Mode & Beauty alle pijlers

parfum vervallen?

13-09-2022 11:59 41 berichten
Hoi,

Ik was helemaal blij toen een online shop nog mijn favoriete Black Opium - Floral Shock parfum bleek te verkopen. Heb daar een flesje aangekocht, maar bij openen en 1 spuitje uit de fles te hebben genomen heb ik het idee dat deze parfum vervallen is..
Heb dit aangegeven bij de desbetreffende online shop maar die beweren dat de parfum niet vervallen is..

Op de onderkant van de verpakking / flesje zie ik een soort nummer staan?
Zou ik ergens aan de hand van dit nummer zelf kunnen controleren hoe oud deze parfum is?

Groeten,
Wolkje
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het geen namaak?
Maar hoezo heb je het gevoel dat het vervallen is?

Ik heb dezelfde gekocht (al een tijd geleden) en ik vind het geurtje heel snel vervliegen en geen ruk aan.
Er zit zoveel alcohol in dat het niet zo snel vergaat. Bovendien zijn er erg veel vintage parfums op de markt. Ik heb er daar een aantal van en die ruiken nog zoals het hoort.
Felidaes schreef:
13-09-2022 12:07
Maar hoezo heb je het gevoel dat het vervallen is?

Ik heb dezelfde gekocht (al een tijd geleden) en ik vind het geurtje heel snel vervliegen en geen ruk aan.
Ik heb deze al een paar keer gekocht afgelopen jaren, ik vind het niet ruiken zoals de vorige keren.
Als ik het nu opspoot ruik ik heel sterk de alcohol lucht, het overheerste..
En dat heb ik normaal gezien niet bij deze geur gehad..
Ik zou het gewoon retourneren onder het mom van 'voldoet niet aan verwachting' (wat ook gewoon zo is).
Here am I in my little bubble
RainyDays schreef:
13-09-2022 12:34
Ik zou het gewoon retourneren onder het mom van 'voldoet niet aan verwachting' (wat ook gewoon zo is).
Hier neig ik nu ook naar, even de retourvoorwaarden doorlezen.
Wat ik ook raar vond, normaal ben ik bij parfum gewend dat er zo'n plastic verpakking om het doosje heen zit wat niet het geval was nu..
Ah ja dat zou ik ook een teken vinden...
Lorem Ipsum
Deze site gebruik ik altijd

https://m.checkcosmetic.net/
Staat er iets over in de recensies? Ik zag laatst bij een kortingsactie bij een bekende webshop dat er ook veel recensies bijstonden van mensen die dachten dat het namaak was. Het rook niet hetzelfde, geur bleef niet lang hangen. Ookal beweerde de site wel dat het om het echte product ging.
Spring_time schreef:
13-09-2022 13:13
Deze site gebruik ik altijd

https://m.checkcosmetic.net/
Hartstikke bedankt, zeer interessant en bruikbaar!
Ik heb de code op mijn doosje & flesje (38SD004) ingevoerd en dan staat er 'date of manufacturer April 2019 en daaronder General shelflife 36 months. Dus dan zou de shelflife van deze parfum verlopen zijn?:). Ik ga hiermee eens terug feedback geven aan de online shop, ik ga ze nog eens feedback vragen zonder deze informatie en zien wat ze zeggen.
Er zit verschil tussen een eau de toilette en een eau de parfum.
Misschien is dat het.
In een edt zit veel minder geurconcentraat.
Parfum kan zeker wel vervallen ja. Ik heb ooit een fles te lang laten staan, omdat ik er zuinig mee wilde doen. Toen ik hem weer een keer gebruikte, stonk hij echt en kon ik hem weggooien. Heel zonde.
Ik heb geuren die zeker 10 jaar oud zijn en die zijn nog prima. Ze zitten wel in een donkere la.
Emma95 schreef:
13-09-2022 13:41
Er zit verschil tussen een eau de toilette en een eau de parfum.
Misschien is dat het.
In een edt zit veel minder geurconcentraat.
Deze versie is altijd alleen maar in een parfum versie op de markt geweest.
Emma95 schreef:
13-09-2022 13:42
Ik heb geuren die zeker 10 jaar oud zijn en die zijn nog prima. Ze zitten wel in een donkere la.
Dat is handig, om zolang parfum te kunnen bewaren.
Ik vind het wel iets anders dat je zelf parfum zolang bewaart dan dat een winkel een vervallen parfum verkoopt...
Maar als dit een limited edition is die niet meer gemaakt wordt, want je schrijft zelf dat je blij was een winkel te vinden die hem nog had, had je dit ergens wel kunnen weten.

Waarom feedback geven? Stuur hem gewoon retour.
wolkje75 schreef:
13-09-2022 13:34
Hartstikke bedankt, zeer interessant en bruikbaar!
Ik heb de code op mijn doosje & flesje (38SD004) ingevoerd en dan staat er 'date of manufacturer April 2019 en daaronder General shelflife 36 months. Dus dan zou de shelflife van deze parfum verlopen zijn?:). Ik ga hiermee eens terug feedback geven aan de online shop, ik ga ze nog eens feedback vragen zonder deze informatie en zien wat ze zeggen.
De houdbaarheidsdatum staat gewoon op de verpakking en die 36 maanden gaan volgens mij in nadat de fles geopend is.

Het kan ook dat jouw hormonen of zuurgraad veranderd zijn.
sende schreef:
13-09-2022 14:00
De houdbaarheidsdatum staat gewoon op de verpakking en die 36 maanden gaan volgens mij in nadat de fles geopend is.

Het kan ook dat jouw hormonen of zuurgraad veranderd zijn.
Nog eens gecheckt maar er staat geen houdbaarheidsdatum op...
Tig schreef:
13-09-2022 13:55
Maar als dit een limited edition is die niet meer gemaakt wordt, want je schrijft zelf dat je blij was een winkel te vinden die hem nog had, had je dit ergens wel kunnen weten.

Ik denk dat deze edition eruit gaat, ik dacht gewoon dat de grotere winkelketens als ICI paris ze niet meer verkochten maar kleinere winkels nog wel. Het is toch niet correct dat ze vervallen parfum verkopen?
Ben je zwanger?
Corona gehad??
Lila-Linda schreef:
13-09-2022 14:25
Ben je zwanger?
Corona gehad??
Beiden niet
Tig schreef:
13-09-2022 13:55

Onzin. Ik heb parfums die al 10+ jaar niet meer gemaakt worden in de kast staan. Ook tweedehands gekocht. Ruiken nog prima.
Ik heb ook nog nooit gehad dat een parfum 'vervallen' was. Ik heb veel parfums, dus ze staan lang. Regelmatig zelfs jaren. Nog nooit gemerkt dat dat de geur beïnvloedde.
Ik zou dus eerder denken aan: misschien heeft het product onlangs een herformulering doorgemaakt. Dan kan de geur anders zijn. Of met dit specifieke product is gewoon iets niet goed gegaan, wat het dan ook is. Ik zou het dus gewoon retourneren. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Dat was een parfum dat ik via Notino had besteld, wat overigens een prima bedrijf is. Er was iets mis met de geur, was niet hetzelfde als in de sample die ik ervan had gehad. Heb ik gewoon terug kunnen sturen.
Houdbaarheidsdatum is eigenlijk nauwelijks aan de orde voor parfums. Sterker nog, er is een hele markt voor vintage parfums, geuren die al jaren niet meer in de reguliere handel te krijgen zijn.
wolkje75 schreef:
13-09-2022 14:08
Nog eens gecheckt maar er staat geen houdbaarheidsdatum op...
Niet dit icoontje?

Afbeelding

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven