Mode & Beauty alle pijlers

Pink Gellac ervaringen

24-12-2019 00:01 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Hi,

Heeft er iemand hier ervaring met het gebruik van gellak? En dan bedoel ik ervaring in combinatie met een (led/uv) lamp.

Ik heb nl een starterset gekregen van Pink Gellac. Echter zit daar een hele kleine lamp bij. Ik wil dus een andere lamp erbij kopen waarin ik mij hele hand kwijt kan. Echter zijn die van pink Gellac zelf vrij duur dus ben ik op bol gaan zoeken en toen wist ik het even niet meer.. (54 watt, 48 watt, uv of led??)
Ik heb geen ideee. Internet word ik ook niet heel veel wijzer van omdat er veel verschillende dingen worden gezegd.

Daarnaast vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met pink gellac als merk? Is het wat? Of zijn er andere / betere?

Ik hoor het graag. Bedankt alvast!
[quote=Tickel post_id=30769641 time=1577168567 user_id=112730]
Ik heb online dit model gekocht, met timer. Doet het prima.

Snoesje666 schreef:
24-12-2019 13:17
Volgens mij kun je alle merken onder de ledlamp gebruiken. Het kan zijn dat bepaalde lakjes alleen met uv of alleen met led werken.

Al mijn lakjes kunnen zowel in de led- als in de uv-lamp. Action, Sensationail, Kiss, Pink Gellac, Mixcoco...

Super bedankt! Hier heb ik heel veel aan. Wat is jouw favoriet van de gellak merken!?
Sensationail en Pink Gellac zijn supergoed.

Action dekt niet goed.

Kiss (DA-drogist?) is ook prima.

Verder niet gaan buffen en geen dure cleanser bijkopen, maar gewoon 96% alcohol van de drogist.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
24-12-2019 14:05
Sensationail en Pink Gellac zijn supergoed.

Action dekt niet goed.

Kiss (DA-drogist?) is ook prima.

Verder niet gaan buffen en geen dure cleanser bijkopen, maar gewoon 96% alcohol van de drogist.
En dat kan allemaal onder dezelfde lamp? Wat goed !! Super thanks!!!
Van Kruidvat is de ene kleur van Impuls beter dan de andere. Ik smeer net Midnight Blue op, die dekt al in één keer.
oh, ik had een soort gelijke vraag :)

misschien kan iemand ook mij helpen! Ik heb de medisana nd870 uv lamp.

Lakjes van pink gellac en ook fan. Alleen liet de lak al vrij snel los. Kan dit aan de lamp liggen of heb ik niet goed genoeg gepolijst?

Ik heb de juiste cleaner gebruikt, base2, kleurtje en de shine top coat.

Is het zo dat een lamp van pink gellac beter is dan bijv deze?
Ik ben begonnen met een set van mixcoco met base en topcoat, wat kleurtjes en een uv lamp die ik van een vriendin had gekregen.

De UV lamp heb ik snel vervangen, omdat een ledlamp veel sneller droogt.
Ik bestel, op de base en topcoat na, alles bij Ali (kleurlak, stickers, stempels, glitters). Moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit op mijn natuurlijke nagel een basecoat van ali zou smeren, gewoon omdat je niet weet wat er in zit. Maar op een basecoat die in Nederland goedgekeurd is kan er m.i. weinig gebeuren.
Thisisme1980 schreef:
28-12-2019 15:05

Lakjes van pink gellac en ook fan. Alleen liet de lak al vrij snel los. Kan dit aan de lamp liggen of heb ik niet goed genoeg gepolijst?

Polijsten moet je niet te fanatiek doen hoor, dat is echt funest voor je nagel. In principe is vaak je nagel heel lichtjes bufferen voldoende. Heb je je nagels ook schoongemaakt met alcohol voor je de basecoat erop zette?

Aan je lamp zal het niet zo snel liggen in ieder geval, een lamp is een lamp, zal alleen wua wattage wat verschillen.
Ik buff niet, omdat mijn nagels van nature zo dun als vloeipapier zijn.

Gewoon goed ontvetten met 96% alcohol.
Thisisme1980 schreef:

Nee, er is hoogstens verschil in de sterkte.

Een uv-lamp duurt wel twee keer langer dan een ledlamp.

Dat is volgens mij het enige echte verschil.
Ongeveer een jaar opi gellak gebruikt, kocht ik op ebay. Ging prima. Nu in een winkel in de buurt astonisching gellak gekocht bleef supermooi zitten, ik heb er ook een verwijderaar bijgekocht. Daardoor hoefde je niet te weken, breng je aan als nagellak en het begint te scheuren en kun je eraf schrapen.
Helaas is nu of door de lak of door de verwijderaar mijn nagel aan het uiteinde een soort van los gaan zitten, de witte rand loopt door, dus lucht onder de nagel. Ook zaten er kloofjes in het randje onder de nagel, dat is genezen inmiddels..
Als ik op internet zoek kan het zijn dat het door acrylaat in de lak komt.

Als het weer geheeld is ga ik over op opi of cnd die schijnen dit niet te bevatten.
Hoop dat ik snel weer aan de gellak kan.

Tips zijn welkom om het snel uit te laten groeien
Snoesje666 schreef:
28-12-2019 18:57
Ik buff niet, omdat mijn nagels van nature zo dun als vloeipapier zijn.

Gewoon goed ontvetten met 96% alcohol.
Ik heb ook superdunne nagels heb nu acryl maar wil naar zelf lakken.
Zonder buffen weekt dus ook ?
Welke basecoat gebruik jij ?
Meestal de base- en topcoat van Sensationail. Ik houd de aanbiedingen bij Bol.com in de gaten. Als ze rond de 9 euro zijn bestel ik twee pakjes. Daar zit ook meteen de primer bij.

Ik heb ook de Striplac van Alessandro, maar die laat snel los (is natuurlijk ook de bedoeling). Die Striplac is volgens mij vooral handig als je een beroep hebt waarbij nagellak niet is toegestaan en je in het weekend toch mooie nagels wilt.

Mijn nagellak gaat meestal na een dag of 12 "los" zitten, dan wip ik de nagellak heel gemakkelijk los. Daarbij gebruik ik geen aceton of zo. Wip-en-klaar. Het lijkt dan net of er een voorraad keverschildjes op tafel ligt.

Niet lostrekken of scheuren, daarmee beschadig je je nagel.
Dankjewel voor de tips snoesje
Thisisme1980 schreef:

Ik gebruik altijd de base extend. Blijft bij mij zeker 1,5 week zitten. Trek het er meestal af als ik een nieuw kleurtje wil.
Ik gebruik niets onder de base, ontvet niet, buff niet, gebruik geen primer, was gewoon mijn handen vlak ervoor. En toch blijft het goed zitten.

Ik pakte een keer per ongeluk de base 2 en dat viel er serieus na een paar uur al af. Daar heb je echt wel die primer bij nodig.
vitamined schreef:
28-12-2019 21:12
Ik gebruik altijd de base extend. Blijft bij mij zeker 1,5 week zitten. Trek het er meestal af als ik een nieuw kleurtje wil.
Ik gebruik niets onder de base, ontvet niet, buff niet, gebruik geen primer, was gewoon mijn handen vlak ervoor. En toch blijft het goed zitten.

Ik pakte een keer per ongeluk de base 2 en dat viel er serieus na een paar uur al af. Daar heb je echt wel die primer bij nodig.
ah dan zal dat het zijn! Ga ik de primer en extend proberen.

dankjewel voor de tips en blij dat het niet aan de lamp ligt.
poeder schreef:
28-12-2019 19:27
Ongeveer een jaar opi gellak gebruikt, kocht ik op ebay. Ging prima. Nu in een winkel in de buurt astonisching gellak gekocht bleef supermooi zitten, ik heb er ook een verwijderaar bijgekocht. Daardoor hoefde je niet te weken, breng je aan als nagellak en het begint te scheuren en kun je eraf schrapen.
Helaas is nu of door de lak of door de verwijderaar mijn nagel aan het uiteinde een soort van los gaan zitten, de witte rand loopt door, dus lucht onder de nagel. Ook zaten er kloofjes in het randje onder de nagel, dat is genezen inmiddels..
Als ik op internet zoek kan het zijn dat het door acrylaat in de lak komt.

Als het weer geheeld is ga ik over op opi of cnd die schijnen dit niet te bevatten.
Hoop dat ik snel weer aan de gellak kan.

Tips zijn welkom om het snel uit te laten groeien
https://www.amazon.de/15ml-Nail-Polish- ... B07T8B83V3

Heb je toevallig deze gebruikt? Zo ja, dan is die het zeker weten. Dit spul komt van Ali en er schijnt een soort agressieve lak (als in autolak) verwijderaar in te zitten... Ik heb hem zelf ook gebruikt en nergens last van, maar ik lees regelmatig dat het behoorlijk schadelijk spul is, zeker op de lange termijn.
vitamined schreef:
28-12-2019 21:12

Het verschilt echt enorm per persoon (nagels). Ik gebruikte altijd de base2 zonder primer en dan zat het gerust 3 weken.
Eki12 schreef:
04-01-2020 12:39
https://www.amazon.de/15ml-Nail-Polish- ... B07T8B83V3

Heb je toevallig deze gebruikt? Zo ja, dan is die het zeker weten. Dit spul komt van Ali en er schijnt een soort agressieve lak (als in autolak) verwijderaar in te zitten... Ik heb hem zelf ook gebruikt en nergens last van, maar ik lees regelmatig dat het behoorlijk schadelijk spul is, zeker op de lange termijn.
Ja deze heb ik gebruikt! Denk inderdaad dat het daarvan gekomen is. De huid is nu geheeld een nagel heeft nog een ongelijke witte rand aan het uiteinde. Ik vind het er zo lelijk uit zien, ga morgen gewone lak erop doen, moet maandag werken en dan kijkt iedereen op mijn handen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven