Mode & Beauty alle pijlers

pro bont

04-02-2012 12:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een andere anti bont topic nu deze pro bont topic!

Wie draagt graag bont?

Zelf draag ik heel graag bont heb 2 bont jassen en ben er erg content mee,vooral bij deze tempraturen!
eens met FD !
quote:princessetamtam schreef op 04 februari 2012 @ 15:00:

[...]

reizen ook en ik neem aan dat die mensen lang niet altijd wonen waar ze actie voeren.

Hilarisch dit!

Wel eens bedacht dat je je ook lopend kan verplaatsen? Of fietsend of met de trein?
ik maakte maar een grapje geheimtaal, wist niet dat niet mocht....
@molly, vind jij de bio-industrie zoveel beter dan? Heb je enig idee hoe het er daar aan toe gaat?
quote:princessetamtam schreef op 04 februari 2012 @ 15:16:

ik maakte maar een grapje geheimtaal, wist niet dat niet mocht....

Hier is de spuitbus wel eens gebruikt. Maar dat was in het bos en voor een beest dat ook wel potloodventer of aanrander wordt genoemd. Dat hoorde ik een paar jaar geleden in het nieuws. Meneer werd eindelijk gepakt, maar ze konden hem niet vast houden en toen hebben ze hem gemerkt met blauwe verf. Makkelijk voor de politie en signalement. Ik weet alleen niet of dat wel mag. Ik vond het wel grappig.

(* Veel plezier verder nog hier. Ik meng me niet in deze discussie. Ik moet nog op mijn leren bergwandelschoenen door de sneeuw heen om boodschappen te doen. Is wel goed voor het milieu en de lekker om te doen. *)
quote:_Cherry_ schreef op 04 februari 2012 @ 15:16:

@molly, vind jij de bio-industrie zoveel beter dan? Heb je enig idee hoe het er daar aan toe gaat?Dat weet ik helaas. Maar ik wilde de bontindustrie (die echt niet alleen over zeehonden gaat) vooral benadrukken, omdat Nederlanders hier vaak niet van op de hoogte zijn.
quote:molly74 schreef op 04 februari 2012 @ 15:32:

[...]

Dat weet ik helaas. Maar ik wilde de bontindustrie (die echt niet alleen over zeehonden gaat) vooral benadrukken, omdat Nederlanders hier vaak niet van op de hoogte zijn.Ik denk dat Nederlanders daar best van op de hoogte zijn. En daarom stoort het me eerlijk gezegd soms een beetje dat er mensen zijn die heel fel tegen bont zijn maar zonder enige moeite dagelijks een biefstukje, kipfiletje etc naar binnen werken. Doe mij dan dierenleed voor een bontjas die jarenlang meegaat.
Een tijd geleden hoorde ik over een trend onder rijkeluisjongeren van een gymnasium.

Weet niet meer waar.

Ik vond het heel dom klinken dat jongeren aan het wasbeerbont moesten om `erbij te horen´ en status te verkrijgen.

Jaren geleden, op het VWO, had ik overigens al klasgenoten die helemaal dol waren op bont in allerlei vormen.

Ze waren zich er terdege van bewust dat trendy bont en dierenleed met elkaar verweven zijn, het interesseerde ze alleen geen moer.

Ga mensen maar eens overtuigen van het tegendeel, als het ze onverschillig laat.
Mijn man scheert zich wel met wasbeerhaarkwasten....
quote:spectral schreef op 04 februari 2012 @ 16:23:

Mijn man scheert zich wel met wasbeerhaarkwasten....Is dat zachter dan varkensharen scheerkwasten ?
quote:spectral schreef op 04 februari 2012 @ 16:23:

Mijn man scheert zich wel met wasbeerhaarkwasten....Ja, ik moet toch echt lachen om jouw opmerking
quote:Sandra24 schreef op 04 februari 2012 @ 12:27:

Na een andere anti bont topic nu deze pro bont topic!

Wie draagt graag bont?

Zelf draag ik heel graag bont heb 2 bont jassen en ben er erg content mee,vooral bij deze tempraturen!:puke:
Dierenleed voor n bontjas die jarenlang meegaat? Afgezien van de discussie die gaande is over vlees, leer, hypocriet zijn...waarom vinden mensen bont n status symbool? Zijn ze onzeker en voelen zich bijzonder met n bontjas? Gelukkig hebben ze alleen geld voor n tweedehands vachtje en kunnen zich niet ook nog krokodillenleren tassen, schoenen veroorloven.
Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan bont dragen en heb ook niet zoveel met bontdragers. Het gaat erom wat je uitstraalt. En of Je nou wil of niet: met het dragen van bont krijg je een imago dat het dierenwelzijn je helemaal niets interesseert.

Persoonlijk zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om bont te dragen, net zoals ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om vlees of vis te eten. Ik zou niet weten waarom er dieren zouden moeten sterven voor mijn mode of eten.
quote:Pietjebel schreef op 04 februari 2012 @ 16:42:

Gelukkig hebben ze alleen geld voor n tweedehands vachtje en kunnen zich niet ook nog krokodillenleren tassen, schoenen veroorloven.Is niet elk vachtje wat niet van jezelf is tweedehands ?
Pro bont topic?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wasbeerhaarscheerkwasten zijn inderdaad veel zachter.... varkenshaarscheeekwasten zijn harder en stug, nemen minder water op en zijn veel lastiger uit te spoelen.

En moet je eens nagaan hoeveel bont er wordt gebruikt bij die winterjasmutsrandjes van dit moment... zeker bij de wat duurdere merken zoals canadagoose en woolridge bijv.
Inderdaad irrationeel gelul. Ook al is je bontje gerecycled, dan loop je het toch nog steeds te promoten?

Waarom denken jullie dat er steeds meer vleesvervangers en biologisch vlees is? Niet omdat iedereen vlees bleef kopen, omdat 'het dier toch al dood was'.

Doet nadenken pijn ofzo?
bont is in ons land nergens voor nodig, de temperaturen zijn niet zodanig om een bontjas te dragen, in tegenstelling tot echt koude landen
Wat een wijvengezeik, dieren zijn er om te houden als huisdier, op te vreten of om jasjes van te maken.

Hysterich gedoe altijd..
hey hallo..ik heb gisteren nog een los bontkraagje gekocht voor mijn nieuwe jas,ben er erg blij mee! Beter dan dat vieze acryl/synthetische materiaal,ziet er niet uit! Ieder zijn smaak!
Ik vind het niet meer van deze tijd. Zeker met alle info die we nu weten. Daarbij vind ik, er is tegenwoordig ook mooi nepbont te krijgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven