Mode & Beauty alle pijlers

oogmake up dummie

29-12-2010 19:43 22 berichten
een lijntje en mascara en wat oogschaduw op het

'bewegend ooglid' lukt me wel, maar een lijntje onder de

onderste wimper, smokey eyes enz. lukt me voor geen meter.

tips graag
Wat dacht je van eens naar you-tube surfen en zoeken naar een tutorial. Je gaat me niet vertellen dat je dat niet zelf kunt verzinnen
Filmpjes op Youtube!
filmpjes idd en oefenen. Ga maar gewoon eens een ochtendje in de weer met make upjesen remover.

Ik gebruik niet zo vaak make-up, maar zelfs ik kan het. Ik doe het alleen bijna nooit omdat ik het veel te zware make-up vind, omdat ik normaal gesproken dus niks op heb.
die filmpies helpen niks bij mij.

heb meer iets aan een stappensysteem
volgens mij moet je met een eyelinerkwastje nat een lijntje aanbrengen onder je oog en dat met een ander kwastje dan weer uitvegen/vervagen.

Maar goed, ik doe het dus eigenlijk nooit.

Oefenen dus.
oh kijk: een stappenplan

http://www.beautynieuws.n ... Smokey-eyes-zo-maak-je-ze

ze schrijven dat je het lijntje moet vervagen met je vinger of een wattenstaafje, maar zelf vind ik een kwastje makkelijker (kun je btw gewoon bij de hema kopen)
Hoe denk je dat die meiden in die filmpjes hun ogen opmaken dan? Die doen dat toch ook stap voor stap....

Of wil je graag dat iemand het helemaal voor je uitkauwt??
met verkeerde been uit bed gestapt plops?

Vind niet dat je erg aardig doet maar goed.

ik doe pcies hetzelfde als die filmpjes, maar op een of andere manier lukt het niet zo goed en zit ik altijd vreselijk te klooien.
Dat komt omdat je moet oefenen oefenen oefenen Phoebe.... Die meiden konden dat ook niet meteen bij de eerste keer. Een "stappenplan" gaat je daar echt niet bij helpen.

En nee, ik ben niet met het verkeerde been uit bed gestapt. Ik kan gewoon niet zo goed tegen mensen die te lui zijn om zelf hun google-handjes even te laten wapperen. Dit zijn echt overbodige vragen. Dat mag je niet aardig vinden. Soit.
hm ja, maar je kan een boodschap op verschillende manieren verpakken, denk ik dan maar.
Tsjah, dat kan......

Je kan de boodschap in de OP ook op verschillende manieren verpakken. Actie-reactie enzo
Alle reacties Link kopieren
Zo he, Plops, kom jij altijd zo ergens binnen??
Make up klaarleggen.

Filmpje aanzetten.

Eerste stap bekijken.

Filmpje op pauze.

Tweede stap bekijken.

Filmpje op pauze.

Enz.

Soms is het leven zo simpel
Tik op youtube ' make up tutorial '

Michelle Phan is echt fantastisch evenals Nikkie tutorial

Suc6
Geeft niks hoor MissPh. Als ik met make-up in de weer ga en je legt me daarna tussen de junks zie je het verschil ook niet!

Ik lees dus mee.
Huts!
quote:Zinderend schreef op 29 december 2010 @ 20:47:

Make up klaarleggen.

Filmpje aanzetten.

Eerste stap bekijken.

Filmpje op pauze.

Tweede stap bekijken.

Filmpje op pauze.

Enz.

Soms is het leven zo simpel Exactly my point
Missphoebe; wat voor lijntje wil je aan de onderkant aanbrengen? Met oogpotlood? Of eyeliner?

Zelf doe ik het altijd (niet lachen) met wenkbrauwpotlood. Dat blijft veel beter zitten! Gewoon die van de HEMA is goed. Ik ben blond en dan staat bruin of grijs erg mooi vind ik. Het mooiste is om het lijntje niet helemaal door te trekken maar om ongeveer 3/4 lijntje te maken. Zo lijken je ogen optisch groter.

Je kunt gewoon in de hoek van je oog (dus niet die kant bij je neus) beginnen en een lijntje trekken. Net onder je wimpers.

Snap je 't?
bij de hema (en andere merken ws ook) hebben ze ook wet and dry oogschaduw. Met een kwastje kun je die nat aanbrengen als oogpotlood. Vindt dat vaak mooier dan met een potlood. Het is dan wat minder scherp. Vereist wel een vaste hand.
Het is echt een kwestie van goed oefenen en kijken naar filmpjes, lezen van tips hoe aan te brengen enz.

Want wat bij de 1 voor een geweldig mooi effect zorgt, zorgt bij de ander voor een "goh, ben je ziek"-effect.

Zo moet ik geen lijntje boven mijn oog maken. Maakt mijn ogen juist heel klein.

Heb ik zelf ontdekt, en niet door het krijgen van tips hoe en waar en wanneer ik dat lijntje nou precies moest zetten.
Ik kan het ook niet hoor MissPh. Ik gebruik alleen mascara en een potloodlijntje onder mijn ogen.

Leuke avatar trouwens.
plops en bellaenz.

tandpasta: geen idee, waarmee is het handiger?

ik bedoelde idd. aan de onderkant.

en bedoel je dat je boven begint en dan onder het oog halverwege stopt, of omgekeerd??

weet niet eens of dat handig is, ik draag namelijk een bril.

tegenwoordig zie ik heel veel geoogschaduwde oogjes, niet alleen op het bewegend ooglid maar ook in de arcadeboog en daarboven. als ik dat vervolgens zelf doe ziet het er niet uit...

thanks voor reacties!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven