Mode & Beauty alle pijlers

oren stretchen

08-06-2012 12:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gaan beginnen met stretchen maar wil maar tot 3 mm gaan want vind de spiraals zo leuk en sta in een winkel dus wil t ook niet te gek maken! Wie heeft er ervaring en hoe kan ik t beste beginnen want je leest verschillende dingen op internet!
Besef je je wel dat je je lichaam zo verminkt? Ik heb verschillende piercings (niet in het gezicht) en ze laten allemaal littekens achter. Wil je echt uitgerekte oorlellen met lelijk litteken als je het er later uithaalt?
We hebben hier een paar mensen die veel meer ervaring hebben dan ik met dit soort dingen, maar ik trap maar vast af .

Ik neem voor het gemak maar aan dat je al gaatjes hebt. Zo niet, dan kun je ze het beste laten zetten in een piercingshop omdat je dan gelijk gaatjes van 1.2 mm hebt (bij juweliers zijn ze meestal kleiner). Daarnaast kunnen ze je bij shops goed adviseren (ga wel naar een shop die volgens GGD richtlijnen werkt ivm hygiene en enge ziektes).

Zelf stretchen kan, maar wees voorzichtig. Uitgescheurde oorlellen zijn pijnlijk en niet mooi. Laat je oren telkens zes weken genezen als je een grotere maat hebt genomen. Smeer je stretch sieraad in met glijmiddel en wees heel voorzichtig. Als het veel pijn doet doe je iets verkeerd. 0.2 mm groter per keer werkt het beste, maar ik ken mensen die meer aankunnen.

Als ik nog meer bedenk schrijf ik het er nog wel bij .
quote:glogg schreef op 08 juni 2012 @ 12:46:

Besef je je wel dat je je lichaam zo verminkt? Ik heb verschillende piercings (niet in het gezicht) en ze laten allemaal littekens achter. Wil je echt uitgerekte oorlellen met lelijk litteken als je het er later uithaalt?3mm groeit wel weer terug hoor
Als het je alleen om de spiralen gaat, deze heb je ook als 'neppers' toch?

Toevallig laatst in dit is mijn lijf een meisje gezien waarbij ze niet meer dichtgroeiden, zij kwam voor een operatie. Maar dat was wel ffies meer als 3mm ;)
Hmmm, ik zou ook niet voor te grote gaan. Die neppers zijn zeker leuk. Mocht je ervanaf willen... soms moet je echt geopereerd worden door een plastisch chirurg mocht je het nog weer goed willen krijgen en een beetje mooi...
Zolang je echt niet groter dan 3/5 mm gaat groeit het nog wel dicht hoor.
Als je al een tijdje gaatjes in je oren hebt, kun je het beste beginnen met een stretcher/pincher/taper van 1.6 mm. Vervolgens 2, 2.4mm etc. Geen maten overslaan, want dan kun je ontstekingen krijgen en littekenweefsel creëren. En dan is het ook moeilijker om terug te gaan naar een kleinere maat.

Verder: ga niet te snel. Ik lees regelmatig 'stoere' verhalen van mensen die in een paar werken tig maten verder zijn gekomen. Heel leuk, maar niet verstandig. Blijf zeker 3 weken op 1 maat en ga pas verder als het als goed genezen voelt.

Tot slot: in de winkel zijn spirals e.d. gruwelijk duur. Ik bestel het liefst in webshops in NL. Stretchers koop je trouwens het beste van titanium of chirurgisch staal. Iig geen acryl oid.

Pas op: het kan extreem verslavend worden :D
Die spiralen zijn inderdaad heel leuk, ze zijn in allerlei soorten te koop (ook in de vorm van plugs trouwens). Zo kan je ook vast uitproberen hoe het staat.

Wat betreft het dichtgroeien: dat verschilt enorm per persoon. Grote gaten groeien meestal niet helemaal dicht; je kunt ze wel laten hechten (snel gedaan en vrijwel pijnloos). Ik heb zelf een gestretchte piercing (niet in mijn oor) en die kromp niet toen ik er tijdelijk een kleiner sieraad in droeg. Maar dat was maar voor een maand, soms heeft het meer tijd nodig. Hoe dan ook, als je voor kleine gaatjes gaat zal het allemaal wel meevallen met de blijvende schade. Mits je het oprekken voorzichtig en hygienisch aanpakt, en de gaatjes goed schoon houdt.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga inderdaad geen maten overslaan en had gelezen dat je per maat het beste een maand kunt nemen on te genezen dus dat gaan we dan ook doen! Ik heb geen haast en hoef geen 16 mm dus stap voor stap gaat snel genoeg! Ik wil eigenlijk alle 2 me oren tegelijk doen is dat verstandig of zeggen jullie 1 voor 1 is beter?!
Ik heb het altijd tegelijk gedaan (gewoon uit symmetrie-overwegingen... vond het niet mooi om links en rechts met verschillende dingen in te lopen). Goedkoper is het natuurlijk wel als je het ene oor na het anderen doet: als je ze tegelijk doet, moet je van elke maat 2 stuks kopen.

Ik zou eigenlijk niet weten of het voor de genezing uitmaakt; als je gezond bent, lijkt het me geen probleem om beide gaatjes tegelijk te doen.

have fun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven