Mode & Beauty alle pijlers

Pluizig haar

12-08-2015 17:13 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb steil maar pluizig haar. Ik kan op google weinig tips vinden waar ik wat aan heb want bijna alle tips voor pluizig haar zijn voor mensen met pluizig kroes- of krulhaar. Mijn haar is bijna perfect steil. Mijn haar is gezond en voelt heel zacht aan, maar toch is het pluizig en ziet het er eigenlijk niet uit. Het enige wat helpt is een stijltang, maar dat is natuurlijk niet goed voor je haar.

Weet iemand tips of haarproducten voor mensen die pluizig haar hebben die écht helpen? De producten die te koop zijn bij de kruidvat heb ik bijna allemaal al geprobeerd en daar wordt het eerder plat en vet dan zacht en niet-pluizig van.
*prik*
OH ik ben erg blij met de Australian shampoo. Heb je die al geprobeerd? Ruikt ook heel lekker.
Wat eten we vanavond?
Aussie frizz control inderdaad, sinds ik die gebruik geen pluis meer, en ik heb ook steil haar.
Ik heb zelf ook van nature heel steil en pluizig haar. Wat ik meestal doe is het krullen met een krultang, dat vind ik een leukere stijl voor mezelf. Maar dat is niet wat je vroeg

Als ik mijn haar gewoon steil draag doe ik er na het fohnen altijd een soort creme van Schwarzkopf in. Volledige naam is Styliste Ultime satin frizz control defrizz cream. Komt van Kruidvat, dus wellicht heb je deze al eens geprobeerd. Ik vind hem erg fijn, je hebt maar een beetje nodig, mijn haar wordt er niet vet van (waarschijnlijk wel als je heel veel gebruikt, maar is dus niet nodig), het werkt echt goed tegen de pluizigheid en het ruikt ook nog eens lekker
Oww day probleem heb ik ook. Als ik iets erindoe wordt t vet, dus Aussie frizz control. Nog andere tips
quote:Little-Bird schreef op 12 augustus 2015 @ 17:19:

Aussie frizz control inderdaad, sinds ik die gebruik geen pluis meer, en ik heb ook steil haar.Die heb ik nog niet zien staan in de kruidvat, wel andere producten van Aussie maar nog niks tegen pluizig haar. Ik ga toch maar eens bij een ander kruidvat-filiaal kijken dan!
*prik*
quote:smartie90 schreef op 12 augustus 2015 @ 17:20:

Ik heb zelf ook van nature heel steil en pluizig haar. Wat ik meestal doe is het krullen met een krultang, dat vind ik een leukere stijl voor mezelf. Maar dat is niet wat je vroeg

Als ik mijn haar gewoon steil draag doe ik er na het fohnen altijd een soort creme van Schwarzkopf in. Volledige naam is Styliste Ultime satin frizz control defrizz cream. Komt van Kruidvat, dus wellicht heb je deze al eens geprobeerd. Ik vind hem erg fijn, je hebt maar een beetje nodig, mijn haar wordt er niet vet van (waarschijnlijk wel als je heel veel gebruikt, maar is dus niet nodig), het werkt echt goed tegen de pluizigheid en het ruikt ook nog eens lekker Krullen met de krultang is net zo slecht als stijlen met de stijltang hahaha
*prik*
Ik gebruik ook helemaal niks anders meer dan de Aussie Frizz Control of Aussie Miracle Moist. Alleen de geur al.

Soms gebruik ik het haarmasker van Aussie, die heet Reconstructor volgens mij. Daar krijg ik heeeeeel zacht haar van.

Volgens mij spam ik nu iets te veel Aussie
quote:SherlotteHolmes schreef op 12 augustus 2015 @ 17:23:

Ik gebruik ook helemaal niks anders meer dan de Aussie Frizz Control of Aussie Miracle Moist. Alleen de geur al.

Soms gebruik ik het haarmasker van Aussie, die heet Reconstructor volgens mij. Daar krijg ik heeeeeel zacht haar van.

Volgens mij spam ik nu iets te veel Aussie Haha ik ben ook groot fan inderdaad, er komt niets anders mijn haar in
quote:SherlotteHolmes schreef op 12 augustus 2015 @ 17:23:

Volgens mij spam ik nu iets te veel Aussie Als iedereen die tot nu to reageert op dit topic positief is over Aussie haarproducten dan moet 't wel echt goed zijn!
*prik*
quote:Venstermug schreef op 12 augustus 2015 @ 17:21:

[...]

Die heb ik nog niet zien staan in de kruidvat, wel andere producten van Aussie maar nog niks tegen pluizig haar. Ik ga toch maar eens bij een ander kruidvat-filiaal kijken dan!Ik had er misschien even bij moeten zeggen dat het gewoon shampoo is en geen smeerseltje ofzo. Oh en het ruikt zo lekker
quote:Little-Bird schreef op 12 augustus 2015 @ 17:28:

[...]

Ik had er misschien even bij moeten zeggen dat het gewoon shampoo is en geen smeerseltje ofzo. Oh en het ruikt zo lekker Ik gebruik nu Andrelon Oil & Care, die ruikt ook heerlijk maar doet eigenlijk weinig voor je haar. Ik heb een beetje 't idee dat de producten van Andrelon meer een berg siliconen in je haar stoppen dan dat ze daadwerkelijk je haar verzorgen.
*prik*
Ik heb ook pluizig haar en wat voor merk ik ook gebruik, het enige wat vooral helpt is heel veel conditioner en dit minstens 10 minuten laten zitten voor ik het uit spoel.
quote:Little-Bird schreef op 12 augustus 2015 @ 17:28:

[...]

Ik had er misschien even bij moeten zeggen dat het gewoon shampoo is en geen smeerseltje ofzo. Oh en het ruikt zo lekker Heet die shampoo trouwens "Aussie Frizz Miracle Shampoo"? Zo staat 'ie namelijk op de site.
*prik*
BC Bonacure hairtherapy Fibreforce van Schwarzkopf. Te koop bij de kappersgroothandel. Bij mij helpt het. Wel prijzig. Is een sprayconditioner.
quote:Venstermug schreef op 12 augustus 2015 @ 17:36:

[...]

Heet die shampoo trouwens "Aussie Frizz Miracle Shampoo"? Zo staat 'ie namelijk op de site.Even in de badkamer gespiekt, maar dat is hem inderdaad!
Het anti pluis serum van john frieda en je zou ook kunnen proberen om wat haarlak op je borstel te sprayen en dan je haar te borstelen.
quote:Rrodrrr schreef op 12 augustus 2015 @ 19:39:

Het anti pluis serum van john frieda en je zou ook kunnen proberen om wat haarlak op je borstel te sprayen en dan je haar te borstelen.Van dat anti-pluis serum van John Frieda wordt m'n haar alleen maar vet. Het is gewoon een potje met pure siliconen die je haar alleen maar nog meer uitdrogen. 15 euro weggegooid geld.
*prik*
Serum met siliconen doet het meeste voor m'n haar. Na het wassen wel vijf keer opbrengen, en daarna twee keer per dag tot het wassen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gebruik Argan Oil van de Tuinen, zit in een spuitflacon. Een keertje er op drukken is voldoende om je hele haar mee te behandelen. Ik zweer er bij, wil niets anders meer.
Je zou kunnen proberen je haar na het douchen met koud water na te spoelen, dan sluiten je haarschubben zich en moet de pluizigheid minder worden.

Heb je ook wel eens olijfolie in je haar gedaan? Een druppeltje olijfolie uitwrijven in je handen en dan met je handen door je haar gaan kan wonderen doen. Niet te veel olie gebruiken om vet haar te voorkomen, een druppel is al genoeg voor schouderlang haar.

Af en toe een verzorgend haarmasker werkt ook goed, zelfs als je haar al gezond aanvoelt.
Ik vind de arganolie van Kruidvat erg fijn, een beste fles voor twee euro geloof ik
Van dat serum van Frieda wordt mijn haar ook vet!

Ik gebruik daarom een ander serum; Biosilk. Legt een laagje en wordt absoluut niet vet.

Verder heb ik nu van mijn kapper een spray die je op nat haar doet en een soort schild legt waardoor het niet gaat pluizen (en het is meteen een het protector). Even in de badkamer kijken hoe het heet....

'Melu' hair shield van Davines. Werkt heel goed (heb ook erg pluizend haar)
quote:koekske73 schreef op 13 augustus 2015 @ 09:15:

Van dat serum van Frieda wordt mijn haar ook vet!

Ik gebruik daarom een ander serum; Biosilk. Legt een laagje en wordt absoluut niet vet.

Verder heb ik nu van mijn kapper een spray die je op nat haar doet en een soort schild legt waardoor het niet gaat pluizen (en het is meteen een het protector). Even in de badkamer kijken hoe het heet....

'Melu' hair shield van Davines. Werkt heel goed (heb ook erg pluizend haar)Biosilk ruikt ook zo lekker.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik weet niet of je, je haar föhnt?

Bij mij heeft een nieuwe föhn recentelijk namelijk een wereld van verschil gemaakt.

Ik heb mijn meer dan 10 jaar oude föhn vervangen door een nieuwe föhn met ionisch keramische technologie (een goedkope want ik had niet verwacht dat er zo'n verschil in zou zitten) maar mijn haar pluist echt minder en het is een stuk glanzender en zachter zonder plat en slap te worden.

Ik ben nu aan het kijken voor een nog betere föhn omdat de pluis nog niet helemaal weg is en de ene föhn dus blijkbaar echt de andere niet is.

Het enige is dat ik nog geen goede heat protector heb gevonden aangezien mijn haar niet tegen producten met siliconen kan. Iemand suggesties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven