Opleuken rolstoel
donderdag 7 maart 2013 om 01:20
Nah ja, Fant moet eraan geloven. Ik heb door mijn MS wat moeite met lopen, dat gaat hopelijk nog weleens wat beter maar ik zit nu al sinds begin januari thuis en op aanraden v de lieve mensen vd MS kliniek heb ik sinds vanmiddag een pracht ve leenrolstoel achter in de auto liggen.
Nou ja pracht het ding is beestachtig lelijk en ik ben nog best wel ijdel.
Dit is nog een lenertje, de komende maanden zal gekeken worden wat het beste is qua "vervoer". Mijn extra benen zien er zo uit:
Ik zat te denken aan shawltjes ofzoeits? Mag natuurlijk niet blijvend zijn. Zoon kwam al aan met vlaggetjes enzo mafketel is 22, dus die ziet moeders al aan komen scheuren met vlaggetjes
Nou ja pracht het ding is beestachtig lelijk en ik ben nog best wel ijdel.
Dit is nog een lenertje, de komende maanden zal gekeken worden wat het beste is qua "vervoer". Mijn extra benen zien er zo uit:
Ik zat te denken aan shawltjes ofzoeits? Mag natuurlijk niet blijvend zijn. Zoon kwam al aan met vlaggetjes enzo mafketel is 22, dus die ziet moeders al aan komen scheuren met vlaggetjes
Optimist tot in de kist!
donderdag 7 maart 2013 om 10:32
donderdag 7 maart 2013 om 10:48
quote:cestlavie7 schreef op 07 maart 2013 @ 01:38:
Of met zijden linten de grijze stangen omwikkelen en vastmaken met dubbelzijdige tape op sommige plekken?
Er is ook tape dat fietsers hun sturen doen, in allerlei kleurtjes. Of isolatietape. Dat plakt niet blijvend, volgens mij. (blijft wel zitten, geen plakranden als je het eraf haalt)
En jij, als Nederlandse, zou natuurlijk met rood-wit-blauw-oranje slingers aan de slag moeten
Of met zijden linten de grijze stangen omwikkelen en vastmaken met dubbelzijdige tape op sommige plekken?
Er is ook tape dat fietsers hun sturen doen, in allerlei kleurtjes. Of isolatietape. Dat plakt niet blijvend, volgens mij. (blijft wel zitten, geen plakranden als je het eraf haalt)
En jij, als Nederlandse, zou natuurlijk met rood-wit-blauw-oranje slingers aan de slag moeten
Later is nu
donderdag 7 maart 2013 om 11:03
donderdag 7 maart 2013 om 11:09
quote:LouisaVuitton schreef op 07 maart 2013 @ 11:03:
Sorry, maar ik vind het helemaal niets. Een leuke felle contrasterende zitting vind ik wel leuk, maar beestjes, stickertjes, bloemetjes...Ik vind het allemaal zoooo kinderachtig.
Net als als die opgepimpte fietsen die je tegenwoordig overal ziet. Is toch alleen leuk voor kinderen?Helemaal eens.
Sorry, maar ik vind het helemaal niets. Een leuke felle contrasterende zitting vind ik wel leuk, maar beestjes, stickertjes, bloemetjes...Ik vind het allemaal zoooo kinderachtig.
Net als als die opgepimpte fietsen die je tegenwoordig overal ziet. Is toch alleen leuk voor kinderen?Helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 7 maart 2013 om 12:10
Als je zelf een stoel koopt, neem er dan één met grote achterwielen. Van die kleine wielen zijn een ramp als je stoepen op en af moet.
Is volgens mij ook meer een binnenstoel, toch?
Toevoeging:
Voor je koopt ook goed kijken of hij gemakkelijk in en uit klapt. Zodat je dat ook eventueel zelf kunt doen. Ook als je minder kracht in je handen hebt. Een lichte stoel is dan ook handig. Zo'n zwaar kreng, dan heb je altijd hulp nodig.
Is volgens mij ook meer een binnenstoel, toch?
Toevoeging:
Voor je koopt ook goed kijken of hij gemakkelijk in en uit klapt. Zodat je dat ook eventueel zelf kunt doen. Ook als je minder kracht in je handen hebt. Een lichte stoel is dan ook handig. Zo'n zwaar kreng, dan heb je altijd hulp nodig.
donderdag 7 maart 2013 om 18:45
Ha ik wordt net wakker en ja hoor lekker veel ideeën.
Ik vind van die bloemen op de wielen wel mooi. Het punt is dat dit dus een lenertje is dus moet ik even kijken wat kan. Ik ga ze zo even allemaal doorlezen...
In ieder geval nu alvast super bedankt voor het meedenken.
Dikkie Dik lief van je! (had altijd al iets met Dikkie Dik en nu nog meer). Maar ik ga eerst eventjes kijken wat ik hier kan vinden
Ik moet er zaterdag in zitten bij een staande receptie waar ik ook nog eens in de schijnwerpers kom te staan als nieuw bestuurslid. Brrrr. Doodeng.
Ik vind van die bloemen op de wielen wel mooi. Het punt is dat dit dus een lenertje is dus moet ik even kijken wat kan. Ik ga ze zo even allemaal doorlezen...
In ieder geval nu alvast super bedankt voor het meedenken.
Dikkie Dik lief van je! (had altijd al iets met Dikkie Dik en nu nog meer). Maar ik ga eerst eventjes kijken wat ik hier kan vinden
Ik moet er zaterdag in zitten bij een staande receptie waar ik ook nog eens in de schijnwerpers kom te staan als nieuw bestuurslid. Brrrr. Doodeng.
Optimist tot in de kist!
zondag 10 maart 2013 om 12:01
Die kunststof platen in de wielen zijn altijd erg mooi. Ik zag ze hier al met bloemen voorbij komen, maar ze zijn er in heel veel soorten designs. Ze worden ook wel spaakbeschermers genoemd. Het kost wel wat, maar dan heb je wel iets wat veilig is (lintjes of draadjes tussen de draaiende delen lijkt me niet handig), schoner (wat als de tape los raakt en allerlei vuil op de stangen blijft, of lintjes die door de modder gaan) en naar mijn smaak ook veel volwassener er uit ziet. Je kan ze ook zo overzetten naar je definitieve stoel.