Mode & Beauty alle pijlers

Pluizen verwijderen

06-11-2020 14:43 41 berichten
Ik heb een mooie zwarte trui gekocht en na een paar keer dragen zitten er op een plek aan de voorkant pluizen op. Weet iemand de gouden tip om ze te verwijderen?

Mijn dank is groot :)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-11-2020 10:14
Ik houd het gewoon op ontpluizen met de kam. Een vriendin van mij heeft een ontpluizer (niet die Philips overigens) gebruikt op een dunne merino trui en er bleef iets haken waardoor een haaltje in zit. Vandaar dat ik het alleen gebruikt heb op dikker gebreide truien en vesten.

Ik heb overigens ooit een scheermesje gebruikt op een kasjmier trui. Het was een hele dure trui (iets van 300 euro). Kon em zo de kliko in kieperen. Ik kan er nu wel om lachen maar ik heb er destijds letterlijk om gejankt.
Ai... dat heb ik eens gehad met zo'n ouderwets ding, zo eentje: https://www.bol.com/nl/p/ontpluizer-plu ... LwQAvD_BwE
Ik ben met mijn kam ook voorzichtig hoor. Probeer het ook niet te vaak te doen. Ben altijd bang dat de truien dan op een gegeven moment heel dun worden.
Lady, ik zag nog een mooie site : gobi cashmere.com

Ik wil misschien een poncho bestellen, lekker voor thuis .
Gekopbloemen schreef:
11-11-2020 19:23
Lady, ik zag nog een mooie site : gobi cashmere.com

Ik wil misschien een poncho bestellen, lekker voor thuis .
Oh, zo'n poncho... heerlijk!

Ik had vandaag zo'n viscose coltruitje van Zara aan en dan heb ik het gewoon de hele dag koud. Dat heb ik in wol echt nooit. Bevallen je Joha-truitjes trouwens?
Oh ja dat geloof ik, dan is het fris .

Kende je die site ?

Ja de truitjes van joha bevallen goed, lekker behaaglijk. :-D
Ik kende de site niet. Ik heb een paar kasjmier truien van H&M en Repeat. Die van H&M heb ik 7 jaar geleden een keer voor 15 euro in de opruiming gekocht. Die van Repeat zijn wel iets mooier qua afwerking maar ook een stuk duurder. Maar zo lekker zacht en warm. Overigens heeft Zalando vaak goede sale van Repeat.
Wat een prijzen van kasjmieren truien! O_O
Die van 15 euro vond ik anders een goede deal! Ik heb em al jaren en het is een roomwitte. Ik denk dat hij deze winter nog meekan maar dat is het dan ook wel.

Ik heb er geen moeite mee om wat meer uit te geven aan kleding, vooral als ik iets graag en veel draag. Een ander gaat graag op vakantie. Ik heb liever een mooie outfit. Alles is relatief!
Lady_Day schreef:
12-11-2020 08:01
Die van 15 euro vond ik anders een goede deal! Ik heb em al jaren en het is een roomwitte. Ik denk dat hij deze winter nog meekan maar dat is het dan ook wel.

Ik heb er geen moeite mee om wat meer uit te geven aan kleding, vooral als ik iets graag en veel draag. Een ander gaat graag op vakantie. Ik heb liever een mooie outfit. Alles is relatief!
Ik zag truien van €200. Dat vind ik gewoon erg veel geld. Snap wel dat je het eraan uit kunt geven, maar ik niet. Ik heb ook een mooie outfit, maar wel voor minder dan dat bedrag.

€15 is een prima prijs.
Elfje* schreef:
12-11-2020 08:06
Ik zag truien van €200. Dat vind ik gewoon erg veel geld. Snap wel dat je het eraan uit kunt geven, maar ik niet.
Snap ik. Ik vind het ook veel geld maar ik vind het het ook waard. En daar zit het verschil in.

Vriendin van mij koopt elke keer de nieuwste iPhone. Dat vind ik dan weer helemaal niet boeiend. Ik kan via mijn werk elk jaar een nieuwe krijgen maar ik heb nog steeds mijn iPhone 8. Volgens mij heb ik die al 3 jaar. Privé heb ik een iPhone 5. Helemaal prehistorisch.

Zo hebben we denk ik allemaal onze dingen waar we wel geld aan uit willen geven en niet.
Lady_Day schreef:
12-11-2020 08:14
Snap ik. Ik vind het ook veel geld maar ik vind het het ook waard. En daar zit het verschil in.

Vriendin van mij koopt elke keer de nieuwste iPhone. Dat vind ik dan weer helemaal niet boeiend. Ik kan via mijn werk elk jaar een nieuwe krijgen maar ik heb nog steeds mijn iPhone 8. Volgens mij heb ik die al 3 jaar. Privé heb ik een iPhone 5. Helemaal prehistorisch.

Zo hebben we denk ik allemaal onze dingen waar we wel geld aan uit willen geven en niet.
Was geen aanval op jou trouwens.
Ja, dat klopt. Al lijkt me zo'n trui wel heerlijk zitten.
Begrijp ik hoor. Ik weet dat ik meer geld uitgeef aan kleding dan de meeste van mijn vriendinnen en gek genoeg voel ik dan heel vaak dat ik moet uitleggen waarom ik dan iets 'duurs' gekocht heb. Slaat nergens op want het is gewoon mijn eigen geld.
Lady_Day schreef:
12-11-2020 08:59
Begrijp ik hoor. Ik weet dat ik meer geld uitgeef aan kleding dan de meeste van mijn vriendinnen en gek genoeg voel ik dan heel vaak dat ik moet uitleggen waarom ik dan iets 'duurs' gekocht heb. Slaat nergens op want het is gewoon mijn eigen geld.
Ja precies. Uitleggen is echt niet nodig. Jouw geld, jouw keuze. Ik geef meer geld uit aan de kapper. Snappen mensen ook niet altijd.
Elfje* schreef:
12-11-2020 09:02
Ja precies. Uitleggen is echt niet nodig. Jouw geld, jouw keuze. Ik geef meer geld uit aan de kapper. Snappen mensen ook niet altijd.
Nee. Ik knip mijn haar meestal zelf. Ik ga 1x per jaar naar de kapper om het goed te laten knippen.

Trouwens, als je interesse hebt om een keer een kasjmier trui te kopen houd dan H&M in de gaten. Ze hebben die truien vaak in de Premium collectie. Normale prijs zo rond de 100 euro maar in de sale kun je ze vaak voor (minder dan) de helft kopen. En de kwaliteit is echt prima.
Wat leuk toch om te lezen wat iemand het wel of niet waard vindt om wel of niet veel geld aan te besteden.
200 euro voor een trui vind ik ook veel te veel, maar ik koop wel een mohair plaid voor op de bank voor 200 euro.

Daar lig ik iedere avond onder en vind ik zijn geld meer dan waard.
Mijn zoontje en mijn vriend noemen hem trouwens de rattendeken haha
Lady_Day schreef:
12-11-2020 09:06
Nee. Ik knip mijn haar meestal zelf. Ik ga 1x per jaar naar de kapper om het goed te laten knippen.

Trouwens, als je interesse hebt om een keer een kasjmier trui te kopen houd dan H&M in de gaten. Ze hebben die truien vaak in de Premium collectie. Normale prijs zo rond de 100 euro maar in de sale kun je ze vaak voor (minder dan) de helft kopen. En de kwaliteit is echt prima.
Dank voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven