Mode & Beauty alle pijlers

ring te wijd - hoe oplossen?

10-01-2011 19:55 14 berichten
Hoi allemaal,

Het afgelopen jaar ben ik wat afgevallen, de afgelopen maand nog een beetje meer (iets te veel eigenlijk). Nou viel gisteren ineens mijn ring van mijn vinger. Hij is me te wijd geworden, of eigenlijk zijn mijn vingers te smal. Hoe kan ik dit nu oplossen? Ik wil hem wel graag dragen. Kleiner maken is geen optie. En een beetje aankomen, dat had ik ook al wel bedacht, maar dat lukt niet in een dag...

Iemand een goede tip?

Groetjes, Poes.
Alle reacties Link kopieren
Hang hem om je nek, als kleiner maken geen optie is.
Als je em niet kleiner wilt maken zal je je vinger dikker moeten maken: draai een pleister om je vinger. Niet mooi, wel praktisch.
- om je dikste vinger doen

- om een teen doen

- aan een ketting dragen

- plak iets (stof? plakband?) aan de binnenkant van de ring

- toch kleiner maken (waarom is dat geen optie?)
Is het mogelijk om een tweede ring om je vinger te doen?

Ik draag ook weleens een iets te grote ring, met een eenvoudige gladde ring ervoor.
Ik moet helemaal niks!
Ik zag gisteren dit staan in de catalogus van Temps L, misschien is het iets?

http://www.tempsl.nl/nl/a ... -spannertjes/7686017.html
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom is kleiner maken geen optie?

Anders een draadje aan de onderkant binden zodat de ring dikker wordt. Of een smallere ring ervoor doen.

Uiteraard eerst op de dikste vinger eerst proberen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kunt er bij een goede edelsmid 2 kleine bolletjes in laten zetten. Ik geloof dat ik dat eerder in een soortgelijk topic heb uitgelegd.

Je laat 2 kleine bolletjes aan de binnenkant van de ring 'plakken', een klein stukje uit elkaar. Het handigst om dit te doen aan de 'onderkant' van de ring, dus b.v. als er bovenop een diamantje in het midden zit daar precies tegenover, op het stuk waar de ring de onderkant van je hand raakt (of nu dus niet meer raakt). Deze bolletjes maken de ring kleiner, maar je kunt ze er ook weer uit laten halen als je vingers weer dikker zouden worden. Als je er niet uitkomt, wil ik wel een keer een foto sturen.

Oh wacht, ik heb nu toch de link naar het andere topic: Klik
Oh en kijk, er is zelfs een duidelijke site over: Klik
Waarom kan hij niet verkleind worden?

Als het geen edelmetaal is, en er dus niet aan gesoldeerd kan worden, dan kunnen er ook geen bolletjes in.

Dan inderdaad maar draadje ofzo eromheen wikkelen.

Of open laten zagen, stukje ertussen uit, en niet meer dicht laten solderen.

Maar het is zo wel erg gissen. Van wat voor materialen is de ring gemaakt?
Als hij niet verkleind kan worden, kan ie misschien wel smaller gemaakt worden. Vraag eens aan je juwelier of ze aan de binnenkant er iets op kunnen zetten rondom zodat de opening smaller wordt.
Wat fijn dat jullie meedenken!

Ik heb het probleem nu tijdelijk opgelost met pleisters, wil hem wel graag blijven dragen namelijk. Het is een "ronde" ring van edelstaal met een steentje erin, ik verwacht niet dat je die makkelijk kleiner kunt maken maar dat wil ik ook niet.

Mijn andere ring, die van zilver en een stuk simpeler is, aan de andere kant heeft inmiddels hetzelfde probleem. De oorzaak is dat ik net dat beetje te veel ben afgevallen (ik probeer nu ook weer aan te komen, afvallen was niet expres namelijk), maar met 1 kg meer pasten ze nog (met wat ruimte natuurlijk maar daar was ik inmiddels aan gewend). Het lijkt me niet slim om de ringen te laten verkleinen omdat ik iets te dun geworden ben...

Voor nu dus even leukoplast, en dan vanmiddag naar de juwelier. Een kleine ringetje ervoor of iets er tegenaan geplakt dat je niet ziet klinkt als de beste oplossing, hopelijk kunnen ze me ermee helpen.

Dankjulliewel! :-)
Staal kan je inderdaad helemaal niks mee.

Heeft de juwelier je nog kunnen helpen? Ringetje ervoor zou mooi zijn, maar dan moet het wel bij de stijl van de ring passen natuurlijk, en lekker zitten aangezien het dan breder wordt.
Je kunt ook een draadje wol of garen om de scheen van de ring heen slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven