parfum vervallen?
dinsdag 13 september 2022 om 11:59
Hoi,
Ik was helemaal blij toen een online shop nog mijn favoriete Black Opium - Floral Shock parfum bleek te verkopen. Heb daar een flesje aangekocht, maar bij openen en 1 spuitje uit de fles te hebben genomen heb ik het idee dat deze parfum vervallen is..
Heb dit aangegeven bij de desbetreffende online shop maar die beweren dat de parfum niet vervallen is..
Op de onderkant van de verpakking / flesje zie ik een soort nummer staan?
Zou ik ergens aan de hand van dit nummer zelf kunnen controleren hoe oud deze parfum is?
Groeten,
Wolkje
Ik was helemaal blij toen een online shop nog mijn favoriete Black Opium - Floral Shock parfum bleek te verkopen. Heb daar een flesje aangekocht, maar bij openen en 1 spuitje uit de fles te hebben genomen heb ik het idee dat deze parfum vervallen is..
Heb dit aangegeven bij de desbetreffende online shop maar die beweren dat de parfum niet vervallen is..
Op de onderkant van de verpakking / flesje zie ik een soort nummer staan?
Zou ik ergens aan de hand van dit nummer zelf kunnen controleren hoe oud deze parfum is?
Groeten,
Wolkje
dinsdag 13 september 2022 om 12:13
Ik heb deze al een paar keer gekocht afgelopen jaren, ik vind het niet ruiken zoals de vorige keren.
Als ik het nu opspoot ruik ik heel sterk de alcohol lucht, het overheerste..
En dat heb ik normaal gezien niet bij deze geur gehad..
dinsdag 13 september 2022 om 12:39
Hier neig ik nu ook naar, even de retourvoorwaarden doorlezen.
Wat ik ook raar vond, normaal ben ik bij parfum gewend dat er zo'n plastic verpakking om het doosje heen zit wat niet het geval was nu..
dinsdag 13 september 2022 om 13:13
dinsdag 13 september 2022 om 13:15
dinsdag 13 september 2022 om 13:34
Hartstikke bedankt, zeer interessant en bruikbaar!
Ik heb de code op mijn doosje & flesje (38SD004) ingevoerd en dan staat er 'date of manufacturer April 2019 en daaronder General shelflife 36 months. Dus dan zou de shelflife van deze parfum verlopen zijn?:). Ik ga hiermee eens terug feedback geven aan de online shop, ik ga ze nog eens feedback vragen zonder deze informatie en zien wat ze zeggen.
dinsdag 13 september 2022 om 13:47
dinsdag 13 september 2022 om 14:00
De houdbaarheidsdatum staat gewoon op de verpakking en die 36 maanden gaan volgens mij in nadat de fles geopend is.wolkje75 schreef: ↑13-09-2022 13:34Hartstikke bedankt, zeer interessant en bruikbaar!
Ik heb de code op mijn doosje & flesje (38SD004) ingevoerd en dan staat er 'date of manufacturer April 2019 en daaronder General shelflife 36 months. Dus dan zou de shelflife van deze parfum verlopen zijn?:). Ik ga hiermee eens terug feedback geven aan de online shop, ik ga ze nog eens feedback vragen zonder deze informatie en zien wat ze zeggen.
Het kan ook dat jouw hormonen of zuurgraad veranderd zijn.
dinsdag 13 september 2022 om 14:08
dinsdag 13 september 2022 om 14:09
Ik denk dat deze edition eruit gaat, ik dacht gewoon dat de grotere winkelketens als ICI paris ze niet meer verkochten maar kleinere winkels nog wel. Het is toch niet correct dat ze vervallen parfum verkopen?
dinsdag 13 september 2022 om 14:29
Beiden niet
dinsdag 13 september 2022 om 15:09
Onzin. Ik heb parfums die al 10+ jaar niet meer gemaakt worden in de kast staan. Ook tweedehands gekocht. Ruiken nog prima.
dinsdag 13 september 2022 om 15:20
Ik heb ook nog nooit gehad dat een parfum 'vervallen' was. Ik heb veel parfums, dus ze staan lang. Regelmatig zelfs jaren. Nog nooit gemerkt dat dat de geur beïnvloedde.
Ik zou dus eerder denken aan: misschien heeft het product onlangs een herformulering doorgemaakt. Dan kan de geur anders zijn. Of met dit specifieke product is gewoon iets niet goed gegaan, wat het dan ook is. Ik zou het dus gewoon retourneren. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Dat was een parfum dat ik via Notino had besteld, wat overigens een prima bedrijf is. Er was iets mis met de geur, was niet hetzelfde als in de sample die ik ervan had gehad. Heb ik gewoon terug kunnen sturen.
Houdbaarheidsdatum is eigenlijk nauwelijks aan de orde voor parfums. Sterker nog, er is een hele markt voor vintage parfums, geuren die al jaren niet meer in de reguliere handel te krijgen zijn.
Ik zou dus eerder denken aan: misschien heeft het product onlangs een herformulering doorgemaakt. Dan kan de geur anders zijn. Of met dit specifieke product is gewoon iets niet goed gegaan, wat het dan ook is. Ik zou het dus gewoon retourneren. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Dat was een parfum dat ik via Notino had besteld, wat overigens een prima bedrijf is. Er was iets mis met de geur, was niet hetzelfde als in de sample die ik ervan had gehad. Heb ik gewoon terug kunnen sturen.
Houdbaarheidsdatum is eigenlijk nauwelijks aan de orde voor parfums. Sterker nog, er is een hele markt voor vintage parfums, geuren die al jaren niet meer in de reguliere handel te krijgen zijn.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in