rijpere huid?
donderdag 25 augustus 2011 om 13:07
hej
Misschien stomme vraag, maar ik heb een cadeaupakket ontvangen met allemaal make-up en schoonheidsdingetjes. Erg leuke dingen zitten erbij maar er zijn er een paar waarvan ik nu zie dat het voor de rijpere huid is. Dat staat soms erop en soms kan ik het zelf wel bedenken.
Moet ik dit nu aan mijn moeder gaan geven, of kan ik dit wel zelf gebruiken? Weet niet goed wat ik ermee moet. sommigen zeggen namelijk dat je nooit vroeg genoeg kunt beginnen met bepaalde cremes. Ik ben zelf trouwens 22 voor de duidelijkheid.
dit zijn die dingen waar ik het over heb (misschien kent iemand ze):
- therme face care- power face serum (anti-rimpel en versteviging rijpere huid)
- alcina oogcreme (staat geen leeftijd of huidtype bij
- Juvi-lite juvination cream (huidcreme voor stevigere huid)
Misschien stomme vraag, maar ik heb een cadeaupakket ontvangen met allemaal make-up en schoonheidsdingetjes. Erg leuke dingen zitten erbij maar er zijn er een paar waarvan ik nu zie dat het voor de rijpere huid is. Dat staat soms erop en soms kan ik het zelf wel bedenken.
Moet ik dit nu aan mijn moeder gaan geven, of kan ik dit wel zelf gebruiken? Weet niet goed wat ik ermee moet. sommigen zeggen namelijk dat je nooit vroeg genoeg kunt beginnen met bepaalde cremes. Ik ben zelf trouwens 22 voor de duidelijkheid.
dit zijn die dingen waar ik het over heb (misschien kent iemand ze):
- therme face care- power face serum (anti-rimpel en versteviging rijpere huid)
- alcina oogcreme (staat geen leeftijd of huidtype bij
- Juvi-lite juvination cream (huidcreme voor stevigere huid)
donderdag 25 augustus 2011 om 13:19
Volgens mij kan helemaal geen kwaad om lekker zelf die spulletjes te gebruiken. Ik gebruik al antirimpelcreme sinds ik 16 ben en nu op mijn 33e heb ik aanmerkelijk minder rimpels en lijntjes dan leeftijdsgenoten. Dat de huid er 'lui' van wordt is volgens mij een fabeltje. Wel heb je natuurlijk al die speciale ingredienten nog niet nodig op jouw leeftijd, maar kwaad kan het niet. Als op is kun je toch lekker je eigen cremes weer nemen?
donderdag 25 augustus 2011 om 13:30
[quote]schorpioentje29 schreef op 25 augustus 2011 @ 13:19:
nu op mijn 33e heb ik aanmerkelijk minder rimpels en lijntjes dan leeftijdsgenoten. quote]
Hoe kan je op je 33e nou aanmerkelijk minder rimpels en lijntjes hebben dan leeftijdsgenoten? Op die leeftijd heb je toch sowieso nog geen echte rimpels hooguit wat fijne lijntjes? Ik had ze tenminste niet.
Volgens mij maakt het niets uit wat je smeert.
Weinig of geen rimpels hebben hangt voor het grootste deel af van of je goede genen hebt of niet en daar is weing aan te doen.
Niet te veel in de zon zitten, niet roken en gezond eten.
nu op mijn 33e heb ik aanmerkelijk minder rimpels en lijntjes dan leeftijdsgenoten. quote]
Hoe kan je op je 33e nou aanmerkelijk minder rimpels en lijntjes hebben dan leeftijdsgenoten? Op die leeftijd heb je toch sowieso nog geen echte rimpels hooguit wat fijne lijntjes? Ik had ze tenminste niet.
Volgens mij maakt het niets uit wat je smeert.
Weinig of geen rimpels hebben hangt voor het grootste deel af van of je goede genen hebt of niet en daar is weing aan te doen.
Niet te veel in de zon zitten, niet roken en gezond eten.
donderdag 25 augustus 2011 om 14:10
Anti-rimpelcreme bestaat niet. Anti-rimpelcreme is niet meer dan een naam die is bedoeld als verkoopmiddel. Wat er precies in een creme zit, weet je pas als je de INCI lijst goed bekijkt.
Of een crème voor jouw persoonlijk geschikt is, heeft vooral met huidtype te maken dus droge, vette, normale of gecombineerde huid. Iemand met een vette huid moet geen crème gebruiken voor een droge huid of omgekeerd.
Er bestaat geen creme die rimpels minder maakt. Hooguit een creme die rimpels kan voorkomen en dat is een antizonnebrandmiddel.
Of een crème voor jouw persoonlijk geschikt is, heeft vooral met huidtype te maken dus droge, vette, normale of gecombineerde huid. Iemand met een vette huid moet geen crème gebruiken voor een droge huid of omgekeerd.
Er bestaat geen creme die rimpels minder maakt. Hooguit een creme die rimpels kan voorkomen en dat is een antizonnebrandmiddel.
donderdag 25 augustus 2011 om 15:09
Vanaf hoe oud is het eigenlijk aan te raden om dat soort creme's te gebruiken? Ik geloof dat als het er zit, dat het niet door een creme weg kan gaan.
Zelfde met celluitis, ik ben dan wel zo een doos dat ik een serum daarvoor heb gekocht van 20euro.
Het is zit er, maar alleen als ik mijn billen aanspan haha. Maar ik ben als de dood dat het er van nature al gewoon zit.
Ik ben sowieso een beetje bang om ouder te worden vrees ik. Rimpels, alles gaat hangen, je wordt dikker, overbeharing.. Niet echt een rooskleurige toekomst volgens mij.
Zelfde met celluitis, ik ben dan wel zo een doos dat ik een serum daarvoor heb gekocht van 20euro.
Het is zit er, maar alleen als ik mijn billen aanspan haha. Maar ik ben als de dood dat het er van nature al gewoon zit.
Ik ben sowieso een beetje bang om ouder te worden vrees ik. Rimpels, alles gaat hangen, je wordt dikker, overbeharing.. Niet echt een rooskleurige toekomst volgens mij.
donderdag 25 augustus 2011 om 15:39
Je kunt rimpels het best voorkomen. Door elke dag een crème met SPF te gebruiken, ook op je handen (daarin zie je vaak de leeftijd af!), je hals en je decolleté. Goed eten, voldoende slapen etc.
Op de site van Jetske Ultee kun je info krijgen over crèmes die echt wat doen. Dat alles maar in een bepaalde mate, wonderen bestaan helaas echt niet.
http://jetskeultee.nl/
O, ik ben 52 en zie er nog altijd goed uit. Kan allemaal best meevallen, maar je genetische aanleg speelt ook een grote rol. Mijn moeder was tot op hoge leeftijd ook rimpelvrij (er zit wat Indonesisch bloed in de familie).
Op de site van Jetske Ultee kun je info krijgen over crèmes die echt wat doen. Dat alles maar in een bepaalde mate, wonderen bestaan helaas echt niet.
http://jetskeultee.nl/
O, ik ben 52 en zie er nog altijd goed uit. Kan allemaal best meevallen, maar je genetische aanleg speelt ook een grote rol. Mijn moeder was tot op hoge leeftijd ook rimpelvrij (er zit wat Indonesisch bloed in de familie).