Mode & Beauty alle pijlers

Oogmake -up tips

04-03-2014 00:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn make up loopt altijd uit, dit is waarschijnlijke omdat ik een vette huid heb. Heb al best al wat geprobeerd maar niks helpt. Als ik potlood of eyeliner gebruik loopt het altijd uit en gaat of in mijn ooghoeken zitten of onder mijn ogen. Dit vind ik echt jammer want als het er net opzit ziet het er goed uit. Iemand nog trucjes of een heel goed merk eyeliner of oogpotlood?
Gebruik je poeder??? Ik poeder mijn ogen altijd mee. Daarna mascara en het blijft nagenoeg de hele dag zitten... (tenzij ik in een regenbui terecht kom natuurlijk :-))
Ik gebruik vloeibare foundation en daar overheen poedervorm te fixeren. Maar bedoel je dat ik de poeder dat weer over de eyeliner/potlood heen moet doen?
Nee alleen zoals je het nu doet. Maar ik gebruik nooit foundation, vind het zo vet... dus alleen dagcreme en daarna poeder. En dan dus mascara.
Primer!
Primer helpt niet goed genoeg ipv een halfuur blijft t wel langer zitten maar geen hele werkdag helaas
Een oogschaduw basis. Er op deppen ( niet smeren) even drogen en oogschaduw erover of eyeliner. Begin goedkoop zoals van essence ( kruidvat), of hema.

Verder gebruik een goede dagcreme echt gericht op je vette huid. En misschien een wat matte foundation die niet zo snel van je huid glijd.

Ook kwaliteit van oogschaduws en eyeliner zit veel verschil in..

Succes!
betere kwaliteit kopen

Echt hoor, er zit een enorm verschil in make-up
Bijv. de oogschaduwprimer van Benefit of Urban Decay. Of ga eens langs een Mac store of counter (Bijenkorf).
Mijn partner (man) heeft ook een vette huid. Op mijn advies is hij 's morgens zijn gezicht gaan deppen met een watje met rozenwater en 's avonds wast hij zijn gezicht met aleppo zeep. Verder gebruikt hij vochtinbrengende creme (een vette huid is vaak wel vochtarm)

Na een paar maanden ging het al veel beter met zijn huid. Zijn huid was soms zo vet dat het leek alsof hij het zweet op zijn voorhoofd had staan. Dit is echt helemaal weggegaan hierdoor.

Het proberen waard.
Ik heb ook een vraag over oogmake-up!

Als ik een wing maak met gewone oogschaduw (of soms met mijn donkere wenkbrauwpoeder) dan na verloop van tijd krijg ik een afdruk op mijn bovenooglid. Heel irritant. Ik gebruik foundation, poeder en daaronder primer, maar toch gebeurt het. Ik heb niet altijd zin in om met eyeliner een lijntje te trekken en vind het soms mooi om het met oogschaduw te doen. Iemand tips?

En nog een vraag! Wanneer gebruik je heatprotector voor je haar? Ik gebruik ook mousse. Doe de heatprotector nou onder je mousse of erover?
Too Faced shadow insurance eronder en je make-up zit muurvast.
Of de Mac paintpot.
Ik denk dat het eerlijk waar echt wel mee zal vallen. Jij ziet dat als: wooow mijn make up is helemaal uitgelopen, terwijl andere mensen helemaal niets zien. Make up blijft niet de hele dag perfect zitten, dat kan niet. Hier toch een paar tips, maar ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen (ik heb er zelf ook last van, maar ervaar het niet als een probleem):

1) Gebruik een (goede) waterproof oogpotlood (van bijv. Mac of Dior)

2) Gebruik een (goede) waterproof mascara (Maybelline the Collosol ofzo iets, eentje van Clarins, Chanel of Dior)

3) Zit niet aan je gezicht

4) Ontspan en beweeg, zweet en lach zomin mogelijk

5) Gebruik een fixeerspray

Werk je make up af en toe bij (2 à 3 keer per dag). Dit is eigenlijk de enige manier om je make up perfect te laten zitten
Over die heatprotector; ik heb van een kapper (een echte, niet zo'n massasalon), begrepen dat als je mousse gebruikt dat deze ook je haar beschermt tegen hitte van de fohn.

Hij had het wel specifiek over fohnen en niet over de stijltang, want dat wordt heter en zit dichter op je haar (misschien geldt het daar dus ook wel voor hoor, maar daar heeft hij het gewoon niet over gehad).

Ik gebruik sindsdien dus inderdaad alleen mousse en daarna fohnen. Merk geen negatieve veranderingen aan mijn haar in vergelijking met toen ik wel een heatprotector gebruikte.
quote:lilyofthevalley schreef op 04 maart 2014 @ 09:57:

Of de Mac paintpot.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven