Mode & Beauty alle pijlers

Pluizig haar

12-08-2015 17:13 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb steil maar pluizig haar. Ik kan op google weinig tips vinden waar ik wat aan heb want bijna alle tips voor pluizig haar zijn voor mensen met pluizig kroes- of krulhaar. Mijn haar is bijna perfect steil. Mijn haar is gezond en voelt heel zacht aan, maar toch is het pluizig en ziet het er eigenlijk niet uit. Het enige wat helpt is een stijltang, maar dat is natuurlijk niet goed voor je haar.

Weet iemand tips of haarproducten voor mensen die pluizig haar hebben die écht helpen? De producten die te koop zijn bij de kruidvat heb ik bijna allemaal al geprobeerd en daar wordt het eerder plat en vet dan zacht en niet-pluizig van.
*prik*
Bio Silk ruikt inderdaad heerlijk. Alsof je net van de kapper komt! Ik heb slag tot krul in m'n haar. M'n beste vriendinnetje heeft super steil haal. En het werkt perfect voor ons allebei.

Mijn haar wordt zachter en dat van haar wordt pluisloos. Wel echt alleen 1-2 'druppels' gebruiken en niet dicht tegen je hoofdhuid, anders oogt je haar heel vet.

Ben hier zelf echt super blij mee en m'n vriendinnetje nog meer! 😄
Bio-silk is idd erg lekker! Ook die van Chi is fijn is ook zoiets als bio-silk. Ik vind Die van Chi iets beter.
Als je je haren steilt probeer dan de L'oreal Elnett Heat Protect Styling Spray in ''Glad'' die houdt je frizzy hair wat meer onder controle.

Verder gebruik ik een Argan Olie om mijn haar wat gladder en minder pluizig te maken (uiteraard is het ook een goede verzorging).

Ook heb ik wel eens een Serum (Original) van John Frieda gebruikt, die verspreid je door je haar direct na het douchen op nat haar en houdt pluizig haar op zijn plek.
Nou ik heb na dit topic gelezen te hebben ook de aussi shampoo en conditioner gekocht.

Gisteravond onder de douche meteen uitgeprobeerd en helaas weer een teleurstelling

Mijn haar is gewoon een ramp. Krullen vol pluis niks mee te beginnen.

Ik scheer me kaal denk ik
quote:Cathelyne schreef op 21 augustus 2015 @ 13:14:

Nou ik heb na dit topic gelezen te hebben ook de aussi shampoo en conditioner gekocht.

Gisteravond onder de douche meteen uitgeprobeerd en helaas weer een teleurstelling

Mijn haar is gewoon een ramp. Krullen vol pluis niks mee te beginnen.

Ik scheer me kaal denk ik

Aussie doet voor mij ook niks. Ik lees dat je krullen hebt, TO heeft steil haar en dat behandel je met hele andere producten

Voor pluizige krullen kun je de Curly Girl methode proberen:

Geen siliconenproducten gebruikenNiet te vaak met shampoo wassenConditioner gebruiken (tip: Yes to Cucumber van de Tuinen)Leave-in conditioner gebruikenGel in je krullen kneden (tip: Eco Styler of Kinky Curly Curling Custard)Haar niet drogen met een fohn maar in een katoenen shirtVan je haar afblijven als het droog isEen hele lijst en er komt wel meer bij kijken, maar het heeft bij mij goed geholpen
En voor het wassen een poosje kokosolie (die je ook gebruikt om te koken) in laten trekken en dan goed wassen. Dat helpt bij mijn pluishaar wel goed.

Bioslik werd het vet en ik gebruik ook John Frieda frizz serum, maar kokosolie maskertje helpt het beste.

Het is een zoektocht naar wat werkt voor jouw haar. Vraag eens rond in je omgeving wat men gebruikt tegen pluis (mochten ze er last van hebben natuurlijk). Misschien kan je wat kleine potjes ermee vullen en uitproberen. Hoef je niet alles te kopen eerst.
quote:Flesjewijn schreef op 21 augustus 2015 @ 13:36:

En voor het wassen een poosje kokosolie (die je ook gebruikt om te koken) in laten trekken en dan goed wassen. Dat helpt bij mijn pluishaar wel goed.

Bioslik werd het vet en ik gebruik ook John Frieda frizz serum, maar kokosolie maskertje helpt het beste.

Het is een zoektocht naar wat werkt voor jouw haar. Vraag eens rond in je omgeving wat men gebruikt tegen pluis (mochten ze er last van hebben natuurlijk). Misschien kan je wat kleine potjes ermee vullen en uitproberen. Hoef je niet alles te kopen eerst.Ik heb heel vet haar en elk beetje olie dat erin zit is eigenlijk al te veel. Ik heb een paar keer olijfolie en arganolie in m'n haar gedaan en daarna is het inderdaad niet meer pluizig, maar het wordt dan nog sneller vet waardoor ik het vaker moet gaan wassen en het weer pluiziger wordt.
*prik*
quote:Venstermug schreef op 21 augustus 2015 @ 13:42:

[...]

Ik heb heel vet haar en elk beetje olie dat erin zit is eigenlijk al te veel. Ik heb een paar keer olijfolie en arganolie in m'n haar gedaan en daarna is het inderdaad niet meer pluizig, maar het wordt dan nog sneller vet waardoor ik het vaker moet gaan wassen en het weer pluiziger wordt.

Hoe vaak was je je haar in een week? En eet je veel vettig eten?

Edit: oh en voelt je hoofdhuid ook nog vettig aan net na het wassen (als je haar droog is)?
quote:Cactuar schreef op 21 augustus 2015 @ 13:50:

[...]

Hoe vaak was je je haar in een week? En eet je veel vettig eten?

Edit: oh en voelt je hoofdhuid ook nog vettig aan net na het wassen (als je haar droog is)?Ik was m'n haar zo min mogelijk, maar na maximaal 2 dagen niet wassen is 't gewoon smerig en vet. M'n hele huid is vet, dus ook een vette hoofdhuid en daardoor helaas vet haar. Na het wassen voelt m'n hoofdhuid "gewoon", niet vet en ook niet droog.
*prik*
quote:Venstermug schreef op 21 augustus 2015 @ 14:27:

[...]

Ik was m'n haar zo min mogelijk, maar na maximaal 2 dagen niet wassen is 't gewoon smerig en vet. M'n hele huid is vet, dus ook een vette hoofdhuid en daardoor helaas vet haar. Na het wassen voelt m'n hoofdhuid "gewoon", niet vet en ook niet droog.Hmm, lastig Een paar dingen die zo in me opkomen zijn:Zo weinig mogelijk met je handen aan je haar zitten, om het vet van je huid uit je haar te houden
Alleen je lengtes kammen/borstelen, dus niet het haar bovenop je hoofd, om zo niet de olie van je hoofdhuid in je haar te krijgen
Alleen conditioner gebruiken in je lengtes, dus niet in het haar dicht bij de hoofdhuid
Naspoelen met koud water
Stoppen met het gebruik van een föhn als je die gebruikt (en de stijltang dus)
Proberen NOG minder vaak te wassen. Het zal een paar weken duren voor je kunt zeggen of dat effect gaat hebben of niet. Misschien heeft je haar het gewoon nodig om wel vaak gewassen te worden
Je haar (na)spoelen met Appelciderazijn verdund met water (verkrijgbaar bij o.a. de supermarkt) om je hoofdhuid tot rust te brengen
Bij hard water: een waterfilter in de doucheGeen idee of bovenstaande bij jou gaat werken, misschien ben je met een van de producten van de andere dames veel beter geholpen!
quote:Cactuar schreef op 21 augustus 2015 @ 15:13:

[...]

Hmm, lastig Een paar dingen die zo in me opkomen zijn:

Zo weinig mogelijk met je handen aan je haar zitten, om het vet van je huid uit je haar te houden
Alleen je lengtes kammen/borstelen, dus niet het haar bovenop je hoofd, om zo niet de olie van je hoofdhuid in je haar te krijgen
Alleen conditioner gebruiken in je lengtes, dus niet in het haar dicht bij de hoofdhuid
Naspoelen met koud water
Stoppen met het gebruik van een föhn als je die gebruikt (en de stijltang dus)
Proberen NOG minder vaak te wassen. Het zal een paar weken duren voor je kunt zeggen of dat effect gaat hebben of niet. Misschien heeft je haar het gewoon nodig om wel vaak gewassen te worden
Je haar (na)spoelen met Appelciderazijn verdund met water (verkrijgbaar bij o.a. de supermarkt) om je hoofdhuid tot rust te brengen
Bij hard water: een waterfilter in de doucheGeen idee of bovenstaande bij jou gaat werken, misschien ben je met een van de producten van de andere dames veel beter geholpen!Dankje voor de tips! Alleen geen föhn is helemaal geen optie, als ik m'n haar gewoon laat opdrogen is het nog veel pluiziger dan als ik het föhn. Het voelt ook veel minder zacht aan als ik het niet föhn en het lijkt dan juist nog sneller vet te worden.
*prik*
Biosilk silk therapy of Chi silk infusion, werken beide perfect voor sterk pluizend haar en tevens een hele goede beschermer voordat je gaat föhnen of met de stijl of krultang aan de slag gaat.

Na het wassen afhankelijk van de hoeveelheid haar enkele druppels in de lengten en in de punten aanbrengen voor een heel mooi resultaat.
Ik had hier een tijdje geleden ook al een een topic geopend, uit wanhoop over mijn drama haar... Ik gebruikte toen alleen natuurlijke producten, maar ben toch weer overgestapt op John frieda, die anti frizz shampoo en conditioner. Ik geloof dat het ietsje scheelt, maar veel maakt het niet uit :(

Over Aussie spul: doet bij mij he-le-maal niks. Vooral de anti frizz spray niet!

Misschien ga ik ook Biosilk proberen, kun je dat alleen bij Douglas kopen? En dan beste dus de Silk Therapy?
anoniem_63d4de36d8a94 wijzigde dit bericht op 21-08-2015 21:59
Reden: toevoeging
% gewijzigd
syvon je kan deze producten ook heel goed online bestellen. Ik weet niet wat biosilk bij Douglas kost maar waar ik het bestel kost van vanaf 15 ml 3,24. Dat is een mini flesje, dus mooi om eerst te proberen want misschien bevalt het je niet.
Is dst toevallig de John Beeren webshop? Ik was idd al aan het kijken... Ik heb altijd zo'n hekel aan verzendkosten betalen voor iets wat ik hier in de stad vast ook ergens kan vinden... Maar die mini flesjes zijn wel verleidelijk ja :-)
Ja, daar bestel ik ook regelmatig en volgens mij zijn de prijzen daar ongeveer gelijk. Doorgaans bestel ik bij Lindseys (google maar even) en zij verstuurt die kleine flesjes per brievenbuspost wat betekent dat de verzendkosten dan ook niet zo hoog zijn.
Thanks! Ik ben ook gewoon gierig ;)
Heb hele slechte ervaringen met de John Beerens webshop, als je kunt zou ik zeker via een andere webshop bestellen!
Bedankt Madelief!
Ik zou ook graag eens de biosilk willen proberen maar ik zie online door de bomen het bos niet meer.

Welke van de tientallen moet ik dan hebben voor pluizig haar en als beschermer voor een stijltang?

Is dit niet gewoon in de winkel te verkrijgen?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Arganolie. Ik gebruik het na het wassen (op droog haar) en kam mijn haar dan door. Gebruik niet te veel, anders wordt je haar erg vet.
Chi Silk Infusion, waar koop je dat?
Gebruik eens een wafeltang. Die maken van fijn haar een hele bos gewafeld haar. Echt eighties dus nog hip ook. Ik doe dat nog wel eens en krijg altijd leuke reacties. Nou ja ik vind ze leuk. Dolly Dot bv. Ik was vet fan van ze toendertijd.
Ik gebruik PNS conditioner ongeparfumeerd, omdat ik erg gevoelig ben voor geparfumeerde producten.

Het is online verkrijgbaar bij www.heelnatuurlijk.nl en het kan zowel als een crèmespoeling als leave in conditioner gebruikt worden. Ik hou niet zo van crèmespoeling omdat mijn haar er erg zwaar van wordt, zelfs als ik maar een beetje gebruik, en ik gebruik hem dus als leave in conditioner. Je moet maar een klein beetje gebruiken in de punten. Ze hebben de conditioner ook in een geparfumeerde versie.

Dan doe ik nog een beetje wax van hetzelfde merk in mijn haar en het gaat veel beter tegenwoordig om mijn pluizige haar in bedwang te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven