Mode & Beauty alle pijlers

pasvorm La Dress

24-04-2010 23:13 59 berichten
Na wederom een enorm teleurstellende shopping trip waarbij ik tig jurkjes aan heb gehad en werkelijk niet een fatsoenlijk paste heb ik besloten om eens een la dress jurk te kopen.,

Nu ben ik echter benieuwd hoe de pasvorm is van met name de jurkjes van crepe de chine.Ik ben " gezegend:" met te grote borsten en een slanke taille. Draag taillemaat 36 of 38 maar heb wanneer ik een jurkje koop zeker een maat 42 voor mijn borstomvang nodig wat tot gevolg heeft dat het ding vanaf onder mijn borsten ( cup F) als een vuilniszak naar beneden hangt. Ziet er dus niet uit. En ik wil ook zo graag een mooi jurkje aan wat de bloedtoevoer vanaf mijn oksels totaan onderaan mijn borsten niet afsnijdt, of me het gevoel geeft dat ik een rollade ben.
Alle reacties Link kopieren
Iets met stretch?

Herken het probleem. Ik heb hele smalle taille, maar brede heupen. Is ook vaak gedoe
Ik zou een jurk in maat 42 kopen en hem laten vermaken door een kleermaker.
La Dress heeft vaak modeshows bij Simone thuis. Daar kun je ook passen. Misschien moet je ze gewoon even mailen en vragen of ze je uitnodigen.

Maat 42 zou ik van de crepe de chine niet doen. Deze valt dan te groot voor je.
quote:emmenn schreef op 25 april 2010 @ 00:00:

La Dress heeft vaak modeshows bij Simone thuis. Daar kun je ook passen. Misschien moet je ze gewoon even mailen en vragen of ze je uitnodigen.

Samen gaan Suus? Mijn figuur is het jouwe als ik dat zo lees.. Cupje 70/75 F, zucht.
aah, meer met zo'n figuur met vrouwelijke rondingen.

ik heb ook 70E, ribbekasttaille en dan heupen waar de zuid-amerikaanse dames jaloers op zijn:-D

Ik ben altijd erg tevreden met King Louie jurkjes, geen idee of die erop lijken, maar die hebben in de taille vaak een band die je op de rug kunt strikken. Bovendien zijn ze van die soepele stof die niet kreukt en stiekem een beetje rekt.

Ik ga even zoeken op La Dress, want extra jurkjes kunnen nooit kwaad.

Ooh, en dan heb ik altijd maat M, kan ik kopen zonder te passen.
WOW, wat een prijzen...ik haak af bij La Dress... wel mooi zeg...maar ja, misschien na de oudejaarsloterij...
helemaal op maat gemaakt bij .... (ben naam kwijt, zit in Enschede dacht ik, ga het zo even googelen)

is alsnog een kleine 100 euro goedkoper!
www.jurkopmaat.nl
Ben ook benieuwd naar de pasvorm! Heb zelf ook 75E/F en kan altijd een 40 aan. Heb al een tijd mijn oog laten vallen op Ladress, maar durf niet zo goed een jurk te bestellen....
Ik vind de jurken erg mooi, maar ik vind het jammer dat ze geen winkel hebben. Zou ze toch wel eens in het echt willen zien. Vind er wel een heel hoog A'dam-Zuid-BN'ers sfeertje omheen hangen. Dat vind ik wel weer jammer.
Suus, ik vind ze beeldig....

Als ik ooit weer in de wat meer doorsnee maat groei ga ik er ook een aanschaffen heb ik me voorgenomen.

Bel ze eens op en leg je probleem voor, wie weet wat er allemaal mogelijk is.

Leuk hoor, ben benieuwd!
quote:Suze2 schreef op 25 april 2010 @ 08:50:

[...]

Samen gaan Suus? Mijn figuur is het jouwe als ik dat zo lees.. Cupje 70/75 F, zucht.Ik dacht ook dat dit topic van jou was
Ow wat een boel reacties! Dank dank!

Jurken ( truitjes, bikini's, shirtjes, bloesjes) kopen die passen is echt een drama en ik word er iedere keer zo boos om dat het niet past, echt zo dom!

Ik ga ze maandag bellen om te vragen hoe het zit. Het is inderdaad veel geld maar als de jurk echt goed past en flatteert dan zie ik het als een investering. Ik zou geen hardroze of lime groene kopen hoewel ik die echt fantastisch vind, maar die zijn te gevoelig qua seizoen en mijn persoonlijke smaak die wisselt met de windrichting. Ik zou gaan voor een zwarte. Hartstikke basic en dan zou ik er jaren mee vooruit kunnen hoop ik

Ik ga even naar jurkopmaat, misschien kan ik daar DE jurk wel bestellen! Uiteraard zijn andere tips ook welkom

Ik heb jaren geleden al een keer voor de keuze gestaan om een borstverkleining te ondergaan, verzekering had al toestemming gegeven maar toen besloten we om nog een kindje te krijgen en heb ik de boel afgeblazen, en hoewel ik weet dat ik in aanmerking kom voor een verkleining durf ik het niet aan. Het idee van snijden in een gezond lijf staat me ietwat tegen en heel eerlijk gezegd vind ik de resultaten zoals ik die op I-net heb gegoogled niet echt heel erg mooi. De borst is toch niet meer zo natuurlijk van vorm als bij een niet geopereerde borst en dat vind ik jammer. Wie weet dat ik het over een aantal jaar alsnog beslis, maar voor nu laat ik ze zitten.
Suze, we gaan samen. De rondborstige Suzen op stap. Heb idd 75 F
Ik ben echt heel erg benieuwd wat ze gaan zeggen Dangeensuus! Ik zou zelf ook voor de basic kleuren gaan, makkelijk te combineren en jarenlang draagbaar....

Heb bij jurkopmaat gekeken, maar dat is toch allemaal heel erg netjes en te ver voor mij
@Tijgermeisje, prachtige jurken daar maar het zijn wel gelegenheidsjurken, heb een mail gestuurd of de jurkjes qua model ook in een wat minder feestelijke uitvoering kunnen. Ik wil best een mooie chiffon -satijnen jurk aan maar niet als ik naar de c1000 moet voor een ons ham

Ben benieuwd of dat ook mogelijk is daar.
@magnolia, ik ben ook heel erg benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik vind de jurken van jurk op maat ook te overdressed voor zomaar een mooie zomerdag, heb gevraagd of de jurken er ook zijn in een fatsoenlijke kwaliteit Jersey of crepe de chine oid. Gewoon basic zeg maar

Ik las trouwens ook iemand die riep stretch, ik heb werkelijk alle jurken geprobeerd waarvan ik vond dat ze er redelijk leuk uitzagen maar geen van allen zag er netjes uit, en ook voor een stretchjurk moet ik een grotere maat kopen, anders rekt de stof zo lelijk uit dat je er dwars doorheen kijkt.

Als ik ze dus een maat groter koop dan zitten ze om de borst goed, en vallen ze als een tent naar beneden vanaf daar omdat ze te wijd zijn voor mijn taille en heupen. Ik heb ook smockjurkjes aangehad, niet doen. Het werkt echt niet .

En hoewel ik dit al wist, probeerde ik het toch weer en voelde ik me weer vreselijk toen ik de winkel uitging. Alsof ik een salami-smokkelaar was in dat ding,. werkelijk spuug en spuuglelijk.
Ik ken het probleem, ik wilde vrijdag ook een aantal jurkjes kopen, heb er wel 30 gepast, maar het zat allemaal net niet of vaak helemaal niet. Je zit nu vaak dat er een soort van band onder de borst zit, maar bij mij zit die band dan op de borst en dat zit en niet lekker en het staat lelijk.

Ik heb het "geluk" dat mijn borsten geen 75F ogen, maar D ofzo. Het gekke is dat er constant resultaten van onderzoekjes verschijnen dat vrouwen een grotere cupmaat hebben, maar het lijkt wel alsof kledingwinkels daar niet of nauwelijks op in springen.
quote:magnolia81 schreef op 25 april 2010 @ 11:02:

Ik heb het "geluk" dat mijn borsten geen 75F ogen, maar D ofzo.

Dat hebben wij (ik spreek even voor de Suzen, ghe ghe ghe) ook hoor. 90D is groter qua borst dan 75F.

Maar goed. Suus, als jij navraag doet ga ik wel mee. Gezellig!

(en de passessies klinken bekend. Ik geef nog bv en ben me dus toch al behoorlijk bewust van de (.)(.), man wat een ellende, shoppen)

Ik ga trouwens wel voor de verkleining denk ik. Als ik hier nog 40 jaar mee moet word ik daar niet gelukkig van. Na ja, eerst dit kind maar eens groot brengen
quote:dangeensuus schreef op 25 april 2010 @ 10:28:

Suze, we gaan samen. De rondborstige Suzen op stap. Heb idd 75 FHet zit hem in de naam! Maar het klinkt wel als een gezellig clubje
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat dapper Suze dat jij het wel aandurft. Misschien doe ik het over een aantal jaar ook wel maar op dit moment durf ik het echt niet aan ( plus ik voel er heel erg weinig voor om het ziekenhuis in te gaan op dit moment)
Ik bedoel meer dat alleen oude omaatjes die al tig jaar bij de Bijenkorf oid werken, zien dat ik een F-cup heb.

Ik heb eigenlijk nooit een verkleining overwogen, ik vind mijn borsten mooi. Ze zijn stevig ed (heb nog geen kinderen, haha) en vriendjes zijn er dol op!

Zo'n passessie lijkt me wel wat! Heb ook gelezen dat als je eenmaal je maat bij Ladress weet dat je die maat dus voor alle jurken hebt!
Ik ben echt heel benieuwd wat ze gaan zeggen bij La Dress, en bij jurkopmaat. Ik wil ook gewoon een jurkje aan zonder er uit te zien als een stripper omdat het overgrote gedeelte van mijn borsten eruit hangt, of s'avonds de striemen op mijn lijf te hebben omdat de stof letterlijk in mijn vel gesneden heeft.

Kan er echt verdrietig van worden na zo'n dag shoppen,voel me dan net alsof ik echt een afwijking heb. Vorig jaar nog een bikini gekocht van Marlies Dekkers. Van de week even gepast...( vorig jaar niet gedragen, mijn vader overleed plotseling en heb de hele zomer in shock op de bank doorgebracht) en nou is ie te klein. Ben 1 cupmaat gegroeid dus het ziet er niet meer uit, en hij was hartstikke duur. Echt zonde gewoon. Denk dat ik hem op marktplaats zet ( bovenstukje dan, broekje zit nog prima) en een nieuw bovenstukje koop.
Het is ook frusterend als je na een dag shoppen met niks thuis komt.... Terwijl je wel leuke dingen hebt gezien. Ik pas sommige kleding al bij voorbaat niet, want dan zie ik al dat ik er niet eens in kan.... Ik let er inderdaad ook altijd op dat mijn borsten er niet half uitpuilen en ik wel normaal kan bukken zonder dat iedereen mijn navel kan zien.

Ben ook helemaal weg van Marlies Dekkers! Pasvorm is prachtig en het zit ook stevig. Heb ook Chantelle in de la liggen, maar dit is toch anders. bij MD bh's zit je veel meer "ingesnoerd" waardoor het allemaal op z'n plaats blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven