Mode & Beauty alle pijlers

Polyester strijken?

14-12-2019 18:04 22 berichten
Hoi,
Ik heb voor kerst een nieuw jurkje besteld, maar dit is gekreukt. Het is van 100% polyester en er staat op dat ik het kan strijken. Ik vind dat wel wat tricky eigenlijk... Ben bang dat de stof beschadigt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Eerst nat maken/wassen en dan strijken? Of met een theedoek ertussen?
Alle reacties Link kopieren
Theedoek ertussen of in de badkamer hangen terwijl je onder de douche staat.
Je neemt toch geen gekreukte jurk mee uit de winkel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-12-2019 18:25
Besteld.
Sjulia schreef:
14-12-2019 18:28
Besteld.
Dit dus. En laatste exemplaar.
pejeka schreef:
14-12-2019 18:25
Waarom niet? Ik mag hopen dat je eerst iets wast voor je het draagt.
Sjulia schreef:
14-12-2019 18:28
Besteld.
Ja, wat verwacht je dan, dat je een keurig gestreken en gesteven jurk uit die doos of die plastic zak haalt? Gewoon in de wasmachine en nat ophangen, polyester krimpt niet en droogt dan vrij glad op.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-12-2019 18:33
Gewoon in de wasmachine en nat ophangen, polyester krimpt niet en droogt dan vrij glad op.
Nou kijk eens TO, iemand heeft een tip voor je.
pejeka schreef:
14-12-2019 18:33
Ja, wat verwacht je dan, dat je een keurig gestreken en gesteven jurk uit die doos of die plastic zak haalt? Gewoon in de wasmachine en nat ophangen, polyester krimpt niet en droogt dan vrij glad op.
Ik verwacht niks, ik vraag om een oplossing. Dus bedankt voor je tip.
Een gesteven jurk... o_o
Lady_Day schreef:
14-12-2019 18:42
Een gesteven jurk... o_o
Je zal zien: die komen weer terug evenals de hoepelrok en de petticoat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Polyester is sterk spul hoor. Niet voor niks populair. Wordt ook vaak verwerkt in sokken, gordijnen, dekens en buiten- en werkkleding.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lady_Day schreef:
14-12-2019 18:42
Een gesteven jurk... o_o

:rofl:
Sudrì schreef:
14-12-2019 18:32
Waarom niet? Ik mag hopen dat je eerst iets wast voor je het draagt.
Nog nooit gedaan.

TO, ik zou hem idd in de badkamer hangen en heet douchen zodat er stoom in de badkamer komt. Mocht dat niet voldoende zijn, kan je hem altijd nog wassen en uithangen om te drogen.
Whomi schreef:
14-12-2019 19:03
Nog nooit gedaan.

TO, ik zou hem idd in de badkamer hangen en heet douchen zodat er stoom in de badkamer komt. Mocht dat niet voldoende zijn, kan je hem altijd nog wassen en uithangen om te drogen.
Zit vol chemicaliën, uitwerpselen, etc.
Echt polyester kan ik met mijn thuis persen tot 210-230 graden, dus strijken op een lage stand zou moeten kunnen.

Maar vaak is vermengt met andere dingen of denkt men dat het polyester is maar staat er wat anders in het label en dat smelt gewoon bij een beetje hitte.
Sudrì schreef:
14-12-2019 19:04
Heb je last van smetvrees? Ik was nooit een nieuwe jurk voordat ik hem ga dragen. Alleen nieuwe babykleding voor heel jonge baby’s waste ik voor het dragen.
Sudrì schreef:
14-12-2019 19:04
Echt iets waar ik me totaal niet druk over kan maken. Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen!
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 19:47
12.17% gewijzigd
UIthangen en met met een stoomstrijkijzer in de booststand er vlak voor langs gaan zonder dat je de stof raakt. Ik heb een stoomgenerator en dan gaat dat heel handig, maar met een gewoon stoomstrijkijzer zal het ook vast wel werken. De badkamertip is ook een aanrader.
Fizz schreef:
14-12-2019 19:44
Heb je last van smetvrees? Ik was nooit een nieuwe jurk voordat ik hem ga dragen. Alleen nieuwe babykleding voor heel jonge baby’s waste ik voor het dragen.
Nee hoor, gewoon niet graag allerlei rotzooi op mijn huid.
stap 1: jurkje (droog) op de strijkplank
stap 2: theedoek (droog) erop
stap 3: met de stoomstrijkijzer erover heen (3 puntjes en maximale stoomstand)
Thanks! Ik ga eerst proberen te strijken met een theedoek, en daarna denk ik dat ik m gewoon nat maak en dan uitgang. Dus niet wassen,maar wel nat maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven