outfit opera
dinsdag 24 januari 2012 om 12:21
dinsdag 24 januari 2012 om 12:21
Gewoon netjes... En dan bedoel ik meer 'deftig netjes' dan casual netjes. Tot voor kort was het zelfs een 'black tie' aangelegenheid en de meesten gaan nog steeds 'in het lang'.
Naar het theater kun je wel in een spijkerbroek, naar een opera vind ik het ongepast. Nette spijkerbroek of niet. Opera is toch een aparte 'klasse'.
Naar het theater kun je wel in een spijkerbroek, naar een opera vind ik het ongepast. Nette spijkerbroek of niet. Opera is toch een aparte 'klasse'.
dinsdag 24 januari 2012 om 12:22
dinsdag 24 januari 2012 om 12:38
Is het in Nederland? Dan ´mag´ het allemaal wat minder formeel. Wel netjes, maar ik zie vaak genoeg vrouwen in korte rokjes en pumps. Spijkerbroek voor een vrouw zie ik niet echt vaak.
In het buitenland zijn ze nog wat chiquer met uitgaan. Dat geldt niet alleen voor het theater, maar voor zo ongeveer alles.
In het buitenland zijn ze nog wat chiquer met uitgaan. Dat geldt niet alleen voor het theater, maar voor zo ongeveer alles.
dinsdag 24 januari 2012 om 14:56
ja het is in nederland.
een spijkerbroek vind ik ook echt niet gepast.
ik ga met de vriendin van mn vader, die trekt denk ik een rok aan.
ik heb een lange zwarte rok (die wel heel mooi is trouwens...alleen meer dan een zwart truitje erbij kan ik niet bedenken...) en nog een geruite paars met zwart, maar die is vrij kort
zwarte jurkjes heb ik wel, 1 wat strakkere, mouwloze dus moet wat overheen. (bolerootje of vestje)
zwarte broek heb ik ook, maar dat vind ik beetje saai....
bedankt voor jullie reacties!
iemand misschien nog zin om wat plaatjes met ideeen te plakken?
een spijkerbroek vind ik ook echt niet gepast.
ik ga met de vriendin van mn vader, die trekt denk ik een rok aan.
ik heb een lange zwarte rok (die wel heel mooi is trouwens...alleen meer dan een zwart truitje erbij kan ik niet bedenken...) en nog een geruite paars met zwart, maar die is vrij kort
zwarte jurkjes heb ik wel, 1 wat strakkere, mouwloze dus moet wat overheen. (bolerootje of vestje)
zwarte broek heb ik ook, maar dat vind ik beetje saai....
bedankt voor jullie reacties!
iemand misschien nog zin om wat plaatjes met ideeen te plakken?
dinsdag 24 januari 2012 om 15:25
dinsdag 24 januari 2012 om 18:04
Spijkerbroek is not done. Je zult je zelf beter voelen als je je wat opkleed. 'En dan tijdens de pauze stiekum lache met de andere dames in denim'.
Wat ik zou dragen: ik zou een jurkje met fijne kousen aantrekken + pumps of laarsjes. Met een leuke jas. Want je moet ook aan de vestiaire langs. Kan ook perfect met rokje dus.
Succes!
Wat ik zou dragen: ik zou een jurkje met fijne kousen aantrekken + pumps of laarsjes. Met een leuke jas. Want je moet ook aan de vestiaire langs. Kan ook perfect met rokje dus.
Succes!
woensdag 25 januari 2012 om 13:51
woensdag 25 januari 2012 om 14:12
donderdag 26 januari 2012 om 20:16
ik heb besloten dat ik toch die zwarte lange rok aan doe. hij is van de onder kant uitlopend en toch wel erg mooi.
(ik krijg er een hele slanke taille van. nou ja die heb ik al, maar het accentueerd het nogal)
echter ik kom op niks anders dan een zwart truitje.
een jasje vind ik echt over de top.
iemand een idee??
ik ga trouwens naar 'La traviata'.
(ik krijg er een hele slanke taille van. nou ja die heb ik al, maar het accentueerd het nogal)
echter ik kom op niks anders dan een zwart truitje.
een jasje vind ik echt over de top.
iemand een idee??
ik ga trouwens naar 'La traviata'.
vrijdag 27 januari 2012 om 14:58
vrijdag 27 januari 2012 om 17:02
nou ja dat maakt niet zoveel uit, je kleed je niet
voor een ander.
in een spijkerbroek vind ik echt niet gepast, dat doe ik echt niet....
nou twijfel ik trouwens toch weer over die lange zwarte rok of een zwart jurkje.
als ik dat jurkje doe (heb er 2, eentje is mouwloos, beetje strak, ander heeft een v hals met gekleurde kralen bij die hals, getailleerd en daaronder iets uitlopend)
wat zal ik er dan bij doen? een zwart bolerootje of vestje kan, maar lijkt me wat saai...
voor een ander.
in een spijkerbroek vind ik echt niet gepast, dat doe ik echt niet....
nou twijfel ik trouwens toch weer over die lange zwarte rok of een zwart jurkje.
als ik dat jurkje doe (heb er 2, eentje is mouwloos, beetje strak, ander heeft een v hals met gekleurde kralen bij die hals, getailleerd en daaronder iets uitlopend)
wat zal ik er dan bij doen? een zwart bolerootje of vestje kan, maar lijkt me wat saai...
vrijdag 27 januari 2012 om 18:04
vrijdag 27 januari 2012 om 19:32
nee heb een gewoon vestje, maar het is wel kort.
het is zeg maar een vestje met het model van een kort kolbertje, erg grappig.
het is van de nationale reisopera. heb hem op cd en hij is idd erg mooi (niet dat ik hem zo vaak gehoord heb.....)
ik denk dat mijn gezelschap in een rok met een jasje gaat. (1 iemand, ook een vrouw)
ik twijfel nog wel hoor, die rok is errug mooi. als ik er een truitje op doe (geen jasje, vind ik over de top) is het ook wel er mooi.
ik denk dat ik morgen me maar op tijd om ga kleden, als ik dat jurkje niks vind kan die rok altijd nog
het is zeg maar een vestje met het model van een kort kolbertje, erg grappig.
het is van de nationale reisopera. heb hem op cd en hij is idd erg mooi (niet dat ik hem zo vaak gehoord heb.....)
ik denk dat mijn gezelschap in een rok met een jasje gaat. (1 iemand, ook een vrouw)
ik twijfel nog wel hoor, die rok is errug mooi. als ik er een truitje op doe (geen jasje, vind ik over de top) is het ook wel er mooi.
ik denk dat ik morgen me maar op tijd om ga kleden, als ik dat jurkje niks vind kan die rok altijd nog