Mode & Beauty alle pijlers

Oh help, make-up?!

16-09-2022 14:31 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt een nitwit wat betreft make up. Ik ga al jaren zo de deur uit. Maar wil nu toch wel eens een beetje meer verzorgd door het leven. Maar ik heb dus geen flauw idee waar ik moet beginnen. Ik wil het liefst redelijk naturel blijven. Maar het kleurverschil in mijn gezicht mag wel iets minder. Het enige wat ik ‘ken’ is mascara en oogschaduw. Ik lees op internet over bijvoorbeeld een primer en denk dan aan verf voor op de muur. Dus help! Waar begin ik mee? Wat is een goede basis en wat heb ik echt nodig?

Ik heb nu wel ergens een mascara in huis, maar die is al jaren oud. Geen idee of die nog werkt. Voor de rest heb ik niks :facepalm:

Ohja, ik lees ook over blush, maar ik heb al rode wangen van mezelf. Is dat dan nog nodig?
Wombat schreef:
16-09-2022 16:10
Ik ben precies zo. Ik haak al af bij het zoeken naar youtube tutorials haha. Vind het gewoon zó oninteressant! Maar de jaren gaan stiekem wel een beetje tellen dus dan neem ik me weer eens iets voor en dan komt er weer niks van terecht.
En ik neem er ook gewoon niet de tijd voor moet ik zeggen. Ik ben al jaren alleenstaand moeder. Ik ben geen ochtendmens en die ochtendspits vind ik verschrikkelijk. Dus dan wil ik voor mezelf gewoon snel een elastiek in mijn haren doen en de deur uit rennen. Maar de jaren beginnen te tellen. Ik ben niet meer zo fris als 20 jaar geleden. Het slaaptekort is best zichtbaar. Dus het wordt tijd om daar toch iets aan te doen.
huppeldefiets schreef:
16-09-2022 16:28
Nouja, dat vind ik dus op internet. En dan zie ik door de bomen het bos al niet meer. Ik ben ook niet iemand die daar in de ochtend de tijd voor heeft/neemt.

Dus een bb Cream en concealer dan oog ik al minder vermoeid en frisser? Heb je die ook in verschillende tinten? Ik ga in ieder geval een nieuwe mascara kopen ;-)
Bb cream heb je in verschillende tinten maar omdat de dekking niet zo hoog is, is het voor meer huidtonen geschikt dan een foundation of concealer. Foundation en concealer zijn er in tientallen tinten, beetje afhankelijk van het merk. Voor een concealer die je onder je ogen gebruikt, is het beste als deze een tint lichter is als je huid voor het mooiste effect.

Ik ben verslaafd aan de tinted moisterizer/bb cream van Colourpop, maar die bestel ik in de VS. Qua concealer heb ik er eentje van Too Faced.
Spf is de basis, ook in de winter. Dat houdt het gaan tellen van de jaren vanaf nu dan iets tegen.

Ik zou daarna gaan voor een bb Cream of getinte dagcreme zoals hier al werd geopperd. Of zelfs voor alleen concealer voor de plekjes waar je het nodig vindt. Hoe minder producten hoe natuurlijker.

Dan je wenkbrauwen iets aanzetten, of als je goede wenkbrauwen van jezelf hebt: ze een keer laten epileren en eventueel verven door een professional. Dat scheelt al heel veel. En een likje mascara.
Ik zou gewoon naar de Bijenkorf of de Douglas of de Ici Paris of welke andere wat duurdere parfumerie dan ook gaan en daar gewoon advies vragen. Daar zijn altijd mensen die je ter plekke advies geven en je opmaken met de juiste kleur voor jouw huid en je dan uitleggen hoe je dat moet doen. En vervolgens koop je precies die make-up die ze bij je hebben opgesmeerd.

Goede gezichtsmake-up in de juiste tint kan je in 1 klap jaren jonger doen lijken.
Am Yisrael Chai!
En mag ik dan ook een tip geven als je gaat, ga doordeweeks. Dan is het vaak wat rustiger in dit soort zaken en staan er meer ervaren krachten dan op een vrijdagavond of zaterdag. En geef gewoon je budget aan, daar kunnen ze prima rekening mee houden.
Ik zou dan naar MAC gaan (soms ook in de douglas) in plaats van naar een willekeurige medewerker van ici paris of douglas. Kijk vooral naar de make up van de dame of heer in kwestie zelf om in te schatten of het wat gaat zijn. Ik zie te vaak verkeerde kleuren foundation.
Suaimhneas schreef:
16-09-2022 16:59
Spf is de basis, ook in de winter. Dat houdt het gaan tellen van de jaren vanaf nu dan iets tegen.

Ik zou daarna gaan voor een bb Cream of getinte dagcreme zoals hier al werd geopperd. Of zelfs voor alleen concealer voor de plekjes waar je het nodig vindt. Hoe minder producten hoe natuurlijker.

Dan je wenkbrauwen iets aanzetten, of als je goede wenkbrauwen van jezelf hebt: ze een keer laten epileren en eventueel verven door een professional. Dat scheelt al heel veel. En een likje mascara.
Ik vind alle cremes met spf echt de hel. Brrrrr zo vies plakkerig. Ik weet dat het beter is maar ik voel me de hele dag smerig tot het er eindelijk weer af is.
Groot nadeel van de zomer.
Wombat schreef:
16-09-2022 18:01
Ik vind alle cremes met spf echt de hel. Brrrrr zo vies plakkerig. Ik weet dat het beter is maar ik voel me de hele dag smerig tot het er eindelijk weer af is.
Oh oh, ik weet niet of juf Joke dit leest…
Spf draag je altijd, alle seizoenen. En als je een goede spf hebt dan zou je daar geen “last” van moeten hebben.
Zie het huidverzorgingstopic voor goede adviezen hierin! En betaalbare….
Wombat schreef:
16-09-2022 18:01
Ik zag laatst nog een filmpje van Lisa Eldrige en zij zei dat ze altijd onder de foundation spf doet.
Want als je je foundation met spf niet goed hebt uitgesmeed dan weet je niet of je het goed hebt opgebracht.
Naar een douglas/bijenkorf gaan voor een consult+ producten zou ik niet doen.Het blijven ook winkels die willen verkopen en ze komen graag met dure makeup en een stuk meer dan 2 producten.

Goedkoop is echt niet altijd duurkoop. Een wenkbrauwpotloodje van een paar euro is prima, scheelt je zo 20 euro. Foundations gaan van 4 tot 60,- (en duurder) Het klopt dat een goede foundation echt verschil kan maken. Maar als het je 1e is heb je ook geen referentiekader. Ik zou eerst wennen aan een foundation/bb cream op zich. Dan kan je altijd kijken of je eentje wil die fijner aan voelt. Kijk eerst eens hoe het met 1 product is. En als je bv je wallen heel storend vind kan je altijd nog advies vragen.
Toevallig ken ik iemand die bij de ici paris werkt en volgens mij haar weg wel weet met make up. Ik ben dus maar over mijn gene heengestapt en naar haar toe gegaan. Ook gezegd dat ik niet te veel wil voor nu. Heb nu een bb cream en concealer ineen met spf50. Ze heeft me eerst voor de helft opgemaakt en het verschil laten zien. Vooral rondom mijn neus en onder mijn ogen was er een groot verschil. Ook nog een fijne mascara gekocht en dat was het voor nu. Ik weet nu in ieder geval welke tint ik moet hebben.

Wellicht binnenkort nog even kijken voor oogschaduw. Maar eerst maar eens kijken hoe deze 2 dingen me af gaan. Dat wordt oefenen met de kwast :P
Suaimhneas schreef:
16-09-2022 17:58
Ik zou dan naar MAC gaan (soms ook in de douglas) in plaats van naar een willekeurige medewerker van ici paris of douglas. Kijk vooral naar de make up van de dame of heer in kwestie zelf om in te schatten of het wat gaat zijn. Ik zie te vaak verkeerde kleuren foundation.
Oh ja, dat had ik er nog bij willen zetten, dat MAC ook een goede optie is.
Am Yisrael Chai!
Supersas09 schreef:
16-09-2022 18:06
Oh oh, ik weet niet of juf Joke dit leest…
Spf draag je altijd, alle seizoenen. En als je een goede spf hebt dan zou je daar geen “last” van moeten hebben.
Zie het huidverzorgingstopic voor goede adviezen hierin! En betaalbare….
Ja er komen altijd adviezen van deze plakt niet en die plakt dan wel, en zo’n muffe spf lucht die je de hele dag ruikt bah. Ik trek dat spul gewoon extreem slecht helaas.
huppeldefiets schreef:
16-09-2022 18:23
Toevallig ken ik iemand die bij de ici paris werkt en volgens mij haar weg wel weet met make up. Ik ben dus maar over mijn gene heengestapt en naar haar toe gegaan. Ook gezegd dat ik niet te veel wil voor nu. Heb nu een bb cream en concealer ineen met spf50. Ze heeft me eerst voor de helft opgemaakt en het verschil laten zien. Vooral rondom mijn neus en onder mijn ogen was er een groot verschil. Ook nog een fijne mascara gekocht en dat was het voor nu. Ik weet nu in ieder geval welke tint ik moet hebben.

Wellicht binnenkort nog even kijken voor oogschaduw. Maar eerst maar eens kijken hoe deze 2 dingen me af gaan. Dat wordt oefenen met de kwast :P
Wat dapper!
Wombat schreef:
16-09-2022 18:42
Ja er komen altijd adviezen van deze plakt niet en die plakt dan wel, en zo’n muffe spf lucht die je de hele dag ruikt bah. Ik trek dat spul gewoon extreem slecht helaas.
Herkenbaar hoor. ik hou er ook niet van.
Am Yisrael Chai!
Wombat schreef:
16-09-2022 18:42
Tsja, het is dat of sneller rimpels en pigmentvlekken ;-D ik weet het dan wel
Dat klopt, voor mij dan toch maar rimpels. Liever dan die zooi. Als ze nou iets konden maken dat écht niet plakt en stinkt dan sta ik vooraan.
Suaimhneas schreef:
16-09-2022 18:52
Tsja, het is dat of sneller rimpels en pigmentvlekken ;-D ik weet het dan wel
Hangt ook van je genen af. Ik ben eind 40 en heb nog helemaal geen rimpels. Maar mijn moeder had ze toen ze dood ging ook nog niet en mijn hele familie blijft vrij rimpelloos.
Am Yisrael Chai!
Lila-Linda schreef:
16-09-2022 14:59
dan doe je toch een beetje getinte dagcreme, (BB/CC-creme) met je mascare en oogschaduw ben je al een heel eind hoor

en dan ga je daarna eens proberen of er getinte lip-balsem is die je mooi vindt oid
Ja daar dacht ik precies aan. Die oil of olaz getinte dagcrème die je nu kan kopen bijv, nieuwe mascara (die van Essence is goedkoop en goed) en een eyeliner, of zo'n oogschaduw potlood in goudachtig en je bent er al.
Oogschaduwpotlood? Dat is gewoon zo’n ding zoals het er staat? Nog nooit van gehoord.

Als ik aan de oogschaduw begin dan zullen het niet al te felle/gekke kleuren worden.
huppeldefiets schreef:
16-09-2022 18:23

Wat leuk!
Superhandig dat je iemand kende en dat ze je zo goed geholpen heeft.
Lekker een beetje oefenen hiermee en dan kan je altijd nog kijken naar oogschaduw. Ik zou die kennis weer inschakelen 😉
@huppeldefiets. Wat leuk!
Je hebt dus een concealer en bbcream in één? Welke heb je?(merk,product bedoel ik)
fashionvictim schreef:
16-09-2022 19:03
Hangt ook van je genen af. Ik ben eind 40 en heb nog helemaal geen rimpels. Maar mijn moeder had ze toen ze dood ging ook nog niet en mijn hele familie blijft vrij rimpelloos.
Klopt, mijn moeder ziet er ook heel goed oud voor haar leeftijd ondanks dat ze een zonneaanbidder is. Maar het overgrote deel van de mensen heeft er wel baat bij. En terugdraaien kun je het niet echt of je moet willen eindigen als Gwen Stefani.
huppeldefiets schreef:
16-09-2022 19:17
Oogschaduwpotlood? Dat is gewoon zo’n ding zoals het er staat? Nog nooit van gehoord.

Als ik aan de oogschaduw begin dan zullen het niet al te felle/gekke kleuren worden.
Bij het Kruidvat hebben ze die ook wel van Catrice of Essence. Ik kan even geen plaatje vinden maar het is een stick met een wat dikker (opdruk)potlood. Dat veeg je zo over je ooglid.
Ik ben zelf ook heel naturel.
Vaak niets, of alleen mascara.

Ik vind een dun lijntje oogpotlood op het bovenlid ook heel veel verschil maken.
Een bruine soft of magic potlood is dan het makkelijkst en meest naturel.

Als je daaraan gewend bent kan je voor de 'heftig' een keer een zwart kohkpotlood nemen, en met een wenkbrauwpotlood licht wat aanzetten.

Oogschaduw zie je meteen vind ik, en lippenstift of gloss ziet er bij mij ook meteen opgemaakt uit.

Blush is vooral voor bij foundation: als je de boel eenkleurig maakt is het leuk als je op je wangen toch weer een kleurtje hebt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven