschillende tinten? Ik ga in ieder geval een nieuwe mascara kopen ;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven