Pluizen verwijderen
vrijdag 6 november 2020 om 14:45
vrijdag 6 november 2020 om 14:50
Ja, daar was ik ook naar aan het kijken. Vroeg me af of het echt werkt.
vrijdag 6 november 2020 om 15:09
Vuil is vuil en stink is stink, dus altijd wassen als het nodig is.
Kleding gaat veel langer mee als je het goed schoonhoudt. Vuil in de vorm van huidschilfers en huidvet tasten de vezel aan.
vrijdag 6 november 2020 om 15:12
Ja wassen als het nodig is idd. Maar ken mensen die te snel (naar mijn idee) kleding in de machine gooien.
vrijdag 6 november 2020 om 15:13
Ik draag mijn kleding maar 1 dag en dan gaat het in de was en ik doe jaren met mijn goed en het blijft als nieuw. Het gaat niet om hoe vaak, maar om hoe goed je met je was omgaat.
vrijdag 6 november 2020 om 15:16
Ik durf het niet zo vaak te wassen. Wel vaak genoeg. Kleding stinkt nooit. Ben wel zuinig op mijn kleding en let op met wassen.
vrijdag 6 november 2020 om 16:49
Of het komt van het aanrecht in de bijkeuken (die is niet zo glad) of van mijn winterjas. Maar de voering is glad.drominique schreef: ↑06-11-2020 16:01Probeer te achterhalen waardoor de trui begint te pluizen. Ik heb dit ook gehad op 1 plek op de voorkant van een (duur) wollen jurkje.
Bleek te komen van de autogordel: dus ik draag hem niet meer in de auto of met iets erover.
woensdag 11 november 2020 om 08:58
Ik heb die Philips ontpluizer en ik vind het een onding. Een pluiskam werkt bij mij veel beter en sneller. Deze heb ik:

Ik draag veel wol en bijna alles pluist bij mij, ondanks dat ik het minimaal was en dan altijd met de hand of op wolwasprogramma met Eucalan. Ik heb 1 jurk van 100% merinowol van Sibin/Linnebjerg die niet pluist. Geen idee wat het geheim daarvan is.

Ik draag veel wol en bijna alles pluist bij mij, ondanks dat ik het minimaal was en dan altijd met de hand of op wolwasprogramma met Eucalan. Ik heb 1 jurk van 100% merinowol van Sibin/Linnebjerg die niet pluist. Geen idee wat het geheim daarvan is.
woensdag 11 november 2020 om 10:06
Oh, dat is raar. Ik haal de pluizen er makkelijk af, elke keer dat ze weer terug op mijn trui of jas zitten.
Bij kasjmier zou ik het ook niet zo snel doen tenzij je de trui ofzo niet merg draagt.
woensdag 11 november 2020 om 10:14
Ik houd het gewoon op ontpluizen met de kam. Een vriendin van mij heeft een ontpluizer (niet die Philips overigens) gebruikt op een dunne merino trui en er bleef iets haken waardoor een haaltje in zit. Vandaar dat ik het alleen gebruikt heb op dikker gebreide truien en vesten.
Ik heb overigens ooit een scheermesje gebruikt op een kasjmier trui. Het was een hele dure trui (iets van 300 euro). Kon em zo de kliko in kieperen. Ik kan er nu wel om lachen maar ik heb er destijds letterlijk om gejankt.
Ik heb overigens ooit een scheermesje gebruikt op een kasjmier trui. Het was een hele dure trui (iets van 300 euro). Kon em zo de kliko in kieperen. Ik kan er nu wel om lachen maar ik heb er destijds letterlijk om gejankt.
woensdag 11 november 2020 om 10:17
Oh wat erg idd! Dan zou ik kasjmier laten voor wat het is. Mijn jas en trui zijn dik en niet duur dus dat was het proberen wel waard. Als dat ding wat jij hebt werkt, dan zou ik ook niets anders proberen.Lady_Day schreef: ↑11-11-2020 10:14Ik houd het gewoon op ontpluizen met de kam. Een vriendin van mij heeft een ontpluizer (niet die Philips overigens) gebruikt op een dunne merino trui en er bleef iets haken waardoor een haaltje in zit. Vandaar dat ik het alleen gebruikt heb op dikker gebreide truien en vesten.