Mode & Beauty alle pijlers

outfit opera

24-01-2012 12:16 24 berichten
ik ga a.s. weekend 'op chique' naar een opera.

ik denk dat een spijkerbroek ongepast is,

maar wat kan ik aan?

ben geen 'mantelpakjestype'...

volgens mn collega moet ik in een lange rok met pumps

(die ik niet heb...)
Alle reacties Link kopieren
Je kerstoutfit?
Wat heb je wel aan nette kleding ? Een spijkerbroek is idd niet gepast.
met wie ga je? en hoe kleden zij zich? misschien dat je je daar aan kunt aanpassen?

Afhankelijk met wie ik naar het theater of concertgebouw ga trek ik iets heel sjieks aan (met schoonouders) of toch een nette donkere spijkerbroek (met man).
Gewoon netjes... En dan bedoel ik meer 'deftig netjes' dan casual netjes. Tot voor kort was het zelfs een 'black tie' aangelegenheid en de meesten gaan nog steeds 'in het lang'.

Naar het theater kun je wel in een spijkerbroek, naar een opera vind ik het ongepast. Nette spijkerbroek of niet. Opera is toch een aparte 'klasse'.
Lange rok met pumps is écht niet nodig.

Een nette broek met bloesje en evt. een jasje mag ook.

Heb je een nette zwarte broek in de kast hangen?

Als je dat aantrekt met een simpel topje, bloesje of coltruitje, gecombineerd met een mooie riem of ander accessoire, val je echt niet uit de toon.
Is het in Nederland? Dan ´mag´ het allemaal wat minder formeel. Wel netjes, maar ik zie vaak genoeg vrouwen in korte rokjes en pumps. Spijkerbroek voor een vrouw zie ik niet echt vaak.

In het buitenland zijn ze nog wat chiquer met uitgaan. Dat geldt niet alleen voor het theater, maar voor zo ongeveer alles.
Heb je een zwart jurkje?
ja het is in nederland.

een spijkerbroek vind ik ook echt niet gepast.

ik ga met de vriendin van mn vader, die trekt denk ik een rok aan.

ik heb een lange zwarte rok (die wel heel mooi is trouwens...alleen meer dan een zwart truitje erbij kan ik niet bedenken...) en nog een geruite paars met zwart, maar die is vrij kort

zwarte jurkjes heb ik wel, 1 wat strakkere, mouwloze dus moet wat overheen. (bolerootje of vestje)

zwarte broek heb ik ook, maar dat vind ik beetje saai....

bedankt voor jullie reacties!

iemand misschien nog zin om wat plaatjes met ideeen te plakken?
Heb je geen mooie blouse of top + jasje ofzo voor op die rok?
Heb je een mooie sjaal die je als stola kunt dragen bij een zwart jurkje? Of kun je die van iemand lenen?

Een corsage is ook mooi en feestelijk.

Zwarte rok met zwart truitje kan ook, maar dan moet je de lengte wat breken met een brede riem.

Heb je niet een dun topje in glansstof voor op de rok?
Spijkerbroek is not done. Je zult je zelf beter voelen als je je wat opkleed. 'En dan tijdens de pauze stiekum lache met de andere dames in denim'.

Wat ik zou dragen: ik zou een jurkje met fijne kousen aantrekken + pumps of laarsjes. Met een leuke jas. Want je moet ook aan de vestiaire langs. Kan ook perfect met rokje dus.

Succes!
Met een jurkje (al dan niet met bolero, vestje of jasje) mooie kousen of panty, hakken en wat sierraden zit je altijd goed denk ik
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Gewoon netjes gaan. Niet in een spijkerbroek, maar je hoeft ook echt niet in black tie te gaan hoor. Ik werk vaak bij opera's en zie daar wel dat de mensen niet gekleed gaan zoals je op basis van films ofzo zou verwachten. Ze zijn gewoon netjes gekleed zonder al te veel poespas.
Ik heb echt nog nooit iemand in black tie naar de opera zien gaan...

Gewoon wat netter dan normaal, meer is niet nodig.
Leuk TO naar welke ga je?

Het ligt ook aan het theater en welke dag je gaat. Mijn ervaring is dat er in het weekend veel meer uitgepakt wordt qua kleding (en door sommige qua parfum )

In Het Muziektheater in Amsterdam ben je bijv. echt niet gauw overdressed op een vrijdag- of zaterdagavond.
Voor de opera in Wenen had ik een leuk avondjurkje aan, met mooie pumps. Vind het leuk om me beetje op te kleden, en opera is daar dan ook de geschikte gelegenheid voor.
ik heb besloten dat ik toch die zwarte lange rok aan doe. hij is van de onder kant uitlopend en toch wel erg mooi.

(ik krijg er een hele slanke taille van. nou ja die heb ik al, maar het accentueerd het nogal)

echter ik kom op niks anders dan een zwart truitje.

een jasje vind ik echt over de top.

iemand een idee??

ik ga trouwens naar 'La traviata'.
Ik zou het combineren met een (paars glans) watervaltop en een stola ofzo en punos in de kleur van de top. Dan moet je natuurlijk wel een watervaltop kunnen hebben maar dat terzijde.
De paar keer dat ik in Nederland naar de opera ben geweest, liep 30% van de mensen in een spijkerbroek.

Er liepen een paar mense op chique. Die liepen voor joker.

Ik zou er geen productie van maken als ik jou was.

Als het heel is en het staat je goed, prima.
nou ja dat maakt niet zoveel uit, je kleed je niet

voor een ander.

in een spijkerbroek vind ik echt niet gepast, dat doe ik echt niet....

nou twijfel ik trouwens toch weer over die lange zwarte rok of een zwart jurkje.

als ik dat jurkje doe (heb er 2, eentje is mouwloos, beetje strak, ander heeft een v hals met gekleurde kralen bij die hals, getailleerd en daaronder iets uitlopend)

wat zal ik er dan bij doen? een zwart bolerootje of vestje kan, maar lijkt me wat saai...
O schitterende opera TO van welk gezelschap is het, DNO of Nationale reisopera ofzo?
Als jij je meer op je gemak voelt in een zwart jurkje, wellicht iets minder klassiek, dan doe je dat toch. Heb je een mooie stola of opengewerkt vestje oid zodat je blote armen niet helemaal verstopt zijn.

Mooie zwarte matte panty en zwarte pumps erbij.

Hoe gaat je gezelschap gekleed?
nee heb een gewoon vestje, maar het is wel kort.

het is zeg maar een vestje met het model van een kort kolbertje, erg grappig.

het is van de nationale reisopera. heb hem op cd en hij is idd erg mooi (niet dat ik hem zo vaak gehoord heb.....)

ik denk dat mijn gezelschap in een rok met een jasje gaat. (1 iemand, ook een vrouw)

ik twijfel nog wel hoor, die rok is errug mooi. als ik er een truitje op doe (geen jasje, vind ik over de top) is het ook wel er mooi.

ik denk dat ik morgen me maar op tijd om ga kleden, als ik dat jurkje niks vind kan die rok altijd nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven