Mode & Beauty alle pijlers

oorbellen, allergie? Help!

10-03-2013 20:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk na jaaaaaaren heb ik ook gaatjes laten schieten (zo een 4/5 maanden geleden)

Keurig de zweerknopjes laten zitten, draaien, schoonmaken etc etc. Nou, ben dus begonnen met echt zilver na nog wat extra weken de zweerknopjes laten zitten.

Ging op het begin vrij goed, maar echt al na paar keer zilveren oorbellen indoen kreeg ik gewoon jeuk, gingen mijn oren zweren en werden ze rood. Nog een aantal keer proberen te herhalen maar elke keer krijg ik gewoon zo een verschrikkelijke irritante jeuk in mijn oorgaatjes. Laatste keer kwam er gewoon helemaal pus uit toen ik z een dagje had laten zitten.

Doe dus nu maar gewoon die gouden zweerknopjes maar weer in...hierbij heb ik dan nog eventjes wat jeuk maar is het alweer snel weggetrokken.

HEP? betekend dit dat ik dus gewoon allergisch ben voor zilver? hebben meer mensen dit?

lijkt me niet dat ik dan wel tegen nepzilver zou kunnen ofwel?

Al rondgeneusd en wat dingen op internet gelezen maar gouden oorbellen zijn zo duur, titanium en staal kan ik nog proberen maar is vaak ook nog best prijzig (en zijn meestal niet mijn soort 'stijl-oorbellen',

Baal hier echt van aangezien ik net zulke mooie zilveren oorbellen had gekocht!
In zilver zit vaak nikkel. Daar krijg je die problemen ook vaak van. Of nikkelvrije oorbellen, of chirurgisch staal dragen.
quote:ocean76 schreef op 10 maart 2013 @ 20:31:

In zilver zit vaak nikkel. Daar krijg je die problemen ook vaak van. Of nikkelvrije oorbellen, of chirurgisch staal dragen.

Dacht dat zilver tegenwoordig vrijwel nikkelvrij was?

En chirurgisch staal, kun je daar ook gewoon leuke oorbellen van kopen bij een juwelier? Zie dat materiaal nooit op hun webpagina's bij opties staan...
Wat je kunt doen is alleen de haakjes kopen van het materiaal dat je wil proberen en als die wel comfortabel zitten, de oorbel van het andere haakje afhalen en op het nieuwe haakje zetten. Heb ik ook bij meerdere oorhangers gedaan.
Een vriendin van mij doet er altijd een laagje of vijf doorzichtige nagellak op - daarna heeft ze geen last meer!
quote:kleintje- schreef op 10 maart 2013 @ 20:32:

[...]

Dacht dat zilver tegenwoordig vrijwel nikkelvrij was?

En chirurgisch staal, kun je daar ook gewoon leuke oorbellen van kopen bij een juwelier? Zie dat materiaal nooit op hun webpagina's bij opties staan...

Tegenwoordig is het i.d.d. vaak nikkelvrij maar niet overal word daar rekening mee gehouden. Het zou ook een andersoortig materiaal in de oorbellen kunnen zitten wat allergische reacties veroorzaakt. Dan moet je allergietest doen bij de ha.

Om te kijken of er leuke sieraden zijn die van chirurgisch staal zijn moet men toch even op Google zoeken. De piercings die ik vroeger had waren bijv. chirurgisch staal. Het lijkt net zilver. Normale juweliers bieden dat niet aan geloof ik.
Ik zie net wel een site die chirurgisch staal sieraden hebben... Zoek op goegel gewoon: "chirurgisch staal sieraden".
inderdaad een paar keer een laag nagellak erover en dan goed laten opdrogen en dan weer en laagje en weer goed laten opdrogen.
quote:oogappeltje schreef op 10 maart 2013 @ 21:06:

inderdaad een paar keer een laag nagellak erover en dan goed laten opdrogen en dan weer en laagje en weer goed laten opdrogen.Lijkt me ook niet echt gezond als mn gaatjes elke keer ontsteken?
quote:pastiche schreef op 10 maart 2013 @ 20:35:

Wat je kunt doen is alleen de haakjes kopen van het materiaal dat je wil proberen en als die wel comfortabel zitten, de oorbel van het andere haakje afhalen en op het nieuwe haakje zetten. Heb ik ook bij meerdere oorhangers gedaan.Geweldige tip, Pastiche!!!
quote:miepje1971 schreef op 10 maart 2013 @ 21:20:

[...]

Geweldige tip, Pastiche!!!Is ook! maar de oorbellen die ik leuk vind zijn bijv van die grote zilveren ringen! :P
Dat wordt dan idd wel lastig priegelwerk . Ben bang dat ik verder geen tips heb, ik draag nooit meer oorbellen doordat het steeds erger werd bij mij. Hoop dat je een goede en betaalbare oplossing vindt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven